Side 28 af 37 FørsteFørste ... 1825262728293031 ... SidsteSidste
Viser resultater 406 til 420 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

Tilmeldingsdato
    Dec 2018

Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Af ren interesse. Hvad tror du, det kostede os at hente Achouri, Meling, Moi denne sommer?
    Moi kom på en fri transfer. Birger kostede eftersigende max 15M. Achouri lå omkring de 21M. Det er et stykke op til, hvad vi i sin tid gav for Isak og Pep Biel.
    Sonko fra BK Häcken som vi tidligere var rygtet til bliver formentligt solgt til Gent for 60M DKK. For at vores sportslige investeringer virkelig batter noget skal vi op i det niveau. Ift. Matsson forlanger NEC sikkert minimum €5Mil dvs. cirka 37M DKK. Der kan vi godt være med. Spørgsmålet er om den sportslige ledelse er villig til at løbe risikoen som følger med et øget transferbudget.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er vildt nok og tro også, at vi skulle kunne hente en 24-årig profil i Æresdivisionen for 20 mio kr.. Kvalitet koster, og snart må vi altså bryde den der 20 mio mur igen.. Det er ved at være noget tid siden at vi har set sådan et rigtigt stort indkøb, så det må gerne være nu, at vi smider de der 35-50 mio for en spiller (hvilket jeg forventer vi skal op i).
    De 20 mio er vel budt med en forventning om, at man så forhandler lidt om det bagefter. Jeg synes desuden ikke, at det er helt ude i skoven med det bud. Manden har kun ½ (eller maks 1½ år) tilbage af sin kontrakt og har vist fortalt, at han ikke vil forlænge derefter. Endvidere er han ikke landsholdsspiller og han er ikke rigtig ung, så sandsynligheden for et kæmpe videresalg om nogle år er heller ikke stor. Han er profil (for et midterhold) men åbenbart ikke stor nok profil til at de store klubber i Holland er interesseret - så bør buddet virkelig være meget større?
    Umiddelbart tænker jeg da ikke, at vi skal smide mere end 3-4 euro + evt en smule i videresalgsprocenter for ham. Ryger vi højere op, så synes jeg umiddelbart at vi er ude i en overpris.

Mht bryde "muren" så skal vi nok nå dertil (vi gjorde det vel også med Corner). Men det skal ikke være for en 24 årig profil i en midterklub med kun ½-1½ år tilbage og uden stort videresalgspotentiale.

3. De følgende 5 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Moi kom på en fri transfer. Birger kostede eftersigende max 15M. Achouri lå omkring de 21M. Det er et stykke op til, hvad vi i sin tid gav for Isak og Pep Biel.
    Sonko fra BK Häcken som vi tidligere var rygtet til bliver solgt til Gent for 60M. For at vores sportslige investeringer virkelig batter noget skal vi op i det niveau. Ift. Matsson forlanger NEC sikkert minimum €5Mil dvs. cirka 37M. Der kan vi godt være med. Spørgsmålet er om deres sportslige ledelse tænker det samme.
    Der er mere i udgifterne til nye spillere end blot overgangsbeløbet :-)

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Af ren interesse. Hvad tror du, det kostede os at hente Achouri, Meling, Moi denne sommer?
    Ingen af de nævnte kostede da i nærheden af 35-50 mio? Jeg er med på vi har hentet nogle store og løntunge profiler, men det er noget tid siden vi har set dyre indkøb af spillere med videresalgspotentiale.. Vi brændte måske nallerne på Isak og Amoo.. Men jeg savner at se et indkøb, hvor vi virkelig spiller med musklerne, og sætte de andre nationale konkurrenter til vægs..

6. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Ingen af de nævnte kostede da i nærheden af 35-50 mio? Jeg er med på vi har hentet nogle store og løntunge profiler, men det er noget tid siden vi har set dyre indkøb af spillere med videresalgspotentiale.. Vi brændte måske nallerne på Isak og Amoo.. Men jeg savner at se et indkøb, hvor vi virkelig spiller med musklerne, og sætte de andre nationale konkurrenter til vægs..
    Som skrevet i andet svar, der er flere udgifter end blot overgangsbeløbet. Og vi skal kun tilbage til sidste sæson, for at finde to rekordstore indkøb i Corne og Vavro. Man kunne jo også fristes til at sige, at der ikke har været behov for at smide endnu større beløb afsted. Det går trods alt ret fint, også med de fleste af de seneste PC-indkøb.

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    De 20 mio er vel budt med en forventning om, at man så forhandler lidt om det bagefter. Jeg synes desuden ikke, at det er helt ude i skoven med det bud. Manden har kun ½ (eller maks 1½ år) tilbage af sin kontrakt og har vist fortalt, at han ikke vil forlænge derefter. Endvidere er han ikke landsholdsspiller og han er ikke rigtig ung, så sandsynligheden for et kæmpe videresalg om nogle år er heller ikke stor. Han er profil (for et midterhold) men åbenbart ikke stor nok profil til at de store klubber i Holland er interesseret - så bør buddet virkelig være meget større?
    Umiddelbart tænker jeg da ikke, at vi skal smide mere end 3-4 euro + evt en smule i videresalgsprocenter for ham. Ryger vi højere op, så synes jeg umiddelbart at vi er ude i en overpris.

Mht bryde "muren" så skal vi nok nå dertil (vi gjorde det vel også med Corner). Men det skal ikke være for en 24 årig profil i en midterklub med kun ½-1½ år tilbage og uden stort videresalgspotentiale.
    Helt enig og hvis de vil have 5 millioner euro for ham, så må de jo ødelægge den transfer for ham. Han er interessant, men ikke så interessant. Vil nærmest hellere forhører os på Biel eller A. Lind i Silkeborg.

9. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Dec 2018

Der er mere i udgifterne til nye spillere end blot overgangsbeløbet :-)
    Selvfølgelig er der det. Men nu går snakken om at bryde muren på transfers og om vi skal gøre det med Mattsson. Jeg tror alle er klar over, at der er mere til udgifterne end overgangsbeløbet. Alt andet lige, sparer vi selvfølgelig penge på at hente Moi på en fri transfer. De to andre spillere (Achouri, Birger) blev hentet forholdsvis billigt som sagt.

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

Det der med et halvt år tilbage af kontrakten, holder jo ikke.. Nijmegen har en klausul, som de selvfølgelig benytter sig af, eller skulle de smide et to-cifret millionbeløb i skraldespanden? Og 1,5 år er lang tid, med det Matsson viser. Det er derfor nu eller aldrig. At de hollandske topklubber ikke byder i dette vindue, kan have mange årsager, det behøver så absolut ikke have noget at gøre med, at han ikke har niveau til at spille der.. Hvis vi får ham for 40 mio, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi kommer til at forrente den investering rigtig fint. Han vil kunne gøre sig gældende fra dag 1, og vi vil med stor sandsynlighed kunne sælge ham om 1,5 år for omkring det dobbelte, og hvis ikke, så vil han kunne bidrage så meget sporstligt, at det stadig vil være en rigtig god case. Langt hellere Matsson, end et ungt talent fra Allsvenskann, som muligvis er 4-5 år yngre, men som i så fald også vil være et langt større spærgsmålstegn ift niveau. Han har altså præsteret på en hylde over den danske superliga, så kan det godt være at klubben er mindre end vores, men han har i den grad bevist, at han kan være en profil på superliganiveau.

12. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Selvfølgelig er der det. Men nu går snakken om at bryde muren på transfers og om vi skal gøre det med Mattsson. Jeg tror alle er klar over, at der er mere til udgifterne end overgangsbeløbet. Alt andet lige, sparer vi selvfølgelig penge på at hente Moi på en fri transfer. De to andre spillere (Achouri, Birger) blev hentet forholdsvis billigt som sagt.
    Tværtimod. Det er da i høj grad aktuelt for diskussionen, hvilke lønpakker og sign-ons vi kan tilbyde spillerne. Fx kunne det jo godt være, at selvom Isak nok var dyrere up front end Birger Meling, så var den samlede pakke der skulle lokke Birger til København en del større, end den vi gav for Isak.

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Som skrevet i andet svar, der er flere udgifter end blot overgangsbeløbet. Og vi skal kun tilbage til sidste sæson, for at finde to rekordstore indkøb i Corne og Vavro. Man kunne jo også fristes til at sige, at der ikke har været behov for at smide endnu større beløb afsted. Det går trods alt ret fint, også med de fleste af de seneste PC-indkøb.
    Det er jeg da fuldstændig med på, men nu var det altså nu engang helt konkret en transfer med stor overgangssum heg efterlyste, så giver jo ingen mening at du bringer løn og sign-on ind i diskussionen? Jeg er ikke født i går, trods alt.

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Det er jeg da fuldstændig med på, men nu var det altså nu engang helt konkret en transfer med stor overgangssum heg efterlyste, så giver jo ingen mening at du bringer løn og sign-on ind i diskussionen? Jeg er ikke født i går, trods alt.
    Bevares. Det er bare svært at se nødvendigheden af at betale mange penge bare for at... betale mange penge.

Derudover har jeg stadig svært ved at se, at det er muligt at dele det op så firkantet, som flere af jer gør her.

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Tværtimod. Det er da i høj grad aktuelt for diskussionen, hvilke lønpakker og sign-ons vi kan tilbyde spillerne. Fx kunne det jo godt være, at selvom Isak nok var dyrere up front end Birger Meling, så var den samlede pakke der skulle lokke Birger til København en del større, end den vi gav for Isak.
    Det er kun vigtigt, fordi du danner din egen vinkel her. Jeg efterlyste helt konkret at vi snart kommer på banen med en transfer, hvor vi betaler en stor overgangssum - det har ikke noget at gøre med, at vi ikke bruger og har brugt mange penge på vores sportslige budget de seneste år. Du blander tingene sammen.

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Det der med et halvt år tilbage af kontrakten, holder jo ikke.. Nijmegen har en klausul, som de selvfølgelig benytter sig af, eller skulle de smide et to-cifret millionbeløb i skraldespanden? Og 1,5 år er lang tid, med det Matsson viser. Det er derfor nu eller aldrig. At de hollandske topklubber ikke byder i dette vindue, kan have mange årsager, det behøver så absolut ikke have noget at gøre med, at han ikke har niveau til at spille der.. Hvis vi får ham for 40 mio, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi kommer til at forrente den investering rigtig fint. Han vil kunne gøre sig gældende fra dag 1, og vi vil med stor sandsynlighed kunne sælge ham om 1,5 år for omkring det dobbelte, og hvis ikke, så vil han kunne bidrage så meget sporstligt, at det stadig vil være en rigtig god case. Langt hellere Matsson, end et ungt talent fra Allsvenskann, som muligvis er 4-5 år yngre, men som i så fald også vil være et langt større spærgsmålstegn ift niveau. Han har altså præsteret på en hylde over den danske superliga, så kan det godt være at klubben er mindre end vores, men han har i den grad bevist, at han kan være en profil på superliganiveau.
    Jeg tror du er alt for optimistisk. Han er for “gammel” og har egentlig præsteret for lidt til at det lyder som en dobbeltop business case. Jeg lufter lidt mere Biel, hvor hans maks værdig kommer til at være omkring de 5 millioner euro og det kan endda være højt sat, hvis han skal sælges som 26 årig uden at have spillet i en stor liga.

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Det er kun vigtigt, fordi du danner din egen vinkel her. Jeg efterlyste helt konkret at vi snart kommer på banen med en transfer, hvor vi betaler en stor overgangssum - det har ikke noget at gøre med, at vi ikke bruger og har brugt mange penge på vores sportslige budget de seneste år. Du blander tingene sammen.
    Det er dig, der deler det op, som spillede du Football Manager. Det er dig, der tillægger enkelte dele af en overgang større værdi end den behøver have. Hvis det ikke er gået op for dig, eller andre, at vi har lavet ekstraordinært store transfers de seneste mange vinduer, så er det lidt svært at tage jer seriøst.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Jeg er enig i, at de selvfølgelig indløser klausulen, såfremt han holder niveau. Men selv med 1½ år er vi stadig ved at være på det tidspunkt, hvor der skal sælges, hvis der skal tjenes nogle fornuftige penge. Det kommer vi nok også til at opleve med Roony, der skal afsted nu, hvis vi skal have de store penge.
    Så der hvor vi er uenige er nok, hvor dyr han bør være. Jeg tror virkelig at alderen allerede er imod ham, når det kommer til et kæmpe salg nu. Og skal vi have ham løbende i i hvert fald 1½-2 år i FCK, så kan jeg slet ikke se, at vi skal kunne få det dobbelte ved et videresalg - kan vi få købsprisen, så tror jeg vi skal være glade til den tid.

Når det er sagt, så kan de 40 mio du nævner stadig godt være en fin pris, hvis han ender med at blive en stor profil her. Vi har også set, at der lægges en del penge i Moi, Meling mfl (primært i løn) og det er ikke tænkt som penge, der skal tjenes ind på videreslag, så af og til laver vi de investeringer i holdet. Om Mattsson er god nok til at betragtes i den kategori ved jeg dog ikke, men når han ikke engang nævnes i forlængelse af landsholdet (som ved gud ikke er særligt godt pt), så synes jeg, at f.eks. 40 mio lyder af meget. Men jeg kender ham ikke, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg tror bare ikke, at vi lægger 40 mio for en spiller i den alder uden at han er en endnu større profil/navn.

20. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    Svar: 887