Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 78.57%
  • Uafgjort

    5 11.90%
  • BIF vinder

    4 9.52%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 131

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lige netop den “sandhed” omkring økonomi håber jeg ikke man stædigt fastholder som undskyldning for idioti. Dagens pyro skabte hverken mere stemning, flere penge fordi det var åh så sejt. Det så elendigt ud og var fuldstændig unødvendigt - eneste det skaffer er en bøde og ikke noget som helst andet.
    Det tror jeg nu heller ikke den som sådan gør, men jeg mener simpelthen ikke, at man kan få stemningssegmentet uden pyro. Det er en stor del af det, der fanger dig som ung og vækker din interesse for det miljø. Jeg har selv været der i 8 år. Det var helt utænkeligt for mig, at en meget pro pyro-holdning ikke skulle være en del af identiteten af at være stemningsskabende. Hvis man kun kunne lide at synge, var man måske startet til kor i stedet. Men det skal ikke undskylde at overtræde love og regler, men kan vi holde volden nede men derimod bare have pyro, så tror jeg alle skal være MEGET glade.

    Men jeg er enig i, at det var malplaceret i går udover ved indløb til opvarmning, men det er ikke helt sådan man tænker, når man er en del af det stemningsskabende miljø. Men det gør man nok nærmere når man bliver ældre og zoomer lidt ud.

    Jeg vil bare gerne anfægte den der vanvittige “I skylder klubben 1,4 mio” for de tjener det hjem gange 100 minimum. Det tør jeg godt garantere.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    2. Spillerne er for forkælet omkring stemningen og ligesom man kan være et forkælet barn af en rigmand kan også blive en forkælet spiller for FCK! Tror det ville gavne ikke at have for store ambitioner omkring stemningen og for mig er det tydeligt at hele “alle mod os” virkede bedre for Brøndby i parken… de fik den tænding af vores tilskuer shitshow i starten, og vi mødte altså et hold der var helt i kulkælderen inden kampen.. Så måske skal vi skrue en tand ned med vores glædesrus… tror både vi havde spillet kampen bedre hvis stemningen havde været ordinær… presset er desværre på vores spillere mens Brøndby spiller helt frit uden pres…
    Jeg ville i hvert fald ønske, at man gik noget anerledes til sagen på især s12. Der er i mine øjne to ting, som springer i øjnene i går:

    1) "Op og stå" efter 5. min spil.
    Den sang er absurd malplaceret. Jeg ved godt, at det er for at få hele stadion med, men det er jo en "vi fører 4-0 og spiller champagnefodbold"-sang. Det er da klart, at spillene tror at tingene kommer af sig selv, når man synger sådan en sang ved 0-0.

    Af andre malplacerede sange er "kun sejren der tæller", når vi i kampe er kommet bagud. Den var der vist ikke i går, men runger ellers ofte når vi er bagud. Spillerne ved sgu nok godt, at vi skal vinde, og sådan en sang gør kun det hele mere nervøst.

    2) Jeg ville ønske, at S12 "så fodbold".
    Ja selvfølgelig ser s12 fodbold, men tribunen reagerer jo ikke på kampen. Når du skriver, at vi havde spillet bedre, hvis stemningen havde været ordinær....altså stemningen var som jeg ser det totalt ordinær. Ja vi var mange mennesker og der var fin sang i hele kampen, men der lægges jo intet pres på BIF eller dommer overhovedet bortset fra lidt småpiften fra primært NC i anden halvleg. Hvis Bif kom og var nervøse, så var det jo rystet af i løbet af 5-10 minutter da de så, at stemningen på ingen måde var barsk. Det samme kan siges om Putros, som intet gjorde ved hård spil, et utal af frispark og konstant tidsudtrækken fra især Hermansen. Og hvorfor gjorde han ikke det - ja måske fordi stadion nærmest ikke selv reagerede på det. Hvorfor skulle han så?

    Jeg er dybt dybt imponeret af arbejdet omkring at få mennesker på stadion, fylde S12 for oven og neden, at man tager initiativer som i går ved kampstart, men hold nu op, hvor kunne vores fanskare skabe et markant mere ubehageligt stadion for modspillere og dommere, hvis man lagde stilen lidt om.

