Se afstemningsresultater: Pokalmester 2022/2023?

Stemmeafgivere
103. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København i ordinær spilletid!

    74 71.84%
  • FC København efter forlænget spilletid!

    5 4.85%
  • FC København efter straffespark!

    6 5.83%
  • AaB efter straffespark!

    2 1.94%
  • AaB efter forlænget spilletid!

    2 1.94%
  • AaB i ordinær spilletid!

    14 13.59%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Skrækkelig kamp. Jeg har svært ved at se dette hold blive mestre.
    Enig.

    Man kan vel håbe på vi sparret på krudtet til på Søndag, fordi vi er spillemæssigt i en ganske forfærdelig forfatning p.t.

    Ohh well vi vandt en titel og vi sparret Daramy. Håber ikke skaderne til Falk og Lerager er alt for slemme.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Tak for sejren, men jeg er filme træt af, hvad mit FC er ved at udvikle sig til. Jeg har en meget kras holdning til PC og Nees begynder også at få ridser i lakken.
    En ting var af nød en gang i Brøndby, men vi er blevet et defensivt tonserhold, uden vilje, plan, offensiv intention og kvalitet.
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tak for sejren, men jeg er filme træt af, hvad mit FC er ved at udvikle sig til. Jeg har en meget kras holdning til PC og Nees begynder også at få ridser i lakken.
    En ting var af nød en gang i Brøndby, men vi er blevet et defensivt tonserhold, uden vilje, plan, offensiv intention og kvalitet.
    PC? Enig - det er jo hans tvivlsomme beslutninger, der gør truppen smal. Men Neestrup? Come on.. det er lige før at vi kan stille et hold af skadede spillere fra førsteholdstruppen, endda et hold, der ville komme langt i superligaen. Og vi spiller om 36 timer en vigtig vigtig kamp for det danske mesterskab. Nærmest nu uden midtbanespillere. Hvad skal han gøre? Insistere på at brage igennem og risikere et nederlag? Der er så få kampe tilbage af sæsonen, nu gælder det titler! Og han har med længder bevist, at han både vil og kan stå for offensiv fodbold.

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Selvom det blev lidt spændende til sidst, så var årets pokalfinale ikke voldsomt seværdig. Begge hold havde svært ved at spille sig frem til chancer og til sidst blev det meget fysisk.
    Spillemæssigt fortsætter vi jo egentligt hvor vi slap, ligesom skadeslisten også bare fortsætter. Vi fik aldrig for alvor domineret Aab når vi havde bolden og måtte mange gange sparke lange bolde, som vores angribere ikke har de bedste forudsætninger for at vinde. Vi havde enkelte gode angreb, som primært opstod efter direkte spil. Ellers begik vi mange fejl i opspillet og havde samtidig svært ved at sætte et effektivt pres. Aab havde en lignende formation som os, men deres tre forreste var smallere især når de pressede, men alligevel fik vi ikke rigtigt udnyttet pladsen på kanterne optimalt og heller ikke spillet hurtigt nok til for alvor at ”vride” deres sideforskydende midtbane. Jeg synes at Aab var bedre spillemæssigt, men de manglede også løsninger foran mål. Desuden var begge mandskaber da også noget tilbageholdende med at satse særlig meget, men vi fik ikke udnytter at Aab blev nødt til at kaste flere frem og måtte i stedet styrke defensiven i kampens slutning og parkere bussen.

    Grabara stod en fin kamp trods en enkelt blunder.
    Jelert var god i defensiven selvom han havde Andersen voldte problemer i den side, men var kun sparsomt med fremme. Var i enkelte gode situationer, men løbene i feltet var mangelfulde.
    Vavro og Lund spiller begge en stærk kamp, især mod slutningen da der var mange slåskampe med Thelander og Ementa.
    Sørensen slap ganske fint fra kampen defensivt. Aab havde ikke så meget spil i hans side og offensivt havde han samme betingelser som Jelert.

    Claesson måtte slide meget for det og det passer ham umiddelbart ikke ret godt. Han er bedst, når vi angriber og han kan være i feltet og det var der ikke mange muligheder for i dag.
    Clem spillede derimod en stærk kamp indtil kræfterne slap op (hvilket har været karakteristisk for ham). Stærk på bolden og var i dag en god ”bølgebryder”.
    Falk fik ikke spillet særlig meget før han blev skadet. Udskiftningen af Falk betød en omrokering af nogle spillere og Haraldsson overtog for en stund pladsen.

    Larsson startede på højrekanten men sluttede i angrebet, hvor han ikke fik meget at arbejde med og måtte løbe meget forgæves i presset.
    Haraldsson startede i angrebet, blev flyttet ned på midtbanen og endte på kanten inden han blev udskiftet. Som angriber havde han ikke meget held med sine aktioner, heller ikke når han gik tilbage i banen, men jeg synes det så bedre ud på midtbanen. På kanten opnåede han heller ikke særlig meget.
    Goncalves fik scoret et flot mål, men havde ellers heller ikke det store at byde ind med fra sin kantposition.

    Sundberg dømte en ganske fin kamp trods Aab-tilhængernes piveri. Første halvleg var mere eller mindre fejlfri, men blev da også spillet med meget lav intensitet. Hans linje var i den ”bløde” ende, hvilket ved efterhånden hører til sjældenhederne, men passede godt i starten, da intensiteten var lav. Han holdt også linjen, da Aab senere spillede mere fysisk og trods et par fejl i anden halvleg synes jeg overordnet set, at det var meget fint. Også når det kommer til følgestraffe synes jeg ikke nogen kan føle sig snydt – heller ikke med kampens første henstillinger, der fint var i tråd med kampens forløb. Måtte dog have hjælp af VAR til korrekt at annullere Aabs scoring.

    Alt i alt synes jeg det var en svagt spillet finale og da Aab for alvor satsede og spillede fysisk havde vi svært ved at gøre noget andet end at afværge. Ellers synes jeg faktisk det løftede vores spil, da Falk måtte udgå. Det er nok ikke Falks skyld, men nok mere at Larsson røg på toppen og vi fik Roony ind. Vi er noget afhængige af, at vores kantspillere kan udfordre især når deres udgangspunkt er så bredt. Når vi samtidig ikke har Lerager at rykke frem, når Haraldsson trækker tilbage, så bliver vi meget tynde i front og løbene i feltet ender med at hænge en del efter. Om ikke andet fik vi holdt buret rent, hvilket da også er nogle kampe siden. Uanset hvordan ligaen nu flasker sig, så er vi da sikre på at komme i Europa, men det bliver forhåbentligt ingen sovepude. Vi er dog nødt til at præstere bedre, hvis vi skal forsvare vores førsteplads - det kræver jo nok, at nogle af spillerne fra bænken hæver niveauet, da skadeslisten bare bliver længere og længere (og så er der karantænerne oveni).


  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tak for sejren, men jeg er filme træt af, hvad mit FC er ved at udvikle sig til. Jeg har en meget kras holdning til PC og Nees begynder også at få ridser i lakken.
    En ting var af nød en gang i Brøndby, men vi er blevet et defensivt tonserhold, uden vilje, plan, offensiv intention og kvalitet.
    Det er helt på sin plads at kritisere PC, men jeg synes det bliver hysterisk, hvis man ikke vil anerkende, at de grotesk mange skader til alle de bærende spillere får mere end almindelig stor indflydelse på de muligheder Neestrup har med holdet. Der er jo ingen mulighed for at få rytme og stabilitet i holdet, når man konstant er tvunget til at skifte ud og flytte rundt på positionerne. Lige nu, får Neestrup det optimale ud af, hvad han har til rådighed.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Puha, det var en af de dårligste kampe længe set i Parken. Om det er et udtryk for holdets efterhånden længerevarende spillemæssige krise, eller om det også handlede om bevidst eller ubevidst mentalt fokus på søndagens ligakamp er svært at vurdere. Forhåbentlig primært det sidste. Falk var en af de få, der viste en lillebitte smule initiativ, men Kenney har forøvrigt helt ret:

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ellers synes jeg faktisk det løftede vores spil, da Falk måtte udgå. Det er nok ikke Falks skyld, men nok mere at Larsson røg på toppen og vi fik Roony ind.
    Og det bekræfter mig i en kritik af Neestrup, som efterhånden har stået på i noget tid. I dag blev vores træner tvunget til at foretage en udskiftning, der rykkede to spillere til deres favoritpladser frem for pladser, hvor de ikke har fungeret. Samtidig gav det en for Neestrup åbenbart sjælden anledning til at skifte Roony ind, hvilket skabte noget bevægelse, som i den grad manglede i de første 40 minutter.

    Nu blev Roony terrorudskiftet igen til sidst. Jeg håber, der ligger en eller anden genial pædagogisk pointe bag det, for det virker på mig uforståeligt, så kort snor han har pludselig har fået under Neestrup.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Tillykke med pokalen drenge… og Goncalves, tak for kassen.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tak for sejren, men jeg er filme træt af, hvad mit FC er ved at udvikle sig til. Jeg har en meget kras holdning til PC og Nees begynder også at få ridser i lakken.
    En ting var af nød en gang i Brøndby, men vi er blevet et defensivt tonserhold, uden vilje, plan, offensiv intention og kvalitet.
    Man må spille på de strenge man har.
    Med de vilkår Nees har haft her i foråret så tager jeg gerne en double på “grimme” sejre….

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu blev Roony terrorudskiftet igen til sidst. Jeg håber, der ligger en eller anden genial pædagogisk pointe bag det, for det virker på mig uforståeligt, så kort snor han har pludselig har fået under Neestrup.
    Jeg mener, kommentatorerne snakkede om en skade til Roony, længe inden han blev skiftet ud. Han så nu ikke vældig besværet ud, så jeg kan have hørt forkert.

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er helt på sin plads at kritisere PC, men jeg synes det bliver hysterisk, hvis man ikke vil anerkende, at de grotesk mange skader til alle de bærende spillere får mere end almindelig stor indflydelse på de muligheder Neestrup har med holdet. Der er jo ingen mulighed for at få rytme og stabilitet i holdet, når man konstant er tvunget til at skifte ud og flytte rundt på positionerne. Lige nu, får Neestrup det optimale ud af, hvad han har til rådighed.
    Jeg er enig i skader har en påvirkning.

    Jeg mener dog ikke det er hele historien. Siden vores 2-1 sejre i Parken over FCN tilbage i starten af April, så har det spillemæssige udtryk på banen haltet gevaldigt og derved også resultaterne.

    Om det er formnedgang, mental træthed eller noget helt tredje, er sgu svært at sige. Men jeg syntes der mangler et kæmpe overskud af energi og selvtillid på holdet. Her skal Ness gøre en forskel og det kan jo passende ske de næste 3 kampe.

    AGF kommer til at lugte blod på Søndag. Balderne skal virkelig strammes nu.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu blev Roony terrorudskiftet igen til sidst. Jeg håber, der ligger en eller anden genial pædagogisk pointe bag det, for det virker på mig uforståeligt, så kort snor han har pludselig har fået under Neestrup.
    Den eneste pointe var jo nok at tage en Roony ud som ikke rigtig forsvarede længere og få nogle friske kræfter ind ikke mindst en Diks som skulle ned i midterforsvaret. Rimelig oplagt udskiftning i min bog.

    Mht spillet så var det ikke godt. Men med truppens tilstand lige nu med skader og karantæner, så skal vi nok ikke forvente meget mere på denne side af sommeren. Vi er et sted, hvor de sidste sejre nok skal kriges hjem. Overskudet og samspillet er næppe til det polerede fodbold lige nu.

    Det bliver "spændende", hvem der er klar søndag. Falk haltede efter kampen og ligner ikke en, som kan spille søndag. Vi må krydse fingre for Lerager. Er han også ude, så må man overveje et systemskift igen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    Krc

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    92

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Kønt var det ikke, men for pokker den pokal er vigtigt. Mest af alt fordi europæiske kampe er sikret næste år og så fordi vi bare virkelig trængte til at vinde den igen.

    Eneste minus, nu skal man igen høre på alle de super irriterende typer der virkelig tror fck har købt dommeren. Måske en tråd med situationer hvor der ikke blev dømt vores vej kunne være en ide.. så man altid bare copyright paste den og give til de stakler der tror vi har råd til at købe FIFA, DBU og resten af verden.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Da AaB havde taget familietribunen til fange, sp fik jeg endelig lov til at “nyde” em kamp fra øvre C. Gensynsglæden med C holdt dog ikke længe, jeg havde et alt for godt overblik over banen og kunne følge et noget ideforladt FCK spil. AaB havde ikke forfærdeligt meget at byde ind med, men det var interessant at se hvordan de klogt brugte Luca Andersen, han skiftede konstant side og sørgede hele tiden for at AaB kom i flertal på den kant han nu var på og hvis de skiftede side, så fulgte han med bolden, men AaB ligger i den tunge ende af suppen og det kan jeg sagtens forstå, de var ikke specielt gode… selvom de vel spillede på højde med og til tider bedre end suppens førehold.

    Selvom spillet ikke var godt, så følte jeg egentlig vi havde meget godt styr på kampen og min fornemmelse var ret hurtig - det bliver en pokalsejr. Selv da de scorede var jeg ikke så nervøs, men da vi fuldstændig stoppede med at spille efter 70 minutter, så blev jeg bange for en udligning, for jeg tvivler holdet kunne komme i gear igen.

    Jeg kan sagtens forstå folk stiller spørgsmål omkring holdet pt. Vi mangler forsvarsspillere og en angriber. Ness spiller meget med de samme og det kan sagtens betyde flere skader og en udkørt trup på nuværende tidspunkt og jeg føler vi holder fast i førstepladsen med det yderste af fingerspidserne og spørgsmålet er om vi kan holde grebet de næste 3 kampe.

    - CS skuffede mig faktisk en del, han syltede fuldstændig Goncalves, som flere gange var i en god position til at få en spisning, men det overså CS.
    - vi fortsatte med at booze frem fra midterforsvaret, hvilket gave nogle dårlige situationer
    - vores disciplin er røv og nøgler

    Meeeen hold kæft hvor var det lækkert med en pokaltruimf. Ikke kun endnu en pokal, men en permanent pokal til skabet blev sikret, da det var 6 pokalsejr siden 2008. Der var god stemning og vi havde trods alt udemærket styr på AaB.

    Tilbage til øvre C - what a shitshow. Jeg havde helt glemt hvor urimelig dårlig service i Parken kan være. Allerede i det 35 minute skulle man konstant gøre plads til medfans som skulle tisse/i baren osv. da der bliver fløjtet til halvleg forsøger jeg at kommei boden, hvilket tog latterlig lang tid og naturligvis var nærmest alt udsolgt da jeg kom frem. Jeg var tilbage på min plads i det 51 minut og gik altså glip af kampes eneste mål og med 2 icethea og popcorn, da det var hvad boden kunne byde på.

    Ret negativt indlæg, men humøret er virkelig højt og da familietribunen er blevet rykket på øvre A imod AGF, så får jeg da mig en tour de Parken og hvis det resultat også kunne blive til en sejr over nogle Jydske bonderøve, så ser denne mærkelig sæson pludselig rigtig god ud

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er helt på sin plads at kritisere PC, men jeg synes det bliver hysterisk, hvis man ikke vil anerkende, at de grotesk mange skader til alle de bærende spillere får mere end almindelig stor indflydelse på de muligheder Neestrup har med holdet. Der er jo ingen mulighed for at få rytme og stabilitet i holdet, når man konstant er tvunget til at skifte ud og flytte rundt på positionerne. Lige nu, får Neestrup det optimale ud af, hvad han har til rådighed.
    I dag har han tre start-11 skader, en CB, CM og 9'er (Corner). Det skal vi kunne løse meget bedre.

    Vi har fuldstændig opgivet det offensive udtryk på trods af, at vi kun har en skade på de tre offensive pladser. I vinter erklærede Neestrup før, under og efter vinduet, at hans bedste transfer var at kunne beholde truppen. Det kunne han offensivt og fik i tillæg JL og DG. Lige nu vælter en skade (Corner) hele læsset. Det må ikke ske.

    Af indkøbte spillere til de tre forreste pladser har han fortsat Mukairo, Karamoko, Isak, JL, DG, MO, Hákon, Roony til rådighed - kun Corner er ude.

    I forsvaret i dag er de fire af de fem bageste idealopstilling på midten er Clem og VC idealopstilling. Nees har udfordringer, men han er også god til at være ked af det - set i lyset af hans udtalelser i vinter.

    Det er netop den riges klubs privilegie, at man har en bred og dygtig trup, så man kan navigere i skader og derfor ender med at vinde titlerne.
    Goldbæks Højrefod

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (Pokalfinale) (18.05.23 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I dag har han tre start-11 skader, en CB, CM og 9'er (Corner). Det skal vi kunne løse meget bedre.

    Vi har fuldstændig opgivet det offensive udtryk på trods af, at vi kun har en skade på de tre offensive pladser. I vinter erklærede Neestrup før, under og efter vinduet, at hans bedste transfer var at kunne beholde truppen. Det kunne han offensivt og fik i tillæg JL og DG. Lige nu vælter en skade (Corner) hele læsset. Det må ikke ske.

    Af indkøbte spillere til de tre forreste pladser har han fortsat Mukairo, Karamoko, Isak, JL, DG, MO, Hákon, Roony til rådighed - kun Corner er ude.

    I forsvaret i dag er de fire af de fem bageste idealopstilling på midten er Clem og VC idealopstilling. Nees har udfordringer, men han er også god til at være ked af det - set i lyset af hans udtalelser i vinter.

    Det er netop den riges klubs privilegie, at man har en bred og dygtig trup, så man kan navigere i skader og derfor ender med at vinde titlerne.
    Ok du tæller ikke Mo med her

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 96
    Sidste Meddelelse: 26.02.18, 22:54
  2. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 09.05.16, 22:14
  4. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 17.05.14, 18:46
  5. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.05.12, 10:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •