Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    William Kvist genopstiller ikke til bestyrelsen, når der 21. april er generalforsamling i Parken Sport & Entertainment.
    https://www.fck.dk/nyhed/william-kvi...tyrelsen-i-pse

    Ifølge Kvist selv, så er han blevet bedt om ikke at genopstille af den øvrige bestyrelse, da "ejerkredsen ønsker ikke længere min tilstedeværelse".
    https://www.facebook.com/photo/?fbid...80082826907245

    I samme skriv giver han udtryk for at en af grundene til dette er, at FCK ikke blot skal ses som en forretning, og at der i stedet for at udbetale udbytte hellere skulle bruges midler på at give 10'eren en kærlig hånd, samt sørge for at B-tribunen ikke kollapser fordi folk hopper på den. Og i samme ombæring får han givet et kraftigt hint om at der nok var en vis sandhed i det, Ståle Solbakken fik nævnt om ejerne og deres syn på fodbolden ifm. hans interview med NENT/Viasat/BØF TV i november 2020.

    Andre kilder melder også om uenigheder og deciderede bataljer mellem ejerne og Kvist i bestyrelsen ifm. sportslige beslutninger:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-fortid-i-fck
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-thorup-fyret

    Uagtet hvad man måtte have af holdning til William Kvist (og det er tydeligt på sociale medier at hans eftermæle har fået nogle alvorlige ridser i lakken hos mange ifm. fyringen af Ståle Solbakken og den dumsmarte kommentar med "Har du ikke set fodbold i 2020, eller hvad?"), så er det mildest talt bekymrende, at ejerkredsen handler på den måde, hvis nogen med større sportslig indsigt siger dem imod.

    At klubben meddeler, at man vil lede efter en person "med stor erfaring og international indsigt i fodboldbranchen" som erstatning kan i første omgang lyde hult, hvis ejerkredsen fortsat lader til at behandle fagpersoner med større viden om branchen end dem selv på samme måde, som først Ståle og nu Kvist er blevet behandlet på, hvis de siger noget, som pengemændene ikke er enige i.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...tation/9686174

    I og med at vi har solgt vores sjæl for længe siden kan det jo ikke komme som en overraskelse at vores kære ejere vil have nogle penge i lommen for deres investering.

    HAN HAR FORSØGT at modsætte sig ejernes anskuelse af FC København udelukkende som en forretning, der skal give afkast til aktionærerne.

    Heller ikke det lykkedes, og derfor trækker Erik Skjærbæk tæt på 30 millioner kroner ud, mens Lars Seier får godt 22 millioner og Karl Peter Korsgaard Sørensen omkring 20 millioner, hvis indstillingen om aktionærudbytte bliver accepteret på en generalforsamling 21. april.

    Mon ikke det gør det?

    OMKRING 100 MILLIONER kroner hældes ud af Parken Sport & Entertainment og ned i lommerne på aktionærerne, og det er derfor i hvert fald ikke de millioner, der bruges på at forny et stadion, som er ved at smuldre under fødderne på de hoppende FCK-fans.

    Det er svært at klandre en ejerkreds for at ville hive lidt af investeringen hjem, når de af egen lomme har betalt hundredvis af millioner for deres andel. Men det understreger, hvor deres interesse ligger....


    Vi er trods alt ikke en ægte klub/forening

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Jeg ved ikke noget om implikationerne af at udbetale afkast, men umiddelbart er det svært at basere hele sin mening kun på Kvists udmelding. Hvis det står til troende, så er det dog en bekymrende udvikling, at ejerne ligefrem ikke længere ønsker ham i bestyrelsen fordi han har været uenig. I min optik er det ligeledes endnu mere bekymrende, at Kvist og PC ikke kunne fyre Thorup, da de ville. Det tegner i hvert fald et billede af, at man ikke lytter til den sportslige ledelse og at denne ikke har så mange beføjelser, som jeg i hvert fald havde troet.


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke noget om implikationerne af at udbetale afkast, men umiddelbart er det svært at basere hele sin mening kun på Kvists udmelding. Hvis det står til troende, så er det dog en bekymrende udvikling, at ejerne ligefrem ikke længere ønsker ham i bestyrelsen fordi han har været uenig. I min optik er det ligeledes endnu mere bekymrende, at Kvist og PC ikke kunne fyre Thorup, da de ville. Det tegner i hvert fald et billede af, at man ikke lytter til den sportslige ledelse og at denne ikke har så mange beføjelser, som jeg i hvert fald havde troet.
    Var ikke bekendt med pointen omkring Thorups fyring. Kan man læse om det nogen steder?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Det virker meget som at historien kun fortælles fra Kvist's perspektiv. Hvis man ser på hvad der rent faktisk er sket side Agerholm blev formand synes jeg det tegner et noget mere nuanceret billed. At highlighe tribune problemet i sit statement virker lidt billigt, det er jo en ny opdagelse hvorimod Kvist retning mod udgangen formentlig har været undervejs længe. Mht fyringen af THorup, er det da ærgerligt det tog 2 uger ekstra, men den ene der abefalede at fyre Thorup (Kvist) var selv samme som bad bestyrelse betale Thorup en meget stor hyre under 2 år tidligere, så synes ikke det er så mærkelig hvis de har udfordret fyring en ekstra gang og dermed udskudt process med et par uger (det kostede så måske 1 eller 3 point)

    - Der er investeret dyrt i baneanlæg
    - Der investeres i visse dele af parken eks. køkken og VIP faciliteter
    - PC har et historisk højt sportligt budget til rådighed

    For mig viser det at med en ordentlig case i hånden er ejerne villige til at allokere de nødvedige ressourcer til fodbolddelen. Men ja, de er formentlig kritiske og udskriver ikke blot blanko checks.
    At udbetale udbytte i et CHL år synes jeg faktisk ikke er et problem, da det ikke ikke svækker evene til at allokere førnævnte ressurcer til fodbolden eller skaber risiko i balance sheet. Det vinder om en sund forretning.
    Det kommer hurtig til at lyde som en forsvarstale af ejerne, men jeg er såmen ikke vildt begejstret for dem, men man må også anerkende at PSE & FCK aldrig har været stærkere end nu, så måske et kritisk ejerskab ikke er det væreste.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Var ikke bekendt med pointen omkring Thorups fyring. Kan man læse om det nogen steder?
    Det står i det første indlæg, hvor Kiwi starter debatten. Se de link han har postet.
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I min optik er det ligeledes endnu mere bekymrende, at Kvist og PC ikke kunne fyre Thorup, da de ville. Det tegner i hvert fald et billede af, at man ikke lytter til den sportslige ledelse og at denne ikke har så mange beføjelser, som jeg i hvert fald havde troet.
    Er der andre eksempler på manglende beføjelser for den sportslige ledelse end at de ikke måtte fyre deres fejlansættelse til 10 millioner om året lige på dagen, de gerne ville (men kort efter)?

    For der er en meget lang række eksempler på, at de haft beføjelser til at fyre og hyre præcis som de ville, og bruge rekordbeløb på spillere og øvrige investeringer omkring fodboldholdet.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Jeg er ret splittet her, men der tegnes nogle ret skræmmende billeder af at...
    1. Ejerne går ikke synderligt op i fodbolddelen og er her primært for at tjene penge
    2. PC ikke har mandat til at udføre sit arbejde

    Det første har vi vel vidst i mange år, og det har fungeret, så jeg er mest skræmt over det sidste. Kan vi risikere, at ejerne fx beslutter, at man skal sælge Hakon til sommer, hvis der kommer et stort bud, men PC vil vente et år, fordi han tror der kommer et større bud, og så taber PC den kamp? Det er jo uholdbart, hvis vi ender der, men der er kun ét tilfælde, så jeg tror nu ikke, at vi er på vej i den retning.

    Men jeg har godt nok ikke været imponeret af Kvists arbejde indtil videre, og fyringen af Ståle og kommunikationen herom var ikke særlig elegant, men han blev så også bare kastet ud til pressen, og han havde jo aldrig prøvet den slags før, og så var Ståle jo bare en institution i FCK, så det var også en vanvittig opgave. Men så henter man Thorup og PC som jeg ikke er imponeret af, men han får så kæmpe plus for at hente Neestrup og Selles.

    Alt i alt er jeg ikke så bange for, at Kvist er væk, men jeg kan godt være lidt bekymret for, hvorvidt han erstattes af en med fodboldfaglig viden og et fodboldhjerte.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Min bekymring omkring det handler primært om hvem man henter ind i stedet, hvilke kompetencer vedkommende kommer ind med, hvorvidt vedkommende får mulighed for "frit" at sige sin mening i bestyrelsen, og i hvor høj grad vedkommende har forståelse for FCKs kultur og DNA.

    Som andre påpeger, bl.a. på Twitter, så er der jo ingen garanti for at Kvist vitterligt er og har været den bedst kvalificerede til jobbet, blot fordi han har haft det i knapt 4 år.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    William Kvist genopstiller ikke til bestyrelsen, når der 21. april er generalforsamling i Parken Sport & Entertainment.
    https://www.fck.dk/nyhed/william-kvi...tyrelsen-i-pse

    Ifølge Kvist selv, så er han blevet bedt om ikke at genopstille af den øvrige bestyrelse, da "ejerkredsen ønsker ikke længere min tilstedeværelse".
    https://www.facebook.com/photo/?fbid...80082826907245

    I samme skriv giver han udtryk for at en af grundene til dette er, at FCK ikke blot skal ses som en forretning, og at der i stedet for at udbetale udbytte hellere skulle bruges midler på at give 10'eren en kærlig hånd, samt sørge for at B-tribunen ikke kollapser fordi folk hopper på den. Og i samme ombæring får han givet et kraftigt hint om at der nok var en vis sandhed i det, Ståle Solbakken fik nævnt om ejerne og deres syn på fodbolden ifm. hans interview med NENT/Viasat/BØF TV i november 2020.

    Andre kilder melder også om uenigheder og deciderede bataljer mellem ejerne og Kvist i bestyrelsen ifm. sportslige beslutninger:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-fortid-i-fck
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...a-thorup-fyret

    Uagtet hvad man måtte have af holdning til William Kvist (og det er tydeligt på sociale medier at hans eftermæle har fået nogle alvorlige ridser i lakken hos mange ifm. fyringen af Ståle Solbakken og den dumsmarte kommentar med "Har du ikke set fodbold i 2020, eller hvad?"), så er det mildest talt bekymrende, at ejerkredsen handler på den måde, hvis nogen med større sportslig indsigt siger dem imod.

    At klubben meddeler, at man vil lede efter en person "med stor erfaring og international indsigt i fodboldbranchen" som erstatning kan i første omgang lyde hult, hvis ejerkredsen fortsat lader til at behandle fagpersoner med større viden om branchen end dem selv på samme måde, som først Ståle og nu Kvist er blevet behandlet på, hvis de siger noget, som pengemændene ikke er enige i.
    Altså det indrømmer de jo helt åbent selv? Han siger jo ikke engang FCK, kun "en fodboldklub".
    https://youtu.be/S_55keKxYOU?t=606
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    En det ikke bare jysk krejler-underspillethed for at være i øjenhøjde med sit publikum? Parken kaldes “et idrætsstation” og nogen skal “ha’ øl og mad”. Er manden ikke smed? (Og ikke retoriker) Er hans claim-to-fame i offentligheden ikke at ha’ pisset i Flemming Østergaards kamin…?

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    En det ikke bare jysk krejler-underspillethed for at være i øjenhøjde med sit publikum? Parken kaldes “et idrætsstation” og nogen skal “ha’ øl og mad”. Er manden ikke smed? (Og ikke retoriker) Er hans claim-to-fame i offentligheden ikke at ha’ pisset i Flemming Østergaards kamin…?
    Fortæl mere om kaminen.. :) :) Lige den anekdote har jeg vist ikke fået med..

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Fortæl mere om kaminen.. :) :) Lige den anekdote har jeg vist ikke fået med..
    Det var vist retteligt Axel Juhl-Jørgensens kamin, men historien er ellers tilsyneladende god nok.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...cle4105168.ece
    Sidst redigeret af giggs : 23.03.23 kl. 13:37
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det var vist retteligt Axel Juhl-Jørgensens kamin, men historien er tilsyneladende god nok,

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...cle4105168.ece

    Der er da nogle vilde citater om Skjærbæk i den artikel..

    Situationsfornemmelse er ganske enkelt et fremmedord hos den iltre forretningsmand, der ofte træder ved siden af.
    og

    Mandens aggressive sprogbrug er det første, som samtlige kilder studser - og forarges - over, men også fysisk har han det med at optræde som en ganske utilregnelig figur.
    I det mindste opfører han sig bedre udadtil end Oscar..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: William Kvist forlader bestyrelsen i PS&E

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det var vist retteligt Axel Juhl-Jørgensens kamin, men historien er ellers tilsyneladende god nok.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...cle4105168.ece
    Elsker når rige mænd, omgås rige mænd, fordi de er rige. Det udvælgelseskriterie fortjener helt sikkert en tår tis i kaminen.

    Nu har han så også pisset på Kvist sukkermad, som sender en stikpille afsted ved hans afgang - jeg har aldrig været fan af Kvist i bestyrelsen og selvom man kan sige meget om ejerne, så har jeg en vis forståelse for det. Jeg synes også det er ok, de trækker nogle penge ud og de går jo tydeligvis klar til et frasalg og så skal vi måske til at håndtere en udenlandsk ejer, som fokuser endnu mere på profit.

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. William Kvist-hyldest
    By Moo in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 27.04.19, 20:54
  2. William Kvist den nye Chr. Poulsen?
    By Chriss in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 15.02.07, 17:53
  3. Løn - og har William Kvist kørekort?
    By mathiasf in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 10.12.06, 17:23
  4. Råb mod William Kvist?
    By Chralloe in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 10.04.06, 21:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •