Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 61

Emner: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Er der ikke kommet noget ud af dialogmødet? Det lød i referatet fra Fckfc som om, det var et godt møde? Men den tekst man bliver henvist til, når man skal gentegne, er den samme håbløse som før mødet. Umiddelbart ser det ikke ud til, at der er ændret så meget som et komma.
    Nogen der ved noget?
    De arbejder åbenbart stadig på det, men fandt det passende med dårlig kommunikation igen-igen. Men det er nok også et signal om, at man skal regne med, at der ikke sker de store ændringer, udover nok noget på loyalitetspoint.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Min helt store anke er straffen omkring loyalitetspoint. I princippet betyder det ikke så meget personligt, så derfor har jeg i tvivl om det er nødvendigt at gå helt amok over. Jeg har dog delt min mening med FCK og det må vel være vejen frem, hvis mange er så utilfredse.

    1) “varen” er min, jeg betaler og kan i princippet gøre med den som jeg lyster. Bageren straffer mig jo hellere ikke, hvis jeg kun spiser 75% af kringlen.
    - modargumentet er at FCK rigtig gerne vil have flest mulige på stadion, hvilket jeg naturligvis støtter op om, men
    2) det ændre ikke på at jeg af og til ikke kan komme. Nu giver jeg min billet væk, men ønsker naturligvis ikke at blive straffet, hvis de ikke benytter deres gratis billet
    3) så kan jeg give min billet tilbage til FCK. Det er da fedt de vil sælge sammen billet to gange, men det er virkelig en grisk indstilling overfor loyale fans og ødelægger muligheden for at smide billetten op herinde på kampdagen, hvis man bliver forhindret i sidste øjeblik og
    4) sidst men ikke mindst, så er det fuldstændig håbløst timing. Bi slår rekorder for tiden, folk kommer på stadion, så hvad er problemet egentlig for ikke at tale om:
    5) maskinerne i lufthavne registre forkert. Dvs den bipper grøn, men computeren registre faktisk ikke du er gået ombord. Det samme kan sagtens være tilfældet i Parken og hvilket shitshow bliver det når klagerne begynder at vælte ind for folk, som rent faktisk var i Parken eller folk som påstod de var i Parken. Det bliver administrativt kaos - er problemet virkelig så stort? Eller er det bare en Excel manager, som har fundet få eksempler på folk som ikke rigtigt benytter sin plads

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Min helt store anke er straffen omkring loyalitetspoint. I princippet betyder det ikke så meget personligt, så derfor har jeg i tvivl om det er nødvendigt at gå helt amok over. Jeg har dog delt min mening med FCK og det må vel være vejen frem, hvis mange er så utilfredse.

    1) “varen” er min, jeg betaler og kan i princippet gøre med den som jeg lyster. Bageren straffer mig jo hellere ikke, hvis jeg kun spiser 75% af kringlen.
    - modargumentet er at FCK rigtig gerne vil have flest mulige på stadion, hvilket jeg naturligvis støtter op om, men
    2) det ændre ikke på at jeg af og til ikke kan komme. Nu giver jeg min billet væk, men ønsker naturligvis ikke at blive straffet, hvis de ikke benytter deres gratis billet
    3) så kan jeg give min billet tilbage til FCK. Det er da fedt de vil sælge sammen billet to gange, men det er virkelig en grisk indstilling overfor loyale fans og ødelægger muligheden for at smide billetten op herinde på kampdagen, hvis man bliver forhindret i sidste øjeblik og
    4) sidst men ikke mindst, så er det fuldstændig håbløst timing. Bi slår rekorder for tiden, folk kommer på stadion, så hvad er problemet egentlig for ikke at tale om:
    5) maskinerne i lufthavne registre forkert. Dvs den bipper grøn, men computeren registre faktisk ikke du er gået ombord. Det samme kan sagtens være tilfældet i Parken og hvilket shitshow bliver det når klagerne begynder at vælte ind for folk, som rent faktisk var i Parken eller folk som påstod de var i Parken. Det bliver administrativt kaos - er problemet virkelig så stort? Eller er det bare en Excel manager, som har fundet få eksempler på folk som ikke rigtigt benytter sin plads
    Jeg er meget enig. Det er den griske undertone i det, jeg har et problem med. Jeg synes da også, det er ærgerligt, at der til en udsolgt kamp er flere tusinde ubrugte pladser, fordi stemningen og oplevelsen ville være et nøk større, hvis der reelt var helt fyldt. Men det er altså en kæmpe fordel for en forretning at have solgt halvdelen af sine billetter til en helt års arrangementer på forhånd, og den loyalitet fra sæsonkorthavere, der år efter år betaler forud for et helt års kampe, bør vægte tungere.

    Hvis det blot handlede om at få udnyttelsesgraden op, kunne man lave en model, hvor man frigav sin billet til klubben mod at få refunderet en del af prisen. Det behøvede ikke at være 100 procent, selv om det også ville være en god forretning for klubben, da de ville få mere ind på at sælge min plads som løssalgsbillet, end jeg ville have betalt for den. Men hvis en sæsonkorthaver fik - lad os sige - 50-75 procent af sæsonkortprisen refunderet for at frigive den, er jeg sikker på, at det ville øge mængden af frigivne pladser.

    Og er det et stort problem, at der så kommer en fremmed gæst ind i en fasttømret gruppe tilhængere? Jeg har svært ved at se det. Gæsten vil jo komme alene og kan derfor formentlig godt overtales til at stå i udkanten af den gruppe, vedkommende tilfældigt er endt i. I øvrigt er den "problematik" jo allerede i spil med den nuværende billetfrigivelsesmodel. Omfanget vil blot blive lidt større.

    Men grundlæggende er man nok også bare nødt til at acceptere, at der aldrig bliver fuldt belagt til en kamp - ikke engang en CL-kamp mod Real Madrid. Det kunne i øvrigt være interessant at vide, hvor stor udnyttelsesgraden er på sponsorbilletterne. Jeg ved, at klubben gør mere end før for at kratte forventet ubenyttede fribilletter ind, hvilket er fint. Men gælder de her krav til udnyttelsesprocent også sponsorerne? Næppe. Men hvorfor egentlig ikke? Svaret er selvfølgelig, at vi almindelige fans er mere undværlige kunder end sponsorer, nu hvor der begynder at være kamp om pladserne i Parken - noget, vi alle burde være glade for, men hvor man som loyal tilhænger gennem 30 år godt kan føle sig lidt til grin for egne penge.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er meget enig. Det er den griske undertone i det, jeg har et problem med. Jeg synes da også, det er ærgerligt, at der til en udsolgt kamp er flere tusinde ubrugte pladser, fordi stemningen og oplevelsen ville være et nøk større, hvis der reelt var helt fyldt. Men det er altså en kæmpe fordel for en forretning at have solgt halvdelen af sine billetter til en helt års arrangementer på forhånd, og den loyalitet fra sæsonkorthavere, der år efter år betaler forud for et helt års kampe, bør vægte tungere.

    Hvis det blot handlede om at få udnyttelsesgraden op, kunne man lave en model, hvor man frigav sin billet til klubben mod at få refunderet en del af prisen. Det behøvede ikke at være 100 procent, selv om det også ville være en god forretning for klubben, da de ville få mere ind på at sælge min plads som løssalgsbillet, end jeg ville have betalt for den. Men hvis en sæsonkorthaver fik - lad os sige - 50-75 procent af sæsonkortprisen refunderet for at frigive den, er jeg sikker på, at det ville øge mængden af frigivne pladser.

    Og er det et stort problem, at der så kommer en fremmed gæst ind i en fasttømret gruppe tilhængere? Jeg har svært ved at se det. Gæsten vil jo komme alene og kan derfor formentlig godt overtales til at stå i udkanten af den gruppe, vedkommende tilfældigt er endt i. I øvrigt er den "problematik" jo allerede i spil med den nuværende billetfrigivelsesmodel. Omfanget vil blot blive lidt større.

    Men grundlæggende er man nok også bare nødt til at acceptere, at der aldrig bliver fuldt belagt til en kamp - ikke engang en CL-kamp mod Real Madrid. Det kunne i øvrigt være interessant at vide, hvor stor udnyttelsesgraden er på sponsorbilletterne. Jeg ved, at klubben gør mere end før for at kratte forventet ubenyttede fribilletter ind, hvilket er fint. Men gælder de her krav til udnyttelsesprocent også sponsorerne? Næppe. Men hvorfor egentlig ikke? Svaret er selvfølgelig, at vi almindelige fans er mere undværlige kunder end sponsorer, nu hvor der begynder at være kamp om pladserne i Parken - noget, vi alle burde være glade for, men hvor man som loyal tilhænger gennem 30 år godt kan føle sig lidt til grin for egne penge.
    En lille kommentar omkring at give sin billet tilbage. Jeg kan sagtens leve med at vi deler i porten, dvs 50% tilbage HVIS fck formår st sælge billetten og 0% hvis billetten ikke sælges. Det bliver bare så omstændigt, så hvorfor ikke bare lad os give billetten videre og droppe den straf

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    En lille kommentar omkring at give sin billet tilbage. Jeg kan sagtens leve med at vi deler i porten, dvs 50% tilbage HVIS fck formår st sælge billetten og 0% hvis billetten ikke sælges. Det bliver bare så omstændigt, så hvorfor ikke bare lad os give billetten videre og droppe den straf
    Pointen med det skulle jo være at få udnyttelsesgraden op. Jeg forstår jo godt klubbens ambition om at få folk til at give billetten videre i stedet for bare at blive væk og lade pladsen stå tom. I min gruppe forsøger vi så vidt muligt at tage venner med ind, når folk ikke kan komme til en kamp, men det er ret ofte, det ikke lykkes at finde nogen, der er interesserede, selv om de får en billet gratis.

    Jeg har det fint med at give min billet videre gratis til en ven eller til en fremmed for den sags skyld. Men jeg har det principielt stramt med, at klubben vil score dobbelt billetindtægt på min plads. Og så kan jeg generelt bedre lide, at man bruger guleroden frem for pisken i forsøget på at øge udnyttelsesgraden.

    50% (og 0%, hvis den ikke bliver solgt) lyder i øvrigt som et udmærket forslag.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    50% (og 0%, hvis den ikke bliver solgt) lyder i øvrigt som et udmærket forslag.
    Jeg tænker at en andel af det samlede gensalg til den kamp, du frigiver billetten er en bedre løsning. Det kan være ret tilfældigt om din plads er attraktiv til enkelte kampe, især afhængig af om nabopladserne også er ledige og så kan der opstå spekulation omkring det.
    Mvh,
    Bopa

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg tænker at en andel af det samlede gensalg til den kamp, du frigiver billetten er en bedre løsning. Det kan være ret tilfældigt om din plads er attraktiv til enkelte kampe, især afhængig af om nabopladserne også er ledige og så kan der opstå spekulation omkring det.
    Det er også fint.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg tænker at en andel af det samlede gensalg til den kamp, du frigiver billetten er en bedre løsning. Det kan være ret tilfældigt om din plads er attraktiv til enkelte kampe, især afhængig af om nabopladserne også er ledige og så kan der opstå spekulation omkring det.
    50% af det samlede gensalg til E-cash ville for mig være ganske fint. Men det nuværende udspil der er 0% gulerod og 100% pisk er håbløst.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Ikke for at blive ved med at træde i det, men det er jo helt sort at begynde at stille krav om højst 15% fravær, når man samtidig giver de muligheder for at planlægge, som man gør i et program med europæiske kampe. Bemærk de *'er, der står ud for alle vores opgør her fra runde 3 til 6 og dermed de to første hjemmekampe:

    https://superliga.dk/nyheder/kamptid...023-24-er-klar

    OB-kampen er endda både sat til fredag, lørdag og søndag, afhængig af både om vi går videre i Champions League eller ej, og hvilken dag i vi så i givet fald skal spille:
    *Afventer UEFA lodtrækning og forventes fastlagt d. 25.7.23
    **FCK-OB i tilfælde af at FCK skifter til EL/CO sporet efter Q2, vides den 2. eller 3. august
    "Men man kan jo bare give billetten videre ..." – ja, så lad os gå ud fra, at andre har lettere ved at smide, hvad de har i hænderne, og dukke op til en kamp der er berammet med kort varsel, når de, der må formodes at være mest opsatte på at komme, ikke selv kan – nemlig sæsonkortholderne.

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    148

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    "Men man kan jo bare give billetten videre ..." – ja, så lad os gå ud fra, at andre har lettere ved at smide, hvad de har i hænderne, og dukke op til en kamp der er berammet med kort varsel, når de, der må formodes at være mest opsatte på at komme, ikke selv kan – nemlig sæsonkortholderne.
    Eller du kan bare frigive billetten hvis du ikke kan finde nogen der kan bruge den...
    Frost

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Frost Se meddelelser
    Eller du kan bare frigive billetten hvis du ikke kan finde nogen der kan bruge den...
    Yup, det hørte jeg efterfølgende i skakten – og det erkender jeg blankt, at jeg ikke anede. Ikke med platinkort. Det kunne jeg da godt forestille mig, at der er andre, der heller ikke er klar over:

    https://kundeservice.fck.dk/saesonko...ikke-kan-komme

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Yup, det hørte jeg efterfølgende i skakten – og det erkender jeg blankt, at jeg ikke anede. Ikke med platinkort. Det kunne jeg da godt forestille mig, at der er andre, der heller ikke er klar over:

    https://kundeservice.fck.dk/saesonko...ikke-kan-komme
    Jeg har nævnt det i denne tråd vist. Problemet er således ikke praktisk, men følelsen af, at man pludselig risikerer at blive blive stemplet illoyal efter alle de år, hvor man har stået model til hvad som helst, og hvor klubben kun var glad for, at man holdt ved og smed mesterslanten. Det pisser mig af.

    I øvrigt interessant at se, at det kun er en relativt lille kerne af ældre fans, der beklager sig. S12 segmentet, de toneangivende, er helt fraværende i debatten. Mon ikke klubben er ret lige glade med os Platinkortholdere. Vi er så gamle i gamet og har økonomien til i sidste ende bare at trække på skuldrene og fortsætte forbruget på en fodboldklub.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #43
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Jeg mener Brokke nævnte i fanradioen at der var forskel på hvordan man giver sin billet videre / ændre plads, alt efter om det så ændres til sms billet eller pdf billet fx.
    Det er ikke lykkedes mig at finde noget info omkring dette på billet.fck.
    Men jeg ændrede plads til forårets bif kamp, denne "nye" billet fik jeg som sms billet.... og til bif kampen har jeg ikke fået loyalitets point. Det betyder pt intet, da jeg har forholdsvis mange point, men jeg kan da se at det er et issue både omkring loyalitets point OG fremmøde procent. Det er selvklart vigtigt at systemet registrerer korrekt når man ændrer sæde / giver sin videre, med fremtidig risiko for div. "katastrofer".

    Er der en der har mulighed for at give mere klarhed over hvordan man "korrekt" ændre sæde / giver billet videre, så man ikke bliver straffet?
    D ku vær Værre!!

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Tboat Se meddelelser
    Jeg mener Brokke nævnte i fanradioen at der var forskel på hvordan man giver sin billet videre / ændre plads, alt efter om det så ændres til sms billet eller pdf billet fx.
    Det er ikke lykkedes mig at finde noget info omkring dette på billet.fck.
    Men jeg ændrede plads til forårets bif kamp, denne "nye" billet fik jeg som sms billet.... og til bif kampen har jeg ikke fået loyalitets point. Det betyder pt intet, da jeg har forholdsvis mange point, men jeg kan da se at det er et issue både omkring loyalitets point OG fremmøde procent. Det er selvklart vigtigt at systemet registrerer korrekt når man ændrer sæde / giver sin videre, med fremtidig risiko for div. "katastrofer".

    Er der en der har mulighed for at give mere klarhed over hvordan man "korrekt" ændre sæde / giver billet videre, så man ikke bliver straffet?
    Vi har generelt været gode til at give vores pladser videre, hvis vi ikke har kunne komme til en kamp og det har vi gjort via sms billet. Det kan jeg så se vi ikke har fået loyalitetspoint for og da vi kun har haft sæsonkort tre sæsoner og der ikke blev givet loyalitetspoint under corona, så er det da lidt irriterende...

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

  28. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Vi har generelt været gode til at give vores pladser videre, hvis vi ikke har kunne komme til en kamp og det har vi gjort via sms billet. Det kan jeg så se vi ikke har fået loyalitetspoint for og da vi kun har haft sæsonkort tre sæsoner og der ikke blev givet loyalitetspoint under corona, så er det da lidt irriterende...
    Nu tjekkede jeg også lige og ganske rigtigt; jeg skiftede plads fra Nedre C til Øvre A til AGF-kampen 21. maj, og den glimrer også ved sit fravær på min pointoversigt. Det er jo håbløst, at klubben ikke har styr på det!

    Nu tager jeg nærmest aldrig på udebaneture, så loyalitetspointene betyder ikke så meget for mig, men hvis de heller ikke har styr på det, når man begynder at få fraværsprocenter ligesom i gymnasiet, er det jo katastrofalt.

    Er der nogen, der har brugt klubbens eget billetfrigivelsessystem, som kan fortælle, om man heller ikke der får sine loyalitetspoint?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  29. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Trupsammensætning og teamkultur(ændringer)
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 06.02.20, 00:38
  2. Måske der er håb for ændringer imorgen....
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.02.05, 13:25
  3. Dagens ændringer på Sidelinien!
    By Karsten CF1 in forum Kontoret
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 24.02.04, 00:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •