Side 37 af 37 FørsteFørste ... 2734353637
Viser resultater 541 til 550 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

  1. #541
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Der er vel ikke mange der anfægter, at vi ahr hentet en central forsvarer og i den henseende virker Mckenna da også fornuftig. Jeg anfægter at tilgangen af Mckenna skulle betyde at Lund blev solgt - det er det, der er problematisk. Bredden i midterforsvaret er uændret.

    Mattson er sikkert som Mckenna et fornuftigt køb, men det er til en position, hvor vi ikke ligefrem mangler spillere. I forvejen er der Lerager, Claesson og Diogo der kæmper om startpladsen med Højlund som talent og Elyonoussi der kan rykkes ned ved behov. Nu er Mattson så en del af den kabale, mens Falk er alene på 6'er pladsen og kun har en skadet Clem som backup (Clem der før sin skade jo også havde en lille formnedgang) - måske Højlund kan vikariere. Men også på 6'er pladsen er bredden uændret.

    Dermed er bredden uændret på de to pladser, hvor vi var mest sårbare, mens bredden er øget hvor vi nok var stærkest besat. Det hele skal selvfølgelig ikke gå op i bredde og man må også slå til når en god mulighed byder sig, men topstriden er helt åben og især FCM sluttede meget stærkt af, så det havde nok været fornuftigt også at sikre bredden - især når et salg af Lund vel ikke var nødvendigt.



    Vil man se en vende som en færge, så må man ikke glemme Boilesen overfor Silkeborgs Lind. Er Lund en færge, er Boilesen et containerskib.
    Som der bliver nævnt så er det jo forholdsvis tydeligt at tilliden og troen på Lund på den lange bane ikke var der for den sportslige ledelse. De har jo observeret de samme ting som os fans. Altså alle forsvarsspillere laver jo fejl. I Lunds tilfælde har man vel vurderet den samlet pakke og set at der var mange ting han skulle udvikle før han blev en stabil forsvarsspiller og salgs potentiale.

    Jeg syntes det er rigtigt at komme af med Lund, man kan så diskuterer om det ikke ville være optimalt til Sommer, men igen så hænger det vel også sammen med spillerens ønske og, hvis der nu lå et attraktivt tilbud fra Molde, man ikke kunne sige nej til.

  2. #542
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Som der bliver nævnt så er det jo forholdsvis tydeligt at tilliden og troen på Lund på den lange bane ikke var der for den sportslige ledelse. De har jo observeret de samme ting som os fans. Altså alle forsvarsspillere laver jo fejl. I Lunds tilfælde har man vel vurderet den samlet pakke og set at der var mange ting han skulle udvikle før han blev en stabil forsvarsspiller og salgs potentiale.

    Jeg syntes det er rigtigt at komme af med Lund, man kan så diskuterer om det ikke ville være optimalt til Sommer, men igen så hænger det vel også sammen med spillerens ønske og, hvis der nu lå et attraktivt tilbud fra Molde, man ikke kunne sige nej til.
    Læser man Lunds udtalelser, så virker det mere som frivillig tvang - han havde ingen fremtid hos FCK

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #543
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Angående McKenna, så virker folk lidt skuffede over at han ikke har været fast mand i PL. Jeg må beklage hvis denne vinkel har været vendt tidligere i tråden, for så har jeg misset det. Manden var fast mand på deres oprykningshold fra Championship, men falder så ud i PL. Taler det ikke netop for at han vil passe til os? Spillestilen på et tophold i Championship burde vel være tættere på vores, end spillestilen på et bundhold i PL? Derudover er en fast mand i PL nok stadig lidt svær for os at hente.

    Er der nogen der har mere indsigt i Nottinghams spillestil over de sidste par sæsoner?

  5. #544
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af webbear Se meddelelser
    Angående McKenna, så virker folk lidt skuffede over at han ikke har været fast mand i PL. Jeg må beklage hvis denne vinkel har været vendt tidligere i tråden, for så har jeg misset det. Manden var fast mand på deres oprykningshold fra Championship, men falder så ud i PL. Taler det ikke netop for at han vil passe til os? Spillestilen på et tophold i Championship burde vel være tættere på vores, end spillestilen på et bundhold i PL? Derudover er en fast mand i PL nok stadig lidt svær for os at hente.

    Er der nogen der har mere indsigt i Nottinghams spillestil over de sidste par sæsoner?
    Jeg tror ikke folk er skuffet, men personligt falder jeg ikke på halen over hans CV. Medierne kører det helt op fordi Transfermakt vurdere ham til 10 millioner euro (hvilket han tydeligvis ikke er værd) og med 25 kampe i PL, så er det fin erfaring - men ikke helt overdrevet meget, når resten af hans CV er fra Aberdeen. En salgspris på 25 millioner som 23 årlig er igen hellere ikke det vildeste på de breddegrader.

    Jeg synes medierne blæste ham op

  6. #545
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg tror ikke folk er skuffet, men personligt falder jeg ikke på halen over hans CV. Medierne kører det helt op fordi Transfermakt vurdere ham til 10 millioner euro (hvilket han tydeligvis ikke er værd) og med 25 kampe i PL, så er det fin erfaring - men ikke helt overdrevet meget, når resten af hans CV er fra Aberdeen. En salgspris på 25 millioner som 23 årlig er igen hellere ikke det vildeste på de breddegrader.

    Jeg synes medierne blæste ham op
    synes du her glemmer hans 69 kampe i Championship som slet ikke er en dårlig liga.

  7. #546
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    synes du her glemmer hans 69 kampe i Championship som slet ikke er en dårlig liga.
    Men som vel kun svarer til halvanden sæson, da de spiller 46 kampe om året i Championship.

  8. #547
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    synes du her glemmer hans 69 kampe i Championship som slet ikke er en dårlig liga.
    Jeg har tidligere gennemgået hans 256 kampe som pro og dyk bare ned i den. Jeg synes ikke det er dårligt, jeg synes ikke det er imponerende og vores 18 årlig Roony er pt på 96 kampe og den jævnaldrende Vavro er på 318. Synes bare han bliver blæst en smule op, men glæder mig til at se ham og hvad han kan, det bliver nok ikke en ny Marius

  9. #548
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg har tidligere gennemgået hans 256 kampe som pro og dyk bare ned i den. Jeg synes ikke det er dårligt, jeg synes ikke det er imponerende og vores 18 årlig Roony er pt på 96 kampe og den jævnaldrende Vavro er på 318. Synes bare han bliver blæst en smule op, men glæder mig til at se ham og hvad han kan, det bliver nok ikke en ny Marius
    ja det bliver klart spændende at følge ham og det er fordelen med leje.
    håber hvis han er god han vil være interesseret i en kontrakt med os.

  10. #549
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Hvis han spiller godt, får lidt struktur på vores defensiv og vi vinder DM. Så kan han for min skyld rykke til Saudi efterfølgende :)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #550
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg tror ikke folk er skuffet, men personligt falder jeg ikke på halen over hans CV. Medierne kører det helt op fordi Transfermakt vurdere ham til 10 millioner euro (hvilket han tydeligvis ikke er værd) og med 25 kampe i PL, så er det fin erfaring - men ikke helt overdrevet meget, når resten af hans CV er fra Aberdeen. En salgspris på 25 millioner som 23 årlig er igen hellere ikke det vildeste på de breddegrader.

    Jeg synes medierne blæste ham op

    Ang. salgsprisen, så var Aberdeen som mange andre klubber under Corona ramt lidt på pengepungen. Året inden var et højere tilbud vistnok blevet afvist. Og så var prisen nærmere 3 mio pund + 3 i bonus, som nok til dels endte med at blive udbetalt. Der var også 25% videresalg, som de ikke fik så meget ud af.

    https://www.thescottishsun.co.uk/spo...n-mckenna/amp/

    Hvis vi skal bruge transfermarkt som kilde, gik Mckenna for 3,27 mio euro. De solgte en spiller samme vindue for 2,5 mio euro. Før det var det højeste salg 1,5 mio euro, i henholdsvis 2007 og 2017.
    Med det i mente, kan man godt mene at det er fin pris for en CB der blev solgt til en Championship klub.


    CV'et i sig selv siger ikke så meget. Men et kig på Forest fan forum, og du ser en mand som var højt elsket blandt fangruppen, og som nærmest fik skylden for at de rykkede op.

    Han virker en smule introvært. Og har nok højere ambitioner end superligaen, hvorfor det giver mening at han er lidt '"arrrrh' med hensyn til at blive.

    Men med tanke på at han stadig er på sin første kontrakt i England - og at der ikke var interesse for at gentegne, den goodwill han har i sin (nu tidligere) klub og at han har brug for at spille for at komme til EM. Så tror jeg at PC har fundet en fuldgod og relativ billig løsning på forårssæsonen.
    Sidst redigeret af Ailton : 08.02.24 kl. 20:57
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  13. De følgende 9 brugere er enige:

Side 37 af 37 FørsteFørste ... 2734353637

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  4. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  5. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •