Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    32 54.24%
  • Uafgjort

    13 22.03%
  • FCN vinder

    14 23.73%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Første kamp i mesterskabsslutspillet byder på et vaskeægte topbrag i Parken, hvor de forsvarende mestre tager imod holdet på den øjeblikkelige førsteplads i et direkte opgør om førstepladsen i Superligaen.

    Med en hjemmesejr kan Løverne for første gang i sæsonen sætte sig på Superligaens førsteplads, mens alle andre udfald fastholder FCN på førstepladsen efter denne runde. Skulle kampen ende med en udesejr, vil FCK ikke længere selv kunne afgøre titelræset, men være afhængige af andre resultater, hvis mesterskabstrofæet skal forblive i København.

    FCK må undvære Zeca, Boilesen og Amoo, der alle er ude resten af sæsonen med korsbåndsskader, ligesom Sørensen, Cornelius, Diogo, Larsson og Khocholava er tvivlsomme med skader af varierende omfang.

    Desuden har FCK Jelert og Diks i karantæne. Ved næste gule kort til Claesson, Vavro eller Stamenic får de også en dag i skyggen, og det samme er tilfældet for Lund og Isak, hvis de får et gult kort til 6 strafpoint. Dagens gæster har ingen i karantæne, men profiler som Nuamah og Diomande står til karantæne, hvis de får et gult kort til hhv. 4 og 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Jakob Sundberg, der dømmer sin 4. FCK-kamp i sæsonen. De øvrige tre er alle endt med en FCK-sejr over hhv. Brøndby (4-1) og AGF (1-0) hjemme, samt Randers (0-2) ude. Det er anden gang, han dømmer et opgør mellem de to hold. Første gang (hvilket også var hans første FCK-kamp) endte med en udesejr i Farum i 2020, hvor Pep Biel scorede kampens enlige mål. Hans seneste kamp i Parken (1-0 vs. AGF) huskes nok primært for to ting: 1) Neestrups debut som cheftræner i FCK, og 2) Zecas alvorlige korsbåndsskade.

    Har man ikke billet til et næsten udsolgt Parken, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 17. Siden Brøndby spiller samtidigt mod Viborg, må det forventes at 99% af optakten går med at følge det opgør, siden ugens Formel 1 ræs blev overstået søndag formiddag dansk tid i Australien..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    7

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Hvis CS bliver klar, gætter jeg på følgende start-11:

    Grabara
    Ankersen - Vavro - Khocholava - CS
    Lerager - Clem - Claesson
    Roony - Haraldsson - Daramy

    Hvis CS ikke bliver klar, har man helt sikkert overvejet en treback-kæde, men jeg tror ikke, at det er det Nees går med. Mest fordi det gik så skidt mod BIF.
    I stedet kommer jeg med et frækt bud, som er Isak på venstrebacken i den normale fireback-kæde. Han er venstrebenet, disciplineret, taktisk klog og hungrer efter spilletid.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Ud over, at jeg er begyndt at sjatpisse af nerver over den kamp, så bruger jeg alt for meget energi på at være rasende over, at Marcondes nok allerede har udset sig sit næste rødt-kort-offer. Har den klovn ikke efterhånden fremprovokeret fire røde kort mod os?

    Mit bedste bud er Hákon. Det må være rart for Farum at få ham fjernet tidlig i kampen, og Hákon finder sig ikke i noget. Jeg mener, at han ofte giver igen, når han er blevet sparket ned. Gid nogen kan advare ham mod Marcondes svinestreger.

    Jeg skummer allerede af raseri. Marcondes er et af min absolutte hadeobjekter i dansk fodbold.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #4
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Enig, men nu findes VAR trods alt til at analysere nogle af Marcondes svinestreger. Så om ikke andet, kan det være han ryger med ud...

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Christian Sørensen meldes heldigvis klar til kamp, så vi ikke skal ud i mærkelige nødløsninger. Men der er ingen back-backupper på bænken, så han og Ankersen skal gerne kunne spille hele kampen: https://www.fck.dk/nyhed/trupstatus-foer-weekenden

    Goncalves og Falk meldes også klar igen, så de åbne spørgsmål bliver vel, om de starter inde eller på bænken. Personligt så jeg gerne Roony få chancen fra start, og så kan Goncalves afløse enten ham eller Daramy undervejs.

    Cornelius er - surprise! - ude i tre uger, og med Larssons skade in mente, starter Haraldsson uden tvivl på toppen. Og mon ikke Falk også starter ude, så den hedder Clem, Lerager og Claesson på midten?

    Mit gæt:

    Daramy - Haraldsson - Roony
    Claesson - Clem - Lerager
    Sørensen - Vavro - Khocholava - Ankersen
    Grabara
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Hold kæft det er fedt at CS er klar så hurtigt igen, det havde jeg ikke forventet. Jeg er ganske tryg ved CS og Ankersen og satser på at CS også reelt er klar. Det gør i hvert fald vores chancer for sejr betydeligt bedre - selvom vi igen mangler Corner (shit - det er synd for ham (og os)).

    Vinder vi - så ser vi os ikke tilbage
    Spiller vi uafgjort, så er vi favoritter
    Taber vi - så er det altså en lussing og tilbageslag. 5 point efter med 9 kampe vil betyde at vi ikke kan snuble mere

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Enig, men nu findes VAR trods alt til at analysere nogle af Marcondes svinestreger. Så om ikke andet, kan det være han ryger med ud...
    Udfordringen er, at det Marcondes gør ikke i sig selv er til rødt. Jeg kan i hvert fald ikke huske oplagte svinestreger til rødt. Hans evner ligger vist mere i konstant at være provokerende, at spille hårdt og selv pive når man går til ham, skuespil, trashtalk og provokerende opførsel overfor modspillere og fans, og summen af dette har fået vores spillere til at se rødt (både i overført og bogstavelig forstand). Hakon kunne da godt være et bud, men de kommer nok ikke til at spille så meget overfor hinanden. Men mon ikke Kocholava og nok især Vavro vil være oplagte kandidater til mindst en advarsel. Jeg kan da allerede forestille mig Vavro prøve at "hjælpe" ham op, når Marcondes igen og igen overspiller hårdheden af en tackling og ømmer sig over ingen ting. Eller Vavro save ham rigtig over, når han ikke gider mere pis.

    Nu må vi se, om Marcondes stadig er den største nar på en bane (jeg har aldrig hadet en spiller mere, og det er inkl. samtlige remouladefarvede spillere) eller om han også er blevet mere voksen. Heldigvis kan det ikke være mange af vores spillere som kender ham og allerede på forhånd er irriteret, som formentlig var sagen tidligere.

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hold kæft det er fedt at CS er klar så hurtigt igen, det havde jeg ikke forventet. Jeg er ganske tryg ved CS og Ankersen og satser på at CS også reelt er klar. Det gør i hvert fald vores chancer for sejr betydeligt bedre - selvom vi igen mangler Corner (shit - det er synd for ham (og os)).

    Vinder vi - så ser vi os ikke tilbage
    Spiller vi uafgjort, så er vi favoritter
    Taber vi - så er det altså en lussing og tilbageslag. 5 point efter med 9 kampe vil betyde at vi ikke kan snuble mere
    Ja på papiret så ser holdet med dagens klarmeldinger ganske fornuftigt ud. Jeg er dog spændt på, hvor klar CS, Falk og Diogo egentlig er. Jeg håber, at de starter, men omvendt skal vi ikke have en situation, hvor en af dem går i stykker efter 15 min (en klassisk Falk). Og så er jeg spændt på, om CS er så meget i omdrejning, at FCN ikke kører ham og Daramy helt ud af stadion. Lægger de f.eks Nuamah derover, så bliver det giftigt.

    Jeg er spændt på, hvad man gør på højre kant uden Jordan. Er Diogo så meget klar, at han kan starte (han har vist ikke trænet før i dag)? Eller giver man endelig Roony chancen fra start. Eller spiller man lidt konservativt med Isak (det tyder ikke meget på)

    Vinder vi, så er vi favoritter
    Uafgjort, så ser jeg det som 50/50 med kampen i Farum tilbage
    Taber vi - så ser det meget svært ud. Dog ikke så svært, at vi er 5 point efter :-)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Sikken fiasko med Corner. Så har de da lidt at små-grine af på Pestegnen og i Herning. Det er jo helt vanvittigt.

    Jeg er ved at omstille mig lidt på det køb.
    Jeg tvivler kraftigt på han for alvor kommer ind og hamrer kasser ind på ugentligt basis. Mindre kan vel også gøre det.
    Det er så frustrerende, og det er vel noget vi efterhånden er nødt til at tænke kraftigt ind i transferplanerne…

    Mht kampen imod FCN, synes jeg det stinker lidt af 1-1.
    Men hiv nu bare en lille uskyldig og halvfesen 1-0 sejr hjem.

    Zan

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja på papiret så ser holdet med dagens klarmeldinger ganske fornuftigt ud. Jeg er dog spændt på, hvor klar CS, Falk og Diogo egentlig er. Jeg håber, at de starter, men omvendt skal vi ikke have en situation, hvor en af dem går i stykker efter 15 min (en klassisk Falk). Og så er jeg spændt på, om CS er så meget i omdrejning, at FCN ikke kører ham og Daramy helt ud af stadion. Lægger de f.eks Nuamah derover, så bliver det giftigt.

    Jeg er spændt på, hvad man gør på højre kant uden Jordan. Er Diogo så meget klar, at han kan starte (han har vist ikke trænet før i dag)? Eller giver man endelig Roony chancen fra start. Eller spiller man lidt konservativt med Isak (det tyder ikke meget på)

    Vinder vi, så er vi favoritter
    Uafgjort, så ser jeg det som 50/50 med kampen i Farum tilbage
    Taber vi - så ser det meget svært ud. Dog ikke så svært, at vi er 5 point efter :-)
    Højrekanten ligger lige for, for Roony vil jeg mene. Det er meget overraskende hvor lidt spilletid han har fået hidtil i foråret. Han var både fremragende i afslutningen på efteråret og i opstarten til forårssæsonen, og han har senest spillet en god kampagne for Sveriges U21. Kigger man på præstationerne fra Diogo og Larsson, så synes jeg egentlig ikke det ligner en svækkelse, hvis vi skal spille med Roony.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Højrekanten ligger lige for, for Roony vil jeg mene. Det er meget overraskende hvor lidt spilletid han har fået hidtil i foråret. Han var både fremragende i afslutningen på efteråret og i opstarten til forårssæsonen, og han har senest spillet en god kampagne for Sveriges U21. Kigger man på præstationerne fra Diogo og Larsson, så synes jeg egentlig ikke det ligner en svækkelse, hvis vi skal spille med Roony.
    Jeg er enig omkring Roony. Med Larsson ude og Diogo kun lige blevet klar, så taler det da bestemt for en startplads til ham. Spørgsmålet er jo nok om man lige netop mod FCN fravælger ham grundet hans defensive mangler, især når han har en rusten Ankersen bag sig. Havde Jelert kunne spille, så havde jeg ikke været i tvivl omkring Roony i start 11.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Udfordringen er, at det Marcondes gør ikke i sig selv er til rødt. Jeg kan i hvert fald ikke huske oplagte svinestreger til rødt. Hans evner ligger vist mere i konstant at være provokerende, at spille hårdt og selv pive når man går til ham, skuespil, trashtalk og provokerende opførsel overfor modspillere og fans, og summen af dette har fået vores spillere til at se rødt (både i overført og bogstavelig forstand). Hakon kunne da godt være et bud, men de kommer nok ikke til at spille så meget overfor hinanden. Men mon ikke Kocholava og nok især Vavro vil være oplagte kandidater til mindst en advarsel. Jeg kan da allerede forestille mig Vavro prøve at "hjælpe" ham op, når Marcondes igen og igen overspiller hårdheden af en tackling og ømmer sig over ingen ting. Eller Vavro save ham rigtig over, når han ikke gider mere pis.

    Nu må vi se, om Marcondes stadig er den største nar på en bane (jeg har aldrig hadet en spiller mere, og det er inkl. samtlige remouladefarvede spillere) eller om han også er blevet mere voksen. Heldigvis kan det ikke være mange af vores spillere som kender ham og allerede på forhånd er irriteret, som formentlig var sagen tidligere.
    En af de erfarne skal bare lave en John Stampe. Der inden pokalfinalen i '88 eftersigende sagde til Brian Laudrup, at hvis han lavede det samme pis som i forrige kamp, så skulle han ikke forvente en lang karriere. Noget bonderøven åbenbart havde for vane, hvis der var provokerende spillere på modsatte hold.

    Det er naturligvis en voldsomt afstumpet tilgang, men Marcondes er sgu en spiller, der får det værste frem i mennesker, og jeg ville have forstået det, hvis en af vores spillere havde lavet en Roy Kean på svinet.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Det bliver 3-0 idag i en kamp vi vinder på at være fysisk overlegende. Meget alla 3-0 sejren over FCM i 18/19 sæsonen.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Bare tanken om en Marcondes 1-0 scoring i overtiden idag gør jeg får kvalme….

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (02/04-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Bare tanken om en Marcondes 1-0 scoring i overtiden idag gør jeg får kvalme….
    Det er ikke det værste. Bare tanken om, at han oveni laver jeg-kan-ikke-høre-jer ud mod Sektionen eller Nedre C er sgu værre.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  2. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  3. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 07.03.23, 00:24
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •