Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 78.57%
  • Uafgjort

    5 11.90%
  • BIF vinder

    4 9.52%
Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 131 af 131

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Samt Clem har færre dumme boldtab foran eget felt. Falk ligger nogen gange hans spil for højt op i farlige positioner.
    Samt jeg synes spillet går langsommere med Falk på 6'eren. Bliver for meget indendørs i Nørrebro hallen. Han skal lige rører bolden 3-5 gange, rulle den under sålen osv samt jeg synes han trækker for langt ned mod bagkæden for at modtage bolden.

    Falk har en fantastisk vision for spillet og et fantastik touch på bolden som skal bruges på sidste 3 del af banen ikke den første.

    Clem spiller mere enkelt (synes jeg) og måske mere sikkert/kedeligt men det vil jeg også heller have fra en 6'er også kan det sprudlende offensive spil komme fra backs, kanter, 8'erne og angriberne. Så kan Clem og de CB's koncentrere sig om at lukke af.
    Så kan det godt være Clem er ung men synes han er vores bedste 6'er lige pt


  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Samt Clem har færre dumme boldtab foran eget felt. Falk ligger nogen gange hans spil for højt op i farlige positioner.
    Samt jeg synes spillet går langsommere med Falk på 6'eren. Bliver for meget indendørs i Nørrebro hallen. Han skal lige rører bolden 3-5 gange, rulle den under sålen osv samt jeg synes han trækker for langt ned mod bagkæden for at modtage bolden.

    Falk har en fantastisk vision for spillet og et fantastik touch på bolden som skal bruges på sidste 3 del af banen ikke den første.

    Clem spiller mere enkelt (synes jeg) og måske mere sikkert/kedeligt men det vil jeg også heller have fra en 6'er også kan det sprudlende offensive spil komme fra backs, kanter, 8'erne og angriberne. Så kan Clem og de CB's koncentrere sig om at lukke af.
    Så kan det godt være Clem er ung men synes han er vores bedste 6'er lige pt

    Sådan ser jeg det ikke helt - selv om jeg er ret enig i konklusionen.

    Falks store styrke som sekser er hans fænomenale, smidige vendinger med bolden. Med ham kan vi lynhurtigt veksle forsvar til angreb. Problemet er, at det har de andre hold for længst luret, så de er over ham, så snart han forsøger at vende med den. Derfor skal han hele tiden - og endnu oftere nu end før - vælge de rigtige situationer til at vende rundt. Når det ikke lykkes, er han afhængig af, at spillerne omkring ham er gode til at opfatte situationen og gøre sig spilbare. Især at otterne kan falde ned og tage del i opspillet. Netop dette kniber gevaldigt for Lerager og Claesson. At Falk så er nødt til at holde i den og tage flere touch, er nok ikke, fordi han gerne vil ind og spille Futsal i Nørrebrohallen - men af nød.

    Med Clem og Falk på banen samtidig vil vi have en mere fleksibel 8'er i Falk, der både kan trække ned og rykke frem, og hvis den anden otter så var Hakon, tror jeg, vi ville have et meget mere dynamisk midtbanespil - og måske også stærkere både defensivt og offensivt.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Med Clem og Falk på banen samtidig vil vi have en mere fleksibel 8'er i Falk, der både kan trække ned og rykke frem, og hvis den anden otter så var Hakon, tror jeg, vi ville have et meget mere dynamisk midtbanespil - og måske også stærkere både defensivt og offensivt.
    Den opstilling ser ganske indbydende ud, men jeg tror, at det er et fysisk aspekt som holder Neestrup lidt væk. Med Corner og Kocholava ude har vi mistet rigtig meget fysik allerede, og tager man desuden Lerager og måske endda Claesson væk, så bliver det efterhånden meget spinkelt. Clem har en fin størrelse, men det er vel ikke ligefrem en kæmpe fysik som er hans force. I åbent spil kan vi nok klare det, men på dødbolde begynder det at blive kritisk. Vi har i forvejen være presset på dette imod AGF, FCN og BIF - vi bliver ikke mindre presset at at fjerne Lerager og evt Claesson. Og forøvrigt slet ikke, hvis Diks spiller midterforsvarer som bliver tilfældet i Farum.

    Det er noget af et puslespil Neestrup har foran sig.....

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den opstilling ser ganske indbydende ud, men jeg tror, at det er et fysisk aspekt som holder Neestrup lidt væk. Med Corner og Kocholava ude har vi mistet rigtig meget fysik allerede, og tager man desuden Lerager og måske endda Claesson væk, så bliver det efterhånden meget spinkelt. Clem har en fin størrelse, men det er vel ikke ligefrem en kæmpe fysik som er hans force. I åbent spil kan vi nok klare det, men på dødbolde begynder det at blive kritisk. Vi har i forvejen være presset på dette imod AGF, FCN og BIF - vi bliver ikke mindre presset at at fjerne Lerager og evt Claesson. Og forøvrigt slet ikke, hvis Diks spiller midterforsvarer som bliver tilfældet i Farum.

    Det er noget af et puslespil Neestrup har foran sig.....
    Hvis man spiller med Claesson på toppen, er den eneste, der forsvinder ud af ligningen, Lerager. Jeg har svært ved at se, at hele 'fysik'-læsset vælter af den grund. Hakon er trods sin overskuelige højde ganske nærkampsstærk - det samme er Falk, selv om det er de tekniske kompetencer, der her springer først i øjnene. Er der een i vores nuværende trup, der mangler fysisk nærkampstyrke, er det efter min mening Ankersen - og ham undværer jeg hjertens gerne.

  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Hvis man spiller med Claesson på toppen, er den eneste, der forsvinder ud af ligningen, Lerager. Jeg har svært ved at se, at hele 'fysik'-læsset vælter af den grund. Hakon er trods sin overskuelige højde ganske nærkampsstærk - det samme er Falk, selv om det er de tekniske kompetencer, der her springer først i øjnene. Er der een i vores nuværende trup, der mangler fysisk nærkampstyrke, er det efter min mening Ankersen - og ham undværer jeg hjertens gerne.
    Nu skriver jeg jo også, at det største problem er på dødbolde. Går vi ud fra, at Vavro er vores største force og Lund er i karantæne mod FCN, så fjerner vi pludselig vores næstbedste header på et hold, hvor vi i forvejen er presset på defensive dødbolde. Det kan jeg godt blive lidt nervøs med.

    Jeg synes ikke, at der umiddelbart er så store udfordringer omkring Ankersen og fysik. Jeg ser ham ikke specielt svagere på det område end Sørensen og Jelert. Men vil man have mere fysik ind, så kunne man da godt spille med Diks på en back - det ville måske slet ikke være så dumt, men det kræver jo, at Lund på et tidspunkt kan spille en hel kamp....

  7. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Jeg håber egentlig kun én ting og det er at vi i de sidste 5 kampe spiller med folk på de pladser hvor de er bedst. Dvs

    CS starter hver kamp hvis han er klar, Jelert på venstre og Clem på def midt. Angrebet må så være Larsson, Haraldsson eller den frække Daramy (hvilket så bil modsige mig selv). På den måde har spillerne den største chance for at præstere bedst og hvis vi ikke vinder fordi CS ikke er god nok eller vores angriber ikke kan score mål - så ved vi jo hvorfor. Alle andre “forsøg” må lægges på hylden.

    Desuden - vi ligger nummer 1, vi har blot 5 kampe tilbage, så der skal strammes op og så skal det mesterskab i hus

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #127
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg håber egentlig kun én ting og det er at vi i de sidste 5 kampe spiller med folk på de pladser hvor de er bedst.
    Det er egentlig en interessant problemstilling, når nu vi har skader som skaber problemer. Skal man spille med alle på deres bedste pladser eller skal man (groft sagt) spille med de 11 bedste og gå lidt på kompromis nogen steder mht at spille ude af favoritposition.
    F.eks er det åbenlyst, at Haraldssons bedste plads ikke er som 9'er, men problemet er jo, at han formentlig er bedste bud på den plads. Rykker vi ham ned som 8'er, så bliver den position måske lidt stærkere besat (kan nok diskuteres), men 9'eren bliver samtidig svækket.
    Det samme med backsituationen - CS har været helt væk efter skaden, imens Ankersen har holdt rimeligt niveau. Hvad gør man? Spiller en dårlig til venstre og topper til højre med Jelert, eller spiller man to middelgode løsninger i Jelert til venstre og Anker til højre?

    Jeg kender ikke svaret og problemstillingen er nok fremstillet væsentlig forenklet her (man får f.eks. også visse fordele med Jelert til venstre). Men en interessant diskussion kan man nok godt få ud af det :-)
    Sidst redigeret af k@sper : 02.05.23 kl. 14:53

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er egentlig en interessant problemstilling, når nu vi har skader som skaber problemer. Skal man spille med alle på deres bedste pladser eller skal man (groft sagt) spille med de 11 bedste og gå lidt på kompromis nogen steder mht at spille ude af favoritposition.
    F.eks er det åbenlyst, at Haraldssons bedste plads ikke er som 9'er, men problemet er jo, at han formentlig er bedste bud på den plads. Rykker vi ham ned som 8'er, så bliver den position måske lidt stærkere besat (kan nok diskuteres), men 9'eren bliver samtidig svækket.
    Det samme med backsituationen - CS har været helt væk efter skaden, imens Ankersen har holdt rimeligt niveau. Hvad gør man? Spiller en dårlig til venstre og topper til højre med Jelert, eller spiller man to middelgode løsninger i Jelert til venstre og Anker til højre?

    Jeg kender ikke svaret og problemstillingen er nok fremstillet væsentlig forenklet her (man får f.eks. også visse fordele med Jelert til venstre). Men en interessant diskussion kan man nok godt få ud af det :-)
    Jeg synes Jelert fik demonstreret i venstre side, at han sagtens kan lave sine små ryk, turbo-løb (eller hvad vi skal kalde dem), hvor han sætter forsiden af midtbanen/forsvaret på prøve. Jeg ser ham klart helst på højre side (manden er jo for helvede genial) - i venstre side får han dog også Mo at lege med, hvilket sikkert ikke er helt skidt.

    Kunne Ankersen og Rooney ikke finde lignende magi i højre side? Vi kunne kalde dem Shrek & Donkey.

    CS anser jeg ikke som ligeså oplagt når vi ingen angribere har (eller bliver særligt farlige på dødbolde). Så skal det være fordi, vi forfalder til gamle dyder og Kevin, Lerager, Claesson og Vavro mener de er modne til at vinde et par hovedstødsdueller.

    Det handler helt klart om at få det mest muligt ud af 11 personer og ikke udvælge enkeltpersoner til deres favoritpositioner (også selvom vi kan snakke x-faktor og magiske sekvenser). Det må være op til taktikeren/analyse-afdelingen at få fundet huller i osten hos modstanderen og sætte et helt hold op til det. Jeg ved godt det er en kedelig holdning.

    Vi kunne fx:
    Ankersen - Vavro - Lund - Jelert
    Falk - Clem - Claesson
    Rooney - Larsson/Goncalves/Hakon - Daramy

    Clem bagerest (obviously). Jeg vil ikke se nogen høje indlæg, men gerne de der lækre langs græsset (fx cutbacks) eller til nøds tyret i hoftehøjde (hvis det er foran mål og der skal sættes en næsetip/milt/ankel på).

    Jeg holder meget af Lerager, jeg er dog villig til at ofre ham ved det taktiske alter for en stund. Det samme med Haraldsson. Så kan de altid komme ind efter 60 minutter og løbe fjenden ihjel med deres pres.
    "Tro kan flytte dværge."

  12. #129
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg synes Jelert fik demonstreret i venstre side, at han sagtens kan lave sine små ryk, turbo-løb (eller hvad vi skal kalde dem), hvor han sætter forsiden af midtbanen/forsvaret på prøve. Jeg ser ham klart helst på højre side (manden er jo for helvede genial) - i venstre side får han dog også Mo at lege med, hvilket sikkert ikke er helt skidt.

    Kunne Ankersen og Rooney ikke finde lignende magi i højre side? Vi kunne kalde dem Shrek & Donkey.

    CS anser jeg ikke som ligeså oplagt når vi ingen angribere har (eller bliver særligt farlige på dødbolde). Så skal det være fordi, vi forfalder til gamle dyder og Kevin, Lerager, Claesson og Vavro mener de er modne til at vinde et par hovedstødsdueller.

    Det handler helt klart om at få det mest muligt ud af 11 personer og ikke udvælge enkeltpersoner til deres favoritpositioner (også selvom vi kan snakke x-faktor og magiske sekvenser). Det må være op til taktikeren/analyse-afdelingen at få fundet huller i osten hos modstanderen og sætte et helt hold op til det. Jeg ved godt det er en kedelig holdning.

    Vi kunne fx:
    Ankersen - Vavro - Lund - Jelert
    Falk - Clem - Claesson
    Rooney - Larsson/Goncalves/Hakon - Daramy

    Clem bagerest (obviously). Jeg vil ikke se nogen høje indlæg, men gerne de der lækre langs græsset (fx cutbacks) eller til nøds tyret i hoftehøjde (hvis det er foran mål og der skal sættes en næsetip/milt/ankel på).

    Jeg holder meget af Lerager, jeg er dog villig til at ofre ham ved det taktiske alter for en stund. Det samme med Haraldsson. Så kan de altid komme ind efter 60 minutter og løbe fjenden ihjel med deres pres.
    Problemet med Jelert til venstre er at både han og Daramy helst vil trække ind i banen og det er for nemt at lukke af, når CS kommer i et overlap, så skal forsvaret forholde sig til det plus et eventuelt indlæg. Dvs de bliver trukket meget bredere og giver dermed også plads til Daramy ind i banen.

    Jeg vil helst vinde det mesterskab, men vi har valgt at spille med én venstre back og ingen reel afløser til Clem og Corner og så må vi spille med Clem og Larsson… jeg tror i øvrigt både Larsson og CS vil vokse, hvis Nees viser dem tillid.

    Grabara
    Jelert Lund Vavro CS
    Falk Clem Claesson
    Roony Larsson Daramy

    - Diogo, Haraldsson og Lerager kan udskiftes med Roony, Larsson og Falk. Det må blive dagsformen og modstanderen som dikter det.
    - Diks og Ankersen som back up til skader/karantæner i forsvaret.
    - Johannesson, Mukairu, Karamoko, Stamenic må aflaste i nødstilfælde eller hvis den bizarre situation at vi er foran 4-0 og vi kan spare spillere.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Problemet med Jelert til venstre er at både han og Daramy helst vil trække ind i banen og det er for nemt at lukke af, når CS kommer i et overlap, så skal forsvaret forholde sig til det plus et eventuelt indlæg. Dvs de bliver trukket meget bredere og giver dermed også plads til Daramy ind i banen.

    Jeg vil helst vinde det mesterskab, men vi har valgt at spille med én venstre back og ingen reel afløser til Clem og Corner og så må vi spille med Clem og Larsson… jeg tror i øvrigt både Larsson og CS vil vokse, hvis Nees viser dem tillid.

    Grabara
    Jelert Lund Vavro CS
    Falk Clem Claesson
    Roony Larsson Daramy

    - Diogo, Haraldsson og Lerager kan udskiftes med Roony, Larsson og Falk. Det må blive dagsformen og modstanderen som dikter det.
    - Diks og Ankersen som back up til skader/karantæner i forsvaret.
    - Johannesson, Mukairu, Karamoko, Stamenic må aflaste i nødstilfælde eller hvis den bizarre situation at vi er foran 4-0 og vi kan spare spillere.
    Den opstilling der er SPOT ON! Men ak, vi ved jo at det ALDRIG kommer til at ske, kun i FIFA23 :(
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #131
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    (...) men gerne de der lækre langs græsset (fx cutbacks) eller til nøds tyret i hoftehøjde (hvis det er foran mål og der skal sættes en næsetip/milt/ankel på)
    Så tænker man også på denne situation, når man læser ovenstående..
    https://youtu.be/GsFXqrjgffY?t=171
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  2. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  3. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •