Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
37. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    27 72.97%
  • Uafgjort

    4 10.81%
  • Viborg vinder

    6 16.22%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Sidste kamp inden landskamppausen byder på besøg fra det midtjyske, når Viborg FF besøger Parken.

    Med en sejr hænger FCK på i topstriden, og kan overtage førstepladsen, hvis man vinder med 5 mål mere end FCN, hvis de selv vinder deres kamp mod Lyngby.

    FCK må undvære Khocholava og Boilesen til opgøret.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne eller umiddelbar karantænefare.

    Kampens dommer er Sandi Putros, der dømmer sin anden FCK-kamp i denne sæson. Første kamp var i sæsonpremieren, da FCK vandt 2-1 i Lyngby. Det er første gang, han dømmer et opgør mellem de to hold.

    Skal man ikke i Parken til den 3. hjemmekamp i træk, vises den på 3+ med optakt fra kl. 17:45 (Ja, der er Formel 1 forinden).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Tror vi kommer til at se et kampbillede som mod SilkeBØF (desværre). Håber vi er klar - vi trænger til en hel god kamp efterhånden.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Den gode Amoo er ikke på skadeslisten og heller ikke i truppen, har der været en udmelding omkring ham?

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Tror vi kommer til at se et kampbillede som mod SilkeBØF (desværre). Håber vi er klar - vi trænger til en hel god kamp efterhånden.
    Der er i hvert fald INGEN undskyldninger nu.. Ingen europæiske kampe rundt hjørnet at tage hensyn til, og alle mand klar til kamp.. Jeg forventer en kamp hvor vi kommer ud som vilde dyr for at bevise, at de sidste 3-4 kampe ikke har været vores reelle niveau.. Nu er presset taget af skuldrene, og vi skal gerne kunne slå dette her Viborg-hold, som har mistet mange profiler siden sidste sæson, ganske komfortabelt. Jeg tipper en 3-0 sejr..

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Den gode Amoo er ikke på skadeslisten og heller ikke i truppen, har der været en udmelding omkring ham?
    Det kommer der nok ikke lige foreløbig..

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Mit bud på den mest sandsynlige startopstilling:
    Kamil Grabara
    Elias Jelert – Denis Vavro – Kevin Diks – Christian Sørensen
    Lukas Lerager – William Clem – Viktor Claesson
    Roony Bardghji – Orri Óskarsson – Elias Achouri

    Dem jeg er mest usikre på er hvorvidt Jacob Neestrup vil udnytte Roonys gode form med 2 mål (og 1 i straffesparkskonkurrence) i august eller give Mohamed Elyounoussi spilletid, samt om Viktor Claesson hviles fremfor Rasmus Falk.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Jeg kan se at Falk får endnu en tur på 6’eren.. Jeg fatter det simpelthen ikke.. Gad vide hvornår det går op for Neestrup at det bare ikke fungerer? En ting er at vi mister noget soliditet rent defensivt, men vi mister faktisk også flow og kreativitet rent offensivt, fordi Falk mangler længere fremme. Dvs det er skidt i dobbeltpotens når Falk spiller 6’er (ikke mindst når afløseren på 8’eren så hedder Lerager). Øv!

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    De der skud fra Vavro er af en anden verden. Hold da op

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Dejligt med en helstøbt indsats! De første 60 var deciderede fremragende, og i det hele taget var vores udtryk præcis som jeg håbede og forventede. Perfekt start på hvad der ellers godt kunne være blevet “sorte September” (kan det selvfølgelig stadig blive med det program).. Og ja, skøn start på landsholdspausen! Vi må dog nok også sige, at modstanden i dag ikke var imponerende..

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Et fint resultat der snildt kunne have været bedre og også nogle gode præstationer. Viborg ville i størstedelen af kampen forpurre vores opspil fra forsvaret ved at satse en del spillere i presset, men havde kun begrænset succes med det. De kom hurtigt til at stå meget dybt og her havde de store problemer med at bryde ud igen. Især vores genpres voldte dem store problemer og de fik aldrig for alvor udnyttet deres store targetman. Vi viste mere varieret spil i dag. Vi ville stadig gerne ind og kombinere centralt, men der kom mere fra kanterne, ligesom vores defensiv også virkede solid og Viborg har vel en god mulighed i dag (som alligevel kræver noget skarphed for at udnytte). Vi overlod i perioder i kampen en del initiativ til Viborg. Vi pressede dem ikke højt, men trak os fra presset og lod dem komme længere frem på banen. De spillede ellers med en stor spiller på toppen, men måske vi var bange for at der ville komme for mange løb i bagrummet fra kanterne. Måske det er en mulighed for at få stabiliseret vores defensiv, der har set noget usikker ud. Om ikke andet, så blev Viborg holdt væk fra det meste og vi fik bestemt skabt vores del af chancer, så uanset hvad lignede det at taktikken virkede efter hensigten (og så var det bare ikke et imponerende Viborghold, der da også han mistet bærende spillere).

    Grabara havde ikke en synderlig travl dag i dag, men gjorde det fint i de aktioner han havde.

    Jelert spiller en fin kamp. God i defensiven, men jeg synes der bliver længere og længere mellem de offensive aktioner. Det er muligvis fordi Viborg gerne ville angribe på kanterne, men også fordi backerne umiddelbart har fået en større rolle i opspillet.
    Vavro scorede for anden kamp i træk et fremragende langskudsmål. Ellers havde han et par hårde dueller med Viborgs targetman, som han dog havde fint styr på.
    Diks havde også et godt forsøg fra distancen. Derudover var han ikke så iøjnefaldende i dag, men gjorde det solidt.
    Meling var noget udfordret i defensiven i dag. Viborg gik hårdt til ham, men han klarede det fint. Han er bedre end Sørensen i defensiven, men Sørensen er væsentligt bedre fremadrettet – og så kan man diskutere hvor meget der skyldes, at Meling måske er mere tilbageholdende end Sørensen.

    Lerager spiller igen en stærk kamp. Han tog mange dueller og havde også sin del generobringer. Det halter stadig en smule i opspillet, men generelt kommer der ikke så meget fra den side af.
    Falk gjorde det fint, men det blev ikke til så mange fremadrettede aktioner som man ellers håber at se fra ham.
    Goncalves startede kampen stærkt, men faldt stille og roligt ud af kampen igen. Jeg synes godt der kan være en tendens til, at han falder i niveau når modstanderne begynder at gå til ham og de små eftertacklinger begynder at hobe sig op.

    Roony scorede et fint mål og var involveret i en smule, men ikke voldsomt meget. Jeg synes stadig godt han kan være mere udfordrende.
    Haraldsson havde ikke sin bedste kamp, men det havde hans afløser heller ikke. Cornelius vandt dog en del lange bolde og viste også, at han kan indgå i kombinationerne i feltet (men viste også at det ikke er en af hans spidskompetencer).
    Achouri havde sin del af gode aktioner, men skarpheden manglede i dag. Ellers en fin præstation.

    Kampens dommer dømmer i min optik en rædderlig kamp. Der blev overset et hav af frispark og især holdesituationer havde han slet ikke styr på. Derudover var der også en del oversete følgestraffe, den mest alvorlige er den manglende udvisning til Viborgs nummer 18, der i høj fart hoppede ind i en hovedstødsduel med Falk og svingede albuen på kæben. Det bliver spændende at se om den situation bliver taget op i det nye VAR-program om en måneds tid, men der er ikke mange nuancer i situationen og VAR burde have reageret. Det er en stor svinestreg, men vi har set mange eksempler på at den slags bare ikke bliver vurderet korrekt i Superligaen og i dag var ingen undtagelse.

    Det blev dermed ikke en af de sværeste kampe vi har spillet og med lidt mere skarphed kunne vi have vundet større.

  18. De følgende 14 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Kampens dommer dømmer i min optik en rædderlig kamp. Der blev overset et hav af frispark og især holdesituationer havde han slet ikke styr på. Derudover var der også en del oversete følgestraffe, den mest alvorlige er den manglende udvisning til Viborgs nummer 18, der i høj fart hoppede ind i en hovedstødsduel med Falk og svingede albuen på kæben. Det bliver spændende at se om den situation bliver taget op i det nye VAR-program om en måneds tid, men der er ikke mange nuancer i situationen og VAR burde have reageret. Det er en stor svinestreg, men vi har set mange eksempler på at den slags bare ikke bliver vurderet korrekt i Superligaen og i dag var ingen undtagelse.
    Han dømte, som vinden blæser. Til gengæld så han helt rigtigt, da J. Larsson så gult for film. Hader film. Så stop med det tak.


  20. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Skuffende tilskuerantal synes jeg. 23.xxx en søndag kl 18.
    Troede vi var færre end det, der så godt nok ud til at være mange ledige pladser på øvre b og især a.

    Mon storkampen i Premier League har været medvirkende til det…? Jeg kender i hvert fald flere som blev hjemme på sofaen for at se Højlunds debut.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Søndag kl 18 afholder nok en del, Højlund debut eller ej.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    De der skud fra Vavro er af en anden verden. Hold da op
    Min tanke var umiddelbart at keeperen ser voldsomt fjollet ud. - Det er et fint spark, men det er også meget langt udefra!

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Viborg FF (03/09-2023 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Skuffende tilskuerantal synes jeg. 23.xxx en søndag kl 18.
    Troede vi var færre end det, der så godt nok ud til at være mange ledige pladser på øvre b og især a.

    Mon storkampen i Premier League har været medvirkende til det…? Jeg kender i hvert fald flere som blev hjemme på sofaen for at se Højlunds debut.
    3 hjemmekampe på 8 dage, hvor folk nok ikke ligefrem har prioriteret denne øverst af de 3. Så er der tidspunktet som ikke er super for børnefamilier, ligesom der kan ligge noget økonomisk i en CL-pakke som mange også skal ud og investere i.
    Jeg er dog enig i, at der så halvtomt ud i dag.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 09:17
  2. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  3. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 21.03.23, 16:43
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49
  5. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 12:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •