Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
- Hvad er problemet i, at nummer 1 og 2 mødes i første runde? Der er ét point mellem os og FCN, så uanset hvad den kamp ender, er der jo intet afgjort. Tværtimod er du sikker på at få et brag mellem de to førerhold, hvilket du jo ikke kunne være sikker på, hvis den lå senere. Den logik forstår jeg slet ikke ud fra et turneringsperspektiv.
Jeg synes det er dybt underligt, at de to bedste hold starter med at mødes. Det kan jeg ikke huske at have set i nogen anden sport på noget tidspunkt - heller ikke i slutspillet herhjemme de andre år. Det er vel nogenlunde sammenligneligt med, hvis man laver grupper med to topseedede hold - der møder de to hold da aldrig hinanden fra start af men derimod typisk i den afgørende kamp.

Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
- Ja, FCN møder BIF i næstsidste runde, men med fem mulige modstandere, hvad er så den statistiske sandsynlighed for, at de ville møde hinanden i en af de sidste to spillerunder? 40% De sidste tre spillerunder: 60% Det virker ærlig talt temmelig kreativt at finde det vildt suspekt, at FCN møder BIF mod slutningen af turneringen, hvor BIF muligvis ikke har noget at spille for.
På samme måde som det næppe er tilfældigt, at vi og FCN slutter hjemme, så kunne man jo også lade være med at lægge det opgør i næstsidste runde. Uanset hvordan du vender og drejer det, så vil hele snakken op til kampen handle om, hvorvidt Bif vil lægge sig eller ej, såfremt FCN er i tæt kamp om guldet mod os. Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke lægger kampen tidligere, så man så vidt muligt undgår den situation/diskussion.

Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
- Hvorfor er det, at to udekampe i træk mod henholdsvis topholdet og bundholdet er et vildt svært program?
Det giver sig selv, at det på papiret måske er de to hårdeste kampe i slutspillet. Ja Bif ligger pt sidst, men derfor er de opgør jo altid svære for os. Om det gør det til et specielt svært program ved jeg ikke (det var en anden, der nævnte dette). Men jeg synes nu, at det er rimeligt åbenlyst, at vores første 5 kampe bør ligge bedre til os end de sidste 5 kampe. Om det er en fordel eller ulempe må tiden vise - kan vi slå FCN i første kamp og ellers fortsætte stimen i kampene efter, så har vi en god chance for at knække dem moralsk og få et fint forspring. Lykkes det derimod ikke, så må fordelen ligge hos FCN.