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Der er ikke nogen der tvang dig til noget som helst igår… Du kunne gøre præcis som DU ville på DIN helt egen måde…

    Vi har lige tabt et derby foran et udsolgt Parken imod et elendigt Brøndby hold, hvor en sejr endda kunne have givet os en ret stor matchbold - forstår simpelthen ikke at du gider at bruge energi på at være muggen over det her initiativ…
    Det er virkelig underligt at man ikke må sige sin mening omkring de tiltag der bliver lavet - altså som absurd underligt. Der er naturligvis ingen grund til at nedgøre medfans som gør en stor insats eller folk som diskutere herinde. I øvrigt så burde man tage feedback til sig og diskutere om man kan forbedre noget eller justere en smule her og der.

    Jeg er på familietribunen.
    - ungerne synes generelt det var sjovt at være med og svinge deres “tifo plastik” omvendt brokkede de sig over ikke at kunne se noget:) (kampen var jo ikke startet)
    - opråb til D,C,A,B “er I der” var fedt, selvom iscenesættelsen af B var udvendigt
    - han stod der lidt for lang tid og det var en smule ukoordineret… hvilket ikke er en kritik, men prøv at hold det ultra kort og han skal væk nær spillerne går på banen og ikke tosse rundt 10 sekunder før kick off
    - det pyro som blev brugt i går var latterligt. Jeg kan virkelig ikke beskrive det anerledes fordi det var så håbløst unødvendigt og gjorde virkelig ikke en forskel

    Som fan kommer jeg i Parken for at se fodbold. Det har også et socialt element, men hovedsagligt for st se fodbold også nu når alderen trykker og jeg har en 8 årig med, så hygger vi med popcorn - men der skal ses fodbold. Stemningen er fed, jeg elsker at se den fest folk har på B, men når der bliver viftet pyro lige hvor banneret er gået løst, så afleder altså opmærksomheden på en negativ måde og når holdningen er “Vi gør som det passer os og ingen skal sige noget til det” - så er jeg på nippet til hellere vil undvære den festlige del og så rent faktisk få lov til at se fodbold. Så langt er vi slet ikke og det bør selvfølgelig kunne kombineres og man må så leve med de tilfælde, hvor folk ikke opfører sig så godt. Meeen vær åben for kritik - det bliver man som regel bedre af

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    1. Hvorfor fuck spiller Ankersen bare pga den ene gode kamp han fik i sit "comeback"??? Det gik fucking godt da C.Sørensen spillede med Jelert?!?!?

    2. Spil med Jelert på højreback for fuck sake!

    3. HVORFOR lade en CB sparke et straffe???? Larsson har banket den ind og så mange andre! Tror ALLE vidste at Vavro ville brænde...

    4. Taktikken vandt, og respekt for BØFs præstation og taktik med at parkere bussen som vi alle ved at vi intet kan stille op imod, det må vi bare bøje os for og respektere.

    5. Elsker Haraldsson, men drengen har været pivringe de sidte 4-5 kampe, ud på bænken og lade ham lære af det!
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    1. Hvorfor fuck spiller Ankersen bare pga den ene gode kamp han fik i sit "comeback"??? Det gik fucking godt da C.Sørensen spillede med Jelert?!?!?

    2. Spil med Jelert på højreback for fuck sake!
    1. Jeg synes, at Sørensen har set svag ud i defensiven, siden han kom tilbage fra skadespause og gætter på, at det baggrunden for bænkepladsen. Han bidrog dog fint offensivt, da spillede mod FCN i pokalen.

    2. Helt enig. Det kan bedst beskrives som aktiv selvskade at forvandle ligaens bedste højreback til en hårdarbejdende, men ligegyldig venstreback.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er virkelig underligt at man ikke må sige sin mening omkring de tiltag der bliver lavet - altså som absurd underligt. Der er naturligvis ingen grund til at nedgøre medfans som gør en stor insats eller folk som diskutere herinde. I øvrigt så burde man tage feedback til sig og diskutere om man kan forbedre noget eller justere en smule her og der.

    Jeg er på familietribunen.
    - ungerne synes generelt det var sjovt at være med og svinge deres “tifo plastik” omvendt brokkede de sig over ikke at kunne se noget:) (kampen var jo ikke startet)
    - opråb til D,C,A,B “er I der” var fedt, selvom iscenesættelsen af B var udvendigt
    - han stod der lidt for lang tid og det var en smule ukoordineret… hvilket ikke er en kritik, men prøv at hold det ultra kort og han skal væk nær spillerne går på banen og ikke tosse rundt 10 sekunder før kick off
    - det pyro som blev brugt i går var latterligt. Jeg kan virkelig ikke beskrive det anerledes fordi det var så håbløst unødvendigt og gjorde virkelig ikke en forskel

    Som fan kommer jeg i Parken for at se fodbold. Det har også et socialt element, men hovedsagligt for st se fodbold også nu når alderen trykker og jeg har en 8 årig med, så hygger vi med popcorn - men der skal ses fodbold. Stemningen er fed, jeg elsker at se den fest folk har på B, men når der bliver viftet pyro lige hvor banneret er gået løst, så afleder altså opmærksomheden på en negativ måde og når holdningen er “Vi gør som det passer os og ingen skal sige noget til det” - så er jeg på nippet til hellere vil undvære den festlige del og så rent faktisk få lov til at se fodbold. Så langt er vi slet ikke og det bør selvfølgelig kunne kombineres og man må så leve med de tilfælde, hvor folk ikke opfører sig så godt. Meeen vær åben for kritik - det bliver man som regel bedre af
    Jeg er selv på familietribunen med min dreng og er ikke ude på at forsvare S12 folket og alt hvad de laver… Bliver bare udfordret når folk “kaster sig over noget bare for at gøre det” fordi spillet på banen er jammerligt.

    Havde vi vundet kampen 3-0 var der ikke en eneste der ville have kommenteret på det her - men fordi vi taber er det fluks hjem til tasterne og være utilfreds - og sådan noget udfordrer mig, derfor jeg reagerer…

    Man kunne vel også opfordre til at man selv melder sig ind i tifogruppen hvis man synes det der præsteres er så dårligt?

    Rigtig mange af dem som kommer i Parken kommer udover fodbolden også for fællesskabet og den gode stemning. Det er en del af total oplevelsen og en klar medvirkende faktor til den massive tilskuerfremgang vi har oplevet. Så må man fandme også lige kunne rumme det der skete igår…

    Der hvor jeg gerne vil hen er nok bare at fans på andre tribuner end S12 lærer at sætte mere pris på det kæmpestore arbejde de frivillige udfører - fremfor at skride til tasterne hver gang der er bare den mindste mulighed for at brokke sig… Der er rigelig med negative overskifter rundt omkring i verden - at en capo står i midtercirklen 5 minutter det overlever vi nu nok… (samme capo der i øvrigt for ikke så lang tid siden var nede på familietribunen og give vores unger en fed oplevelse ved at agere Capo for D tribunen)

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #82
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Neestrup taber den her sammen med PC. FC bliver taktisk udstillet og har intet offensivt modsvar til deres tremandsforsvar. Det kommer til at gå alt for langsomt, og vi triller den stille og roligt rundt, uden der reelt sker noget.

    Det var præcist det samme mod ÅGF og Randers. Tre mand i forsvaret og/eller to mand konstant på Daramy, og Neestrup er sat skakmat. Cornelius eller en klon af ham havde skabt den plads der ikke findes lige nu... Tak, PC!
    433s kryptonit er 343, det gik som forventet, et bif hold som parkerer bussen og lever på de fejl vi laver.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    2) Jeg ville ønske, at S12 "så fodbold".
    Ja selvfølgelig ser s12 fodbold, men tribunen reagerer jo ikke på kampen. Når du skriver, at vi havde spillet bedre, hvis stemningen havde været ordinær....altså stemningen var som jeg ser det totalt ordinær. Ja vi var mange mennesker og der var fin sang i hele kampen, men der lægges jo intet pres på BIF eller dommer overhovedet bortset fra lidt småpiften fra primært NC i anden halvleg. Hvis Bif kom og var nervøse, så var det jo rystet af i løbet af 5-10 minutter da de så, at stemningen på ingen måde var barsk. Det samme kan siges om Putros, som intet gjorde ved hård spil, et utal af frispark og konstant tidsudtrækken fra især Hermansen. Og hvorfor gjorde han ikke det - ja måske fordi stadion nærmest ikke selv reagerede på det. Hvorfor skulle han så?

    Jeg er dybt dybt imponeret af arbejdet omkring at få mennesker på stadion, fylde S12 for oven og neden, at man tager initiativer som i går ved kampstart, men hold nu op, hvor kunne vores fanskare skabe et markant mere ubehageligt stadion for modspillere og dommere, hvis man lagde stilen lidt om.
    Altid saglige og velskrevne indlæg fra din side Kasper - her rammer du dog helt forkert.
    Det er simpelthen noget du bygger på følelser og ikke på fakta. Jeg er enig i at stemningen var rimeligt ordinær igår - den peakede(for de fleste) ved kampstart og tifo, om man så kunne lide "sketchen" eller ej.
    Men de ting du skriver med at der ikke bliver piftet nok, ikke lagt nok pres på osv, det kan jeg slet ikke genkende - og jeg står trods alt på tribunen.

    Der var, udover fin volume på sang, også rigtigt meget piften og buh'en. Som der skal være ved et derby. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor på stadion du sidder/står - men det er godt nok en selektiv hukommelse du har, hvis du oprigtigt mener at det eneste "småpiften" der kom var fra NC i anden halvleg. BØF blev endda budt velkommen med "HADER HADER HADER BIF". Jeg var faktisk af den overbevisning at de fleste(pånær kernen) syntes det var liiiiiige i overkanten at få børn og godtfolk med på den der. Der kom iøvrigt også et par af den makabre "dommer, din svindler - du hænger snart og dingler" fra S12, og hvis det ikke er "ubehageligt" nok for dig, eller for Putros til at føle sig presset - jamen så ved jeg simpelthen ikke hvad du ellers vil have???

    Vi kan godt blive enige at stemningen igår kunne have været vildere, og støjniveauet højere. Det er dog alt andet lige lettere hvis der står nogle i den anden ende man kan råbe imod, og så er det egentligt ligegyldigt om det er 1500 uvaskede eller 80 jyder.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Må iøvrigt være på tide at Larsson spiller istedet for Diogo på den højre kant og selvf Jelert bag ham. Diogo fungere tydeligvis ikke på højre, så må man sgu vente med at bruge ham til Mo er skredet til sommer. Nees har godt nok lavede en kæmpe brøler de sidste 2-3 suppe kampe med at bruge Ankersen og smadre Jelert på VB.
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar


  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Altid saglige og velskrevne indlæg fra din side Kasper - her rammer du dog helt forkert.
    Det er simpelthen noget du bygger på følelser og ikke på fakta. Jeg er enig i at stemningen var rimeligt ordinær igår - den peakede(for de fleste) ved kampstart og tifo, om man så kunne lide "sketchen" eller ej.
    Men de ting du skriver med at der ikke bliver piftet nok, ikke lagt nok pres på osv, det kan jeg slet ikke genkende - og jeg står trods alt på tribunen.

    Der var, udover fin volume på sang, også rigtigt meget piften og buh'en. Som der skal være ved et derby. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor på stadion du sidder/står - men det er godt nok en selektiv hukommelse du har, hvis du oprigtigt mener at det eneste "småpiften" der kom var fra NC i anden halvleg. BØF blev endda budt velkommen med "HADER HADER HADER BIF". Jeg var faktisk af den overbevisning at de fleste(pånær kernen) syntes det var liiiiiige i overkanten at få børn og godtfolk med på den der. Der kom iøvrigt også et par af den makabre "dommer, din svindler - du hænger snart og dingler" fra S12, og hvis det ikke er "ubehageligt" nok for dig, eller for Putros til at føle sig presset - jamen så ved jeg simpelthen ikke hvad du ellers vil have???

    Vi kan godt blive enige at stemningen igår kunne have været vildere, og støjniveauet højere. Det er dog alt andet lige lettere hvis der står nogle i den anden ende man kan råbe imod, og så er det egentligt ligegyldigt om det er 1500 uvaskede eller 80 jyder.
    Det kan jeg slet ikke forstå, at du siger. Jeg sidder altid på Øvre C (dvs ikke i blandt syngende/larmende medfans) og i 1. halvleg hørte jeg nærmest intet piften eller råben af hverken efter Bif eller dommer udover måske 30 sek. "hader BIF" ved kampstart, og det er næppe noget som stresser nogen. Der var nærmest ingen forskel på lydbillede uanset om vi trillede bolden rundt i bagkæden eller om dommeren overså et af mange gule kort. Som jeg skriver, så var der lidt mere efter pausen (selvfølgelig især til sidst) og det var mit indtryk fra Øvre C (det kan selvfølgelig snyde), at det primært skete, når NC vågnede op i enkelte situationer.
    Nu skriver du selv, at du står på tribunen - måske det i så fald er din placering som snyder dig lidt, hvis du har stået blandt piftende fans? For det var mit klare opfattelse fra Øvre C, at hvis der var en piften, så blev det i den grad overdøvet af "monoton" sang fra S12. Hvis det har været samme oplevelse på banen som fra min plads, så kan jeg i hvert fald godt forstå, at Bif-spillerne aldrig rigtig blev stresset eller nervøse.

    Det er forøvrigt ikke fordi, at dette altid er billedet med manglende piften. I går var det bare virkelig udtalt i en grad, hvor jeg sad og blev virkelig frustreret over manglende tryk fra tribunerne. Det kan sagtens være, at lydbilledet fra S12 bare har overdøvet den piften vi normal hører - i så fald har S12 imo sejret sig selv lidt ihjel :-)

    Men det kunne da være interessant at høre fra folk fra andre tribuner eller folk som har set den i tv, hvad indtrykket var.

    Forøvrigt var mit indlæg jo ikke ment som, at der var stille i Parken. Min pointe er bare, at hvis man (især) på S12 i højere grad benyttede sine velsmurte stemmer til at presse modstander og dommer i stedet for at synge "slagsange" hele tiden, så ville man kunne skabe et væsentlig mere frygtindgydende Parken. I går var det i hvert fald fra min plads (lidt provokerende skrevet) mere "fællessang på Bakken" (dog høj fællessang) end "inferno i Parken".
    Sidst redigeret af k@sper : 01.05.23 kl. 09:15

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    1. Jeg synes, at Sørensen har set svag ud i defensiven, siden han kom tilbage fra skadespause og gætter på, at det baggrunden for bænkepladsen. Han bidrog dog fint offensivt, da spillede mod FCN i pokalen.

    2. Helt enig. Det kan bedst beskrives som aktiv selvskade at forvandle ligaens bedste højreback til en hårdarbejdende, men ligegyldig venstreback.
    Jeg synes, at Jelert til venstre forsimples lidt her. Som jeg ser det, er der to faktorer som spiller ind udover Sørensens lidt svingende form efter skaden.

    1) Det virker til at være en tanke fra Neestrup, at Jelert bruges til venstre, når modstanderne kommer med meget fra på kanten. I går havde Bif lagt en pivhurtig Kvistgaarden over i vores venstreside, hvilket uden tvivl ville have udfordret Sørensen på omstillinger - ja selv Jelert var til tider udfordret.

    2) Det var imo ret tydeligt, at en del af gameplanen for at åbne Bif var, at Jelert skulle komme udenom Kvistgaarden med bolden og så trække ind i banen, hvor der var masser af plads til hans raid. De gange det lykkedes, der skabte det ret fordelagtige situationer, som desværre løb ud i sandet i højresiden som eller var blevet åben. Det er en indøvet detalje/åbning som vi får med Jelert til venstre (og ikke med Sørensen), og som Neestrup forøvrigt også har italesat i nogle interviews.

    Så længe Sørensen ikke spiller bedre end tilfældet er, så kommer vi nok til at se Jelert en del i den side alt efter modstander og forventet kampbillede. Står modstanderne dybt og har meget fart på kanterne, så giver det mere mening med Ankersen og Jelert. Kommer modstanderne med knap så meget fart på kanterne og skal der laves flere indlæg (f.eks. hvis Corner var klar), så vil Sørensen spille mest.
    Det er klart, at hvis Sørensen var markant bedre end Ankersen pt, så ville Jelert jo nok spille til højre hver gang, men der er vi desværre ikke lige nu.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Jeg turde ikke skrive før nu.
    Er stadig træt af kampen i går.
    Men jeg vil fremhæve Larsson. Det er ikke for det spillemæssige - endnu. For jeg kan sagtens se at han besidder nogle ekstraordinære kvaliteter. Dem har han dog kun vist i ganske få og kort glimt. Men attituden er fremragende. Han går virkelig ind og giver alt og ofrer sig. Det er velsagtens det eneste positive ovenpå kampen i går. Men det bør nævnes.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Alle kampe bliver svære, hvis modstanderholdet har held med "los ned og løb"-taktikken. Jeg tæller 3 røde kort, der kunne være uddelt (og jeg prøver virkelig at være objektiv her): Mensah, Sebulonsen og Vallys. Derudover forstår jeg ikke, at bænkens angreb på Jelert ikke blev takseret til mere.

    Det er stadigvæk ikke dommerens skyld vi ikke får mere med i dag. Fuldtidsprofessionelle dommere ville gøre spillet lidt sjovere at se for os andre, men vi skal stadigvæk kunne mere med bolden i dag. Jeg bemærker hvordan vi i de første 10 minutter altid forsøger den lange bolde (med succes), hvor Lerager søger centralt og fikserer deres midtstoppere og kant, der giver plads til Daramy. Det fik de justeret (og vi stoppede med de lange bolde). Dernæst bliver der truffet lidt for mange beslutninger om indlæg (uden kvalitet) hvor vi ellers har været gode på cut-backs (der enten giver skudmulighed eller giver placeringsudfordringer hos modstanderholdet).

    Jeg tror det er én af de kampe, der i sammenhæng med vores præstationer de sidste 5, sikkert giver os alle et ønske om at placere ansvaret ét sted: PC, eller WK eller Nees, eller Ankersen fordi han nu igen spiller som før. Jeg tror problemet er lidt mere ... nuanceret.

    Kampbilledet kan ikke overraske nogen. 5-3-2, hvor de i deres tacklinger skal sørge for, at vi ikke kan løbe med igen i kombinationsspillet mellem kæderne, og dernæst lure på de få omstillinger der måtte komme. Presset lod de ikke til at lægge særlig højt, alligevel skabte det problemer for os. Jeg bemærker at Kvistgaarden fra kampens begyndelsen havde held med flere af sine aktioner, og deres midtstoppere i høj grad fik afvist alt, der var på vej til at blive farlig.

    Jeg bliver aldrig fan af Falk så langt tilbage på banen. Det er bare ikke effektivt i fase 1 selvom det tilsyneladende giver ro til en bagkæde, der ser usikre ud i flere situationer. Lad os nu for pokker se ham, måske sammen med en anden kombinationsspiller som Clem, sætte spillet foran deres bagkæde i stedet. Med de fantastisk vendinger han har.

    Det var en skuffende dag på mange måder. Tak til Kenney for en glimrende gennemgang af dommerarbejdet, i øvrigt.
    "Tro kan flytte dværge."

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg turde ikke skrive før nu.
    Er stadig træt af kampen i går.
    Men jeg vil fremhæve Larsson. Det er ikke for det spillemæssige - endnu. For jeg kan sagtens se at han besidder nogle ekstraordinære kvaliteter. Dem har han dog kun vist i ganske få og kort glimt. Men attituden er fremragende. Han går virkelig ind og giver alt og ofrer sig. Det er velsagtens det eneste positive ovenpå kampen i går. Men det bør nævnes.
    Enig! Han virker frisk og højresiden virker mere farlig med ham inde..
    I det hele taget, synes jeg man bør overveje om ikke friskhed ville være gavnligt at fokusere mere på nu. Vores spillere virker tømt for energi, både fysisk og psykisk. Jeg synes at nogle af, dem som ikke har spillet fuld tid (Diks, Larsson, Diogo, Clem) virker som bedre løsninger nu end de profiler som ellers med rette har gjort sig fortjent til at starte. Sidste år, da det spidsede til, kom der også eksempelvis to friske islændinge ind og gjorde en forskel. Der er blevet trukket et stort læs fra nogle eneklte spillere (Håkon, Mo, Claesson). Man kunne overveje at spare en af disse hver kamp fra nu af, for at få det bedste ud af dem i de kampe, hvor de så er på banen..

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Ift. Jordan Larsson er jeg hverken særlig forhåbnings- eller forventningsfuld.

    Jeg ser hans spidskompetence, som en retvendt angriber, der kan modtage bold i løb mod målet i høj fart. Sådan en spiller har vi al mulig brug for, men han kan det bare ikke på tilstrækkeligt højt niveau.

    Han har hverken, teknik, fysik, perception eller fart nok til at kunne eksekvere det i Superligaen. Han har også selv erfaret det, så hver gang han modtager bolden med succes, går han den vej forsvaren dirigerer ham - ind i banen. Hans løb på tværs af banen er et kendetegn for hans aktioner. Inde i banen er der så overbefolket og risikoen for boldtab ligger lige for. Han kan godt være et frisk pust ift. Diogo, men ingen af dem har niveauet. Jeg er overbevist om, at det også er forklaringen på, at han som 25-årig ikke blev landsholdsspiller i Sverige.

    Jeg har både i Midtjylland, Viborg, FCN og OB set væsentlig bedre kantspillere/angribere og vi skal ikke have ligaens 10. bedste på en position. At han sammen med Diogo blev hentet samtidig med, at PC proklamerede, at vi kun skulle hente unge stortalenter eller internationale spillere, det er bare mystisk.

    At Larsson får chancen minder mig mest af alt om Jordi Cruyff i Barcelona, eller Laudrup sønnernes muligheder og presse-opmærksomhed, der alle er båret af fædrenes præstationer.
    Goldbæks Højrefod

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  2. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  3. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •