Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    15 35.71%
  • Uafgjort

    12 28.57%
  • FCK vinder

    15 35.71%
Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 101

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Neestrup har da leveret allerede. Han gør hvad han kan med de spillere, han har at gøre godt med. Og skulle han melde ud at hans spillere er lort? Jeg kunne derimod godt tænke mig at være en flue på væggen i den nærmeste fremtid, når Nees og PC skal diskutere trup sammensætningen internt. DET kunne være interessant
    Selvfølgelig skulle han ikke melde ud af spillerne var lort, men derimod banke i bordet og sige hvad han vil have. Selvfølgelig har han en saying her.

    Ja, han gør hvad han kan med de spillere der er til rådighed. Der forventer jeg så nok mere end jer.

    Vi er pt dårligste hold i mesterskabsspillet, og det er ved at være rigtig lang tid siden vi har spillet en god kamp.

    Claesson, Falk, Lerager performer ikke. Vi havde travlt med at klandre Thorup for ikke at kunne pumpe profilerne op…

    Neestrup er fredet, og har bestemt været uheldig. Men kontrasten fra grundspil til mesterskab har været stor. ALT for stor.

    Det er klart den endelige dom om hvorvidt han har leveret, venter vi med til sommeren 24. Der var jeg nok lidt for hurtig i min post-FCN-surhed.

    Men han går da ikke fri for kritik, når situationen er som den er.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 09.05.23 kl. 07:06

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Neestrup har da leveret allerede. Han gør hvad han kan med de spillere, han har at gøre godt med. Og skulle han melde ud at hans spillere er lort? Jeg kunne derimod godt tænke mig at være en flue på væggen i den nærmeste fremtid, når Nees og PC skal diskutere trup sammensætningen internt. DET kunne være interessant
    Ja det er selvfølgelig håbløst at mene, at Neestrup ikke har vist noget, når han på rekordtid fik stabiliseret holdet og førte os tilbage i guldkampen. Nu er den store prøvelse selvfølgelig at få os ud af dette hul som vi pludselig er havnet i, og det skal gerne ske meget hurtigt. Vi skal i Europa og vi skal meget gerne vinde pokalen. Vi skal egentlig også vinde guldet, men efter nederlaget i går med dertilhørende svingende spil, karantæner og skade til Vavro, så skal man nok være jubeloptimist for at tro på den mulighed. Det ligner lidt situationen i efteråret, hvor Neestrup skulle trylle trods et hav af skader - lige nu virker det bare endnu værre, da den defensive base er helt bombet væk af skader og karantæner.

    Mht truppen så er jeg helt enig i, at det kunne være enormt spændende at se den interne evaluering og diskussion. Man må gå ud fra, at Neestrup er meget mere ind over køb og salg end Thorup (ellers fejler han og klub totalt) også i sidste vindue, hvorfor det er alt for nemt bare at pege på PC som den store synder for alt. I kommende vindue er der meget at kigge på udover de åbenlyse nulbonner (Babacar, Mukairu, Amoo, Karamoko, etc). Hvad gør man f.eks. i det centrale forsvar? Skal man hente en mand selvom Boile kommer tilbage? Hvad gør man i angrebet? Vi skal åbenlyst have en stor angriber ind, da vi ikke kan stole på Corners fysik. Hvad med den centrale midt? I en kamp som i går så vi gamle, tunge og langsomme ud. Og sådan kan man nok blive ved....

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Jeg er vild med Nees for the record, men det begynder at ligne en tendens at han holder stædigt fast i noget det ikke virker. Ankersen/Jehlert som det mest oplagte, men også vores offensiv med falsk 9er der er læst eller i hvert fald ikke fungerer mod topholdene der parkerer bussen. Jeg er med på at han er begrænset af spillertruppen, men der er muligheder.
    For øvrigt så overshinede Halsgaard Lund i de kampe jeg så i YCL. Kunne værre spændende nok at se ham mod BIF. Hellere det end en midtbanespiller i min verden.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes egentligt han dømte tæt på standarden. Ikke bedre end middelmådigt, da der blev overset et par følgestraffe, men jeg synes ikke de ændrede kampens karakter synderligt. Jeg synes det er noget andet, når et hold systematisk begår frispark (især systematiske eftertacklinger, hvor det eksempelvis fjerner en spiller fra angrebet). Derudover ramte han de "store" kendelser rigtigt: ingen straffe til FCN, anden advarsel til Diks (hvor den første også er ok, selvom jeg også savner en til en FCN spiller i den situation) og straffespark til Lerager. Derudover må vi vel efterhånden bare acceptere, at eftertacklinger er gratis - især når der dømmes fordel, men jeg synes ikke det var slemt i dag selvom der var et par stykker. At kalde præstationen dårlig synes jeg er forkert særligt med tanke på, hvad der ellers bliver præsteret rundt omkring, ligesom kampens slutning også var svær for dommeren at kontrollere. Man skal ikke langt tilbage for at finde meget værre dommerpræstationer. Et fint eksempel, hvor der også var et hav af sene/eftertacklinger, er vores seneste kamp mod Brøndby.
    Det er jeg ikke enig i, når de åbenlyse advarsler ikke gives, ødelægges kampens momentum. Den mest håbløse, er da Nagalo saver Claesson over, men ikke modtager gult. - I øvrigt ligger han efterfølgende og piver (måske for at forsøge at undgå advarsel), dernæst Nuama (Eller hvordan det nu staves) som begår frispark, og efterfølgende sparker bolden væk (Er man egentlig holdt helt op med at dømme det?).
    Dertil en 3-4 andre advarsler, jeg finder det væsentligt under middelmådigt, omend jeg ikke ønsker at pine mig selv med at se kampen igen, for at bekræfte.
    - Dog enig i at det ikke var helt så ringe, som mod brøndby.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    hvor dårlig kan man være som Babacar, Mukairu, Karamoko, når man end ikke kan slå en fuldstændig ufarlig Haraldsson af holdet...
    Very Nice

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Af og til kan jeg godt blive lidt træt af at vi er store mægtige F.C. København der skal spille flot offensiv fodbold, uanset modstanderen og om vi er på udebane - blot fordi vi har det største budget. Jeg forstår godt tesen, men taget vores trup og stime i betragtning, så kan det godt irritere mig grænseløst at vi ikke bare ser realiteten i øjnene og laver 'en Brøndby'. Vi spiller mod et hold der udelukkende er et hjemmebanehold, fordi de har en kæmpe fordel på kunstgræs, og det er der de primært henter deres point. Samtidig har vi bevist at vi ofte har det meget svært på netop kunstgræs.. Vi står i en situation hvor et nederlag kan betyde ekstremt meget for mesterskabet.
    Så spørgsmålet er; hvorfor er det vi ikke bare stiller med 5 mands forsvar, og spiller for at få det éne point? Samtidig har vi spillerne til at kunne spille kontra spillet med Daramy, Larsson og Haraldsson. Ret beset er det jo 3 kontra mål vi lukker ind i går, fordi vi åbenbart elsker tju bang fodbold som i torsdags, hvor samtlige spillere hev efter vejret efter 70 minutter pga. så mange høj intense løb.

    Det er dét der var forskel på Ståle Solbakken og alle andre. Han var ikke bange for at spille kedelig fodbold når det var nødvendigt. Nogen kan ikke lide det, hvilket jeg godt forstår - men Ståle vidste hvad der skulle til i den pågældende situation, og der tabte Neestrup i går ved at tro at vi er ligaens bedste hold pt - hvilket vi ikke er. Faktum er at det er ekstremt tæt i top 4, og det handler om at få de nødvendige point. Ét point i går havde gjort en kæmpe forskel.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #82
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    hvor dårlig kan man være som Babacar, Mukairu, Karamoko, når man end ikke kan slå en fuldstændig ufarlig Haraldsson af holdet...
    Tænker det skyldes mere man ikke mener de skal være i klubben mere, men den idioti kan også koste som vi kan se.

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Ståle fik ganske vist 2 sejre og 1 uafgjort i sine sidste 3 kampe mod FCN på udebane, men før disse fik han 6 uafgjorte og 3 nederlag efter sin tilbagevenden til FCK. Alle kampene i perioden var på kunstgræs. Så Ståle har også haft sit besvær med FCN. De to sæsoner, hvor Ståle fik sine gode resultater, sluttede FCN i øvrigt som nr. 6, mens vi blev hhv. 1 og 2.

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Ståle fik ganske vist 2 sejre og 1 uafgjort i sine sidste 3 kampe mod FCN på udebane, men før disse fik han 6 uafgjorte og 3 nederlag efter sin tilbagevenden til FCK. Alle kampene i perioden var på kunstgræs. Så Ståle har også haft sit besvær med FCN. De to sæsoner, hvor Ståle fik sine gode resultater, sluttede FCN i øvrigt som nr. 6, mens vi blev hhv. 1 og 2.
    Endnu et bevis på at vi ALTID har haft det svært i Farum, og det skulle vi have taget med ind til kampen i går. Der er forskel på at spille i efteråret, starten på foråret og så den 5. sidste kamp hvor der er 2 point mellem holdene. Jeg kan nemt acceptere at man forsøger at gå mere offensivt til værks havde kampen været tidligere på sæsonen. At forsøge at gøre det i går, hvor vi møder et af de sværste hjemmebanehold i ligaen, og hvor vi har 5 forsvarsspillere I ALT til rådighed det er simpelthen bare naivt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    For øvrigt så overshinede Halsgaard Lund i de kampe jeg så i YCL. Kunne værre spændende nok at se ham mod BIF. Hellere det end en midtbanespiller i min verden.
    Halsgaard var så vidt jeg husker meget lidt imponerende i de minutter han fik på træningslejren. Det scenarie har jeg meget svært ved at se ske. Vi må stå dybt, så forsvaret aflastes og satse på fart i front og på kanter. Det kunne være Diogo til venstre, Larsson til højre og Daramy som 9'er med licens til at bevæge sig rundt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Hvis vi aldrig nåede 1. pladsen pga. den dårlige start, så havde Nees jo en god og rigtig undskyldning. Men det er ikke godt trænerarbejde, at alt går galt, så snart vi overhalede FCN. Der har Nees et stort medansvar.

    At PC er en kæmpe fiasko, som har haft konsekvenser for både Thorup og Nees må være tydeligt for alle nu. Ud med ham. Dyr mand at have rendende.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det er jeg ikke enig i, når de åbenlyse advarsler ikke gives, ødelægges kampens momentum. Den mest håbløse, er da Nagalo saver Claesson over, men ikke modtager gult. - I øvrigt ligger han efterfølgende og piver (måske for at forsøge at undgå advarsel), dernæst Nuama (Eller hvordan det nu staves) som begår frispark, og efterfølgende sparker bolden væk (Er man egentlig holdt helt op med at dømme det?).
    Dertil en 3-4 andre advarsler, jeg finder det væsentligt under middelmådigt, omend jeg ikke ønsker at pine mig selv med at se kampen igen, for at bekræfte.
    - Dog enig i at det ikke var helt så ringe, som mod brøndby.
    Jeg har også meget svært ved at acceptere dommerens manglende advarsel. 3 minutter i den kampen fælles Falk lige udenfor feltet og det er til et klokkeklart gult kort. Sådanne manglende kort har enormt stor indflydelse, det er frustrerende for holdet og giver chancen for at FCN endnu engang kan stoppe et lovende angreb, når Haraldsson så får (et korrekt) gult kort for samme forseelse lidt senere, frisparket var dog begået et langt mindre farligt sted - så er det urimelig forskelsbehandling og det påvirker i den grad kampen. De manglende gule kort til 3 FCN spillere i de døende minutter pga de holder bolden ved frispark til FCK har jo også en afgørende indvirkning på sæsonen - FCN spillere kan simplethen slippe for karantæne dage. Da Diks (igen korrekt) får sit første gule kort, der lader dommeren 2 FCN spillere slippe med noget der bør give kort. Det er da mega frusterende at se på og mht kort, så synes jeg dommeren direkte dumper og det er blevet en tendens, som nærmest er latterlig:

    Imod FCK skal man stå dybt og slipper gerne afsted med en masse frispark, som ødelægger flow og det gøres gratis hver eneste kamp. I øvrigt til dem som ser PL - Arsenal har ofte samme problem og det gær jo at man tilgodeser destruktiv fodbold fremfor teknisk fodbold og det er da en kedelig tendens.

    Lige lidt om kampen. Vi fører med 2 point og FCN skal jagte sejren, hvorfor spiller vi ikke på det og hvorfor er vores spillere også dårlig mental balance at bi bliver frustreret IG taber hovedet gang på gang… er der ikke en voksne til stede

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lige lidt om kampen. Vi fører med 2 point og FCN skal jagte sejren, hvorfor spiller vi ikke på det og hvorfor er vores spillere også dårlig mental balance at bi bliver frustreret IG taber hovedet gang på gang… er der ikke en voksne til stede
    Ja det er det store spørgsmål. Neestrup sagde inden kampen, vi bare skal spille fremad som vi gjorde i Parken. Det er jo egentlig også fint, men det kræver jo at spillere som Falk og Cleasson kunne magte den opgave. De bliver fuldstændig udstillet de første 20-25 min af den kamp af b.la. Bidstrup som spiste dem til aftensmad.

    Ja Neestrup kunne have valgt en mere defensiv taktik fra start. Det ville jeg nok have gjort, men igen så må jeg også bare sige at jeg er skuffet over spillernes individuelle niveau fra kamp til kamp og især i Mesterskabsspillet. Cleasson har været god men svingende. Falk syntes jeg har været en skuffelse længe. Javel i momenter shiner han, men manden kan jo ikke holde et stabilt niveau. Han skulle være en af vores bærende stjerne spillere.

    Anyway nu skal vi jagte, det har vi det åbenbart bedst med. SUK....

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Halsgaard var så vidt jeg husker meget lidt imponerende i de minutter han fik på træningslejren. Det scenarie har jeg meget svært ved at se ske. Vi må stå dybt, så forsvaret aflastes og satse på fart i front og på kanter. Det kunne være Diogo til venstre, Larsson til højre og Daramy som 9'er med licens til at bevæge sig rundt.
    Hvorfor ikke give Roony chancen? Han er da væsentligt hurtigere og mere oplagt i kontraspillet end Diogo - plus at en Daramy-Larsson-Roony-kæde ville tillade alle at spille på de pladser, hvor de er bedst.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvorfor ikke give Roony chancen? Han er da væsentligt hurtigere og mere oplagt i kontraspillet end Diogo - plus at en Daramy-Larsson-Roony-kæde ville tillade alle at spille på de pladser, hvor de er bedst.
    Det er da også en mulighed. Mit forslag kommer sig af, at jeg ville prøve at have vores hurtigste mand (Daramy) længst fremme (hvis planen var at stå meget defensivt), hvor han forøvrigt ikke behøver at tage alle de turene hjemad, ligesom jeg gerne vil have noget defensiv styrke og lidt erfaring på kanterne med Diogo og Jordan.

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 06.05.23, 08:21
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 05.04.23, 14:09
  4. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •