Se afstemningsresultater: Hvordan ender FCKs sæson?

Stemmeafgivere
95. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • DM-guld

    75 78.95%
  • Nr. 2

    14 14.74%
  • Nr. 3

    1 1.05%
  • Uden for medaljerækkerne

    5 5.26%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Slutspillet 2023

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Slutspillet 2023

    April måned varsler slutspillets komme, hvor FCK skal møde 5 andre hold ude og hjemme over de næste 10 runder i jagten på det 15. DM-guld i klubbens historie. FCK skal indhente 1 points forspring på FCN i løbet af de kommende 10 ligakampe, hvis mesterskabet skal tilbage til København.

    De 5 resterende hold i slutspillet er:
    - FC Nordsjælland (+1 point)
    - Viborg (-5 point)
    - AGF (-7 point)
    - Randers (-10 point)
    - GFH Brøndby (-12 point)

    Kampprogrammet er endnu ikke fastlagt, dog ligger flg. fast:
    - De tre tophold ved grundspillets afslutning spiller første kamp ude og slutter sæsonen med en hjemmekamp
    - Hold, der har mulighed for at mødes i pokalturneringens semifinale undgås så vidt muligt i runde 27, så de ikke mødes i tre kampe i træk
    - FCK-fans har pr. dags dato lov til at tage med på udebane i Brøndby, mens Brøndby-fans har karantæne fra Parken i næste indbyrdes opgør i København, jf.: https://www.berlingske.dk/sport/broe...skandalescener

    Kampprogrammet offentliggøres i morgen tirsdag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kampprogrammet er endnu ikke fastlagt, dog ligger flg. fast:
    - De tre tophold ved grundspillets afslutning spiller første kamp ude og slutter sæsonen med en hjemmekamp.
    Hvor har du den regel fra?

    Den blev da i hvert fald ikke brugt i sidste sæson, hvor Brøndby og Midtjylland lagde ud hjemme, mens vi var en tur i Aalborg i 23. runde:
    https://superstats.dk/program?aar=2021%2F2022

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Slutspillet 2023

    Well, jeg tog vist fejl omkring nogle ting, ift. hvor fast det lå med at Top-3 skulle starte ude og slutte hjemme..

    Når det så er sagt, hold kæft hvor er det et møgbelortet kampprogram, vi har fået. Med to meget vanskelige udekampe lige i røven af hinanden, efterfulgt af en mulig pokalfinale og en tur til Jylland i næstsidste runde. Mens FCN har de sidste tre kampe på Sjælland, herunder tre sikre point i næstsidste runde på Hjalte Park.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Well, jeg tog vist fejl omkring nogle ting, ift. hvor fast det lå med at Top-3 skulle starte ude og slutte hjemme..

    Når det så er sagt, hold kæft hvor er det et møgbelortet kampprogram, vi har fået. Med to meget vanskelige udekampe lige i røven af hinanden, efterfulgt af en mulig pokalfinale og en tur til Jylland i næstsidste runde. Mens FCN har de sidste tre kampe på Sjælland, herunder tre sikre point i næstsidste runde på Hjalte Park.
    Well, det er vel egentligt ret simpelt. Vi skal bare gøre rent bord til og med vores kamp i betonen. Derefter kan sæsonen følges til dørs ståle-style.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Well, jeg tog vist fejl omkring nogle ting, ift. hvor fast det lå med at Top-3 skulle starte ude og slutte hjemme..

    Når det så er sagt, hold kæft hvor er det et møgbelortet kampprogram, vi har fået. Med to meget vanskelige udekampe lige i røven af hinanden, efterfulgt af en mulig pokalfinale og en tur til Jylland i næstsidste runde. Mens FCN har de sidste tre kampe på Sjælland, herunder tre sikre point i næstsidste runde på Hjalte Park.
    Enig i, at det vel dårligt kunne blive meget værre.
    Jeg havde to ønsker til programmet:
    1) Vi skulle ikke starte med FCN givet vores karantæner og skader til CS (måske) og Diogo og Falk (formentlig)
    2) FCN skulle ikke spille næstsidste runde i Brøndby, da den kamp så går fra at være svær for FCN (hvis den lå tidligt) til et folkekrav på tribunerne om Bif-nederlag i tilfælde af et muligt FCN guld.

    Begge dele skete så og jeg synes helt ærligt, at turneringsudvalget har skudt sig selv lidt i foden. Det giver ingen mening, at nr 1 og 2 mødes i første runde, ligesom man nu åbner for alverdens spekulationer ved at have BIF-FCN næstsidst. Læg den dog for f..... i 4. eller 5. sidste runde.

    Skal vi vinde guld, så skal vi tage (tæt på) maks point i de første 5 runder, hvor vi har 3 hjemmekampe (mod de formentlig 3 stærkeste hold) og 2 udekampe de to steder, hvor vi måske har størst chance for sejr. De sidste 5 runder har 3 uhyre svære udekampe.
    Og så er der i mine øjne absolut ingen tvivl om, at vi skal føre inden de tre sidste runder, hvis vi skal have en chance for guld. FCN har været bedre spillende end resultaterne i foråret siger og de har gjort rent bord hjemme i foråret. Medmindre vi kan tage point derude, så tror jeg, at de gør det igen i slutspillet. Læg dertil 3 sikre point i Brøndby (ja det er jeg stadig overbevist om), så er der ikke plads til mange pointtab fra vores side.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    herunder tre sikre point i næstsidste runde på Hjalte Park.
    Haha here we go again :)

    Fint program vi skal slå dem alle igen aligevel uagtet af en karantæne til Jelert. Diks er ikke noget tab overhovedet. Jeg satser på CS bliver klar.

    Fint med FCN først, så kan vi lige give dem en Manita på 5-0 som de ikke kommer sig over i resten af slutspillet.

    FORZA FC

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Fint med FCN først, så kan vi lige give dem en Manita på 5-0 som de ikke kommer sig over i resten af slutspillet.
    At lægge ud med en hjemmekamp mod topholdet og ankomme til mødet med otte sejre i træk er i hvert fald en ønskesituation for mange hold. "Men Ankersen!!!" :-))

    At udvalget ikke har taget hensyn til karantæner er sgu lige efter bogen. Det havde ingen her haft nogen respekt for, hvis det havde handlet om andre hold.


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    At lægge ud med en hjemmekamp mod topholdet og ankomme til mødet med otte sejre i træk er i hvert fald en ønskesituation for mange hold. "Men Ankersen!!!" :-))

    At udvalget ikke har taget hensyn til karantæner er sgu lige efter bogen. Det havde ingen her haft nogen respekt for, hvis det havde handlet om andre hold.
    Jeg kan mærke Ankersen får en renæssance og opstår som fuglen Føniks :)

    Gud, hvor jeg håber Marcondes får en Varm velkomst i parken, hvor der bliver gået godt til ham (uden det føre til rødt). Jeg husker stadig hans provokerende adfærd de tidligere gange vi har stået over for ham.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Slutspillet 2023

    Og hvorfor pokker er det lige, at man lægger en kamp mellem nummer 1 og 2 på en mandag?

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Og hvorfor pokker er det lige, at man lægger en kamp mellem nummer 1 og 2 på en mandag?
    Det er dén dag, begge FCN's fans kan komme...

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Og hvorfor pokker er det lige, at man lægger en kamp mellem nummer 1 og 2 på en mandag?
    Hvem siger, FCN ligger nummer 2 d.8.maj? jinx - jinx

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    At lægge ud med en hjemmekamp mod topholdet og ankomme til mødet med otte sejre i træk er i hvert fald en ønskesituation for mange hold. "Men Ankersen!!!" :-))

    At udvalget ikke har taget hensyn til karantæner er sgu lige efter bogen. Det havde ingen her haft nogen respekt for, hvis det havde handlet om andre hold.
    Ja, den her konspiratoriske offerrolle-på-forhånd er ganske ynkelig og i virkeligheden meget BØF'sk.

    Og ja, vi var gået amok, hvis der var blevet taget hensyn til andre mesterskabsbejleres karantænesituation i programplanlægningen. Stram op, plz...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, den her konspiratoriske offerrolle-på-forhånd er ganske ynkelig og i virkeligheden meget BØF'sk.

    Og ja, vi var gået amok, hvis der var blevet taget hensyn til andre mesterskabsbejleres karantænesituation i programplanlægningen. Stram op, plz...
    Nu er der vist ingen som nævner, at kampene skal ligge anerledes pga. karantæner. Men det er sgu da mærkeligt planlagt (og her tænker jeg ikke konspiratorisk), at en af de to direkte kampe om guldet ligger som kamp nr 1. Den anden ligger forøvrigt allerede som kamp 6. Altså hvorfor ikke lægge dem lidt senere og dermed trække spændingen lidt? De kan meget vel risikere, at FCN har punkteret guldkampen allerede om knap 2 uger. Jeg kan simpelthen ikke se logikken i den plan. I mine øjne risikerer de at ødelægge deres eget produkt.
    Forøvrigt er det åbenlyst ikke særligt heldigt for os, at vi rammer FCN med 2 backs i karantæne og formentlig 3 startere skadet (CS, Falk, Diogo). Det kan man for fa'en da nævne uden at skulle skydes i skoene, at man tror det er en konspiration.

    Mht Bif-FCN så tænker jeg heller ikke, at der er nogen som alvorligt tror, at kampen er lagt der for bevist at hjælpe FCN eller genere os. Men det ændrer vel ikke på, at sandsynligheden for at BIF lægger sig fladt ned på mavsen er ganske stor, såfremt kampen har betydning for guldets placering. Og nej Bifs spillere lader sig nok ikke tabe med vilje, men når 15.000 remouladefarvede fans "forventer" et nederlag, så er motivationen og dermed indsatsen næppe i top. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har meget svært ved at se noget andet scenarie, hvis guldkampen er åben til den tid. Men det er da dejligt, hvis du og andre forventer et top tændt Brøndby, når vi har behov for det...

    Helt ærligt så undrer det mig en smule, at en plan for afvikling af slutspillet ikke ligger klar fra sæsonstart. Man kan selvfølgelig ikke sætte klubnavne på, men man kan jo godt lave et skema med afvikling ud fra placering i grundspillet. Det kunne f.eks være, at i runde 1 mødes nr 6 vs nr 1, nr 5 vs nr 2, nr 4 vs nr 3, i runde 2 mødes.... etc. Så er det i det mindste tilfældigt, hvis man rammer ind i et opgør som BIF-FCN i næstsidste runde.
    Det kan være, at det handler om noget sikkerhed (BIF-FCK i sidste runde er f.eks. nok ikke ønskværdig). Men når programmet så ender som i dag, så åbner man altså for en masse spekulationer og sølvpapirshatte uanset ,hvor ynkeligt du synes det er. Og ja, det havde jeg også ment, hvis Bif jagtede guldet i stedet for os og vi skulle møde FCN hjemme i næstsidste runde - jeg havde personligt været komplet ligeglad, fordi det ikke er FCK det i så fald gik ud over, men jeg ville fuldt ud forstå, at de gule ville være hysteriske med sådan et scenarie.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Og hvorfor pokker er det lige, at man lægger en kamp mellem nummer 1 og 2 på en mandag?
    Fortæl mig at der er Formel 1 på 3+ en given søndag, uden at sige det direkte...
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Slutspillet 2023

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er der vist ingen som nævner, at kampene skal ligge anerledes pga. karantæner. Men det er sgu da mærkeligt planlagt (og her tænker jeg ikke konspiratorisk), at en af de to direkte kampe om guldet ligger som kamp nr 1. Den anden ligger forøvrigt allerede som kamp 6. Altså hvorfor ikke lægge dem lidt senere og dermed trække spændingen lidt? De kan meget vel risikere, at FCN har punkteret guldkampen allerede om knap 2 uger. Jeg kan simpelthen ikke se logikken i den plan. I mine øjne risikerer de at ødelægge deres eget produkt.
    Forøvrigt er det åbenlyst ikke særligt heldigt for os, at vi rammer FCN med 2 backs i karantæne og formentlig 3 startere skadet (CS, Falk, Diogo). Det kan man for fa'en da nævne uden at skulle skydes i skoene, at man tror det er en konspiration.

    Mht Bif-FCN så tænker jeg heller ikke, at der er nogen som alvorligt tror, at kampen er lagt der for bevist at hjælpe FCN eller genere os. Men det ændrer vel ikke på, at sandsynligheden for at BIF lægger sig fladt ned på mavsen er ganske stor, såfremt kampen har betydning for guldets placering. Og nej Bifs spillere lader sig nok ikke tabe med vilje, men når 15.000 remouladefarvede fans "forventer" et nederlag, så er motivationen og dermed indsatsen næppe i top. Jeg må ærligt indrømme, at jeg har meget svært ved at se noget andet scenarie, hvis guldkampen er åben til den tid. Men det er da dejligt, hvis du og andre forventer et top tændt Brøndby, når vi har behov for det...

    Helt ærligt så undrer det mig en smule, at en plan for afvikling af slutspillet ikke ligger klar fra sæsonstart. Man kan selvfølgelig ikke sætte klubnavne på, men man kan jo godt lave et skema med afvikling ud fra placering i grundspillet. Det kunne f.eks være, at i runde 1 mødes nr 6 vs nr 1, nr 5 vs nr 2, nr 4 vs nr 3, i runde 2 mødes.... etc. Så er det i det mindste tilfældigt, hvis man rammer ind i et opgør som BIF-FCN i næstsidste runde.
    Det kan være, at det handler om noget sikkerhed (BIF-FCK i sidste runde er f.eks. nok ikke ønskværdig). Men når programmet så ender som i dag, så åbner man altså for en masse spekulationer og sølvpapirshatte uanset ,hvor ynkeligt du synes det er. Og ja, det havde jeg også ment, hvis Bif jagtede guldet i stedet for os og vi skulle møde FCN hjemme i næstsidste runde - jeg havde personligt været komplet ligeglad, fordi det ikke er FCK det i så fald gik ud over, men jeg ville fuldt ud forstå, at de gule ville være hysteriske med sådan et scenarie.
    Men kan I så ikke lige blive enige med jer selv om, hvorvidt I beklager jer på FCK's vegne eller turneringens, for det lyder virkelig meget som det første. Jeg ved godt, at jeg nu blander dine og Kiwis pointer sammen, men de er svære at vikle fra hinanden:

    - Hvad er problemet i, at nummer 1 og 2 mødes i første runde? Der er ét point mellem os og FCN, så uanset hvad den kamp ender, er der jo intet afgjort. Tværtimod er du sikker på at få et brag mellem de to førerhold, hvilket du jo ikke kunne være sikker på, hvis den lå senere. Den logik forstår jeg slet ikke ud fra et turneringsperspektiv. Og hvis det i virkeligheden handler om beklagelse over, at vi mangler en stribe backs til en topkamp, så er der jo ikke andet at sige til det end 'tuff luck.' Hvis først der blev taget den slags hensyn, ville der da virkelig være grobund for spekulationer.

    - Ja, FCN møder BIF i næstsidste runde, men med fem mulige modstandere, hvad er så den statistiske sandsynlighed for, at de ville møde hinanden i en af de sidste to spillerunder? 40% De sidste tre spillerunder: 60% Det virker ærlig talt temmelig kreativt at finde det vildt suspekt, at FCN møder BIF mod slutningen af turneringen, hvor BIF muligvis ikke har noget at spille for.
    Din overbevisning om, at de bare lægger sig ned, har vi tærsket langhalm på i andre tråde, så den orker jeg ikke at gå ind igen.

    - Hvorfor er det, at to udekampe i træk mod henholdsvis topholdet og bundholdet er et vildt svært program? Igen, med fem mulige modstandere er det nærmest umuligt at blande kortene, uden at kampe mod to hold, nogen finder meget svære, ligger op ad hinanden. Men der er altså en uge mellem dem, så den sædvanlige midtugeklagesang gælder ikke her. Og så har vi forhåbentlig en pokalfinale fire dage efter Brøndby-kampen, men gør det seriøst en forskel, at vi møder Brøndby før pokalfinalen frem for et af de andre hold? Jeg forstår det ikke...

    - Endelig er geografien i vores kæmpe land nu åbenbart også et problem - selv uden midtugekampe. Udover at jeg har svært ved at se, at en tur hjem fra Viborg skulle smadre restitutionen, må jeg bare minde om, at 60% af vores udekampe i slutspillet skal spilles i Jylland. Igen, det er ikke vildt suspekt, at vi skal til Jylland i den runde.

    Beklager, hvis det blev lidt spidst, men jeg ville bare ønske, vi fokuserede på vores eget hold i stedet for at lede efter undskyldninger for mulige nederlag på forhånd. Hvis vi ikke vinder mesterskabet, er det helt sikkert ikke på grund af programlægningen.
    Sidst redigeret af Garneren : 21.03.23 kl. 22:12
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. De følgende 11 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Slutspillet 2017
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 23.03.17, 14:20
  2. NFL Slutspillet 2013 er igang !!!!
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.01.13, 02:06
  3. Slutspillet om Andreas Isaksson i gang
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 17:27
  4. Dommerne i Slutspillet
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.05.04, 15:56
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •