Viser resultater 1 til 15 af 15

Emner: Saudi i CL

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Saudi i CL

    Det er godt nok mange spillere der skifter til Saudiarabien.

    Det er klart at de forventer at komme i CL med det sats.

    Jeg tvivler ikke på at de kan bestikke nok i fodboldverdenens ledelse til at de kommer det.

    Jeg er bare ved at brække mig over at vi så også kommer til at blive trukket ind i det.

    Kampe i en diktaturstat uden menneskerettigheder.

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det er godt nok mange spillere der skifter til Saudiarabien.

    Det er klart at de forventer at komme i CL med det sats.

    Jeg tvivler ikke på at de kan bestikke nok i fodboldverdenens ledelse til at de kommer det.

    Jeg er bare ved at brække mig over at vi så også kommer til at blive trukket ind i det.

    Kampe i en diktaturstat uden menneskerettigheder.
    Det ville være vanvittigt og en falliterklæring af UEFA. Linker lige til en af de mange artikler

    https://bold.dk/fodbold/stillinger/c...ampions-league

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Saudi i CL

    Det hele er så ulækkert at det halve kunne være nok.

    En af de fire ekstra pladser i det nye format står i øvrigt ligt nu til at gå til Champions Path som vi er en del af. Skulle en Saudi klub så overtage den fra et europæisk mesterhold?

    Det er garanteret kun begyndelsen, inden vi ser os om er der garanteret 3-4 hold med dernede fra.

    Er overbevist om at det sker. Dels fordi UEFA toppen godt kan lide penge, og dels fordi UEFA mærker deres produkt er under voldsomt angreb.

    Moderne fodbold når det er allerværst. Der er godt nok langt fra det fodbold jeg voksede op med i 90’erne til det vi nu er vidne til… Øv hvor er det bare trist…

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Saudi i CL

    Og nu er planen at Saudiarabien skal have vm. Selvfølgeligt med en masse dejlige blod-penge lige ned i lommen på fifa bosserne.
    Vi må og skal have frem hvad dbu mener og hvad de stemmer.

    Hvor meget kunne man med tifo udstille korruptionen ved en af CL kampene?

    Hvis man vil tage en kamp med dbu skal man udstille deres dobbeltmoral.

    Hvis man kommer med en direkte anklage om korruption, tør de så give bøder for det, eller vil de tysse det ned?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Og nu er planen at Saudiarabien skal have vm. Selvfølgeligt med en masse dejlige blod-penge lige ned i lommen på fifa bosserne.
    Vi må og skal have frem hvad dbu mener og hvad de stemmer.

    Hvis man vil tage en kamp med dbu skal man udstille deres dobbeltmoral.
    Som sagt ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Saudi i CL

    Jeg kan umiddelbart kun se en løsning, men synes ikke den er særlig god. UEFA afholder EM 3 gange i træk og skipper et VM. Med mindre måden der stemmes på bliver lavet om, så er det slut med europæiske hold i VM.

    Vi kan sagtens tage en længere diskussion omkring VM i forskellige lande, men jeg er ikke afvisende overfor at lande i Mellemøsten også skal kunne afholde det. Mit helt store problem er hvordan der stemmes og at en flok ligegyldige lande (fodbold relateret) har enormt meget magt og det åbner i den grad for bestikkelsespolitik.

    Indtil 1998 skiftede Europa og syd/Nordamerika, så det var befriende at få Asien med i 2002. Herefter er det dog gået galt:

    2006 Tyskland
    2010 Sydafrika
    2014 Brasilien
    2018 Rusland
    2022 Qatar
    2026 Mexico, USA, Canada
    2030 en stor blanding pga 100 året - helt fint.
    2034 Saudi

    Dvs der går mere end 30 år fra Tyskland har et VM indtil det næste gang kan komme til et europæisk land (Rusland tæller jo som Europa i denne sammenhæng, så hvis folk mener 20 år - fred være med det). Imens Qatar og Saudi altså får i 2022 og 2034. Det giver absolut 0 mening og er på mange møder ødelæggende for sporten og landsholdsfodbold i særdeleshed.

    Puslespillet er naturligvis svært og der skal være plads til alle og samtidig, så bør europæiske lande afholde det oftere. Men Qatar og Saudi så tæt på hinanden er direkte latterligt

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dvs der går mere end 30 år fra Tyskland har et VM indtil det næste gang kan komme til et europæisk land (Rusland tæller jo som Europa i denne sammenhæng, så hvis folk mener 20 år - fred være med det).
    Rusland tæller vel først og fremmest som Europa, fordi det – hvad end man ellers måtte mene om dem – ligger i Europa ;-)

    Når så samtidig Portugal og Spanien skal afhold flere kampe i det udvidede VM i 2030, end der blev spillet i VM 2006 i Tyskland, er det måske lige firkantet nok, at VM ikke skulle komme til Europa i mere end 30 år.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Saudi i CL

    Jeg er helt enig i at det er er kæmpe puslespil der skal gå op.

    Man må bare være klar til at sige stop. En ting var at man under den kolde krig blev nød til at lave Feks OL i sovjet for at holde verden sammen, men der er absolut ingen grund til at tage saudi denne gang. Se hvor misbrugt det blev i Qatar.

    Jeg mener seriøst at chancen for at brokke sig under CL er den optimale mulighed.

    Hvis der kommer en stor banner om korruption og blodpenge i fifa, tør tv-stationerne så vise det? Eller bliver det censureret?

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser

    Jeg mener seriøst at chancen for at brokke sig under CL er den optimale mulighed.

    Hvis der kommer en stor banner om korruption og blodpenge i fifa, tør tv-stationerne så vise det? Eller bliver det censureret?
    Jeg vil gætte på, at det ikke vises på tv men at vi sikkert får en betydelig straf for det, hvis ordvalget/hentydningerne er for voldsomme. Så jeg er ikke sikker på, at jeg synes det er en speciel god ide, at vi skulle gå ud og gøre det alene. Skal det ske, så bør det være en koordineret indsats på tværs af alle klubber i CL og på tværs af alle CL-kampe, hvor også fans fra de store klubber er med. Bliver det bare FCK rykker det absolut intet og man vil næppe være bange for at straffe stort.

    Ydermere kan det vel også diskuteres
    a) om vi som klubhold overhovedet skal blande os i landsholdenes turneringer? (Saudisk deltagelse i CL vil være en helt anden sag, hvor de europæiske klubber bør reagere kraftigt). Så hellere brok til landskampe.
    b) om det giver mening at brokke sig i kampe i UEFA-regi, når de fleste lande i UEFA næppe støtter Infantino og co's opførsel alligevel?

    Jeg kender ikke svaret på ovenstående spørgsmål, men jeg vil godt nok blive rimelig irriteret, hvis vi går ud og samler bøder eller værre straffe op for at demonstrere mod noget som sker i FIFA-regi, for noget som vi næppe rykker ved alligevel og som sådan har meget lidt med FCK at gøre.

    Jeg er enig i, at Saudisk VM er ufatteligt klamt og at de Europæiske lande bør holde sig væk grundet den lyssky måde tingene er foregået på....men det sker desværre næppe.
    Sidst redigeret af k@sper : 03.11.23 kl. 19:01

  15. #10
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    en ting var at man under den kolde krig blev nød til at lave Feks OL i sovjet for at holde verden sammen,
    Det er måske lidt off-topic, men hvordan i alverden er du kommet frem til den konklusion?
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    2030 en stor blanding pga 100 året - helt fint.
    Synes du seriøst VM 2030 er fint?

    Det er jo ikke en stor blanding. Det er Spanien og Marokko som er værter, med den håbløse konstellation at der spilles tre indledende gruppekampe i Sydamerika for at markere 100 året.

    Smart finte af Fifa, der på den måde mener at have tilgodeset Sydamerika og så frit kan give VM 2034 til Saudi uden konkurrence.

    VM 2030 skulle have været i Sydamerika, det var jo alle fodboldromantikeres drøm..

    Det er komplet latterligt og en kæmpe joke!


  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Synes du seriøst VM 2030 er fint?

    Det er jo ikke en stor blanding. Det er Spanien og Marokko som er værter, med den håbløse konstellation at der spilles tre indledende gruppekampe i Sydamerika for at markere 100 året.

    Smart finte af Fifa, der på den måde mener at have tilgodeset Sydamerika og så frit kan give VM 2034 til Saudi uden konkurrence.

    VM 2030 skulle have været i Sydamerika, det var jo alle fodboldromantikeres drøm..

    Det er komplet latterligt og en kæmpe joke!

    Jeg synes i princippet at det er fint de laver noget specielt ud af 100 års fejringen. Af alle VM, så kan man godt lave det på den måde selvom det ikke er optimal planlægning

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes i princippet at det er fint de laver noget specielt ud af 100 års fejringen. Af alle VM, så kan man godt lave det på den måde selvom det ikke er optimal planlægning
    Det er da sølle at spise Sydamerika af med tre kampe på 100 året for VM.
    Og irriterende for de seks hold der ender med at skulle transportere sig igennem tidszoner til et andet kontinent under en slutrunde….

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er da sølle at spise Sydamerika af med tre kampe på 100 året for VM.
    Og irriterende for de seks hold der ender med at skulle transportere sig igennem tidszoner til et andet kontinent under en slutrunde….
    Jeg synes, det er fint, at lave en blandet landhandel til jubilæet i 2030, det skulle bare ikke have talt som Sydamerikas "tur", Sydamerika skulle selvfølgelig have haft 2034.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Saudi i CL

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er da sølle at spise Sydamerika af med tre kampe på 100 året for VM.
    Og irriterende for de seks hold der ender med at skulle transportere sig igennem tidszoner til et andet kontinent under en slutrunde….
    Jeg er enig, men vil egentlig gerne skille tingene lidt ad. Jeg synes konceptet er fint og udførslen mindre god

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •