Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

14 25.00%
  • Uafgjort

11 19.64%
  • FCK vinder

31 55.36%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 132

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Vores første to mål understreger devisen “spil til dommeren har fløjtet”. I begge situationer tror brøndby at de skal have et lille frispark, som vi opsnapper at de ikke bliver dømt. Det er bare klasse, og det er noget vi er blevet rigtig gode til, at spillet til dommeren fløjter. Det har frit fra hukommelsen også kastet en kasse eller to af sig, at vi spiller videre, selvom vi har en skadet spiller liggende.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

2. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Fantastisk sejr efter at have været bagud 2 gange og hvor Nees måtte udskifte Diks efter blot 21 minutter!!! Man må selvfølgelig håbe at både Diks og Jelert er klar allerede til kampen på onsdag – uafhængigt af om én eller begge alligevel bliver sparet dér.
    Genialt med statistikken mod GFH-lillebroren:
    Statistik:
    Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point Pointsnit Målsnit
    Hjemme 61 33 16 12 95 62 +33 115 1,89 1,56
    Ude 63 25 14 24 76 75 +1 89 1,41 1,21
    Total 124 58 30 36 171 137 +34 204 1,65 1,38

Selv hvis De Danske Mestre taber til motorvejssammenfletningen i Danmarks Nationalarena til november vil statistikken på Hjalte Park i hvert fald holde til efter grundspillet!!! I Parken er FC København selvfølgelig mere end 20 sejre foran.

4. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Apropos statistik – nogen der har noget på hvor mange gange det er lykkedes henholdsvis FC København og bif at vinde efter at have været bagud, samt vinde efter at have været bagud 2 gange?

Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Var på stadion i dag. Ville så gerne skrive noget om kampen. Men et stort flag med HSV var åbenbart vigtigere end alle os der gerne ville se kampen. Der blev råbt og skreget om at fjerne det lorte flag. Det skulle nok have været på tysk.
    Måske var det en god kamp. Vi så næsten det ene af de fem mål. Udekamp efter udekamp bliver ødelagt af flag. Øv!!!

7. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    Apropos statistik – nogen der har noget på hvor mange gange det er lykkedes henholdsvis FC København og bif at vinde efter at have været bagud, samt vinde efter at have været bagud 2 gange?
    https://twitter.com/kghougaard/statu...45467475951849

9. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2002

Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Var på stadion i dag. Ville så gerne skrive noget om kampen. Men et stort flag med HSV var åbenbart vigtigere end alle os der gerne ville se kampen. Der blev råbt og skreget om at fjerne det lorte flag. Det skulle nok have været på tysk.
    Måske var det en god kamp. Vi så næsten det ene af de fem mål. Udekamp efter udekamp bliver ødelagt af flag. Øv!!!
    Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med at se 2.halvleg, når du vælger at se kampen på TV. Jeg er i øvrigt helt enig med dig det med flagene. Det kan godt være, de skaber stemning, men det er pisseirriterende at stå bag dem.
    /Giggs

København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

11. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Tydeligt idag at Orri er i markant bedre form end Larsson som ikke har vist meget på det sidste.

Claesson viser også hvilken klassespiller han er da han kom ind.

Til gengæld så Ankersen godt nok skidt ud ved 2-1 målet. Håber Jelert er klar igen allerede på lørdag. Det samme med Diks. Ellers ser det igen skrøbeligt ud i defensiven…

13. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2013

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det samme med Diks. Ellers ser det igen skrøbeligt ud i defensiven…
    Det lignede lysken - tror vi skal være glade, hvis han spiller mere end en håndfuld kampe inden jul:-(

15. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

En kamp med to vidt forskellige halvlege. I første halvleg kunne vi ikke gøre meget rigtigt. Brøndby stillede op i en 532 med wingbacks, men hvor formationen varierede en del alt efter hvilken fase de var i. Jeg bemærkede især deres høje pres, hvor de selvfølgelig havde de to forreste angribere i det første pres og fulgte op med de tre centrale midtbanespillere, der holdt forholdsvist kort afstand op til angriberne. Det gjorde at de ret effektivt kunne lukke ned for vores opspil. De rykkede også gerne en ekstra mand ud på kanten for at skabe overtal, så vi heller ikke kunne bryde gennem her. Modsat var vores pres uhyre dårligt og vi havde meget svært ved at håndtere bredden i Brøndbys bagkæde og vi tabte mange dueller. Brøndby havde forholdsvist let ved at spille sig forbi midtbanen og det var ikke kun diagonal- eller lange bolde. Brøndby skabte da også chancer til at kunne udbygge deres føring. Som halvlegen skred frem blev vi også mere og mere frustrerede, hvilket de to advarsler også vidnede om.

Vi kom heldigvis med et andet udtryk i anden halvleg og man må sige, at udskiftninger hjalp gevaldigt på det. Det var dog på ingen måde perfekt, men vi kom langt bedre med i genpresset og fik lukket bedre ned for Brøndbys opspil. Samtidig kunne Brøndby ikke holde kadencen i deres presspil og så snart de kom til at stå lidt dybere, gik det væsentligt bedre for os. Det virker til at vores midtbane har meget svært ved at finde en god balance og de har meget let ved at blive strukket. Vi har selvfølgelig også en forholdsvist smal formation, især når vi presser, hvilket ikke gør det lettere for midtbanen at afgøre om de skal sætte i pres eller falde dybere og lukket mellemrummet foran forsvaret. I dag så vi dog, at vi kom til at stå alt for dybt i en del situationer. Det kan godt være, at vi ikke turde efterlade særlig meget bagrum til Brøndby, men det er bare heller ikke gratis at stå så dybt.

Grabara havde en del virkelig gode redninger.

Meling var vores bedste markspiller i første halvleg (nok den eneste gode markspiller). Jeg synes han bliver bedre og bedre og får også lagt mere og mere på offensivt. Det bliver svært for Sørensen at få pladsen tilbage, når der er så stor forskel i de defensive kvaliteter mellem de to.
    Vavro spillede en lidt blandet kamp. Synes han gjorde det fint i duellerne, men han smed også en del bolde væk.
    Diks blev hurtigt skadet og afløst af Lund, der ikke gjorde det ret godt. Burde have været advaret meget tidligere i kampen og har fortsat tendensen med at gå for langt frem i dueller, som han så taber.
    Jelert leverede ingen god kamp. Han smed også mange bolde og virkede ikke særlig sikker i sine aktioner – hverken de defensive eller fremadrettede. Ankersen synes jeg dog ikke viste bedre takter.

Goncalves scorede et fint mål, men havde lidt for store udfald. Samtidig taber han alt for let dueller. Ellers havde vi lidt for svært ved at ramme ham, men når Brøndby stod dybere gjorde han det godt.
    Falk spiller en lidt blandet kamp. Stort set ingen gjorde det acceptabelt i først halvleg og Falk var ingen undtagelse, men da Brøndby slækkede lidt på presset og Falk kunne komme lidt længere frem på banen så det betydeligt bedre ud.
    Lerager spillede ikke en god kamp. Han var virkelig dårlig i presset i dag og man så blandt andet konsekvensen ved Brøndbys første scoring, hvor hans dårligt tackling åbner en motorvej bag ham.

Elyounoussi synes jeg skuffede. Han fik igen ikke udfordret og fik ikke leveret ret meget fra højrekanten. Måske jeg har for høje forventninger, men har havde i hvert fald forventet en spiller med lidt flere spidskompetencer. Det så bedre ud i kampens slutning, da han blev rykket ind centralt – men det kan også skyldes at Roony kom ind.
    Larsson fik ikke meget at arbejde med i første halvleg og han blev erstattet af Oskarsson, der gjorde det væsentligt bedre. Han virkede bedre i duellerne og var også bedre til at falde ned i banen og fyldte mere i feltet. Oskarsson ligner i hvert fald mere og mere førsteangriberen.
    Achouri havde svære betingelser i første halvleg, hvor Brøndbys højreback slap afsted med mange frispark og generelt havde Brøndby stort fokus på ham. Han fik dog løftet sit spil selvom han ikke fik udfordret helt så meget som vi gerne vil se. Han sidder i hvert fald tungt på venstrekanten og bliver næppe slået af lige foreløbigt.

Kampens dommer slipper ikke særlig heldigt afsted. Der blev overset rigtig mange forseelser og der var ingen linje i kampen. Det blev godt eksemplificeret allerede efter 12 minutter, hvor der Larsson presser en Brøndbyforsvarer, der kæmper for at holde ham tilbage, men hvor der dømmes frispark. I den efterfølgende situation (30 sekunder efter) slår Brøndby en lang aflevering med deres angriber, der med to hænder i ryggen tydeligt skubber Vavro væk, men den kostede ingenting. Brøndby begik generelt mange frispark og kunne have fået mere end en advarsel. Dog burde Lund have været advaret meget tidligere. Jeg synes dog ikke det var nær så udtalt som mod Galatasaray, så lidt positivt er der da at sige.

Vi slutter kampen stærkt af og vi kunne have vundet med mere end et mål, men med til den fortælling hører også den rædsomme første halvleg. Det er svært at sige præcist hvad der gik galt, når det hele virker til at være gået galt, men at Oskarsson og især Claesson kom på banen virkede til at ændre en del for os. Claesson synes jeg virkelig trådte i karakter og løftede holdet både med sin indsats i genpresset, men også når vi angreb, hvor Brøndby havde store problemer med at holde styr på ham. Nu kan vi se frem til en på papiret let kamp på onsdag, men hvor modstanderen givetvis har en noget større motivation og så er det Midtjylland efter. Man må sige at der er lagt hårdt ud her efter landskampspausen og det bliver ikke lettere af, at vi (igen) er ved at løbe tør for midterforsvarere, hvis Diks skade ender med at være slem.

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Det er bare svært at have en dårlig mandag, når weekenden bød på derbysejr. Jeg sidder og læser diverse aviser og generelt synes jeg Nees skal roses for hans tilgang til FC København - han gemmer sig i den grad ikke bag dårlige undskyldninger, men også at han påtager sig skylden for den dårlige første halvleg og selv udtaler sig om at han må skuffe spillere. Det er på kanten til fuldstændig arrogance :))), men også noget af det DNA klubben har opbygget over 25 år.

Angående rotation, så er mit helt store håb at Nees bliver bedre til det. Vi behøver ikke at stille med et a hold i nogle kampe og et b hold i andre, men løbende rotation vil høre godt på den korte og lange bane og det er og bliver bare min kæphest.

Jelert vs Ankersen. Ingen er et sekund i tvivl om kvalitetsforskellen, jeg tror også at de fleste er enige om at kvalitetsforskellen er størst på netop den position. Nu er det bare sådan at Ankersen skal starte inde i næste CL kamp og han kan godt bruge mange flere minutter til at komme op i gear. Desuden så er det unødvendigt at bruge Jelert så meget at han skal forlade banen skadet - jeg tror bestemt for meget spilletid bærer en del af skylden.

Clem, Falk, Diogo, Lerager, Claesson må deles om mest spilletid og i en periode med 3 svære udekampe så skal de roteres. Selvom det er et udemærket argument at holdet skal spilles sammen, så gør en smule rotation ikke noget og vores anføre (og i mine øjne bedste spiller) skal ikke starte ude i alle 3 kampe. Desuden skal både Tanlongo og Højlund også have spilletid.

Det samme kan siges om kanterne, hvor Moi, Achouri, Roony (og Larsson, Diogo) kan roteres mere i sådan et program.

Resultatet betyder dog en hel del :). Havde vo fortsat takterne fra første halvleg, så var sidelinien (og jeg) brudt sammen i arrigskab, men med sejren så er humøret jo lidt anerledes og vi kan positivt lære, hvor vi kan forbedre os.

Derbysejr - yes sir

18. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2003

Lunds obligatoriske gule kort i hver kamp bliver et stort problem nu, hvor vi kun har 2 centrale forsvarsspillere, der ikke er skadet. Jeg ved ikke, hvor han ligger i forhold til karantæne, men hvem skal dække ind for ham der?

20. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2005

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Tydeligt idag at Orri er i markant bedre form end Larsson som ikke har vist meget på det sidste.
    Jeg tror ikke, at det har så meget med form at gøre, men snarere den form for fodbold der spilles. Larssons største styrke ligger i afslutningsspillet. Han skal have bolden i eller omkring modstanderens felt for virkelig at kunne bidrage. Det kræver, at vi enten er i total kontrol eller kan spille på kontra, hvilket ikke er tilfældet hele tiden - og nok heller ikke det meste af tiden. Jeg tror, han ville være bedre i et tomandsangreb med en fysisk stærk makker ved sin side, men sådan spiller vi jo ikke længere.

Tilmeldingsdato
    Aug 2003

Viktor Claesson og Rooney får fortjent in masse ros for deres indhop. Jeg synes dog også Valdemar Lund gør en god figur og bringer en masse af de ting vi mangler; godt hovedspil (med undtagelse af een duel med Kvistgaarden), forholdsvist sikkert pasningsspil med fremadrettede afleveringer, og noget hårdhed/aggresivitet.

Tilmeldingsdato
    Sep 2010

"Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Måske var det en god kamp. Vi så næsten det ene af de fem mål. Udekamp efter udekamp bliver ødelagt af flag. Øv!!!"

Giggs:
    "Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med at se 2.halvleg, når du vælger at se kampen på TV. Jeg er i øvrigt helt enig med dig det med flagene. Det kan godt være, de skaber stemning, men det er pisseirriterende at stå bag dem"

Jeg valgte at se det hele. Og kunne så konstatere, at man ikke engang kunne se flagene på TV. Troede det var hele pointen med dem? Stemning skaber de ikke. Kun den sure af slagsen. Folk bagved mig var voldsomt irriterede. Med rette.
    Sidst redigeret af aegh : 25.09.23 kl. 08:50

24. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2005

Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Lunds obligatoriske gule kort i hver kamp bliver et stort problem nu, hvor vi kun har 2 centrale forsvarsspillere, der ikke er skadet. Jeg ved ikke, hvor han ligger i forhold til karantæne, men hvem skal dække ind for ham der?
    Birger Meling har spillet midterforsvarer i én kamp i 2016, så vi er dækket godt ind. Man kan faktisk påstå, at han har sin naturlige plads som midterforsvarer. Fremfor alt er det vigtigt at understrege, at dette er en situation ingen kunne have forudset. Ingen!

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 28.07.23, 14:39
  2. Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 15.05.23, 16:42
  3. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread