Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
36. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

18 50.00%
  • Uafgjort

10 27.78%
  • FCK vinder

8 22.22%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 48 af 48

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (16/09-2023 kl. 16:00)

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (16/09-2023 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht offside, så er annulleringen jo nok efter reglerne. Men det er godt nok mærkeligt, at vi forsøger at spille bolden på tværs af banen, hvorefter en FCN-spiller stikker benet ud og dermed spiller vores spiller fri og alligevel siger reglerne, at der er offside... Hvorfor fa'en skal det angribende hold straffes for en dumhed af det forsvarende?

Mht det hjørnespark som FCN udligner på, så er det absurd ringe dommerarbejde af en dommer, som forøvrigt i hele kampen var totalt enøjet i sin måde at dømme på. Det var tydeligt for enhver (undtagen manden med fløjten) at der var målspark. Og ser han det ikke i situationen, så er det jo bare at se på spillernes reaktioner, hvor INGEN spillere fra hverken FCK eller FCN mener der er hjørne. Alle spillerne bevæger sig ud af feltet, fordi der er målspark.
    Når det er sagt, så er det amatøragtigt, at vi ikke er klar, da FCN smart (og måske en anelse usportsligt imo) tager et hurtigt hjørne i en situation, hvor modstanderne er uorganiseret fordi de lige er blevet snydt. Hele holdet koger her, men Jelert ender med at se dummeste ud, fordi det er hans mand som er helt fri. Freese var forøvrigt også helt fri på bagerste stolpe ved 1-1 målet, så det er ikke første gang i kampen, at der snorksoves omkring ham...

Forøvrigt sjovt at se, hvor lidt der koges suppe på 3 så afgørende situationer (manglende rødt eller i det mindste frispark da Roony nedlægges, offside, hjørne) i så vigtig en kamp. Mon det havde været det samme, hvis det var gået omvendt og imod kæledæggerne? Det er sådan set meget befriende og måske skyldes det bare, at vi var på Discovery og ikke Viasat. Var det sket på Viasat og f.eks. AGF havde haft de kendelser imod, så havde Frimann nok ryddet sendetiden i Onside og kørt en time på de situationer.....
    Generelt synes jeg at reglerne i højere og højere grad tilgodeser det forsvarende hold efter VAR er blevet indført. Handsreglerne er et godt eksempel. Der var behov for at få dem revideret, da de gamle regler førte til for mange straffespark og en god ændring er, at en bold der rammer en udstrakt arm der 'støtter' ikke skal udløse straffespark, men samtidig er man måske gået for vidt og vi har set eksempler på at dårlig teknik og klodsethed belønnes (især har UEFA fokus på afretninger og 'hands'). Samtidig er princippet med at tvivl skal komme angriberen til gode helt strøger når det kommer til offside, hvor man kunne have indbygget at måleusikkerheder skal komme angriberen til gode - men ikke har gjort det (tror ikke man vil ud med hvor store eller små usikkerheden er).

Af de tre situationer du fremhæver er det primært det oversete frispark til Roony er det kun to af dem, der er en fejl. Der er frispark og en advarsel i situationen med Roony og så selvfølgelig et forkert dømt hjørnespark. Derudover så var advarslen til Goncalves forkert. Men jeg synes nu ikke, der kan koges ret meget suppe på de situationer i forhold til de ting vi ellers set i Superligaen. Enøjet synes jeg dog ikke han var.

Og at vi bliver overrumplet af et hurtigt taget hjørnespark, fordi vi har travlt med at brokke os, er vel ikke FCNs skyld? Skal de stå på at deres modstander har brokket sig færdig og fået nosset sig sammen til at dække op på et hjørnespark? Det var jo heller ikke den eneste gang i kampen, hvor vi blev overrumplet på et hjørnespark. Jeg kan i hvert fald ikke få øje på at det skulle være usportsligt. Om ikke andet har jeg svært ved at hidse mig op over dommeren, som jeg endda synes leverede en bedre præstation end vi ellers er vant til, når vi selv var så ukoncentrerede og udisciplinerede i defensiven.

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (16/09-2023 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Af de tre situationer du fremhæver er det primært det oversete frispark til Roony er det kun to af dem, der er en fejl. Der er frispark og en advarsel i situationen med Roony og så selvfølgelig et forkert dømt hjørnespark. Derudover så var advarslen til Goncalves forkert. Men jeg synes nu ikke, der kan koges ret meget suppe på de situationer i forhold til de ting vi ellers set i Superligaen. Enøjet synes jeg dog ikke han var.
    Well nu er det jo nogle ret vigtige situationer for kampen.
    - Et frispark på kanten af feltet er en rimelig stor chance, som Kehlet fratager os. Derudover synes jeg umiddelbart, at den lugter af rødt, men også en advarsel er jo vigtig her. Hvis Freese får den, så begrænser det ham i, hvor aggressiv han ellers kan være resten af kampen. Modsat havde Kehlet intet problem med at give Jelert et hurtigt gult kort i den anden ende.
    - En advarsel til Diogo er måske i sig selv ikke et kæmpe problem, men Kehlet forsømmer jo at give kortene den anden vej. Og det er et problem.
    - Det forkerte hjørne (ja der var jo faktisk to) kostede et mål. Måske er det ikke Kehlets skyld, at vi sover, men det er stadig en kæmpe fejl og helt centralt for vores pointtab.

Han var imo enøjet i den forstand, at flere at de helt centrale domme dømte han imod os, ligesom de gule kort heller ikke ligefrem blev fordelt ligeligt. Vi "vinder" gule kort med 4-1, hvor deres ene kommer i 2. minuts overtid og dermed ingen betydning har. Sådan en kamp, hvor vi skal have alle advarslerne, var det jo slet ikke.

Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Om ikke andet har jeg svært ved at hidse mig op over dommeren, som jeg endda synes leverede en bedre præstation end vi ellers er vant til, når vi selv var så ukoncentrerede og udisciplinerede i defensiven.
    Kehlet dømte den sædvanlige kamp, hvor han selv ender i centrum. En kamp hvor han som sædvanlig skal se ting, som ingen andre ser (f.eks et hjørne som koster et mål) og hvor han viser, at han som "topdommer" tør dømme mod det store hold.
    Når det er sagt, så er det da primært vores egen skyld, at vi ikke vinder. Men vi var fandme heller ikke heldige med de helt afgørende situationer.

4. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Må lige tilføje situationen til sidst i kampen med Osman. Lang bold i dybden, tager den med med armen, der dømmes frispark og han sparker bolden langt væk. Heller ikke
    kort her.
    Tror også målet havde stået til 1-3, hvis han havde vurderet den som et mål der. Ikke en fejldom på nogen måde, men noget med marginaler.

6. De følgende 10 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 100
    Sidste Meddelelse: 09.05.23, 18:15
  2. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 06.05.23, 08:21
  3. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 05.04.23, 14:09
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread