Oprindeligt indsendt af
k@sper
Jeg tror ikke, at man skal lægge vildt meget i kampen i går med henblik på onsdag, og det hverken i form af ekstra nerver med udgangspunkt i nederlaget eller i form af trodsreaktion. Det bliver vel 7-8 andre spillere, som vi sender på banen fra start. Nerverne skal jo nok være der, men det skyldes formentlig nærmere kampens betydning end et nederlag mod Silkeborg. Jeg kan især godt frygte, hvordan vil vil håndtere at komme bagud mod et så ubehageligt hold at spille imod. Det må for alt i verden ikke ske - omvendt må vi heller ikke være bange for det, så vi bliver for passive. Det bliver en hårfin ballance.
Det er klart, at man nok vil være en smule nervøse omkring defensive dødbold (det var man nok allerede inden i går), men (eller måske derfor) vi vil nok også se lidt flere gode headere i går i form af Vavro, Claesson og Lerager på banen. De bør også bedre kunne håndtere polakkernes fysiske tryk, omend vi så giver lidt afkald på den hurtige boldomgang. Corner får formentlig (hvis han ikke er skadet) også en vigtig rolle til sidst i kampen, når vi enten skal jagte mål eller heade væk på defensive dødbold, hvis vi skal forsvare et forspring.
Mht Boilesen så kommer vi bestemt til at savne hans ro med bolden. Omvendt så vi i går, at han ikke er helt klar fysisk, når en spiller som Lind kan plante ham fysisk og løbe op og score. Polakkerne er større, bredere og stærkere end Lind, så det vil nok blive fysisk lidt spinkelt med Boile. Falk skal nok spille 6'er og han må tage ansvaret omkring at fordele boldene...og så må han ellers gerne undlade sine 2-3 farlige boldtab pr kamp.
Vi har et glimrende udgangspunkt, men jeg er ærligt talt skide nervøs alligevel. Det var jeg forøvrigt også inden kampen mod Sif, så det nederlag har ikke rigtigt ændret så meget. Man ved bare, at vi aldrig får sådan en kamp uden at der skal være spænding og nerver og jeg forventer egentlig en polsk føring, en dansk udvisning eller lignende, så det igen bliver forfærdelige 90 (eller 120) nervepirrende og horrible minutter :)