Side 6 af 37 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 550

Emner: Til- og afgange: Vinter 23/24

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Claesson er en udpræget 8'er, med duelstyrke, relationsspil og hovedspil - klassiske dyder, der bekommer et hold vel, der skal kæmpe mod fx Bayern München eller AGF på udebane.
    Jeg genkender overhovedet ikke Claesson i den beskrivelse. Hvis han er så oplagt en 8’er, kan man også undre sig over, at han har klart flest kampe på de offensive pladser.

    Jeg vil påstå, at der er to grunde til, at folk har et positivt billede af Claesson som central midtbane - og ingen af dem er gode:
    1. Han har scoret mange mål fra sit udgangspunkt på midten
    2. Han ses som et bedre alternativ til boldmongolen Lerager

    Jeg vil mene, at Claesson kunne komme til mange af de samme chancer, hvis han spillede på den offensive midtbane eller kanten. Og at andre er dårligere på pladsen, må aldrig blive et argument for at fastholde spillere på en position, der ikke bekommer dem vel.

    Claesson er for dårlig defensivt og laver for mange underlige ting med bolden til at spille centralt. Læg dertil at han ofte slet ikke er en del af spillet, når han spiller centralt. Han kæmper som regel med Lerager om at have færrest pasninger.

    Claesson på midten er endnu en af disse nødløsninger (á la Falk på 6’eren), der har bidt sig fast. Omend det lod til, at Neestrup ved sæsonstart var kommet på andre tanker. Det fik holdets dårlige form desværre ændret på.

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Når alt det er sagt, har vi en stærk trup på papiret, og jeg tillader mig at forvente, at Neestrup meget snart får mere ud af den - både spillemæssigt og resultatmæssigt.
    Yes, SÅ dårlig er truppen heller ikke.

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Det der med, at en trup er stærk på papiret, kan man ikke bruge til en skid, hvis balancen er forkert, og/eller spillerne ikke gør hinanden bedre. Vi har - stadig - en trup, der er skævt sammensat og har alvorlige mangler. Det er simpelthen ikke godt nok arbejde af PC.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Til sidst vil jeg lige nævne Tanlongo. Er jeg den eneste der ikke fatter hat af den lejeaftale? Man lejer et talent som ikke er i nærheden af starteren og højest sandsynligt kun kommer til at få ganske få optrædende, og derfor ikke særlig stor mulighed for at vise sig selv frem. Jeg kunne forstå hvis man havde købt ham, og givet ham en 5-årige kontrakt, og sagt han er en spiller til fremtiden, og nu ville han stille og roligt kunne bygge ham op og spille sig på holdet over de næste par år.
    Vi har en købsoption på ham, så aftalen nu er på mange måder "smartere" end en 5-årig aftale.

    Men som andre nævner, så overrasker det mig, at han ikke får bare lidt spilletid på holdet. Jeg troede helt ærligt, at en spiller som trods alt fik lidt minutter i Sporting ville kunne gå ind og også få det her, men det har ikke været tilfældet. Så enten har han været dårligere end forventet, været i dårligere fysisk form end forventet, haft sværere ved at lære taktikken end forventet, vi har været bange for at smide ham ind i kampe mod gode modstandere (og der har ikke været mange på papiret lette kampe på det sidste) eller også har man blot hentet ham som langtidsprojekt. Og hvis det sidste er tilfældet, så forstår jeg det ikke helt, da man også har en Clem og egentlig også Højlund som den slags spillere. Vi havde brug for en 6'er her og nu (eller i det mindste i noget af efteråret), så det er set i det lys en underlig signing, når det ikke virker til at være en mulighed. Får han ikke spilletid mod Vejle og/eller Hvidovre, ja så ser vi ham næppe på denne side af vinterpausen og så har man forsømt at lukke den svaghed på vores hold.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det der med, at en trup er stærk på papiret, kan man ikke bruge til en skid, hvis balancen er forkert, og/eller spillerne ikke gør hinanden bedre. Vi har - stadig - en trup, der er skævt sammensat og har alvorlige mangler. Det er simpelthen ikke godt nok arbejde af PC.
    Det er naturligvis rigtigt, men som med det meste i verden er det jo ikke sort hvidt. Truppen har mangler - men virkelig også styrker. Og sådan relativt vil jeg mene at Nees lige nu godt kunne få manglerne til at være mindre tydelige og styrkerne til at være mere fremtrædende. Det er vel blandt andet, det der afgør om en træner er dygtig eller.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24


  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    ROFL

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Min første tanke: suk. Det er selvfølgelig tydeligt at ingen klubber, hverken tyrkiske eller kinesiske vil røre Babacar med en ildtang - ikke just noget godt tegn. Derudover er det dumt offentlige gå ud at sige at grunden til at Babacar kom ud i kulden til at starte med, var fordi han ikke passede ind i Neestrups måde at spille fodbold på. Var det fordi han udelukkende var dybdeløber eller sådan noget? For derefter at melde ud at "nu har man snakket om tingene".. Dårlig kommunikation.

    Når det er sagt: vi betaler en høj løn for ham, 9'er positionen er vel nok vores mest sårbare/mangelfulde position og så har Babacar trods alt stadigvæk en del erfaring. Han har derudover en størrelse der bare altid vil gøre ham gældende, såfremt Cornelius ikke er klar.

    Hirakiet er stadig klart hvis alle mand er klar:

    1. Cornelius
    2. Orri
    3. Larsson
    4. Emil Højlund
    5. Babacar

    Men spændende om han ligefrem kan spille sig højere i hirakiet efter at have været så langt udenfor truppen.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Min første tanke: suk. Det er selvfølgelig tydeligt at ingen klubber, hverken tyrkiske eller kinesiske vil røre Babacar med en ildtang - ikke just noget godt tegn. Derudover er det dumt offentlige gå ud at sige at grunden til at Babacar kom ud i kulden til at starte med, var fordi han ikke passede ind i Neestrups måde at spille fodbold på. Var det fordi han udelukkende var dybdeløber eller sådan noget? For derefter at melde ud at "nu har man snakket om tingene".. Dårlig kommunikation.

    Når det er sagt: vi betaler en høj løn for ham, 9'er positionen er vel nok vores mest sårbare/mangelfulde position og så har Babacar trods alt stadigvæk en del erfaring. Han har derudover en størrelse der bare altid vil gøre ham gældende, såfremt Cornelius ikke er klar.

    Hirakiet er stadig klart hvis alle mand er klar:

    1. Cornelius
    2. Orri
    3. Larsson
    4. Emil Højlund
    5. Babacar

    Men spændende om han ligefrem kan spille sig højere i hirakiet efter at have været så langt udenfor truppen.
    Ja kommunikationen er meget uheldig. Det handlede åbenlyst ikke bare om spillestil, men det sagde man så i håb om at få ham videre....

    Hvis manden virkelig har trænet og opført sig eksemplarisk i en længere periode, så bør man selvfølgelig også indlemme ham i truppen, såfremt det ikke giver nogen gnidninger. Ydermere så må der ligge et hint at desperation fra trænerteamets side. Vi har i flere kampe sukket efter en stor angriber og eftersom de åbenlyst ikke kan stole på Corner, så mangler man desperat den type. Jeg synes Babacar var meget skuffende på det punkt i forholdt til hans størrelse, men hvis der er noget attitude som er på plads nu, så er han måske også mere villig til at kæmpe og gå ind i dueller og så er fysikken umiddelbar god.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Status på vores forsvar.

    1. Nu ved jeg godt Boilesen er på vej tilbage, men hvor lang tid holder bentøjet?. Er vi snart derhenne af at manden snart er et færdig kapitel i FCK?.

    2. khocholava igen skadet (godt nok en mindre skade, men skal opereres igen). Er han ikke ved at udvikle sig til en ny Boilesen 2.0. Det er sgu lidt bekymrende i henhold til fremtiden.

    3. Valdemar Lund personligt har jeg ikke den store tiltro til han har en fremtid i FCK. Jeg syntes simpelthen han er for langsom og for lang tid til at opfatte farlige situationer.

    Måske er jeg bare meget pessimistisk, men jeg håber virkelig allerede nu Nees og PC er i gang med at forberede noget nyt defensiv blod til Sommer 2024.


  16. #86
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Status på vores forsvar.

    1. Nu ved jeg godt Boilesen er på vej tilbage, men hvor lang tid holder bentøjet?. Er vi snart derhenne af at manden snart er et færdig kapitel i FCK?.

    2. khocholava igen skadet (godt nok en mindre skade, men skal opereres igen). Er han ikke ved at udvikle sig til en ny Boilesen 2.0. Det er sgu lidt bekymrende i henhold til fremtiden.

    3. Valdemar Lund personligt har jeg ikke den store tiltro til han har en fremtid i FCK. Jeg syntes simpelthen han er for langsom og for lang tid til at opfatte farlige situationer.

    Måske er jeg bare meget pessimistisk, men jeg håber virkelig allerede nu Nees og PC er i gang med at forberede noget nyt defensiv blod til Sommer 2024.
    Enig :)
    Dog tror jeg ikke der bliver gjort meget på positionen :( dertil er der for mange lønkroner bundet op på dem vi har. Måske er der en ny zanka på vej fra talent afd. ? Hvad med Ethan Day (something) skulle han ikke være meget talentfuld ? Må indrømme jeg ikke følger så mgt med i ungdomsbold. Og hvad med.ham supertalentet fr PSG skal han ikke også snart op og prøves af :) skulle være en 1mod1 spiller :)

  17. #87
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Det lyder ikke på vandrørene til at der er store forsvarstalenter på vej fra akademiet. Men det kan nok ændre sig.
    Det er vel Aksel Halsgård, Cornelius Olsson og norske Amundsen-Day der tager spilleminutterne i centerforsvaret.

    Vi ser fortsat sårbare ud på positionen med Boile og Davits skader, Lunds formnedgang selvom Diks og Dennis har gjort det udmærket.

    PC skal vel kigge her og endelig definitivt få hentet en sekser, når Talongo ikke er det og med Clems skade (og formnedgang?)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Det lyder ikke på vandrørene til at der er store forsvarstalenter på vej fra akademiet. Men det kan nok ændre sig.
    Det er vel Aksel Halsgård, Cornelius Olsson og norske Amundsen-Day der tager spilleminutterne i centerforsvaret.

    Vi ser fortsat sårbare ud på positionen med Boile og Davits skader, Lunds formnedgang selvom Diks og Dennis har gjort det udmærket.

    PC skal vel kigge her og endelig definitivt få hentet en sekser, når Talongo ikke er det og med Clems skade (og formnedgang?)
    Og så mener jeg også at striker-situationen - som minimum - skal vendes…

    Zan

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Og så mener jeg også at striker-situationen - som minimum - skal vendes…

    Zan
    Enig. Alexander Lind i Silkeborg ser åbenlyst spændende ud, og hvis han vil blive i Suppen kontra noget midterhold i Holland/Belgien/whatever, så synes jeg i den grad, at vi skal bringe os på banen som den med afstand bedste mulighed herhjemme. Jeg ville i hvert fald blive jævnt træt af at se ham rykke til Herning eller Egnen, lex-Vallys.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 23/24

    Mon ikke meget afhænger af, om vi er videre i Europa og pokalturnering, når det kommer til indkøb til vinter? Programmet må under alle omstændigheder være en smule mildere efter vinter, hvorfor jeg ikke rigtigt tror på de store indkøb. Man må være i markedet for en målmand som erstatning for Grabara, men derudover tror jeg ikke rigtigt på andet medmindre vi sælger eller vi har langtidsskade på centrale spillere.

    Jeg kan ikke rigtigt se os gå efter Lind. Han ser spændende ud, men vi har vel i Orri lidt samme type og ham tror vi formentlig stadig meget på. Skal jeg pege på en angriber fra ligaen, så synes jeg måske egentlig, at German Onugkha er mere interessant, da han er en type vi ikke har i forvejen. Han er stor, stærk og ganske hurtig og vil imo være en fin tilføjelse måske især til kampe i Europa. Han er dog nok ikke aktuel før til sommer, hvor hans lejekontrakt med Vejle udløber. Og så tæller hans umotiverede provokation mod S12 selvfølgelig ikke op.

Side 6 af 37 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 22/23
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 854
    Sidste Meddelelse: 20.03.23, 22:01
  2. Til- og afgange: Vinter 21/22
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1542
    Sidste Meddelelse: 14.03.22, 12:59
  3. Til- og afgange: Vinter 20/21
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 887
    Sidste Meddelelse: 22.03.21, 11:32
  4. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  5. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •