Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 78.57%
  • Uafgjort

    5 11.90%
  • BIF vinder

    4 9.52%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 131

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan ikke helt forstå, at så mange undres over, at han sparker i dag. Han har da vist scoret de gange han har sparket (i straffesparkskonkurrencer) og så er problemet vel, at ingen andre vil. Diogo var skiftet ud, Claesson har brændt flere gange allerede, Falk og Daramy kan ikke sparke til en bold, så hvem skulle ellers sparke? Eneste spiller jeg umiddelbart ellers ville sætte til det var Jordan, men jeg kender ikke noget til hans evner fra pletten.
    Ja det udstiller jo vores problem helt fint.

    Altså Varvo kan jo heller ikke sparke til en bold, du er med på at det er for sjov når halvdelen af Parken råber "skyyyd" når han nærmere sig feltet? Der er naturligvis et gran af alvor i det for det er nemlig alt for sjældent at der er nogle der tager chancen fra distancen.

    Det er et generelt problem i dansk fodbold, at der er for få der kan skyde til en bold.

    Herinde har vi haft en lang årrække hvor spillerne ikke måtte afslutte fra distancen, Ståle forbød ganske simpelt spillerne at afslutte udefra, som Brian Rimer flere gange udtalte i den hedengangen "Løvetimen" "I FCK skal vi spille rundt for at spille chancen større" Det er jo lidt en kedelig tilgang til spillet synes jeg.

    Selvfølgelig skulle Larson tage det straffe, hvis en 25 årig international angriber ikke kan sparke et straffe, så er han slet ikke noget for os.

    Der var en herinde i går der mente at det var noget mentalt hvis en spiller ikke kan skyde et straffe, det mener jeg er noget vrøvl, det handler om evner på bolden. Selvfølgelig skal man ikke være ramt så meget af nerver at man ikke kan stå på benene, men en offensiv spiller skal og kunne ønske at sparke.

    Men du har ret så langt, at vi stort set ikke har en eneste der kan skyde til en bold og det er sørgeligt.

    De sidste vi sendte af sted var Biel og Wind og før det, Skov og sotiriou.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Jeg er sgu stadig sur. Fint nok at spille en dårlig kamp, men bare det ene point kan vise sig at blive dyrt at tabe.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Ja det udstiller jo vores problem helt fint.

    Altså Varvo kan jo heller ikke sparke til en bold, du er med på at det er for sjov når halvdelen af Parken råber "skyyyd" når han nærmere sig feltet? Der er naturligvis et gran af alvor i det for det er nemlig alt for sjældent at der er nogle der tager chancen fra distancen.
    Er det mig der ikke fanger ironien her? Vavro har da en glimrende sparketeknik, hvilket har resulteret i mange farlige skud bare i år med mål mod Horsens og stolpeskud mod AaB frit fra hukommelsen.

    Jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke overfører den teknik til straffespark.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg er sgu stadig sur. Fint nok at spille en dårlig kamp, men bare det ene point kan vise sig at blive dyrt at tabe.
    Jeg har det omvendt.
    Alle hold smider point i ny og næ, og det endte jo med ikke at koste igår i forhold til FCN. Men måden det sker på er det som irriterer mig, og det som bekymrer mig frem imod de sidste kampe.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Ja det udstiller jo vores problem helt fint.

    Altså Varvo kan jo heller ikke sparke til en bold, du er med på at det er for sjov når halvdelen af Parken råber "skyyyd" når han nærmere sig feltet? Der er naturligvis et gran af alvor i det for det er nemlig alt for sjældent at der er nogle der tager chancen fra distancen.

    Det er et generelt problem i dansk fodbold, at der er for få der kan skyde til en bold.

    Herinde har vi haft en lang årrække hvor spillerne ikke måtte afslutte fra distancen, Ståle forbød ganske simpelt spillerne at afslutte udefra, som Brian Rimer flere gange udtalte i den hedengangen "Løvetimen" "I FCK skal vi spille rundt for at spille chancen større" Det er jo lidt en kedelig tilgang til spillet synes jeg.

    Selvfølgelig skulle Larson tage det straffe, hvis en 25 årig international angriber ikke kan sparke et straffe, så er han slet ikke noget for os.

    Der var en herinde i går der mente at det var noget mentalt hvis en spiller ikke kan skyde et straffe, det mener jeg er noget vrøvl, det handler om evner på bolden. Selvfølgelig skal man ikke være ramt så meget af nerver at man ikke kan stå på benene, men en offensiv spiller skal og kunne ønske at sparke.

    Men du har ret så langt, at vi stort set ikke har en eneste der kan skyde til en bold og det er sørgeligt.

    De sidste vi sendte af sted var Biel og Wind og før det, Skov og sotiriou.
    Jeg er ikke enig omkring Vavro. Uden at vi snakker Lars Højer her, så sparker han udmærket til bolden, selvom det jo nok er mere på hårdhed end finesse. Endvidere er han en af de rutinerede og har sparket vigtige straffe før (og scoret), så når vi nu herinde bagefter alle er enige om, at beslutningen var forkert, så er vi imo en anelse bagkloge.

    Set i bagklogskabens lys ja så havde Jordan nok havde været et bedre valg. Ja eller måske endda Roony eller Clem, selvom det nok havde været et lidt for frisk valg. Men havde de brændt, så havde vi bare siddet herinde og bandet over, at vi havde ladet en reserve eller et barn skyde.....

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Er det mig der ikke fanger ironien her? Vavro har da en glimrende sparketeknik, hvilket har resulteret i mange farlige skud bare i år med mål mod Horsens og stolpeskud mod AaB frit fra hukommelsen.

    Jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke overfører den teknik til straffespark.
    Det tror jeg ikke, for der er ikke noget ironi :-)

    Det mål han score mod Horsens burde jo aldrig være røget ind, men point for at prøve, hvis man ikke prøver scorer man heller ikke, så det skal han endelig blive ved med. Men glimrende sparketeknik er vel at tage den for langt, fint nok at han er imellem de fem skytter i en straffesparks konkurrence, men vi bør have andre end ham som første valg.

    Nu vil jeg ikke bebrejde Varvo for at brænde, han gør hvad han får besked på og han er nok også knust i dag.

    Problemet med kampe er jo ikke så meget det brændte straffe selvom det er ærgerligt, men nærmere at vi absolut ingen chancer skaber

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg har det omvendt.
    Alle hold smider point i ny og næ, og det endte jo med ikke at koste igår i forhold til FCN. Men måden det sker på er det som irriterer mig, og det som bekymrer mig frem imod de sidste kampe.
    Vi tabte hjemme imod slutspillets klart dårligste hold og vores hademodstander - det er i den grad bekymrende. At vi så samtidig lukkede to hold ind i guldkampen i stedet for reelt at kunne afgøre mesterskabet i næste kamp imod FCN bekymre i den grad.

    Det var på mange måde en lortekamp og lorteresultat i går, vi kunne ha’ isoleret Brøndby på 6 pladsen og rykket alene i front med 5 point… hvis ikke fans/træner/spillere er enormt irriteret i dag, så er man ikke lavet af mesterskabsmateriale


  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Men glimrende sparketeknik er vel at tage den for langt, fint nok at han er imellem de fem skytter i en straffesparks konkurrence, men vi bør have andre end ham som første valg.
    Det har vi også, men han var skiftet ud inden. Om Vavro bør være andet valg kan selvfølgelig diskuteres (det er han nok ikke længere), men det er ikke noget nyt. Vavro var også klar til at sparke mod OB i nedsablingen på det straffe, som VAR omstødte.

    Bortset fra straffet så synes jeg egentlig, at han (sammen med Grabara) var vores bedste spiller i går. Og det var ualmindelig vigtigt, at han holdt sig fri for et gult kort især når nu Lund fik karantæne.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det har vi også, men han var skiftet ud inden. Om Vavro bør være andet valg kan selvfølgelig diskuteres (det er han nok ikke længere), men det er ikke noget nyt. Vavro var også klar til at sparke mod OB i nedsablingen på det straffe, som VAR omstødte.

    Bortset fra straffet så synes jeg egentlig, at han (sammen med Grabara) var vores bedste spiller i går. Og det var ualmindelig vigtigt, at han holdt sig fri for et gult kort især når nu Lund fik karantæne.
    Enig. Jeg syntes også Vavro spillede en fin kamp udover et elendigt straffespark.

    Selvom vi halter, så syntes jeg altså stadig det er vigtigt at sige vi stadig er nr. 1 i ligaen efter at have været bagud med 8 point.

    Det klart der skal strammes op nu hele vejen rundt. Vi var noget nær i samme situation i slutningen af sidste sæson og der strammede vi balderne. Jeg håber på samme scenarie i år.

    FORZA FC...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #100
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Er det mig der ikke fanger ironien her? Vavro har da en glimrende sparketeknik, hvilket har resulteret i mange farlige skud bare i år med mål mod Horsens og stolpeskud mod AaB frit fra hukommelsen.

    Jeg forstår dog ikke hvorfor han ikke overfører den teknik til straffespark.
    Jeg mener ikke nødvendigvis det kun handler om sparketeknik.

    Det handler også om det mentale, og der er altså en verden til forskel på at brage til den på et frispark hvor alle bare håber det bedste, til at sparke straffe, som dælme SKAL sidde der more or less hver gang.

    Vavro er en følsom mand. På godt og ondt. Han har selv - i øvrigt ganske ærligt - meldt ud at han kan have lidt angst forud for fodboldkampe, i forhold til performance.

    Vi ser også i nogle situationer at han har aktioner som fremstår ganske impulsive. Nogen gange er det en kæmpe fordel, andre gange virker det lidt hovedløst.

    Det er jo heller ikke uden grund at modstanderhold gerne presser Vavro til at være manden der spiller vores bold op... Han kan godt presses.

    Og derfor, tror jeg bare ikke straffespark er noget for ham. Havde han haft en uovertruffen teknik, fint nok, men det har han jo altså heller ikke.
    (Seneste spark i en træningskamp i sommers, hakkede han den så vidt jeg husker ad helvede til).

    Vavro har nogle kanon fight-egenskaber, og på det punkt er han nogen gange unik. Bare så i er med på det ikke er nogen hetz.

    Men jeg ville nok smide ham lidt ned at straffe-listen...

    Zan

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Det tror jeg ikke, for der er ikke noget ironi :-)

    Det mål han score mod Horsens burde jo aldrig være røget ind, men point for at prøve, hvis man ikke prøver scorer man heller ikke, så det skal han endelig blive ved med. Men glimrende sparketeknik er vel at tage den for langt, fint nok at han er imellem de fem skytter i en straffesparks konkurrence, men vi bør have andre end ham som første valg.

    Nu vil jeg ikke bebrejde Varvo for at brænde, han gør hvad han får besked på og han er nok også knust i dag.

    Problemet med kampe er jo ikke så meget det brændte straffe selvom det er ærgerligt, men nærmere at vi absolut ingen chancer skaber
    Hold da op, noget vrøvl. Folk råber "skyd!", fordi Vavro er vores klart farligste langskudsskytte. Ja, målet mod Horsens var heldigt, men han er blevet så giftig fra distancen, at klubben har lavet en video med hans stolpeskud: https://tv.fck.dk/video/0_3e1b50ok?feedId

    Når det er sagt, er man ikke nødvendigvis en god straffesparksskytte, fordi man er god til at hamre på kassen med vristen langt udefra, så jeg havde nok også foretrukket, at en Larsson havde taget det straffespark.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #102
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved nu ikke om Neestrup skal klandres for startopstillingen. Jeg ser også helst Jelert på højrebacken, men samtidig har Sørensen også haft et gevaldigt formdyk ovenpå sin skade og virker heller ikke som en solidt alternativ. Jeg ved ikke engang om han kan holde til at spille en hel kamp og da slet ikke til at skulle tage løb med Daramy. Jeg synes i hvert fald ikke, at det skriger til himlen, at man prøver med Ankersen der da havde vist et par positive takter.
    Men synes du virkelig, Ankersen har vist særlig gode takter efter den ene gode kamp mod FCN for en måned siden? Det synes jeg ikke. Jeg håbede virkelig, han kunne følge op på den, men han var lynhurtigt tilbage på sit sædvanlige niveau. Jeg er helt enig i, at Sørensen har haft et gevaldigt formdyk, men min pointe er blot, at hvis vi alligevel skal vælge mellem to spillere, der begge spiller ringe, kan vi lige så godt vælge ham, der gør, at Jelert kan spille til højre.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Samtidig kan jeg heller ikke se alternativet til Haraldsson i angrebet. Han slider med det, men det ville være bizart at sætte Karamoko ind og håbe på noget bedre. Samtidig har Larsson heller ikke imponeret og jeg tvivler på, at han ville kunne opnå noget når han er passet op at tre omvandrende frispark.
    Jeg er helt med på, at der ikke står et lysende, oplagt angriber-alternativ klar, men Haraldsson har efterhånden længe lignet en meget bleg skygge af sig selv, og vi er et hold i gedigne scoringsproblemer. 4 mål i de seneste 6 kampe er katastrofalt. Jeg tænker overhovedet ikke på Karamoko, men derimod på Larsson, som for mig at se er klart bedre som angriber end som kant. Og han scorede et godt mål i pokalsemifinalen forleden (og angiveligt et par gode mål i træningskampen mod Lyngby). Så i en situation, hvor ingen andre har sat sig på pladsen, virker det oplagt at forsøge ham.

    Det ville så samtidig frigøre Haraldsson til at spille længere tilbage, hvor han IMO er klart bedst. Og når vores andre centrale midtbanespillere også ligner skygger af sig selv, virker det som en endnu mere oplagt rotation at forsøge.
    Sidst redigeret af Garneren : 01.05.23 kl. 12:59
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #103
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser



    Jeg er helt med på, at der ikke står et lysende, oplagt angriber-alternativ klar, men Haraldsson har efterhånden længe lignet en meget bleg skygge af sig selv, og vi er et hold i gedigne scoringsproblemer. 4 mål i de seneste 6 kampe er katastrofalt. Jeg tænker overhovedet ikke på Karamoko, men derimod på Larsson, som for mig at se er klart bedre som angriber end som kant. Og han scorede et godt mål i pokalsemifinalen forleden (og angiveligt et par gode mål i træningskampen mod Lyngby). Så i en situation, hvor ingen andre har sat sig på pladsen, virker det oplagt at forsøge ham.

    Det ville så samtidig frigøre Haraldsson til at spille længere tilbage, hvor han IMO er klart bedst. Og når vores andre centrale midtbanespillere også ligner skygger af sig selv, virker det som en endnu mere oplagt rotation at forsøge.
    Der er jeg helt enig og var faktisk mit bud på en start opstilling da vi et par timer før mødtes på Fælleden.

    Men på den måde skulle vi jo så spille med en direkte angriber og det virker ikke til at Ness er så meget for det. I hvert fald når vi mangler Corneliius

  24. #104
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Der er jeg helt enig og var faktisk mit bud på en start opstilling da vi et par timer før mødtes på Fælleden.

    Men på den måde skulle vi jo så spille med en direkte angriber og det virker ikke til at Ness er så meget for det. I hvert fald når vi mangler Corneliius
    Men Nees bliver nødt til at prøve et eller andet! De seneste mange kampes dødvande har ikke vendt noget! Håber han ryster posen med succes torsdag, og så tør fortsætte med ændringerne mandag!

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S GFH (30/04-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Men Nees bliver nødt til at prøve et eller andet! De seneste mange kampes dødvande har ikke vendt noget! Håber han ryster posen med succes torsdag, og så tør fortsætte med ændringerne mandag!
    Helt enig.

    Jeg savner at Nees sætter de andre trænere skakmat taktisk. Det var jo noget vi klandret JT for, at vi var alt for "nemme" at læse. Randers havde held med at presse os højt på banen på deres hjemmebane som gjorde vi lavede uprovokeret fejl, mens BØF bare stillede sig ned og ventede og kørte på kontra. Daramy ligeså. 2 mand ud og dæk ham og så er han taget ud det meste af kampen.

    Jeg siger bare det må ku løses med vores trup som vi jo ynder, at kalde Danmarks bedste. At der mandes 2 mand på Daramy, må jo alt andet end lige gøre der bliver plads til andre på banen.

    Nees det nu det gælder sæt igang.

  27. De følgende 8 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  2. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  3. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •