Side 5 af 37 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Har arbejdet i landet i 18 år. Hollændere er enormt kyniske

    Christian Eriksen fik af vide at hvis han ikke forlængede, så spillede han ikke (han forlængede og kom til Tottenham). Boilesen ville ikke forlænge og røg ikke til Napoli som var ude efter ham, men gik fra anfører til at blive frosset ud. Fischer holdt måske ikke niveau, men Ajax savede ham også midt over og sendte ham videre, Dolberg falder helt igennem imod Man U i UEFA cup finalen og så er han ude.

    Ja, det er en generalisering, men det ligner da bestemt ikke danskere får succes’s hos Ajax længere, når man skal 30-40 år tilbage før det var rigtig godt.
    Vi behøver ikke at gå tilbage til 80'erne for at finde masser af unge danskere, der er taget til Holland med succes: Jon Dahl Tomasson, Kenneth Perez, Lasse Schöne, Mads Junker, Dennis Rommedahl, Jens Odgaard, Marc Nygaard, Thomas Enevoldsen, Simon Poulsen, Daniel Jensen...

    Jeg anerkender som bekendt, at Ajax på det seneste har været svær for unge danskere (hvilket nok snarere handler om Ajax' indre kampe om, hvilken vej man skal gå som klub - end det faktum, at det er en hollandsk klub), men generelt at påstå, at danske talenter ikke får succes i Holland er useriøst.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vi behøver ikke at gå tilbage til 80'erne for at finde masser af unge danskere, der er taget til Holland med succes: Jon Dahl Tomasson, Kenneth Perez, Lasse Schöne, Mads Junker, Dennis Rommedahl, Jens Odgaard, Marc Nygaard, Thomas Enevoldsen, Simon Poulsen, Daniel Jensen...

    Jeg anerkender som bekendt, at Ajax på det seneste har været svær for unge danskere (hvilket nok snarere handler om Ajax' indre kampe om, hvilken vej man skal gå som klub - end det faktum, at det er en hollandsk klub), men generelt at påstå, at danske talenter ikke får succes i Holland er useriøst.
    Nu skriver jeg også kun om Ajax!

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu skriver jeg også kun om Ajax!
    Du generaliserede nu tidligere om hollændere generelt. Men selv hvis kun snakker om Ajax, vil jeg vove at påstå, at der er nok danske succeshistorier fra den klub, til at det er forsimplet at sige, at danske talenter til alle tider bør holde sig væk, "bare fordi... hollændere!"

    At Ajax så lige nu er i en kaotisk tilstand, der gør at man nok skal overveje det en ekstra gang, kan vi godt blive enige om.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du generaliserede nu tidligere om hollændere generelt. Men selv hvis kun snakker om Ajax, vil jeg vove at påstå, at der er nok danske succeshistorier fra den klub, til at det er forsimplet at sige, at danske talenter til alle tider bør holde sig væk, "bare fordi... hollændere!"

    At Ajax så lige nu er i en kaotisk tilstand, der gør at man nok skal overveje det en ekstra gang, kan vi godt blive enige om.
    Nej - Jeg generaliserende om Ajax. Hvis du har læst det anerledes, så fred være med det. Så understreger jeg bare lige at jeg mente Ajax. Så har jeg en naturlig stor viden om hollændere og jeg synes ikke det er et chamerende folkefærd eller land (siger jeg trods mit barn er halvt hollandsk, min arbejdsplads er hollandsk og jeg har masser af gode minder fra landet og rigtig mange venner der).

    Jeg vil som agent være påpasselig med at sende unge danske talenter afsted til Amsterdam. Succes’erne ligger langt tilbage og de kan i den grad smadre dit talent, fordi de er 99% ligeglade med dig. Det er forretning og intet andet

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Jeg synes at Superestralla er inde på noget interessant. På grund af 70'ernes og 80'ernes succesfulde Ajax-danskere og så lige Christian Eriksen, så er der i Danmark og især i pressen konsensus om, at det bare er lykken for danske talenter, at pakke sportstasken og flytte til Amsterdam, så snart klubben kalder. Der er dog efterhånden så mange skrækhistorier om klubben fra spillere, der har fået smadret en lovende karriere til, at jeg vil fraråde det skifte. Danske - og skandinaviske - talenter tror jeg, vil få langt større succes, ved at skifte til FCK, FCN eller FCM, spille der indtil de er Wind-alderen, for så at flytte til udlandet.

    Det er min påstand, at de vil få større succes på den måde, og at der er nok eksempler fra de sidste 10 år til at understøtte min påstand. Der er en forældet tankegang at påstå, at man partout skal skifte som talent i en alder af 16, for at blive til noget som dansk fodboldspiller. Det modsatte viser sig efterhånden at være mere sandt.


  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Det er generelt en virkelig interessant debat, som jo bluser op pga. Ajax tilstand lige nu - men mest af alt pga. Anton Gaaei.

    Debatten er især interessant qua den nye strategi i København, hvor vi jo mere eller mindre gerne vil være Skandinaviens Ajax. Vi vil tiltrække de største Skandinaviske talenter, og være det foretrukne sted for unge spillere at få spilletid samtidig med at man kan spille europæisk, vinde mesterskaber og have fantastiske oplevelser med en stor fanskare. Nordsjælland har en god tradition for at være et godt sted for unge talenter - men de kan bare ikke lokke med de samme ting vi kan. Det mest interessante er nu at talenter fra udlandet også får øje på os, senest med franskmanden fra PSG.

    Det er helt vildt interessant hvad der sker ude i Europa for tiden, og jeg mener KUN at det er en fordel for os at vi buldrer derudaf med spillemæssig succes med vores talenter, der bliver solgt for store beløb til store klubber - samtidig med at Ajax er i den største spillemæssige krise og måske også største idenditetskrise i mange år.

    Ajax er stadig i en helt anden boldgade end os, men hullet ER blevet mindre.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er generelt en virkelig interessant debat, som jo bluser op pga. Ajax tilstand lige nu - men mest af alt pga. Anton Gaaei.

    Debatten er især interessant qua den nye strategi i København, hvor vi jo mere eller mindre gerne vil være Skandinaviens Ajax. Vi vil tiltrække de største Skandinaviske talenter, og være det foretrukne sted for unge spillere at få spilletid samtidig med at man kan spille europæisk, vinde mesterskaber og have fantastiske oplevelser med en stor fanskare. Nordsjælland har en god tradition for at være et godt sted for unge talenter - men de kan bare ikke lokke med de samme ting vi kan. Det mest interessante er nu at talenter fra udlandet også får øje på os, senest med franskmanden fra PSG.

    Det er helt vildt interessant hvad der sker ude i Europa for tiden, og jeg mener KUN at det er en fordel for os at vi buldrer derudaf med spillemæssig succes med vores talenter, der bliver solgt for store beløb til store klubber - samtidig med at Ajax er i den største spillemæssige krise og måske også største idenditetskrise i mange år.

    Ajax er stadig i en helt anden boldgade end os, men hullet ER blevet mindre.
    Det er nemlig en helt vildt vigtig pointe. Hollandsk og Belgisk fodbold har siden 80’erne været tiltrækningsplaster for store danske talenter og klubberne har også været langt foran og er det stadig økonomisk. Men når man ser på det hele menneske, så synes jeg bestemt klubber i Danmark kan tilbyde noget mere end den måde de behandler talenter/spillere på. Derudover er København en langt federe by end Amsterdam/Brussels/Eindhoven/Rotterdam osv. (ja ja - man kan have en skov weekend i Amsterdam, men ludere, hash og lommetyve er ikke charmerende på den lange bane).

    En del af fortællingen fra FCK’s side bør også være “hvorfor vælge Ajax”, på samme måde som vi ikke vil høre tillykke efter 2-2 i Istanbul. Her er der dog en vigtig pointe, som jeg før har været inde på - vi skal behandle vores spillere bedre end de andre klubber. Måden vi har behandlet Zanka, Boilesen ved sidste kontraktforhandling og udlejede spillere som Kauffman og Isak skal forbedres. Det ville klæde den sportslige ledelse at holde døren åben og kontakten ved lige når man sender spillere ud.

    Hvis vi ikke er bedre på det menneskelige plan, så er vi stadigvæk for langt bagud i forhold til de rigere klubber sydover.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Danske - og skandinaviske - talenter tror jeg, vil få langt større succes, ved at skifte til FCK, FCN eller FCM, spille der indtil de er Wind-alderen, for så at flytte til udlandet.

    Det er min påstand, at de vil få større succes på den måde, og at der er nok eksempler fra de sidste 10 år til at understøtte min påstand. Der er en forældet tankegang at påstå, at man partout skal skifte som talent i en alder af 16, for at blive til noget som dansk fodboldspiller.
    Hvor mange af de 16-årige, der skifter til os, slår igennem på førsteholdet? Jeg er enig i, at det næppe altid er lykken for en ung spiller at skifte til Ajax. Til gengæld tror jeg, at mange ser det som et relativt risikofrit skifte, da de altid kan komme videre derfra - og ofte til mere attraktive adresser, end de kom fra, fordi de nu har Ajax-stemplet i panden.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Hvor mange af de 16-årige, der skifter til os, slår igennem på førsteholdet?
    Det er faktisk et godt spørgsmål. Det er ikke sikkert at vores succesrate er højere end Ajax, når det kommer til unge spillere udefra som slår igennem hele vejen op på vores 1. hold (selvom der efterhånden er ved at være en god række navne - Hakon, Roony, Stamenic). Men mon ikke at unge nordiske spillere i den klasse som Ajax jagter trods alt vil have en større sandsynlighed for at slå igennem her end i Ajax.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er enig i, at det næppe altid er lykken for en ung spiller at skifte til Ajax. Til gengæld tror jeg, at mange ser det som et relativt risikofrit skifte, da de altid kan komme videre derfra - og ofte til mere attraktive adresser, end de kom fra, fordi de nu har Ajax-stemplet i panden.
    Hmm, det har du nok ret i, men jeg synes de tager fejl her. Oftest vil de måske kunne finde en klub igen på samme niveau, som hvor de kom fra, men vi har bare en del gange set nu, at de udviklingsmæssigt ser ud til at være gået i stå og ikke kan bide sig fast på det niveau. Her hjemme fra er to eksempler Jeppe Kjær og måske især vores egen Victor Jensen. De blev udlejet til klubber på nogenlunde de niveau de kom fra, men kunne nu ikke bide sig fast, og det er især for Victor Jensens tilfælde endt et meget dårligere sted, end hvad tilfældet nok ville have været uden turen til Ajax.
    Sidst redigeret af k@sper : 27.09.23 kl. 11:00

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    …og det er især for Victor Jensens tilfælde endt et meget dårligere sted, end hvad tilfældet nok ville have været uden turen til Ajax.
    Eller måske er han bare ikke bedre. Men det er jo den sportslige udgave af Peter-princippet. Mange spillere, især talenter, får chancen på et niveau, hvor evnerne ikke længere rækker. Det vil som regel resultere i mindre spilletid, og hænger spilleren for længe fast på det forkerte niveau, vil det ofte påvirke den personlige udvikling negativt. For talenter kan det være decideret ødelæggende - omend økonomisk lukrativt i visse tilfælde.

    Det er muligt, at mange af de talenter, der tager til Ajax, ville have haft større sportsligt udbytte af at tage til en dansk topklub, da niveauet er lavere. Daramy kunne være et eksempel. Men jeg tror også, at mange af de talenter, der falder igennem i Ajax, ville falde igennem i Superligaen - fordi de ganske enkelt ikke har det, der skal til for at få succes i topfodbold.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Eller måske er han bare ikke bedre. Men det er jo den sportslige udgave af Peter-princippet. Mange spillere, især talenter, får chancen på et niveau, hvor evnerne ikke længere rækker. Det vil som regel resultere i mindre spilletid, og hænger spilleren for længe fast på det forkerte niveau, vil det ofte påvirke den personlige udvikling negativt. For talenter kan det være decideret ødelæggende - omend økonomisk lukrativt i visse tilfælde.
    Nej han er ikke bedre nu. Det er selvfølgelig svært at spå om, hvad der var sket med ham, hvis han var blevet her i stedet for at tage til Ajax. Men allerede da han skiftede til Ajax var han tæt på at få debut hos os, så umiddelbart tænker jeg ikke, at det ville være gået værre. Han er i hvert fald nu i en markant dårligere klub end den han i tidernes morgen forlod (og stod til at få debut i) til fordel for Ajax.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Er jeg den eneste der stadig sidder med fornemmelsen af at vores trup er uharmonisk sammensat? Jeg syntes især den centrale midtbane samt kantpositionerne er et relativt stort problem pt.

    På kanterne har vi pt. kun Archouri og Roony som for alvor kan gøre sig gældende. Så har man også Moi, Diogo og Larsson der også kan spille der, jeg syntes dog bare ikke outputtet er særligt godt for nogle af dem når de spiller på kantpositionen. De 2 først nævnte ser jeg mere som centrale midtbanespillere. Det efterlader os så med det kæmpe problem, at vi nu har 8 spillere på den centrale midtbane til 3 positioner (Falk, Lerager, Claesson, Moi, Diogo, Clem, Højlund, Tanlongo) derudover mangler vi stadig en rigtig 6´er balancespiller som jeg pt. syntes holdet skriger efter i forhold til at frigøre de andre centrale midtbanespillere mere til den offensive del.

    Derudover har vi også et problem på angrebspositionen. At Claesson nu igen skal ligge som 9´eren er en falliterklæring og viser desværre at vi ikke er kommet videre siden sidste efterår hvori det også var ham og Hakon der skulle ligge deroppe pga. mangel af en rigtig angriber. Cornelius er kronisk skadet, Larsson fik sin kontrakt og har siden kun i meget små momenter vist noget og Ori er et talent. Både Larsson og Cornelius er dyre i drift, og vi hænger på begge i 4 år endnu, inden vi kan hente en ny til den position med mål i støvlerne. Lige nu skal vi nok sætte vores lid til at Ori virkelig kommer i gang og får forløst sit potentiale hurtigt så i det mindste har en angriber der kan noget.

    Til sidst vil jeg lige nævne Tanlongo. Er jeg den eneste der ikke fatter hat af den lejeaftale? Man lejer et talent som ikke er i nærheden af starteren og højest sandsynligt kun kommer til at få ganske få optrædende, og derfor ikke særlig stor mulighed for at vise sig selv frem. Jeg kunne forstå hvis man havde købt ham, og givet ham en 5-årige kontrakt, og sagt han er en spiller til fremtiden, og nu ville han stille og roligt kunne bygge ham op og spille sig på holdet over de næste par år.
    Sidst redigeret af Req : 09.10.23 kl. 08:36

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Er jeg den eneste der stadig sidder med fornemmelsen af at vores trup er uharmonisk sammensat? Jeg syntes især den centrale midtbane samt kantpositionerne er et relativt stort problem pt.

    På kanterne har vi pt. kun Archouri og Roony som for alvor kan gøre sig gældende. Så har man også Moi, Diogo og Larsson der også kan spille der, jeg syntes dog bare ikke outputtet er særligt godt for nogle af dem når de spiller på kantpositionen. De 2 først nævnte ser jeg mere som centrale midtbanespillere. Det efterlader os så med det kæmpe problem, at vi nu har 8 spillere på den centrale midtbane til 3 positioner (Falk, Lerager, Claesson, Moi, Diogo, Clem, Højlund, Tanlongo) derudover mangler vi stadig en rigtig 6´er balancespiller som jeg pt. syntes holdet skriger efter i forhold til at frigøre de andre centrale midtbanespillere mere til den offensive del.

    Derudover har vi også et problem på angrebspositionen. At Claesson nu igen skal ligge som 9´eren er en falliterklæring og viser desværre at vi ikke er kommet videre siden sidste efterår hvori det også var ham og Hakon der skulle ligge deroppe pga. mangel af en rigtig angriber. Cornelius er kronisk skadet, Larsson fik sin kontrakt og har siden kun i meget små momenter vist noget og Ori er et talent. Både Larsson og Cornelius er dyre i drift, og vi hænger på begge i 4 år endnu, inden vi kan hente en ny til den position med mål i støvlerne. Lige nu skal vi nok sætte vores lid til at Ori virkelig kommer i gang og får forløst sit potentiale hurtigt så i det mindste har en angriber der kan noget.

    Til sidst vil jeg lige nævne Tanlongo. Er jeg den eneste der ikke fatter hat af den lejeaftale? Man lejer et talent som ikke er i nærheden af starteren og højest sandsynligt kun kommer til at få ganske få optrædende, og derfor ikke særlig stor mulighed for at vise sig selv frem. Jeg kunne forstå hvis man havde købt ham, og givet ham en 5-årige kontrakt, og sagt han er en spiller til fremtiden, og nu ville han stille og roligt kunne bygge ham op og spille sig på holdet over de næste par år.
    Jeg er enig. Jeg er med på Moi er en kæmpe appelsin der faldt ned i turbanen. Men reelt set havde vi allerede Diogo, Falk og Claesson til præcist samme rolle. Vi har et kæmpe hul på 6'eren, mangler en ekstra kant med evner 1-1 og gerne fart og det har vist sig vi også mangler i centerforsvaret. Måske skulle man ikke have ladet sig friste og istedet løst et af de langt større problemer vi har.

    Ift Tanlongo, så er jeg også forvirret. Havde troet han var væsentligt tættere på at spille end det viser sig han er.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Er jeg den eneste der stadig sidder med fornemmelsen af at vores trup er uharmonisk sammensat? Jeg syntes især den centrale midtbane samt kantpositionerne er et relativt stort problem pt.

    På kanterne har vi pt. kun Archouri og Roony som for alvor kan gøre sig gældende. Så har man også Moi, Diogo og Larsson der også kan spille der, jeg syntes dog bare ikke outputtet er særligt godt for nogle af dem når de spiller på kantpositionen. De 2 først nævnte ser jeg mere som centrale midtbanespillere. Det efterlader os så med det kæmpe problem, at vi nu har 8 spillere på den centrale midtbane til 3 positioner (Falk, Lerager, Claesson, Moi, Diogo, Clem, Højlund, Tanlongo) derudover mangler vi stadig en rigtig 6´er balancespiller som jeg pt. syntes holdet skriger efter i forhold til at frigøre de andre centrale midtbanespillere mere til den offensive del.

    Derudover har vi også et problem på angrebspositionen. At Claesson nu igen skal ligge som 9´eren er en falliterklæring og viser desværre at vi ikke er kommet videre siden sidste efterår hvori det også var ham og Hakon der skulle ligge deroppe pga. mangel af en rigtig angriber. Cornelius er kronisk skadet, Larsson fik sin kontrakt og har siden kun i meget små momenter vist noget og Ori er et talent. Både Larsson og Cornelius er dyre i drift, og vi hænger på begge i 4 år endnu, inden vi kan hente en ny til den position med mål i støvlerne. Lige nu skal vi nok sætte vores lid til at Ori virkelig kommer i gang og får forløst sit potentiale hurtigt så i det mindste har en angriber der kan noget.

    Til sidst vil jeg lige nævne Tanlongo. Er jeg den eneste der ikke fatter hat af den lejeaftale? Man lejer et talent som ikke er i nærheden af starteren og højest sandsynligt kun kommer til at få ganske få optrædende, og derfor ikke særlig stor mulighed for at vise sig selv frem. Jeg kunne forstå hvis man havde købt ham, og givet ham en 5-årige kontrakt, og sagt han er en spiller til fremtiden, og nu ville han stille og roligt kunne bygge ham op og spille sig på holdet over de næste par år.
    Jeg tror du bliver nødt til at skæve til kampprogrammet for at finde en forklaring på, hvorfor Claesson har været på 9'eren og Tanlongo ikke har fået spilletid (endnu). Claesson er en udpræget 8'er, med duelstyrke, relationsspil og hovedspil - klassiske dyder, der bekommer et hold vel, der skal kæmpe mod fx Bayern München eller AGF på udebane. Tanlongo kan ikke sproget endnu (engelsk). Årsagen til Moi, Meling og til dels Achouri kan spille en kamp dagen efter de er "købt" handler i særdeleshed om kommunikation. Tænk på Pep Biel i sin tid.

    Jeg savner også fart på kantpositionerne, og ærgerligt at alle vores bedste spillere er 8'ere og vi med en 4-3-3 tager den bedste (Falk) og sætter ham på 6'eren, giver én af de to 8'ere til Lerager. Derefter er der ikke meget fodbold tilbage hvis Diogo har en dårlig dag (som igår). Det skal i øvrigt nævnes, jeg synes Lerager har været vildt god og vigtig for os i den kapacitet. Kanterne har dog ikke leveret den trussel, man havde turde håbet. Moi og Achouri startede ellers som fyr og flamme.
    "Tro kan flytte dværge."

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Er jeg den eneste der stadig sidder med fornemmelsen af at vores trup er uharmonisk sammensat? Jeg syntes især den centrale midtbane samt kantpositionerne er et relativt stort problem pt.

    På kanterne har vi pt. kun Archouri og Roony som for alvor kan gøre sig gældende. Så har man også Moi, Diogo og Larsson der også kan spille der, jeg syntes dog bare ikke outputtet er særligt godt for nogle af dem når de spiller på kantpositionen. De 2 først nævnte ser jeg mere som centrale midtbanespillere. Det efterlader os så med det kæmpe problem, at vi nu har 8 spillere på den centrale midtbane til 3 positioner (Falk, Lerager, Claesson, Moi, Diogo, Clem, Højlund, Tanlongo) derudover mangler vi stadig en rigtig 6´er balancespiller som jeg pt. syntes holdet skriger efter i forhold til at frigøre de andre centrale midtbanespillere mere til den offensive del.

    Derudover har vi også et problem på angrebspositionen. At Claesson nu igen skal ligge som 9´eren er en falliterklæring og viser desværre at vi ikke er kommet videre siden sidste efterår hvori det også var ham og Hakon der skulle ligge deroppe pga. mangel af en rigtig angriber. Cornelius er kronisk skadet, Larsson fik sin kontrakt og har siden kun i meget små momenter vist noget og Ori er et talent. Både Larsson og Cornelius er dyre i drift, og vi hænger på begge i 4 år endnu, inden vi kan hente en ny til den position med mål i støvlerne. Lige nu skal vi nok sætte vores lid til at Ori virkelig kommer i gang og får forløst sit potentiale hurtigt så i det mindste har en angriber der kan noget.

    Til sidst vil jeg lige nævne Tanlongo. Er jeg den eneste der ikke fatter hat af den lejeaftale? Man lejer et talent som ikke er i nærheden af starteren og højest sandsynligt kun kommer til at få ganske få optrædende, og derfor ikke særlig stor mulighed for at vise sig selv frem. Jeg kunne forstå hvis man havde købt ham, og givet ham en 5-årige kontrakt, og sagt han er en spiller til fremtiden, og nu ville han stille og roligt kunne bygge ham op og spille sig på holdet over de næste par år.
    Jeg er meget enig i dine pointer.

    Isoleret set er der flere gode ting i de forandringer, der er sket i truppen: At Claesson og siden Goncalves er blevet rykket ind centralt gør dem begge bedre, så det er fint. Men som du nævner, betyder det, at vi i praksis slet ikke har alle de duelige kantspillere, som vi har på papiret. Elyounoussi aner jeg stadig ikke, hvad jeg skal mene om. Jeg mangler stadig at se, hvad hans oplagte plads er. Han både afslutter og afleverer ringe, og han er heller ikke den store dribler. Men noget må han jo kunne med det cv...

    Så blot med Roony og Achouri mangler vi stadig kantspillere, der kan sætte en mand af. Nu kan det være det samme, fordi han er langtidsskadet, men det undrede mig, at Sahsah ikke blev rykket op, når man nu ikke forstærkede kanterne med andet end Achouri, der afløste Daramy.

    Til gengæld betyder det, at vi er dejligt stærkt besat på den centrale midtbane, hvilket er fint, især så længe vi spiller med i Europa. Og alligevel er 6'er-pladsen igen-igen-igen en akilleshæl. Jeg har egentlig ikke noget problem med, at man ser en spiller som Tanlongo an, før man giver ham en lang kontrakt. Men at han ikke er endt i en større klub (eller bare er blevet i Sporting) underbygger så nok også, hvorfor vi ikke er parat til at give ham en permanent kontrakt endnu. Og derfor er vi lige så sårbare på 6'er-positionen, som vi nu har været længe. Og med Clems sygdom in mente kan vi se frem til, at Falk endnu en sæson skal misbruges for langt tilbage på banen. Det er håbløst.

    Og angrebet... Tja, det ualmindeligt risikable monsterindkøb, Cornelius var, sidder som en spændetrøje om klubben. Alt afhænger nu af Larsson, der i glimt i sidste sæson viste, at han kunne noget på toppen, men som er gået helt i stå, samt af talenter som Orri og Højlund, der endnu ikke kan forventes at præstere stabilt på højt niveau. Det er problematisk.

    Når alt det er sagt, har vi en stærk trup på papiret, og jeg tillader mig at forvente, at Neestrup meget snart får mere ud af den - både spillemæssigt og resultatmæssigt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 5 af 37 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  4. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  5. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •