Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
42. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    15 35.71%
  • Uafgjort

    12 28.57%
  • FCK vinder

    15 35.71%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 101

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    4. og sidste opgør mod FCN på 5 uger er på programmet, når de forsvarende mestre sætter kursen mod kunstgræsset Farum i et direkte opgør om Superligaens førsteplads i FCKs første og eneste mandagskamp på en ikke-helligdag i sæsonen, nu hvor Formel 1 igen afgør hvornår NENT sætter kamptidspunktet..

    Med en sejr vil FCK udvide sit forspring ned til 2. pladsen til minimum 3 point med 4 runder igen, afhængigt af udfaldet af kampen mellem AGF og Viborg dagen forinden. Med uafgjort holder man fast i førstepladsen og forspringet til FCN, mens værterne kan overtage førstepladsen med en hjemmesejr.

    FCK må undvære Boilesen, Zeca, Amoo, Khocholava og Cornelius pga. skader, mens Valdemar Lund afsoner karantæne efter sit gule kort i sidste uges derby. I skrivende stund har FCN ingen spillere i karantæne. FCK har 6 spillere i karantænefare. Hvor Claesson, Stamenic og Vavro står til en dag i skyggen ved næste gule kort uanset antal strafpoint, skal Isak, Lerager og Hákon ramme 6 strafpoint, hvis de skal misse næste kamp. Hos FCN er Villadsen og Diomande i fare for karantæne ved næste gule kort, og det samme er Jacob Steen Christensen. Hvorvidt han i det hele taget er spilleberettiget i mandagens kamp afhænger dog af hvorvidt Disciplinærudvalget glimrer ved sit fravær eller ej..

    Kampens dommer er Peter Kjærsgaard, der dømmer sin 4. FCK-kamp i sæsonen, heraf den 3. i Superligaen. De foregående kampe er endt med hhv. én sejr (2-0 hjemme mod Vejle), én uafgjort (1-1 hjemme mod FCN) og ét nederlag (1-0 ude mod Randers).

    Skal man til Farum, anbefales det at medbringe solbriller og kasket, hvis man vil have den mindste forhåbning om at kunne se noget i modlys. Ellers vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 18:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Jeg har en forfærdelig men meget stærk fornemmelse af vi taber i Brøndby.

    Det ville være helt forrygende at kunne spille en smule mere frit derude.

    Så den skal hedde 3 point i Farum. Ellers er jeg bange for det begynder at blive bøvlet med det guld…

    Omvendt, så tror jeg en sejr i morgen gør vi nok skal køre den hjem. Så er der 5 ned til FCN. 6 ned til VFF/GF.

    Så vil et X på pestegnen betyde 3 point at give af, i de sidste 3 runder med 2 hjemmekampe. Så er den der.

    Så vigtig er i morgen.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 07.05.23 kl. 19:23

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg har en forfærdelig men meget stærk fornemmelse af vi taber i Brøndby.

    Det ville være helt forrygende at kunne spille en smule mere frit derude.

    Så den skal hedde 3 point i Farum. Ellers er jeg bange for det begynder at blive bøvlet med det guld…

    Omvendt, så tror jeg en sejr i morgen gør vi nok skal køre den hjem. Så er der 5 ned til FCN. 6 ned til VFF/GF.

    Så vil et X på pestegnen betyde 3 point at give af, i de sidste 3 runder med 2 hjemmekampe. Så er den der.

    Så vigtig er i morgen.

    Zan
    I morgen er nemlig ekstrem vigtig. Ja det er alle kampe fremadrettet for at være fair :). Men specielt i morgen vil vi med en sejre stå med ekstremt gode kort på hånden taget aftens resultater i mente.

    5 og 6 point ned til nummer 2/3 med 4 kampe tilbage og vores modstandere har altså også svære indbyrdes kampe. Det vil jeg tillade mig at kalde en mini matchbold.

    Omvendt kan et nederlag i morgen også se helt forfærdeligt ud.

    Kom SÅ.

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Holdet er jo bedst når ryggen er lidt mod muren, og det må man sige vi er nu. Så jeg er fortrøstningsfuld og tror på at vi vinder de næste 4 kampe, men så taber vi i Viborg og så kræver det en sejr hjemme mod randers for at sikre the double.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Holdet er jo bedst når ryggen er lidt mod muren, og det må man sige vi er nu. Så jeg er fortrøstningsfuld og tror på at vi vinder de næste 4 kampe, men så taber vi i Viborg og så kræver det en sejr hjemme mod randers for at sikre the double.
    Hvis vi vinder de 3 næste Superliga-kampe, så er risikoen for at misse mesterskabet kun ca. 1/500 - taber vi så de sidste 2, så er chancen for mesterskab stadig over 97%. Risikoen for at Nordsjælland vinder deres 4 sidste kampe (som er eneste mulighed for at misse mesterskabet) er ca. 2-3% - lidt højere hvis man sætter chancen mod BØF til 100% :-)

    Og selv hvis det går som du siger, så vil vi aldrig skulle behøve mere end uafgjort mod Randers med mindre FCN scorer urealistisk mange mål.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Nøj hvor ville en sejr være rar. Det er nu vindermentaliteten skal vises frem og så tage et enormt vigtigt skridt imod mesterskabet.

    FCN er gode imod og og det vi har lukket 3 mål ind i begge pokalkampe er ikke ligefrem et godt tegn. Vi fik naturligvis selv scoret 7 mål, men det er godt kok mange mål der skulle til at gå videre. Kom nu FC

    Edit truppen er udtaget og den fortjener nogle kommentar og skæld ud til PC

    Målmænd: Grabara og Kalle, det er perfekt

    Forsvar: Jelert, Diks, Ankersen, Vavro, Sørensen. Det er en skandale at vi skal stille med 3 højre back ud af 5. Diks gjorde det rigtig fint centralt og vi må krydse fingre for at det ikke var en enlig svale. Eneste gardering på bænken bliver Ankersen - AV for den

    Midtbanen: Claesson, Johannesson, Falk, Lerager, Clem, Stamenic, Haraldsson her er rigeligt at vælge imellem - dog er alle undtaget Clem 8’ere

    Fløjene: Daramy, Diogo, Mukairu, Roony, Larsson. Fint med valgmuligheder og ingen sure miner her. Personligt håber jeg på Roony fra start

    Angreb: Karamoko, det er en dårlig joke! Men vi må jo igen bruge Haraldsson eller Larsson (som jeg synes er kommet godt efter det og jeg ville vælge ham og lade Roony spille på kanten)

    Alle som har brokket sig over truppen kan nu stå og sige “hvad sagde vi” og det er egentlig uafhængigt af dagens resultat, vi burde ikke stå i denne situation og det er udelukkende PC’s skyld.

    Anhway - kampen er vigtig og vi skal simpelthen vinde
    Sidst redigeret af superestrella : 08.05.23 kl. 10:18

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Puha, jeg er ved at være godt nervøs for denne kamp. Med en sejr, så ser det rigtig godt ud med mesterskabet, med uafgjort ligger vi stadig godt men har ikke plads til mange fejl, imens et nederlag vil få det hele til at se temmeligt svært ud. Jeg tror stadig, at FCN vinder de sidste 3 kampe hjemme mod Randers og Viborg, samt ude mod BIF. Taber vi, så har vi derfor kun et spinkelt halmstrå at hente FCN på, nemlig runden efter hvor FCN skal til Aarhus imens vi samtidig skal til Hjalte Park. Samtidig får vi med nederlag i dag også spillet både AGF og Viborg med ind i kampen om guldet, især hvis vi igen flopper mod Bif.

    Jeg håber, at man kigger på startopstillingen fra torsdag, som på mange punkter fungerede virkelig godt. Hvis alle er frisk (Lund i karantæne), så håber jeg, at vi starter således

    Grabara
    Jelert, Vavro, Diks, Sørensen
    Falk, Clem, Claesson
    Larsson, Hakon, Daramy

    Så kan Lerager komme ind i anden halvleg, hvor tempoet formentlig er lidt lavere og han bedre kan følge med på plastikken.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Puha, jeg er ved at være godt nervøs for denne kamp.
    Same. Jeg har allerede tømt en halv flask snaps bare for at dulme nerverne :)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Hvorfor er vi begyndt konsekvent at spille den op nedefra, når vi tilsyneladende mister bolden konstant?

    Vi kæmper løs for at spille rundt om dem, når det en gang imellem lykkes, kommer der alligevel en eller anden skod-aflevering.

    Jeg forstår det simpelthen ikke, og pludselig går det galt. Det ville simpelthen være for dumt!

    Vi er så sindssygt heldige og bliver lige nu udstillet. Og nu bagud.
    Kørt rundt på røv og albuer.

    Neestrup har imo virkelig fejlet idag. Big time. Der er efterhånden godt med malurt i bægeret. Desværre.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 08.05.23 kl. 18:33

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Ankersen. Hvad sker der, Nees?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Jeg er voldsomt skuffet i dag. Jeg forstår intet af, at Sørensen ikke spiller VB og Jelert højre efter det vi så i Parken i torsdags. Og så er vi slet ikke afstemt og får den ene farlig kontra mod os efter den anden. Der skal tales med store ord i pausen, ellers taber vi med 2-3 stykker.

  22. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Det underligt vi først begynder at spille bold efter de kommer foran og har haft et hav af chancer.

    Hmm

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    - Haraldsson bliver altid sindssyg passiv, når han får et tidligt gult kort. Det er også tydeligt i dag og han skal egentlig skiftes ud.
    - Hvor Haraldsson gule kort er helt korrekt, så er det fanme frusterende at FCN ikke får gule kort når de er ligeså tydelige. Filmer til straffe og frispark på Falk… ikke at vi er blevet bortdømt, for Larsson kunne sagtens har fået et rødt.

    Eller så spiller vi ganske elendigt og fuldstændig ideforladt. Vores spil er langsomt og vi er underligt passive i duellerne, det ligner nærmest vi trækker os flere gange og blandt andet Clem ved målet. Så er det bestemt ikke overraskende at Jelert ikke gør det så godt i venstre side og at Daramy bliver hæmmet når han ikke har en venstre back som laver overlap.

    Det kunne næstens ikke gøres ringere og vi har absolut intet at skyde med. Shit en forbedring vi har brug for i anden halvleg.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Sjette kamp i streg hvor vi må tabe lodtrækningen og spille mod egne fans i 1. halvleg. What are the odds?

    Og så er Marcondes klogere end +1.000 københavnske fans. Hans opvarmning inde på banen stopper støtten til holdet og udløser pifteri. Flot.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (08/05-2023 kl. 19:00)

    Nees, så er det nu eller aldrig :-)

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 06.05.23, 08:21
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 05.04.23, 14:09
  4. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •