Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 61

Emner: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Ud over den håbløse måde at kommunikere dette ud, så fatter jeg overhoved ikke tidspunktet. Vi står midt i et kritisk punkt i sæsonen med 2 kampe tilbage og 3 hold, der kan vinde mesterskabet. Et tidspunkt hvor vi alle burde stå endnu tættere sammen - fans, spillere og klub - og så vælger man lige at smide denne bombe i hovedet på os??

    Kunne man i den vildeste fantasi have valgt et værre tidspunkt end nu?

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Jeg har tænkt lidt over det at ryge over på et abbonnement, frem for som nu, en engangsbetaling. Jeg hader abbonnementer, da de er en kilde til at bruge mange penge uden at man er opmærksom på det. Når jeg køber platinkortet, køber jeg en “festival billet” eller “en rejse”. En engangsoplevelse som er en sæson. Dem har jeg så købt 18 af indtil videre og de sidste mange år til en pris på den flotte side af 3000 dkk. Det er fair, roskildefestivalen er efterhånden også oppe i det leje, så som sådan falder jeg ikke bagover af at betale det for en oplevelse. Men hvis jeg ryger over på abbonnementet, så bliver det til en fast udgift, der skal retfærdiggøres 12 gange årligt og ikke kun en gang årligt. For at gøre matematikken nemmere siger vi at abbonementet på min plads ender i omegnen af 300/måned. Omend det er sammen mængde penge som ovenstående engangsudbetaling, så føles 300/måned væsentligt dyrere. Blandt andet fordi man ikke køber en sæson, en samlet oplevelse, men man køber x antal kampe om måneden. Og, hvis man nu tilfældigvis tager 3 ugers sommerferie i slut Juli, en uges skiferie hvor sneen er bedst, dvs marts, samt en påskeferie, så ender man pludselig med ikke at være berretiget til at have et kort, men blot et billet abbonnement, og så bliver arbejdet med at komme i parken mere besværdligt. Endeligt er der værdien i at have sæsonkortet, at kunne vise kortet frem. Det forsvinder også.
    Jeg køber egentligt arguementet om at selvfølgelig skal et sæde ikke stå tomt, men hvis vi bliver i den retorik, så må parken have forståelse for at der er tale om 16 krydser i kalender over året, som kan være svært at få til at gå op med en familie kalender.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Jo mere jeg tænker over det, jo mere er jeg overbevist om, at man ikke får fravær, hvis man smider sin billet i potten til videresalg, når man ikke kan møde op, uanset om klubben får den solgt eller ej. Den nuance skal vel med.

    Helt grundlæggende kan vi ikke have noget i mod, at Lauesen er besat af at få flere sæder udnyttet, men at han tidligere har luftet tanken overfor “100-200” særligt indbudte fans til en Inside er satme en ringe strategi. Tænk hvor meget lettere han ville have det i dag, hvis han havde hevet fat i Fanklubben et par gange undervejs.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg har tænkt lidt over det at ryge over på et abbonnement, frem for som nu, en engangsbetaling. Jeg hader abbonnementer, da de er en kilde til at bruge mange penge uden at man er opmærksom på det. Når jeg køber platinkortet, køber jeg en “festival billet” eller “en rejse”. En engangsoplevelse som er en sæson. Dem har jeg så købt 18 af indtil videre og de sidste mange år til en pris på den flotte side af 3000 dkk. Det er fair, roskildefestivalen er efterhånden også oppe i det leje, så som sådan falder jeg ikke bagover af at betale det for en oplevelse. Men hvis jeg ryger over på abbonnementet, så bliver det til en fast udgift, der skal retfærdiggøres 12 gange årligt og ikke kun en gang årligt. For at gøre matematikken nemmere siger vi at abbonementet på min plads ender i omegnen af 300/måned. Omend det er sammen mængde penge som ovenstående engangsudbetaling, så føles 300/måned væsentligt dyrere. Blandt andet fordi man ikke køber en sæson, en samlet oplevelse, men man køber x antal kampe om måneden. Og, hvis man nu tilfældigvis tager 3 ugers sommerferie i slut Juli, en uges skiferie hvor sneen er bedst, dvs marts, samt en påskeferie, så ender man pludselig med ikke at være berretiget til at have et kort, men blot et billet abbonnement, og så bliver arbejdet med at komme i parken mere besværdligt. Endeligt er der værdien i at have sæsonkortet, at kunne vise kortet frem. Det forsvinder også.
    Jeg køber egentligt arguementet om at selvfølgelig skal et sæde ikke stå tomt, men hvis vi bliver i den retorik, så må parken have forståelse for at der er tale om 16 krydser i kalender over året, som kan være svært at få til at gå op med en familie kalender.
    Den her ændring kommer 100% unge/S12 til fordel og ingen andre. Vi oplever en kæmpe fremgang i tilskuereantal og deres angreb på loyale kunder, som fra tid til anden ikke dukker op (hvilket enhver med en smule logisk forstand ville kunne forstå) er under lavmålet. Jeg skal arbejde under Randers kampen, så jeg dukker ikke op (og det er ikke med min gode vilje), nu lykkedes det selvfølgelig at afsætte de billetter, men jeg gider da ikke straffes for at jeg har et arbejde, hvor ikke alle kampe er mulige at se.

    Jo mere jeg tænker over det, jo mindre synes jeg om ændringerne. De penge som du har lagt med 18 års sæsonkort - det bliver ligegyldigt, fordi vi vil please de unge og vilde. S12 er fantastisk stemning, men synes helt ærligt det er for meget at klubben pisser på C. Det ændre intet for mig på familietribunen, jeg er vandt til det og som sagt tidligere, så gør rabatten
    i boderne ikke den store forskel.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Det er muligvis et upopulært statement, men jeg forstår simpelthen ikke al den opstandelse. Har man en fast plads i Parken, så får man mulighed for at beholde den fremover også, hvilket vel er det vigtigste. At betalingen overgår fra engangsbetsling til månedsbetaling, kan jeg simpelthen ikke se problemet i. Hvis det er så stort et problem, kunne man jo gribe knoglen og ringe til sin bankrådgiver, som åbner en separat “sæsonkort”-konto, hvorfra de månedlige indbetalinger til FCK trækkes, og så kan man én gang årligt overføre års-prisen hertil. Og man undgår fremover at betale for europæiske kampe, man ikke får mulighed for at se. Jeg kan ikke se nogle sådan rigtig alvorlige problemer, det må jeg indrømme..

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er muligvis et upopulært statement, men jeg forstår simpelthen ikke al den opstandelse. Har man en fast plads i Parken, så får man mulighed for at beholde den fremover også, hvilket vel er det vigtigste. At betalingen overgår fra engangsbetsling til månedsbetaling, kan jeg simpelthen ikke se problemet i. Hvis det er så stort et problem, kunne man jo gribe knoglen og ringe til sin bankrådgiver, som åbner en separat “sæsonkort”-konto, hvorfra de månedlige indbetalinger til FCK trækkes, og så kan man én gang årligt overføre års-prisen hertil. Og man undgår fremover at betale for europæiske kampe, man ikke får mulighed for at se. Jeg kan ikke se nogle sådan rigtig alvorlige problemer, det må jeg indrømme..
    Jeg synes problemet ligger i, at man skal deltage i 85% for at bevare kortet! Bevares - det gør jeg da helt sikkert, men udmeldingen er klodset og forkert. Vi er en gruppe der står på NC sammen. Hvis vi en sjælden gang ikke bruger et kort, så skal det fremadrettet da bare scannes alligevel, når nu man ikke laver nogen videresalgsmodel (hvilket nok ville være det mest effektive ift. udnyttelse)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er muligvis et upopulært statement, men jeg forstår simpelthen ikke al den opstandelse. Har man en fast plads i Parken, så får man mulighed for at beholde den fremover også, hvilket vel er det vigtigste. At betalingen overgår fra engangsbetsling til månedsbetaling, kan jeg simpelthen ikke se problemet i. Hvis det er så stort et problem, kunne man jo gribe knoglen og ringe til sin bankrådgiver, som åbner en separat “sæsonkort”-konto, hvorfra de månedlige indbetalinger til FCK trækkes, og så kan man én gang årligt overføre års-prisen hertil. Og man undgår fremover at betale for europæiske kampe, man ikke får mulighed for at se. Jeg kan ikke se nogle sådan rigtig alvorlige problemer, det må jeg indrømme..
    Jeg tror hellere ikke at det er her problemet ligger. Nogle foretrækker A, andre B og andre igen er ligeglade. FCK kunne også bare tilbyde at man kunne betale pr måned, kvartal, sæson osv. burde ikke være super svært. Vi er forskellige og det skal der da være plads til.

    - loyalitets princippet er da en diskussion værd
    - problematikken omkring Europa og antal kampe kunne man da bare tage ud af ligningen ved at sælge et kort uden Europa, men med fordelagtig vilkår og forkøbsret. Det ville i øvrigt være et 100% fair produkt, køberen ved hvad han/hun får.
    - diskussionen omkring ubrugte billetter finder jeg personligt søgt. Økonomisk er ubrugte billetter da de bedste. FCK scorer pengene, men ingen udgift til oprydning etc. Stemningen er taberen, men helt ærligt - hvem har mærket til det i år? Jeg er mega meget imod den indbygget strafkultur de vil indfører.
    - helt personligt så synes jeg klubben begår en fejl ved at være så fokuseret på S12. Alt fejring foregår her, alle fordele er her. Fankulturen er netop andet end dans og sang. Indtil ku har vi haft en nogenlunde balanceret tilgang til det med A,B,C,D inddelingen. Nu må vi se hvad det nye gør, men at folk er tvivlsomme eller kritiske er vel på son plads

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    …Og man undgår fremover at betale for europæiske kampe, man ikke får mulighed for at se. Jeg kan ikke se nogle sådan rigtig alvorlige problemer, det må jeg indrømme..
    Folk der har købt Platin, gør det velvidende at de risikerer at betale for kampe de ikke kommer til. Det handler ikke om at undgå at betale for noget man ikke benytter, det handler om at undgå at skulle bekymre sig det mindste om hvorvidt man har billet og huske at aktivere kortet. Det er er service, blot at kunne møde op i døren, og den service er det helt rimeligt at man betaler lidt ekstra for. Men at smide x antal * plantinkortholdere for bussen, fordi der er gået mode i at se fodbold, det er ikke en langsigtigt idé. Moden risikerer jo at forsvinde igen, og der vil de nuværende platinkortholdere, der har stået igennem Gorica, CV som chef, migræne ståle og Jess hovedløs, stadig være at finde i parken.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar


  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    2.079 DKK for gentegning af Platin til Sektionen inkl. Europæiske hjemmekampe er stadig en god pris IMO. Uden pligt til at handle for 700 kr. i Fanshoppen.


  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    2.079 DKK for gentegning af Platin til Sektionen inkl. Europæiske hjemmekampe er stadig en god pris IMO. Uden pligt til at handle for 700 kr. i Fanshoppen.

    Det er en fin pris, og jeg kan godt forstå, hvis klubben tidligere har ment, at det nok er for billigt prisfastsat. Men kommunikationen om hele det her.... det er uforståeligt, det skal være så ringe.

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Det er en fin pris, og jeg kan godt forstå, hvis klubben tidligere har ment, at det nok er for billigt prisfastsat. Men kommunikationen om hele det her.... det er uforståeligt, det skal være så ringe.
    Mjah. Billigt prisfastsat i forhold til hvad? I forhold til, at der ligepræcis NU er stor interesse i at komme i Parken? Eller billigt i forhold til, at vi for få år siden var imponeret af 16.000 på en god dag? Selve prisen lever jeg med, men behandlingen af mig som ligegyldigt og uintelligent kvæg, har jeg det svært med. Og jeg ønsker ikke Lazio-tilstande, hvor fans søger at drive klubben med hård hånd, men alt det der loyalitetssnak bliver til loyalitetspis. Jeg vil godt nok synes, at det er mærkeligt at ende med en straf til næste sæson (24/25), fordi jeg ligepræcis i den kommende sæson (23/24) har haft mange møder internationalt og derfor misset 16% af alle kampe inkluderet i mit sæsonkort.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Mjah. Billigt prisfastsat i forhold til hvad? I forhold til, at der ligepræcis NU er stor interesse i at komme i Parken? Eller billigt i forhold til, at vi for få år siden var imponeret af 16.000 på en god dag? Selve prisen lever jeg med, men behandlingen af mig som ligegyldigt og uintelligent kvæg, har jeg det svært med. Og jeg ønsker ikke Lazio-tilstande, hvor fans søger at drive klubben med hård hånd, men alt det der loyalitetssnak bliver til loyalitetspis. Jeg vil godt nok synes, at det er mærkeligt at ende med en straf til næste sæson (24/25), fordi jeg ligepræcis i den kommende sæson (23/24) har haft mange møder internationalt og derfor misset 16% af alle kampe inkluderet i mit sæsonkort.
    Jeg tror, vi er enige: Prisstigningen er det mindste problem ift. bare at behandle loyale kunder elendigt og kommunikere på et lavt niveau.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Gentegningsprisen for en af de bedste Platinkort-pladser på Øvre C er kr. 3.149,-.

    MEN i modsætning til tidligere, får man ikke lov til at betale det i rater denne gang.

    Så derfor hopper jeg og én, jeg går i Parken med, over på et kortabonnement i stedet. Ledelsens plan virker :)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Sry. Måske man bare skal læse færdigt, før man skriver noget. Fraværsprocenten på Platin på Sektionen kan holdes nede, hvis man rent faktisk giver klubben lov til at sælge ens plads:

    VIGTIG INFORMATION VEDRØRENDE PLATINKORT PÅ SEKTION 12

    Alle gentegnede Platinkort skal i den kommende sæson opnå min. 85% udnyttelse til de kampe, der er indeholdt i produktet, for at blive tilbudt kort-abonnement på Sektion 12 til den efterfølgende sæson 2024/25. Hvis dette ikke opnåes vil alternativet være billet-abonnement. For at et platinkort på B-tribunen skal betragtes som benyttet skal et af tre eksempler være opfyldt:

    1. Kortet scannes i indgangen på kampdagen
    2. Kortet konverteres til en billet (som kan scannes i indgangen på kampdagen)
    3. Kortet frigives via billet.fck.dk inden kampstart således at pladsen er til rådighed for andre
    Klubben kommer så til at tjene 100% på salget. Man deler ikke i porten.
    Sidst redigeret af Døren : 07.06.23 kl. 13:00 Årsag: Citatbøvl

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Ændringer i sæsonkort og abonnementer

    Er der ikke kommet noget ud af dialogmødet? Det lød i referatet fra Fckfc som om, det var et godt møde? Men den tekst man bliver henvist til, når man skal gentegne, er den samme håbløse som før mødet. Umiddelbart ser det ikke ud til, at der er ændret så meget som et komma.
    Nogen der ved noget?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Trupsammensætning og teamkultur(ændringer)
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 06.02.20, 00:38
  2. Måske der er håb for ændringer imorgen....
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 16.02.05, 13:25
  3. Dagens ændringer på Sidelinien!
    By Karsten CF1 in forum Kontoret
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 24.02.04, 00:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •