Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    46 60.53%
  • Uafgjort

    11 14.47%
  • FCK vinder

    19 25.00%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 92

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Vi trak os sejrrigt fra en intens men knap så velspillet kamp. Formationen var ændret frem til opgøret og trods vi ikke havde nok midterforsvarere, så stillede vi alligevel med et tremandsforsvar på bekostning af kanterne. Således havde vi tre mand i midterforsvaret, to backer, tre centralt midtbanespillere og to angribere, hvor angriberne selvfølgelig skulle være bevægelige og ikke bare parkeret i front.

    Spillemæssigt havde vi store problemer det meste af kampen. Brøndby havde bolden mest og var også truende et par gange uden dog at komme frem til chancerne. Vi havde i den grad taget en side fra vores modstanderes taktikbog. Vi gjorde pladsen smal og tvang dem til at tage initiativet og så selv have lidt mere plads når vi skulle angribe. Det holdt hårdt, men vinderen skriver historien, så det må siges at være en succes. Neestrup udtalte på forhånd, at vi skulle være kyniske og det må man sige, at vi var.

    Således er der ikke voldsomt meget at berette om vores opspil, da vi typisk endte med at sparke langt. Vores presspil var det meste af kampen heller ikke særlig effektivt. Midtbanen stod dybt og tæt på forsvaret og når en midtbanespiller gik frem i presset, blev han typisk fanget i Brøndbys trekantspil. Det er selvfølgelig den risiko man har valgt på forhånd, når man stiller sig dybt og kompakt. Det er dog ikke ligefrem noget Brøndby var særlig gode til at håndtere og de var reduceret til primært at angribe over deres højre kant. Deres straffespark opstod heller ikke som følge af deres spil, men som følge af en høj generobring, hvor Sørensen stod og fedtede med bolden for længe og Ankersen efterfølgende satsede hele butikken.

    Det er i min optik ikke særlig imponerende at stå dybt og i særdeleshed ikke, når det kunne se så panisk ud (i særdeleshed i kampens begyndelse). Det imponerende består i, at vi havde så mange spillere ud af position og at vi efter Brøndbys scoring prompte reagerede og kom langt bedre med i kampen spillemæssigt. Det var en ret stor omvæltning i forhold til hvordan vi ellers gerne vil spille, hvilket også blev håndteret ganske fint af de fleste spillere.

    Grabara har en uhyre vigtig redning og klarede også et par indlæg.
    Jelert spiller en stærk kamp på højrebacken. Brøndby havde ikke synderligt held med at angribe i den side og så endte han også med at lægge op til både den første og sidste scoring, samt trække et rødt kort da Wass af en eller anden grund tabte sutten fuldstændigt.
    Ankersen har tidligere haft sine udfordringer når han står kompakt, især med løb i ryggen, men jeg synes han klarede den del fint. Til gengæld var det ikke en imponerende aktion der kostede straffesparket, hvor han satsede hele butikken.
    Stamenic synes jeg gjorde det bedst i det centrale forsvar. Holdt hovedet koldt, vandt en del dueller og var meget disciplineret i forhold til hvornår han gik på modstanderen og hvornår han holdt igen og blev på linjen. Generelt en meget stærk kamp.
    Lund kan man dog ikke sige var særlig disciplineret. Han havde umiddelbart en klar rolle – stop Kvistgaarden før han bliver retvendt. Det løste han ikke ret godt i kampens begyndelse, da han begik mange frispark og også blev sat en gang. Kvistgaarden var dog Brøndbys farligste våben, så det gav god mening at have ekstra fokus på ham, men så går det ikke, at man så hurtigt indkasserer en advarsel. Han løste det dog fint efter advarslen synes jeg.
    Sørensen lagde op til en scoring og scorede også selv, men på trods af det synes jeg ikke præstationen var overvældende. Lidt for lemfældig boldomgang til tider og så ikke så god ud i duellerne, hvilket vel også var derfor Lund var udset til at tage hårdt fat i Kvistgaarden.

    Lerager forventer jeg mere af og jeg har svært ved at se, hvad han for alvor fik bidraget med i dag i størstedelen af kampen.
    Clem synes jeg derimod gjorde det fint i betragtning hvor lidt midtbanen var involveret. Han så fin ud på bolden de gange han havde den. Generelt synes jeg dog godt man kan have større forventninger til vores midtbane i en kamp som denne.
    Haraldsson spillede ret dårligt. Han var virkelig dårlig på bolden og gjorde ikke meget rigtigt, ligesom han slet ikke formåede at komme i duellerne. Han byttede (i anden halvleg) med Claesson uden større effekt.

    Claesson startede i front sammen med Daramy og måtte tage mange slåskampe og scorede et fantastisk mål. Han havde dog for svære betingelser, da han og Daramy typisk lå ret alene.
    Daramy havde et par enkelte gode aktioner, men blev sparket ned et par gange og måtte udgå – kostede kun Brøndby en enkelt advarsel. Han blev erstattet af Larsson, der fik scoret et mål og generelt gjorde det godt trods han måtte i rigtig mange dueller.

    Redder får ros af Leander og det var en svær kamp at dømme, men præstationen var bare ikke god. Der blev overset mange forseelser og han havde i høj grad svært ved at vurdere situationer hvor der blev skubbet i ryggen, så det var totalt tilfældigt hvad der blev dømt i disse situationer. Kommentatorerne kaldte linjen for hård, men det er ikke forklaringen – for der var ingen i de situationer. Der manglede ligeledes mange følgestraffe, hvilket er et kæmpe tema, men det vi ellers er vant til at se modstanderne slippe afsted med, slap vi ikke selv afsted med og måtte indkassere hele 5 advarsler (to af dem blev givet i situationen med Wass’ udvisning) mod Brøndbys 2. Hos os er det primært Sørensen der mangler en advarsel, for at bremse et lovende angreb, mens der hos Brøndby mangler en del flere. Evjen kunne have været udvist for sin hævnaktion på Sørensen, men skal som minimum advares (dømt frispark men følgestraf udeblev). Lauritsen skal advares for hands, men den blev overset (trods ganske tydelig – han kunne ikke strække armen mere efter bolden). Wass modtog selvfølgelig en korrekt udvisning, men burde have været advaret forinden. Og så burde Tshiembe have modtaget en udvisning for slag mod Clem, da der opstod tumult i forbindelse med Wass’ tackling. Han modtog kun den ”diplomatiske” advarsel sammen med Stamenic. Derudover vil Claessons stempling i ansigtet på Winther også blive diskuteret for den er i hvert fald lige på grænsen (og havde det været omvendt ville vi have følt os voldsomt bortdømt).

    Alt i alt et super godt resultat, men knap så god præstation med en omlagt spillestil, der vidner om vores situation i øjeblikket. Det var et stort sats i dag, men man må sige at det betalte sig. Med til historien hører også, at vi møder det dårligste hold i slutspillet, så det er ikke sikkert at vi kan slippe afsted med samme taktik når modstanderen er en anden. Skadessituationen er dog ikke blevet bedre af at Daramy måtte udgå og hvor vi får nogle tilbage fra karantæne, så ryger Claesson og Haraldsson vist i karantæne mod AGF.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Kæft hvor er det en dejlig dag at skulle æde sin egen l…

    Den troede jeg satme ikke på.

    Sidder nu og forestiller mig Slimane og Wass’ klamme små ansigter, og bliver så glad inden i.

    Stik os nu bare et kryds i Århus.

    Zan

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...geligt/9764637 (nede i bunden)

    EB syntes CS spillede helt suverænt... og hvordan for Daramy det samme som Håkon.. det vildt =)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Stik os nu bare et kryds i Århus.

    Zan
    All hail the prophet :)

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    De virker i hvert fald lige så blæste som dem der sviner den kære onkel reje
    Haha ja, min søn tvangsfodres med Onkel Reje nu 😂

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    All hail the prophet :)
    Til gengæld var min 1-0 til Brøndby helt off. Og det var da meget rart :-D

    Shit, det bliver en gyser på søndag. Frygter nærmest den kamp mere end ude imod VFF.

    Håber på en taktisk klog 1-0 tonsersejr.

    Zan

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej det var helt absurd dumt. Hakon, Claesson og Stamenic er alle ude mod AGF med karantæne. Så er det vist bare at krydse alt hvad der kan krydses for, at Daramy og Diogo bliver klar i løbet af ugen.
    Jeg tror, I var A.

    Nå, men det bliver da spændende, om Roony kan få spilletid mod AGF, hvis vi mangler Hakon, Claesson, Diogo og Daramy. Sikkert ikke...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #68
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej det var helt absurd dumt. Hakon, Claesson og Stamenic er alle ude mod AGF med karantæne. Så er det vist bare at krydse alt hvad der kan krydses for, at Daramy og Diogo bliver klar i løbet af ugen.
    Hvis man skal se det positive i det, så får Hakon en pause, som han virkelig trænger til.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello


  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Hvis man skal se det positive i det, så får Hakon en pause, som han virkelig trænger til.
    Mon ikke han spiller 90 torsdag ;-)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Hvis man skal se det positive i det, så får Hakon en pause, som han virkelig trænger til.
    Ja, 6 spillere er pt klar til 5 pladser (har sat Larsson som angriber)

    Lerager-Clem-Falk
    Roony-Larsson-Johannesson

    Mukairu på bænken. Alternativt er at bruge Karamoko, så vi har Johannesson som backup. Lad os håbe på Daramy bliver klar og for den skyld Diogo også :)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Hvis man skal se det positive i det, så får Hakon en pause, som han virkelig trænger til.
    Enig, han er blevet brugt for meget. Jeg ved godt der ikke er meget for Neestrup at lege med, men alternativerne har været der, og jeg synes det er en fejl han ikke har fået en pause. Dog nok ikke i pokalfinalen ;-)

    I øvrigt, Daramy jubler løs efter kampen og i omklædningen, samt siger det ikke føles så slemt.

    Det må vel trods alt være gode tegn. Jeg siger klart spar ham imod AaB. Lidt kontroversielt, ja, men jeg håber det virkelig.

    Zan

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Enig, han er blevet brugt for meget. Jeg ved godt der ikke er meget for Neestrup at lege med, men alternativerne har været der, og jeg synes det er en fejl han ikke har fået en pause. Dog nok ikke i pokalfinalen ;-)

    I øvrigt, Daramy jubler løs efter kampen og i omklædningen, samt siger det ikke føles så slemt.

    Det må vel trods alt være gode tegn. Jeg siger klart spar ham imod AaB. Lidt kontroversielt, ja, men jeg håber det virkelig.

    Zan
    Lir mig om Daramy ikke også har Ajax (og pokalen)i tankerne. Han ville nok ikke tage de store chancer i dag.

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Lir mig om Daramy ikke også har Ajax (og pokalen)i tankerne. Han ville nok ikke tage de store chancer i dag.
    Jeg tror nu ikke han havde Ajax i tankerne og ej heller pokalen. Nees skal da 100 % spare Daramy på Torsdag, så han kan være 100 % klar til et slag af en anden verden mod GF som vi ved skræller igennem. Jeg kan godt frygte tømmermænd efter en hård Pokalfinale.

    Den Pokal kamp ligger seriøst bare på et skod tidspunkt lige nu, det må jeg være ærlig at sige. Fokus på Suppen, så må Pokalen var en sidegevinst.

  23. De følgende 10 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg tror nu ikke han havde Ajax i tankerne og ej heller pokalen. Nees skal da 100 % spare Daramy på Torsdag, så han kan være 100 % klar til et slag af en anden verden mod GF som vi ved skræller igennem. Jeg kan godt frygte tømmermænd efter en hård Pokalfinale.

    Den Pokal kamp ligger seriøst bare på et skod tidspunkt lige nu, det må jeg være ærlig at sige. Fokus på Suppen, så må Pokalen var en sidegevinst.
    Egentlig vildt at hverken vi eller AaB har en mandagskamp. Når man nu ligger pokalkampen midt under de altafgørende kampe i suppen, så bør de to hold få en mandagskamp. Det er ikke super svært at arrangere efter semifinalerne, det er én runde, hvor kampprogrammet bliver lagt fast en smule senere

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (14/05-2023 kl. 16:00)

    Mandage hvor vi har vundet derby og ligger nr1 er bare bedre.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar


Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  3. Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 14.03.23, 04:59
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •