Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 78.57%
  • Uafgjort

    5 11.90%
  • BIF vinder

    4 9.52%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 131

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

    Jeg siger bare det må ku løses med vores trup som vi jo ynder, at kalde Danmarks bedste. At der mandes 2 mand på Daramy, må jo alt andet end lige gøre der bliver plads til andre på banen.
    Problemet et jo bare at ingen af spillerne i højre side kan tilnærmelsesvist det samme som Daramy kan…

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Problemet et jo bare at ingen af spillerne i højre side kan tilnærmelsesvist det samme som Daramy kan…
    Well, Roony kan. Han gør det bare ikke for tiden. En oplagt forklaring kunne være, at han er så forhippet på at leve op til de enorme forventninger, at han prøver for meget, når han har bolden og tager forkerte beslutninger.

    Spørgsmålet er, hvad der ville ske, hvis han fik en håndfuld kampe i træk i startopstillingen. Måske ville han finde sig tilpas og finde det storspil, vi har set fra ham i momenter. I de 9 kampe, han er startet inde i denne sæson (1 CL-kamp, 4 ligakampe, 4 pokalkampe), har vi i øvrigt ikke tabt - ikke at det beviser at han har spillet godt, for det har han ikke altid, men lad os da prøve noget andet.

    Goncalves passer bortset fra det heller ikke særlig godt på højrekanten i vores system, hvor vi ingen trusler har i luftrummet. Han er højrebenet og har et godt spark, men det udnytter vi uden tvivl bedre i den modsatte side, hvor han kan trække ind i banen og sparke. Fra bænken vil han kunne gardere for både Daramy og Roony.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men synes du virkelig, Ankersen har vist særlig gode takter efter den ene gode kamp mod FCN for en måned siden? Det synes jeg ikke. Jeg håbede virkelig, han kunne følge op på den, men han var lynhurtigt tilbage på sit sædvanlige niveau. Jeg er helt enig i, at Sørensen har haft et gevaldigt formdyk, men min pointe er blot, at hvis vi alligevel skal vælge mellem to spillere, der begge spiller ringe, kan vi lige så godt vælge ham, der gør, at Jelert kan spille til højre.
    Et problem er at det ikke kun handler om det offensive, men også det defensive så jeg forstår til fulde, hvorfor der blev prioriteret som der gjorde. Vi kan selvfølgelig ikke vide hvad der ville være anderledes, hvis vi havde prøvet med Sørensen. Måske indlæggene havde været så meget bedre, at vi faktisk kunne have gavn af at smække vores midtbanespillere med i feltet.


    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er helt med på, at der ikke står et lysende, oplagt angriber-alternativ klar, men Haraldsson har efterhånden længe lignet en meget bleg skygge af sig selv, og vi er et hold i gedigne scoringsproblemer. 4 mål i de seneste 6 kampe er katastrofalt. Jeg tænker overhovedet ikke på Karamoko, men derimod på Larsson, som for mig at se er klart bedre som angriber end som kant. Og han scorede et godt mål i pokalsemifinalen forleden (og angiveligt et par gode mål i træningskampen mod Lyngby). Så i en situation, hvor ingen andre har sat sig på pladsen, virker det oplagt at forsøge ham.

    Det ville så samtidig frigøre Haraldsson til at spille længere tilbage, hvor han IMO er klart bedst. Og når vores andre centrale midtbanespillere også ligner skygger af sig selv, virker det som en endnu mere oplagt rotation at forsøge.
    Sætter man Larsson på toppen kunne jeg godt tro, at det sendte Haraldsson på bænken, da Claesson nok står foran Haraldsson på midtbanen. Det kan selvfølgelig være godt med et friskt pust, det ser jeg bare ikke Larsson komme med aktuelt. I det mindste er Haraldsson involveret i virkelig meget. På kanten forstår jeg slet ikke hvorfor man ikke bare giver Roony en røvfuld kampe. Der kan selvfølgelig være mange faktorer, da han stadig er ung og man måske (med rette) forventede hårdt spil.

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Altså Varvo kan jo heller ikke sparke til en bold, du er med på at det er for sjov når halvdelen af Parken råber "skyyyd" når han nærmere sig feltet?

    Der var en herinde i går der mente at det var noget mentalt hvis en spiller ikke kan skyde et straffe, det mener jeg er noget vrøvl, det handler om evner på bolden.
    Vavro kan ikke sparke til en bold og der er ikke noget mentalt over at sparke et straffespark. Så har man hørt det med.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vavro kan ikke sparke til en bold og der er ikke noget mentalt over at sparke et straffespark. Så har man hørt det med.
    Ja, fortæl det til Elkjær der ikke havde brændt et straffespark som seniorspiller før en aften i Frankrig i '84, eller Roberto Baggio som var verdens bedste til disciplinen i '94. Et straffespark er mere mentalt end noget andet i fodbold, men der er måske noget vi ikke ved?

    Kunne i øvrigt nævne 30-40 yderligere spillere, der brændte på trods af store evner fra pletten.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vavro kan ikke sparke til en bold og der er ikke noget mentalt over at sparke et straffespark. Så har man hørt det med.
    Det var mig der sagde det med det mentale og det holder jeg fast i. Vavro havde forøvrigt scoret på 5 og brændt to straffespark før i går.
    Helt konkret så er jeg af den holdning, at alle professionelle fodboldspillere har gode tekniske evner på bolden. Står de på træningsbanen, så sparker de de fleste ind.
    Men står du foran 35.000 med 2 min tilbage af kampen og er bagud 1-0, så er det det mentale der gælder. Man skal være iskold.
    Ud fra i går, så spiller der to ting ind. Den lange ventetid inden sparket, hvor Brøndby brugte alle tricks i bogen og det at Vavro valgte at gå med kontrol og ikke power.
    Det sidste er jeg faktisk mest uforstående over for.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Du helt væk. Vi er da mange der rejser rund i verden for st opleve stemning på stadion. Den danske groundhopper gruppenpåfb har 1000 medlemmer
    Europapokal

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vavro kan ikke sparke til en bold og der er ikke noget mentalt over at sparke et straffespark. Så har man hørt det med.
    Eget enig. Mundhældet om at straffe sparkes med hovedet har en vis sandhed.
    Goldbæks Højrefod

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    I fanradionen diskuteres det at det er som om at vi er tilbage ved tidligere tiders dårlige spil under Thorup, og for såvidt også før, den sidste måneds tid. Der diskuteres også at vi nærmest spillede med 4 8er mod brøndby, uden virkning. Det fik mig på morgengåturen til at tænke på hvad har ændret sig den seneste måned. Den seneste måneds tid har Falk startet på 6eren, mens Clem er kørt ud på bænken. Vi har spillet 10 superliga kampe i foråret og de har hver især fået 5 kampe. De kampe hvor Clem starter vinder vi alle 5. Det er imod silkeborg (0-3), OB (7-0), 2*Viborg (2-1), og FCN (2-1). Jeg er med på at i mange af disse kampe ændre kampbilledet til vores fordel da Falk kommer på banen efter 45-60 min. Men så skal man jo huske at der var 45 min inden, også.
    Falk starter Aab (1-0), Horsens (1-4), randers (0-1), Agf (0-0), Brøndby (0-1). Dvs 2 sejr, 1 uafgjort og 2 nederlag. Aab kampen mindede på mange måder om Brønby kampen, og i horsens var vi elendige de første 45 min.

    Det er værd at bemærke at den eneste kamp hvor Clem og Falk begge starter, er 7-0 mod OB, med Clem på 6eren og Falk på 8eren.

    Jeg ved at det er en af mine kæpheste, men Clem skal spille den 6. Falk må starte på en af 8erne. Vi er ude i den gamle Kvist mod Sionko duel. Sionko solgte billetterne, men vi fik flere point med Kvist på fløjen da vi var bedre defensivt.

    En god 6er er som en god dommer. Usexet og du ser ham ikke, men holdet vinder.
    Sidst redigeret af djurlander : 02.05.23 kl. 07:07
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    I fanradionen diskuteres det at det er som om at vi er tilbage ved tidligere tiders dårlige spil under Thorup, og for såvidt også før, den sidste måneds tid. Der diskuteres også at vi nærmest spillede med 4 8er mod brøndby, uden virkning. Det fik mig på morgengåturen til at tænke på hvad har ændret sig den seneste måned. Den seneste måneds tid har Falk startet på 6eren, mens Clem er kørt ud på bænken. Vi har spillet 10 superliga kampe i foråret og de har hver især fået 5 kampe. De kampe hvor Clem starter vinder vi alle 5. Det er imod silkeborg (0-3), OB (7-0), 2*Viborg (2-1), og FCN (2-1). Jeg er med på at i mange af disse kampe ændre kampbilledet til vores fordel da Falk kommer på banen efter 45-60 min. Men så skal man jo huske at der var 45 min inden, også.
    Falk starter Aab (1-0), Horsens (1-4), randers (0-1), Agf (0-0), Brøndby (0-1). Dvs 2 sejr, 1 uafgjort og 2 nederlag. Aab kampen mindede på mange måder om Brønby kampen, og i horsens var vi elendige de første 45 min.

    Det er værd at bemærke at den eneste kamp hvor Clem og Falk begge starter, er 7-0 mod OB, med Clem på 6eren og Falk på 8eren.

    Jeg ved at det er en af mine kæpheste, men Clem skal spille den 6. Falk må starte på en af 8erne. Vi er ude i den gamle Kvist mod Sionko duel. Sionko solgte billetterne, men vi fik flere point med Kvist på fløjen da vi var bedre defensivt.
    Jeg er enig i, at det må være tid til at prøve Clem som 6'er og Falk som 8'er. Clem har forøvrigt spillet alle 3 pokalkampe i 2023 fra start og det er blevet til 1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag.
    Jeg synes ikke, at det er defensiven som har sejlet vildt meget på det sidste j.fr. din tanke om, at Clem giver en stærkere defensiv. Men med modstanderne som er begyndt at stå meget lavt har vi brug for mere kreativitet på 8'er positionen, og der kan Falk måske hjælpe. Vi mister lidt indløb i feltet fra Lerager eller Claesson, men vi vinder kreativitet og boldsikkerhed. Man får desuden muligheden for at sætte f.eks. Claesson frem i angrebet og give lidt mere fysik i feltet, imens Haraldsson (eller Lerager) kan få en lille pause.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at det må være tid til at prøve Clem som 6'er og Falk som 8'er. Clem har forøvrigt spillet alle 3 pokalkampe i 2023 fra start og det er blevet til 1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag.
    Jeg synes ikke, at det er defensiven som har sejlet vildt meget på det sidste j.fr. din tanke om, at Clem giver en stærkere defensiv. Men med modstanderne som er begyndt at stå meget lavt har vi brug for mere kreativitet på 8'er positionen, og der kan Falk måske hjælpe. Vi mister lidt indløb i feltet fra Lerager eller Claesson, men vi vinder kreativitet og boldsikkerhed. Man får desuden muligheden for at sætte f.eks. Claesson frem i angrebet og give lidt mere fysik i feltet, imens Haraldsson (eller Lerager) kan få en lille pause.
    Claeson spillede ikke i OB kampen, men det er måske en anden diskussion. Jeg er åben for at det er claesson der skal have pausen.
    Claesson og Leragers løb i feltet er mindre værd, når bussen er parkeret og vi står 20m fra deres mål. De fungere bedre når holdet er i fremdrift, hvilket det i høj grad lykkedes brøndby at undgå.

    Falk på 6eren har ikke fungeret optimalt. Hverken under Ståle, Thorup eller Neestrup. Han skal ikke spille den 6er. Det ser flot og spændende ud, men vi vinder ikke nok kampe når han spiller den 6er. Clem har givet mig minder tilbage til da Kvist i sin velmagtsdage spillede 6eren. Dvs tilbage til 2016. Siden dengang har vi manglet den fysiske dominans. Noget som vi lidt så var tilbage i de første kampe i foråret.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Et problem er at det ikke kun handler om det offensive, men også det defensive så jeg forstår til fulde, hvorfor der blev prioriteret som der gjorde. Vi kan selvfølgelig ikke vide hvad der ville være anderledes, hvis vi havde prøvet med Sørensen. Måske indlæggene havde været så meget bedre, at vi faktisk kunne have gavn af at smække vores midtbanespillere med i feltet.

    .
    Ikke forstået. Ankersen er IMO netop tænderskærende ringe defensivt. Ligger konsekvent for langt fra og på mellemhånd i opdækningen, hovedløse tilbageløb og nul fysik i duellerne. Hvad er det, der gang på gang får forstandige folk til at mene, at han styrker defensiven? Forklar.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    I fanradionen diskuteres det at det er som om at vi er tilbage ved tidligere tiders dårlige spil under Thorup, og for såvidt også før, den sidste måneds tid. Der diskuteres også at vi nærmest spillede med 4 8er mod brøndby, uden virkning. Det fik mig på morgengåturen til at tænke på hvad har ændret sig den seneste måned. Den seneste måneds tid har Falk startet på 6eren, mens Clem er kørt ud på bænken. Vi har spillet 10 superliga kampe i foråret og de har hver især fået 5 kampe. De kampe hvor Clem starter vinder vi alle 5. Det er imod silkeborg (0-3), OB (7-0), 2*Viborg (2-1), og FCN (2-1). Jeg er med på at i mange af disse kampe ændre kampbilledet til vores fordel da Falk kommer på banen efter 45-60 min. Men så skal man jo huske at der var 45 min inden, også.
    Falk starter Aab (1-0), Horsens (1-4), randers (0-1), Agf (0-0), Brøndby (0-1). Dvs 2 sejr, 1 uafgjort og 2 nederlag. Aab kampen mindede på mange måder om Brønby kampen, og i horsens var vi elendige de første 45 min.

    Det er værd at bemærke at den eneste kamp hvor Clem og Falk begge starter, er 7-0 mod OB, med Clem på 6eren og Falk på 8eren.

    Jeg ved at det er en af mine kæpheste, men Clem skal spille den 6. Falk må starte på en af 8erne. Vi er ude i den gamle Kvist mod Sionko duel. Sionko solgte billetterne, men vi fik flere point med Kvist på fløjen da vi var bedre defensivt.

    En god 6er er som en god dommer. Usexet og du ser ham ikke, men holdet vinder.
    Det er en god pointe. Måske hænger det også sammen med, at når Falk overtager Clems plads, så flyder de tre midtbanepladser mere sammen. Måske er der brug for nogle mere klart definerede roller, og der er Clem mest oplagt som ren "usynlig" 6'er.

    Det kunne være interessant at prøve med Clem bag Falk og Haraldsson på midten - og så med Larsson forrest. Haraldssons talenter bliver i en vis grad spildt, når han ligger forrest, og Larsson lader til at være den eneste, der kan ramme målet for tiden (i hvert fald med et rent spark).
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Claesson og Lerager bidrager bare ikke nok kreativt, når vi skal låse et forsvar op, der står dybt.

    Til sådan en kamp ville jeg gerne se Clem på 6'eren og med Falk og Haraldsson foran ham på 8'erne og så med Jordan eller Claesson på toppen.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er en god pointe. Måske hænger det også sammen med, at når Falk overtager Clems plads, så flyder de tre midtbanepladser mere sammen. Måske er der brug for nogle mere klart definerede roller, og der er Clem mest oplagt som ren "usynlig" 6'er.

    Det kunne være interessant at prøve med Clem bag Falk og Haraldsson på midten - og så med Larsson forrest. Haraldssons talenter bliver i en vis grad spildt, når han ligger forrest, og Larsson lader til at være den eneste, der kan ramme målet for tiden (i hvert fald med et rent spark).
    Problemet er jo at det er meget nemmere at se at Falk mangler, når Clem starter, end det er at se at Clem mangler, når falk starter. Men resultaterne, for så vidt også i efteråret viser bare noget andet.
    Det overskud vi i evigheder har kæmpet med at finde på midtbanen med Falk og Zeca som startere, det synes jeg vi i glimt har set med Clem på 6eren. Ja så er han ung, og han falder ud af kampen, og har vel været inden i en halvdårlig periode. Men defensivt mener jeg stadig at vi skulle have holdt fast i Clem på 6eren. Hans tilstedeværelse frigiver også bakkerne til at angribe mere end falk gør.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  2. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  3. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •