Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
98. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær spilletid (FCK avancerer)

    57 58.16%
  • Uafgjort (FCK avancerer)

    13 13.27%
  • Rakow vinder med 1 mål (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    3 3.06%
  • Rakow vinder med 1 mål (Rakow avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    9 9.18%
  • Rakow vinder med 2+ mål (Rakow avancerer)

    16 16.33%
Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 66

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Onsdag aften er det afgørelsens time, hvor der skal uddeles Champions League-billetter, når Rakow Czestochowas polske mestre besøger Parken i returkampen i play-off runden.

    Med en sejr eller en uafgjort efter 90 minutter er Løverne klar til Champions League. Et nederlag på et enkelt mål sender kampen ud i forlænget spilletid, mens en sejr på 2+ mål til polakkerne sender gæsterne i CL-gruppespillet.

    Det er 10. gang i FCKs historie, at man spiller den sidste kamp i hvad der tilsvarer en play-off runde inden et gruppespil i Parken. De 9 foregående er endt med 4 x avancement (Lens (2008), Rosenborg (2010), Atalanta (2018), Sivasspor (2021)), mens de 5 resterende er endt med exit fra den pågældende turnering (Rangers (2003), HSV (2005), Benfica (2007), Qarabag (2017), Rijeka (2020)).

    FCK må undvære Khocholava og Boilesen, mens Achouri er tvivlsom til opgøret.

    Ingen af holdene har spillere i karantæne eller umiddelbar karantænefare. Evt. gule kort bliver slettet efter kampen, medmindre de veksles til et rødt kort.

    Kampens dommer er endnu ikke offentliggjort. Der er dog tradition for at UEFA påsætter nogle af deres allerbedste dommere til disse kampe.

    Skal man ikke i Parken, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 20:00. Så vil man slippe for såkaldte eksperter, der enten taler præstationen ned, hvis FCK avancerer, eller som frydes, hvis man kikser, så kom i Parken (lad dog pyroen blive hjemme).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Det store spørgsmål er, hvordan vi håndterer et nederlag. Kommer der en trodsreaktion, eller kommer det til at påvirke holdet negativt? I forvejen har vi haft nogle spillemæssige udfordringer, bl.a. på defensive dødbolde og formdyk på stamspillere. Så er spørgsmålet, om vi mentalt kan skubbe tilbage i så vigtig en kamp. Her kan der godt snige sig en lille tvivl ind om hvorvidt det har været fornuftigt, at Neestrup endnu ikke har indlemmet en mentalcoach ind i staben i løbet af sommerferien.

    Rakow har intet at tabe, så de kommer til at lægge et stort tryk på os, og vil forsøge at gøre ondt på os ved at fremprovokere boldtab når vi forsøger at gå fra Fase 1 til Fase 2, så de får omstillinger fra en position højt på banen. Og ellers vil de forsøge at bryde vores spilrytme, for det er noget, vi offensivt har haft issues med. Det lykkedes Hvidovre med, og det lykkedes Silkeborg med.

    Så nøglen til succes er at holde bolden væk fra eget felt, og være i boldbesiddelse på modstanderens banehalvdel i længere sekvenser ad gangen. Normalt ville jeg sige, at Boilesen ville være ekstremt vigtig at have med, fordi han normalt er så sikker på bolden, men 1) han har været til at ryste i duelspillet i denne sæson, og 2) han er skadet.

    Fuck..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det store spørgsmål er, hvordan vi håndterer et nederlag. Kommer der en trodsreaktion, eller kommer det til at påvirke holdet negativt? I forvejen har vi haft nogle spillemæssige udfordringer, bl.a. på defensive dødbolde og formdyk på stamspillere. Så er spørgsmålet, om vi mentalt kan skubbe tilbage i så vigtig en kamp. Her kan der godt snige sig en lille tvivl ind om hvorvidt det har været fornuftigt, at Neestrup endnu ikke har indlemmet en mentalcoach ind i staben i løbet af sommerferien.

    Rakow har intet at tabe, så de kommer til at lægge et stort tryk på os, og vil forsøge at gøre ondt på os ved at fremprovokere boldtab når vi forsøger at gå fra Fase 1 til Fase 2, så de får omstillinger fra en position højt på banen. Og ellers vil de forsøge at bryde vores spilrytme, for det er noget, vi offensivt har haft issues med. Det lykkedes Hvidovre med, og det lykkedes Silkeborg med.

    Så nøglen til succes er at holde bolden væk fra eget felt, og være i boldbesiddelse på modstanderens banehalvdel i længere sekvenser ad gangen. Normalt ville jeg sige, at Boilesen ville være ekstremt vigtig at have med, fordi han normalt er så sikker på bolden, men 1) han har været til at ryste i duelspillet i denne sæson, og 2) han er skadet.

    Fuck..
    Jeg tror ikke, at man skal lægge vildt meget i kampen i går med henblik på onsdag, og det hverken i form af ekstra nerver med udgangspunkt i nederlaget eller i form af trodsreaktion. Det bliver vel 7-8 andre spillere, som vi sender på banen fra start. Nerverne skal jo nok være der, men det skyldes formentlig nærmere kampens betydning end et nederlag mod Silkeborg. Jeg kan især godt frygte, hvordan vil vil håndtere at komme bagud mod et så ubehageligt hold at spille imod. Det må for alt i verden ikke ske - omvendt må vi heller ikke være bange for det, så vi bliver for passive. Det bliver en hårfin ballance.

    Det er klart, at man nok vil være en smule nervøse omkring defensive dødbold (det var man nok allerede inden i går), men (eller måske derfor) vi vil nok også se lidt flere gode headere i går i form af Vavro, Claesson og Lerager på banen. De bør også bedre kunne håndtere polakkernes fysiske tryk, omend vi så giver lidt afkald på den hurtige boldomgang. Corner får formentlig (hvis han ikke er skadet) også en vigtig rolle til sidst i kampen, når vi enten skal jagte mål eller heade væk på defensive dødbold, hvis vi skal forsvare et forspring.

    Mht Boilesen så kommer vi bestemt til at savne hans ro med bolden. Omvendt så vi i går, at han ikke er helt klar fysisk, når en spiller som Lind kan plante ham fysisk og løbe op og score. Polakkerne er større, bredere og stærkere end Lind, så det vil nok blive fysisk lidt spinkelt med Boile. Falk skal nok spille 6'er og han må tage ansvaret omkring at fordele boldene...og så må han ellers gerne undlade sine 2-3 farlige boldtab pr kamp.

    Vi har et glimrende udgangspunkt, men jeg er ærligt talt skide nervøs alligevel. Det var jeg forøvrigt også inden kampen mod Sif, så det nederlag har ikke rigtigt ændret så meget. Man ved bare, at vi aldrig får sådan en kamp uden at der skal være spænding og nerver og jeg forventer egentlig en polsk føring, en dansk udvisning eller lignende, så det igen bliver forfærdelige 90 (eller 120) nervepirrende og horrible minutter :)

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at man skal lægge vildt meget i kampen i går med henblik på onsdag, og det hverken i form af ekstra nerver med udgangspunkt i nederlaget eller i form af trodsreaktion. Det bliver vel 7-8 andre spillere, som vi sender på banen fra start. Nerverne skal jo nok være der, men det skyldes formentlig nærmere kampens betydning end et nederlag mod Silkeborg. Jeg kan især godt frygte, hvordan vil vil håndtere at komme bagud mod et så ubehageligt hold at spille imod. Det må for alt i verden ikke ske - omvendt må vi heller ikke være bange for det, så vi bliver for passive. Det bliver en hårfin ballance.

    Det er klart, at man nok vil være en smule nervøse omkring defensive dødbold (det var man nok allerede inden i går), men (eller måske derfor) vi vil nok også se lidt flere gode headere i går i form af Vavro, Claesson og Lerager på banen. De bør også bedre kunne håndtere polakkernes fysiske tryk, omend vi så giver lidt afkald på den hurtige boldomgang. Corner får formentlig (hvis han ikke er skadet) også en vigtig rolle til sidst i kampen, når vi enten skal jagte mål eller heade væk på defensive dødbold, hvis vi skal forsvare et forspring.

    Mht Boilesen så kommer vi bestemt til at savne hans ro med bolden. Omvendt så vi i går, at han ikke er helt klar fysisk, når en spiller som Lind kan plante ham fysisk og løbe op og score. Polakkerne er større, bredere og stærkere end Lind, så det vil nok blive fysisk lidt spinkelt med Boile. Falk skal nok spille 6'er og han må tage ansvaret omkring at fordele boldene...og så må han ellers gerne undlade sine 2-3 farlige boldtab pr kamp.

    Vi har et glimrende udgangspunkt, men jeg er ærligt talt skide nervøs alligevel. Det var jeg forøvrigt også inden kampen mod Sif, så det nederlag har ikke rigtigt ændret så meget. Man ved bare, at vi aldrig får sådan en kamp uden at der skal være spænding og nerver og jeg forventer egentlig en polsk føring, en dansk udvisning eller lignende, så det igen bliver forfærdelige 90 (eller 120) nervepirrende og horrible minutter :)
    Jeg er dog lidt mere rolig end du :-)

    Jeg håber vi kan ramme en aften Rosenborg-style. Hvor spillerne bliver løftet, og vores rutinerede kræfter tager ansvar.

    Mht rutinerede kræfter, passer det mig fint at Boile ikke spiller den. (Selvom det er mega synd med hans skade). Lidt som forventet har hans comeback vist nogle af de issues jeg havde med ham før skaden. God på bolden, klog og placeringsstærk, men han bliver overmatchet i fart og dueller, og den usikkerhed er bare ikke god for en CB. At Vavro så også har alt for mange udfald er en anden snak, og i virkeligheden et oplæg til transfer-tråden…

    Jeg kommer virkelig til at savne Achouri, hvis han som forventet er skadet. Han har virkelig budt på noget af det Rakow ville skulle slås en del med. Virkelig øv.

    Men jeg tror vi får den kasse i 1. halvleg som gør der kommer lidt mere ro på.

    Zan

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Boile er og bliver venstre back - ikke CB!! just my 5 cent.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Boile er og bliver venstre back - ikke CB!! just my 5 cent.
    Boile er hverken VB eller CB. Han er Danmarks højest betalte invalidepensionist.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Boile er hverken VB eller CB. Han er Danmarks højest betalte invalidepensionist.
    Er han da højere betalt end Cornelius?

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    EDIT: Har fundet billet
    Sidst redigeret af h0ps : 28.08.23 kl. 13:15 Årsag: Har fundet billet gennem andre kanaler

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Kampens dommer er blevet udpeget, og valget er faldet på 38-årige rumænske Istvan Kovacs, der for 4. gang besøger Parken. To gange som hoveddommer, hvor han i Nations League har dømt Danmarks 0-0 kamp mod England i 2020, samt Danmarks 2-0 sejr over Frankrig i 2022.

    Og så var han med som assisterende liniedommer (dengang det stadig fandtes), da F.C. København spillede 1-1 mod F.C. Barcelona i 2010. Det var dog ikke ham, som missede det åbenlyse røde kort, som Victor Valdes burde have fået i den kamp, da han stod i den anden ende af banen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kampens dommer er blevet udpeget, og valget er faldet på 38-årige rumænske Istvan Kovacs, der for 4. gang besøger Parken. To gange som hoveddommer, hvor han i Nations League har dømt Danmarks 0-0 kamp mod England i 2020, samt Danmarks 2-0 sejr over Frankrig i 2022.

    Og så var han med som assisterende liniedommer (dengang det stadig fandtes), da F.C. København spillede 1-1 mod F.C. Barcelona i 2010. Det var dog ikke ham, som missede det åbenlyse røde kort, som Victor Valdes burde have fået i den kamp, da han stod i den anden ende af banen.
    Jeg bliver stadig vred, når jeg tænker på den situation!!


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kampens dommer er blevet udpeget, og valget er faldet på 38-årige rumænske Istvan Kovacs, der for 4. gang besøger Parken. To gange som hoveddommer, hvor han i Nations League har dømt Danmarks 0-0 kamp mod England i 2020, samt Danmarks 2-0 sejr over Frankrig i 2022.

    Og så var han med som assisterende liniedommer (dengang det stadig fandtes), da F.C. København spillede 1-1 mod F.C. Barcelona i 2010. Det var dog ikke ham, som missede det åbenlyse røde kort, som Victor Valdes burde have fået i den kamp, da han stod i den anden ende af banen.
    Det var da på udebane i Barcelona at Valdes piftede af Santin?

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det var da på udebane i Barcelona at Valdes piftede af Santin?
    Jeg tror, der tænkes på, da han lavede en Harald Schumacher på N'Doye.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det var da på udebane i Barcelona at Valdes piftede af Santin?
    Det var Pinto, der piftede af Santin. Valdes forsøgte at sparke hovedet af N'Doye.

    https://youtu.be/Rm-rMkN-pYk?si=eqse...WXb3s&t=24
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    59

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    mon ikke det er det røde kort på N´doye han tænker på?
    Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Rakow Czestochowa (30/08-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg bliver stadig vred, når jeg tænker på den situation!!
    Jeg har hadet barcelona siden den dag.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar


Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 23.08.23, 17:02
  2. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 06.05.23, 08:21
  3. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •