Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen efter 90 minutter?

Stemmeafgivere
62. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder med 2+ mål (FCK går videre efter 90 min.)

    16 25.81%
  • FCK vinder med 1 mål (FCK går videre efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    11 17.74%
  • FCK vinder med 1 mål (FCN går videre efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    8 12.90%
  • Uafgjort (FCN går videre efter 90 minutter)

    13 20.97%
  • FCN vinder (FCN går videre efter 90 minutter)

    14 22.58%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Returopgøret i DBU Pokalens semifinale byder samtidigt på 2. ud af 3 opgør på knapt 14 dage mellem de to kombattanter, når Superligaens nr. 2 besøger Parken.


    Efter 3-2 nederlaget i første kamp er det kun sejren, der tæller for FCK, hvis man efter 90 minutter stadig skal være i live i turneringen. En sejr på 2+ mål sender Løverne i den første pokalfinale siden 2017, mens en sejr på et enkelt mål sender kampen ud i forlænget spilletid og evt. straffesparkskonkurrence. Uafgjort eller nederlag sender FCN videre til pokalfinalen, hvor vinderen af opgøret mellem AaB og Silkeborg venter.


    FCK må undvære de korsbåndsskadede Zeca, Boilesen og Amoo, mens Khocholava og Cornelius også sidder ude med skader. FCNs skadessituation er endnu ukendt.
    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Kun rødt kort sender en spiller en tur på tribunen i næste kamp. For det vindende hold er det pokalfinalen, man misser, og for det tabende hold sidder man ude på mandag i de to holds næste (og sidste) opgør.


    Kampens dommer er Jakob Kehlet, der dømmer sin anden pokalkamp med FCK i denne sæson. Første kamp endte 3-1 til Løverne efter forlænget spilletid mod Thisted FC.


    Kampen vises på 3+, med optakt fra kl. 19:00. Da det er den sidste Store Bededag i denne omgang dagen efter, må opfordringen være for alle at tage i Parken.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Jeg synes godt nok den kamp er en svær størrelse. Mesterskabet er klart nummer 1 og jeg ofre glædeligt pokalen i jagten på det, men omvendt så er finalen efter Superligaen er sluttet og dermed er resultatet ligegyldigt i forhold til antal kampe. Nu er vi trods alt også i semi, så det virker lidt dumt ikke at gå efter sejren.

    - Bedste scenarie er en sejr på +2 mål
    - Værste scenarie er at ryge ud efter forlænget/straffe og få karantæner.

    Jeg går efter den lidt alternative opstilling med henblik truppens tilstand.

    Kalle (giv ham nu bare de pokalkampe)

    Ankersen (skal ikke starte i weekenden)
    Vavro (Lund skal hviles)
    Diks (ja - Lund skal hviles)
    CS (måske 60-70 minutter og så Elias)

    Stamenic (eventuelt Clem og så nupper de 45 min hver)
    Johannesson (op på hesten igen)
    Lerager (skal starte ude i weekenden)

    Roony (60 min, så han er frisk til weekenden)
    Haraldsson (gerne kun 60-70 min)
    Goncalves (Daramy skal have en puster)

    Karamoko (prøv ham)

    Det er bestemt ikke vores bedste opstilling, men weekendens (jeg ved det er mandag) kamp er trods alt den vigtigste og jeg vil gerne have Falk, Claesson, Jelert, Daramy er så fit som muligt til slutspurten. FCN er en lidt underlig størrelse, de er bestemt ikke kommet igang endnu og jeg forventer de stiller stærkt op, så lad dem bruge kræfter og lad vires reserver få minimum 45 minutter. Alt pause tæller

    God kamp

    Jeg tager hensyn til denne opstilling mandag:

    Grabara

    Jelert
    Vavro
    Lund
    CS

    Clem
    Falk
    Claesson

    Roony
    Daramy
    Haraldsson

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes godt nok den kamp er en svær størrelse. Mesterskabet er klart nummer 1 og jeg ofre glædeligt pokalen i jagten på det, men omvendt så er finalen efter Superligaen er sluttet og dermed er resultatet ligegyldigt i forhold til antal kampe. Nu er vi trods alt også i semi, så det virker lidt dumt ikke at gå efter sejren.

    - Bedste scenarie er en sejr på +2 mål
    - Værste scenarie er at ryge ud efter forlænget/straffe og få karantæner.

    Jeg går efter den lidt alternative opstilling med henblik truppens tilstand.

    Kalle (giv ham nu bare de pokalkampe)

    Ankersen (skal ikke starte i weekenden)
    Vavro (Lund skal hviles)
    Diks (ja - Lund skal hviles)
    CS (måske 60-70 minutter og så Elias)

    Stamenic (eventuelt Clem og så nupper de 45 min hver)
    Johannesson (op på hesten igen)
    Lerager (skal starte ude i weekenden)

    Roony (60 min, så han er frisk til weekenden)
    Haraldsson (gerne kun 60-70 min)
    Goncalves (Daramy skal have en puster)

    Karamoko (prøv ham)

    Det er bestemt ikke vores bedste opstilling, men weekendens (jeg ved det er mandag) kamp er trods alt den vigtigste og jeg vil gerne have Falk, Claesson, Jelert, Daramy er så fit som muligt til slutspurten. FCN er en lidt underlig størrelse, de er bestemt ikke kommet igang endnu og jeg forventer de stiller stærkt op, så lad dem bruge kræfter og lad vires reserver få minimum 45 minutter. Alt pause tæller

    God kamp

    Jeg tager hensyn til denne opstilling mandag:

    Grabara

    Jelert
    Vavro
    Lund
    CS

    Clem
    Falk
    Claesson

    Roony
    Daramy
    Haraldsson
    Lund har karantæne til suppekampen med FCN, så han får vel sit hvil der?
    Sidst redigeret af Jt80 : 03.05.23 kl. 07:47 Årsag: Staveplade


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Mesterskabet er klart nummer 1 og jeg ofre glædeligt pokalen i jagten på det, men omvendt så er finalen efter Superligaen er sluttet og dermed er resultatet ligegyldigt i forhold til antal kampe. Nu er vi trods alt også i semi, så det virker lidt dumt ikke at gå efter sejren.
    Pokalfinalen ligger som altid på Kristi Himmelfart, hvilket i år vil sige 18. maj og dermed før de sidste to Superliga-runder.

    Det får nu ikke mig til at mene, at vi ikke skal satse på den. Dels fordi det er en titel og en fantastisk kamp i sig selv, dels fordi jeg er sikker på, at en succes på torsdag vil have større mental betydning for ligasucces end den fysiske belastning de ekstra kampe giver. Vi har brug for at komme tilbage på sporet asap.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Vi lukker konsekvent flere mål ind med Kalle end Grabara. Grabara bør kunne spille alle kampe. Tak for tro tjeneste osv, men vi skal altså i den finale så nej tak til Kalle.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Den skal have fuld power på torsdag. Stil med dem som man tror kan sende os i pokalfinalen. Superliga'en er svær at blive klog på og vi kan ende alt fra 1-4. Pokalen er en gylden mulighed for at sikre europæisk deltagelse. Playoff kampen imellem nummer 3/4 og nummer 7 (afhængig af om vi eller FCN vinder pokalen) bliver imod FCM som jo bruger nedrykningsspillet til at komme i god form. En kamp jeg bestemt ikke har lyst til at spille.

    Så jeg så gerne

    Mål: Grabara
    Forsvar: Vavro og Lund
    Backs: Jelert og Sørensen
    6'er: Clem
    8'er: Falk og lerager
    Venstre wing: Daramy
    Højre wing: Larsson
    Falsk 9'er: Haraldsson

    (To sidste kan bytte lidt undervejs)
    - Torben

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Jeg tror begge hold går 100% efter den, og det bør de også. Når man har samme vilkår før kampen i suppen på mandag, kan man jo fint gå all ind på pokalen. Havde FC været i den anden semifinale, havde jeg købt argumentet, men lige netop her, synes jeg man skal gå efter at give FCN the ol' one-two.
    Sidst redigeret af Devil : 03.05.23 kl. 15:13

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror begge hold går 100% efter den, og det bør de også. Når man har samme vilkår før kampen i suppen på mandag, derfor kan man jo fint gå all ind på pokalen. Havde FC været i den anden semifinale, havde jeg købt argumentet, men lige netop her, synes jeg man skal gå efter at give FCN the ol' one-two.
    Jeg tror jeg er enig, men det er lidt af et pokerspil. Kan vi gå videre, så må vi komme ud med et psykologisk overtag inden mandagens vildt vigtige kamp - det taler for at komme med hele kavaleriet. Omvendt så har vi chancen for at presse FCN med vores på papiret lidt bredere trup. FCN talte selv om en meget hård kamp efter første opgør (som de måske betalte dyre lærepenge af mod AGF) - kan vi gå ud og spare et par spillere i morgen, så kan det måske give os en lille fordel mandag. Det vil endvidere være dobbelt skidt, hvis vi ryger ud samtidig med, at vi brænder alle kræfterne af.

    Jeg vil gætte på, at vi kommer lidt med samme udgangspunkt som i Farum. Vi starter 2-3 reserver, men skifter "A-kæden" ind i anden halvleg, hvis vi ikke er foran.

    Det bliver også interessant at se, hvordan FCN går til kampen, for de må have samme tanker som os. Mon ikke de med en 3-2 føring i baghånden også lader et par profiler sidde over fra start.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror jeg er enig, men det er lidt af et pokerspil. Kan vi gå videre, så må vi komme ud med et psykologisk overtag inden mandagens vildt vigtige kamp - det taler for at komme med hele kavaleriet. Omvendt så har vi chancen for at presse FCN med vores på papiret lidt bredere trup. FCN talte selv om en meget hård kamp efter første opgør (som de måske betalte dyre lærepenge af mod AGF) - kan vi gå ud og spare et par spillere i morgen, så kan det måske give os en lille fordel mandag. Det vil endvidere være dobbelt skidt, hvis vi ryger ud samtidig med, at vi brænder alle kræfterne af.

    Jeg vil gætte på, at vi kommer lidt med samme udgangspunkt som i Farum. Vi starter 2-3 reserver, men skifter "A-kæden" ind i anden halvleg, hvis vi ikke er foran.

    Det bliver også interessant at se, hvordan FCN går til kampen, for de må have samme tanker som os. Mon ikke de med en 3-2 føring i baghånden også lader et par profiler sidde over fra start.
    Sagen er jo så bare, at det ikke virker vildt tydeligt, hvem der udgør A-kæden i øjeblikket. Så fordelen er egentlig, at vi roligt kan skifte ud på nogle positioner - og så kan vi vælge enten at kalde det at spare spillere eller kalde det at prøve noget andet, fordi det eksisterende lige nu ikke fungerer. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    En ting er at komme i den første pokalfinale i lang tid - Jeg vil simpelthen elske at kunne se frem til en pokalfinale dag i KBH om få uger.
    Noget andet er at en sejr i aften vil kunne give vores spillere det moralske rygstød som der skal til ovenpå søndagens indsats, hvilket er vigtigt frem imod de sidste kampe i ligaen.

    Jeg håber vi går all in i aften med alt hvad den kan trække, velvidende at superligaen selvfølgelig er klar første prioritet.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sagen er jo så bare, at det ikke virker vildt tydeligt, hvem der udgør A-kæden i øjeblikket. Så fordelen er egentlig, at vi roligt kan skifte ud på nogle positioner - og så kan vi vælge enten at kalde det at spare spillere eller kalde det at prøve noget andet, fordi det eksisterende lige nu ikke fungerer. :-)
    Det er vel rimeligt oplagt, hvem Neestrup ser som 1. kæden på langt de fleste pladser indtil nu. Det er bare at se på, hvem der spiller hele tiden.
    Og ja, det behøver ikke nødvendigvis at svække holdet, hvis vi prøver noget nyt set ud fra spillet i de sidste kampe.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vel rimeligt oplagt, hvem Neestrup ser som 1. kæden på langt de fleste pladser indtil nu. Det er bare at se på, hvem der spiller hele tiden.
    Og ja, det behøver ikke nødvendigvis at svække holdet, hvis vi prøver noget nyt set ud fra spillet i de sidste kampe.
    Ja, jeg er da helt med på, hvem Neestrup betragter som A-kæden. Min pointe var netop, at det nok er på tide at blande kortene - ikke for at spare spillere i en pokalkamp, men fordi A-kæden ikke nødvendigvis består af de bedst spillende spillere lige nu.

    Som jeg ser det, er der kun fire spillere, der på nuværende tidspunkt er selvskrevne til startopstillingen: Grabara, Daramy, Jelert og Vavro.

    Med formnedgangen hos mange af de normalt selvskrevne spillere til en del af de øvrige pladser er der virkelig basis for at ryste posen og prøve noget andet for at vende skuden.
    Sidst redigeret af Garneren : 04.05.23 kl. 12:39
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, jeg er da helt med på, hvem Neestrup betragter som A-kæden. Min pointe var netop, at det nok er på tide at blande kortene - ikke for at spare spillere i en pokalkamp, men fordi A-kæden ikke nødvendigvis består af de bedst spillende spillere lige nu.

    Som jeg ser det, er der kun fire spillere, der på nuværende tidspunkt er selvskrevne til startopstillingen: Grabara, Daramy, Jelert og Vavro.

    Men formnedgangen hos mange af de normalt selvskrevne spillere til en del af de øvrige pladser er der virkelig basis for at ryste posen og prøve noget andet for at vende skuden.
    Jeg tror der er langt flere spillere der er selvskrevne for Neestrup lige nu - Begynder man at rotere alt for meget så sent i sæsonen er det for alvore et tegn på panik imo.
    Tror godt du kan tilføje Claesson, Lerager og Hakon til selvskrevne spillere til startopstillingen, også selvom de ser noget slidte ud pt.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg tror der er langt flere spillere der er selvskrevne for Neestrup lige nu - Begynder man at rotere alt for meget så sent i sæsonen er det for alvore et tegn på panik imo.
    Tror godt du kan tilføje Claesson, Lerager og Hakon til selvskrevne spillere til startopstillingen, også selvom de ser noget slidte ud pt.
    Igen - jeg snakker ikke om, hvad Neestrup tænker. Det er mit perspektiv, jeg fremfører. For mig at se ville det ikke svække holdet voldsomt at give de tre, du nævner, en pause. Ikke nødvendigvis alle sammen på én gang, men de har alle spillet under niveau på det seneste, og den seneste måned har været en spillemæssig ørkenvandring, så prøv gerne noget nyt, tak.

    Det var så min holdning. Jeg ved godt, at de tre nævnte og formentlig også Goncalves' snor sikkert er længere hos Neestrup.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/05-2023 kl. 19:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Igen - jeg snakker ikke om, hvad Neestrup tænker. Det er mit perspektiv, jeg fremfører. For mig at se ville det ikke svække holdet voldsomt at give de tre, du nævner, en pause. Ikke nødvendigvis alle sammen på én gang, men de har alle spillet under niveau på det seneste, og den seneste måned har været en spillemæssig ørkenvandring, så prøv gerne noget nyt, tak.

    Det var så min holdning. Jeg ved godt, at de tre nævnte og formentlig også Goncalves' snor sikkert er længere hos Neestrup.
    Men der er bare ikke så meget “nyt” at prøve - dertil er for mange spillere ikke til rådighed.
    Tror desuden som sagt ikke der bliver roteret voldsomt meget inden så vigtigt et kampprogram.

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 09:17
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 05.04.23, 14:09
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •