Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

14 25.00%
  • Uafgjort

11 19.64%
  • FCK vinder

31 55.36%
Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 132

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Tilmeldingsdato
    Sep 2005

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Plus den koordineret pyro (dog begrænset). Men sådan er det, nogle er fans af FCK, andre er fans af dem selv :)
    Tak for svar - det giver mening. Det er selvfølgelig ikke OK og utroligt at der fokuseres på politiet fremfor at se fodbolden og støtte holdet.

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2012

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Plus den koordineret pyro (dog begrænset). Men sådan er det, nogle er fans af FCK, andre er fans af dem selv :)
    Det havde jeg så ikke set, det er vel så en grund eller to oveni.

Tilmeldingsdato
    Dec 2004

Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Derbyet gav også godt 1300 grunde til at forsætte boykottet af tifokassen.
    Er der nogen der kan bekræfte om det er tifoudvalget og tifokassen der er afsender på det omtalte banner?

5. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2008

Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Er der nogen der kan bekræfte om det er tifoudvalget og tifokassen der er afsender på det omtalte banner?
    Hverken budskabsbannere eller pyro hører under Tifogruppens arbejdsområde eller økonomiske sfære. Sådan har det altid været.

Man må håbe politiet ikke dikterer endnu et kamptidspunkt hvor klokken bliver 13:12 umiddelbart før/under kampen. Sikke er ramaskrig der bliver hvis der så igen skulle komme et banner med “hvad er klokken?”.

Gør sidelinien sur - mal et ur:)

7. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Hverken budskabsbannere eller pyro hører under Tifogruppens arbejdsområde eller økonomiske sfære. Sådan har det altid været.

Man må håbe politiet ikke dikterer endnu et kamptidspunkt hvor klokken bliver 13:12 umiddelbart før/under kampen. Sikke er ramaskrig der bliver hvis der så igen skulle komme et banner med “hvad er klokken?”.

Tolker det som du mente banneret var ok.

FCK fans kommer i samme bås, når man står samlet og derfor er politiske eller idiotiske budskaber urimeligt at smide op i stor banner. Jeg gider ikke sættes i samme bås som en flok der tror det er ok at skrive alle politifolk er nogle bastards. Jeg havde hellere ikke fundet det ok hvis der stod “sænk skatten”, “toptopskatten er lort”, “ned med de nye boligskatter”, “kongehuset er for fedt”.

I kan bare ikke se ud over egen næsetip eller acceptere at der ikke er 25.000 fans der deler jeres budskaber…. De få ødelægger det for de mange, sådan er det som regel altid - dette ændre intet og jeg har ingen forventning om forbedringer, men jeg vil da blive ved med at skrive hvad jeg mener om det…

Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser

Ah ja, det var jo bare et ur der helt tilfældigt viste et tilfældigt tidspunkt under kampen. Der var selvfølgelig ingen anden mening i det og folk der synes det er idiotisk er jo selvfølgelig modstand af at nogen viser ure tifo'er. Ih hvor er folk dog fjollede.

ACAB er et totalt stupidt begreb og et udtryk for at afsenderne slet ikke har fattet, hvir sindssygt priviligerede de er at leve i en del af verden, hvor korruption og politivold er vanvittigt lav. Ja, der er dumme, brutale pansere i blandt dem og til fodboldkampe får de muligvis, uretmæssigt, afløb for noget dette. Men hvis man på nogen måde vil gøre sig berettiget til at høres, fx i situationer hvor man er imod kollektive straffe (host host, må man ikke skære alle over en kamp LIGE dér?) Så ville det klæde én, ikke at skære alle politifolk over én kam og så bagefter sige, ej det var LOL, tihi det bare et bare ur.

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Så kom prisen 250.000 kr i bøde for det flotte banner, hvor man skærer alle over en kam. Det er trættende at gentage sig selv, men det er også irriterende at blive sat i samme bås som klaphatte

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-kvart-million

11. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Nov 2001

Så kom prisen 250.000 kr i bøde for det flotte banner, hvor man skærer alle over en kam.
    Det er måske lidt for firkantet.

Prisen inkluderer også ca. tres romerlys og et ødelagt net, og så er den ikke mindst steget så meget, fordi det er den 20. indberetning i de 31 kampe, vi har spillet i liga og pokal i år.

Om hele pakken så er de penge værd, er en anden debat ...

13. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Det er en rigtig sjov leg, som klubben og 99% af os andre fans nu er kommet i klemme i.
    FCK tosser stikker til politiet -> politiet øffer i medierne - > FCK tosser stikker til politiet -> politiet øffer i medierne -> ......

Det er som en børnehave. De sædvanlige selviscenesættende spader slår til på tribunerne, og politiet/medierne giver dem præcis hvad de vil have, nemlig spalteplads og omtale. Ignorer dog tossernes budskaber, lad være med at vise dem i tv eller aviser og lad være med at kommentere på det fra politiets side. Giv i stedet klubberne kæmpe bøder (og pointstraf på sigt - en halv Corner-månedsløn rykker jo ikke noget) og få på den måde klubberne til at rydde ud i tosserne.

Jeg går forøvrigt ud fra, at de FCK tosser som åbenbart mener, at All Cops are Bastards lader være med at belemre systemet næste gang de får stjålet noget, bliver overfaldet eller lignende....
    Sidst redigeret af k@sper : 04.10.23 kl. 16:44

15. De følgende 10 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Så kom prisen 250.000 kr i bøde for det flotte banner, hvor man skærer alle over en kam. Det er trættende at gentage sig selv, men det er også irriterende at blive sat i samme bås som klaphatte

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-kvart-million
    Gad vide hvad sådan en fætter koster i bøde (en hilsen fra Celtics fans til Lazios):

Tilmeldingsdato
    Aug 2007

Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Gad vide hvad sådan en fætter koster i bøde (en hilsen fra Celtics fans til Lazios):

For mig er det nu ikke så vigtigt hvad der sker med andre hold i andre turneringer. Man kan altid finde et andet eksempel på noget, der også burde afføde opmærksomhed.

S12 har en kæmpe positiv indflydelse på klubbens attraktivitet, spillernes præstationer og oplevelsen til fodboldkampe for fans og det skal de have KÆMP CADEAUX for.

For mig opstår problemet i at man på gang på gang udviser meget store færdigheder indenfor koordinering af fx tifo og ordensrelementer for besøgende på Sektionen, men samtidig piver over kollektive straffe og ikke tillader at folk ser fodbold på den måde de selv ønsker det.

Det bliver lidt cherrypicking over hvornår man bare er de små sagesløse individualister der ligger sit hjerte og smerte i klubben, men samtidig tydeligvis er en ret stærk, hierarkisk, topstyret (dog også opdelt) tribune, der sagtens kan finde en fælles stemme (når det altså passer ind i narrativet).

18. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    For mig er det nu ikke så vigtigt hvad der sker med andre hold i andre turneringer. Man kan altid finde et andet eksempel på noget, der også burde afføde opmærksomhed.

S12 har en kæmpe positiv indflydelse på klubbens attraktivitet, spillernes præstationer og oplevelsen til fodboldkampe for fans og det skal de have KÆMP CADEAUX for.

For mig opstår problemet i at man på gang på gang udviser meget store færdigheder indenfor koordinering af fx tifo og ordensrelementer for besøgende på Sektionen, men samtidig piver over kollektive straffe og ikke tillader at folk ser fodbold på den måde de selv ønsker det.

Det bliver lidt cherrypicking over hvornår man bare er de små sagesløse individualister der ligger sit hjerte og smerte i klubben, men samtidig tydeligvis er en ret stærk, hierarkisk, topstyret (dog også opdelt) tribune, der sagtens kan finde en fælles stemme (når det altså passer ind i narrativet).
    Armen for pokker. Man skal sgu da også altid tænke på sin modtager, når man skriver i et debatforum. Jeg prøvede blot at påpege, at der også er et budskab og en hån af en gruppe (en del af en Lazios fankultur) i det store banner i Glasgow. Jeg har selv siddet blandt Laziofans i Rom, og der manglede ikke hån af spillere af afrikansk oprindelse, skal jeg hilse at sige

Jeg er ikke en del af nogen ultragruppe, men det slår mig bare gang på gang, hvor ringe indsigten i den kultur er herinde. Jeg synes egentlig, at det er meget mere interessant at vende klubbens adfærd og reaktioner. Jeg har simpelt hen ikke fantasi til at forestille mig, at der ikke er klare aftaler mellem kernen og Lauesen. Hvis jeg var en del af kernen og gerne ville lyse og male på stof, så ville jeg påpege, at en fyldt nedre og øvre B giver minimum 1M DKK mere i kassen pr. kamp i tilskuerindtægter sammenlignet med en ikke-udsolgt nedre B, som har været normen i årevis. Og så ville jeg påpege, at den 1M DKK så alt rigeligt dækker alle de bøder, klubben kan idømmes pr. kamp. Og så ville jeg minde Lauesen om, at alle nye spillere åbenbart har været på YouTube, og at de alle glæder sig til at opleve Sektionen folde sig ud. Det er mit indtryk, at Sektionen også optræder på PCs lokkevideo. Og før nogen påpeger, at lyset i Prag rent faktisk kostede et udebaneafsnit i Polen og ikke kun en bøde, så skal jeg minde om, at kernen var rasende på ham, der smed lyset på banen, og at han ret håndfast fortrød sin handling (så vidt jeg har hørt fra Prag).

Lys og bannere kommer ikke til at stoppe, fordi skakten er forarget.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Armen for pokker. Man skal sgu da også altid tænke på sin modtager, når man skriver i et debatforum. Jeg prøvede blot at påpege, at der også er et budskab og en hån af en gruppe (en del af en Lazios fankultur) i det store banner i Glasgow. Jeg har selv siddet blandt Laziofans i Rom, og der manglede ikke hån af spillere af afrikansk oprindelse, skal jeg hilse at sige

Jeg er ikke en del af nogen ultragruppe, men det slår mig bare gang på gang, hvor ringe indsigten i den kultur er herinde. Jeg synes egentlig, at det er meget mere interessant at vende klubbens adfærd og reaktioner. Jeg har simpelt hen ikke fantasi til at forestille mig, at der ikke er klare aftaler mellem kernen og Lauesen. Hvis jeg var en del af kernen og gerne ville lyse og male på stof, så ville jeg påpege, at en fyldt nedre og øvre B giver minimum 1M DKK mere i kassen pr. kamp i tilskuerindtægter sammenlignet med en ikke-udsolgt nedre B, som har været normen i årevis. Og så ville jeg påpege, at den 1M DKK så alt rigeligt dækker alle de bøder, klubben kan idømmes pr. kamp. Og så ville jeg minde Lauesen om, at alle nye spillere åbenbart har været på YouTube, og at de alle glæder sig til at opleve Sektionen folde sig ud. Det er mit indtryk, at Sektionen også optræder på PCs lokkevideo. Og før nogen påpeger, at lyset i Prag rent faktisk kostede et udebaneafsnit i Polen og ikke kun en bøde, så skal jeg minde om, at kernen var rasende på ham, der smed lyset på banen, og at han ret håndfast fortrød sin handling (så vidt jeg har hørt fra Prag).

Lys og bannere kommer ikke til at stoppe, fordi skakten er forarget.
    Du har da garanteret ret i, at der er en eller anden form for aftale mellem kernen og FCK's ledelse. Det tror jeg sådan set også, at de fleste kritikere herinde på en eller anden måde er klar over. Det er rimelig åbenlyst, at der er en årsag til at klubberne (herunder FCK) ikke rigtigt gør noget med problemerne, og den årsag er selvfølgelig penge. Og et aktivt S12 tiltrækker selvfølgelig tilskuere til Parken.

Når det er sagt, så ændrer det ikke på, at nogen af os forargede debattører mener, at klubben rent faktisk bør gøre noget ved problemerne også selvom det kommer til at gøre ondt. Det kommer til at mærkes på pengepungen, på støtten til holdet og formentlig på splid mellem fangrupper. Men hvad pokker er alternativet? Skal vi bare leve med de konstante lovbrud? Skal vi leve med maskerede fans? Skal vi leve med, at et mindretal skal svine politiet til under vores alles navn? Hvor skal vi sætte grænsen?....den har FCK i hvert fald selv svært ved at sætte, og de omtalte fans kan jo slet ikke.

Sagen er formentlig, at på et eller andet tidspunkt kommer FCK (og andre klubber) alligevel til at tage tyren ved hornene uanset hvad. Hvis udviklingen bliver ved, så sker der en dag en alvorlig ulykke med pyro - det er ikke et spørgsmål om det sker, men hvornår det sker. Hvis det bliver ved, så får vi en dag pointstraffe, udelukkelse fra europæisk fodbold og/eller lignende - det er heller ikke et spørgsmål om det sker, men hvornår det sker.
    Vi har en fangruppering som konstant skubber til grænsen for acceptabel opførsel. Det er tydelig for alle, men åbenbart ikke FCK. Når reaktionen f.eks. på S12's bevidste provokation af UEFA og dermed bevidste nedlukning af en tribune mod Breidablik er, at man bare giver dem en anden tribune, så er den jo helt gal.

Jeg har for længst opgivet, at den del af S12 som står for disse ting kommer til fornuft. Dertil må man nok bare konkludere, at egoismen og selvcentreringen er for stor og fornuften for lille. Jeg bebrejder derimod FCK, som ikke gør noget. Hvis man ikke opdrager sine "børn" og viser lidt konsekvenser, når de træder over grænsen, ja så lærer de selvfølgelig heller ikke noget. Faktum er bare, at der pt. er tæt på frit spil for disse mennesker og det er hul i hovedet.

21. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har da garanteret ret i, at der er en eller anden form for aftale mellem kernen og FCK's ledelse. Det tror jeg sådan set også, at de fleste kritikere herinde på en eller anden måde er klar over. Det er rimelig åbenlyst, at der er en årsag til at klubberne (herunder FCK) ikke rigtigt gør noget med problemerne, og den årsag er selvfølgelig penge. Og et aktivt S12 tiltrækker selvfølgelig tilskuere til Parken.

Når det er sagt, så ændrer det ikke på, at nogen af os forargede debattører mener, at klubben rent faktisk bør gøre noget ved problemerne også selvom det kommer til at gøre ondt. Det kommer til at mærkes på pengepungen, på støtten til holdet og formentlig på splid mellem fangrupper. Men hvad pokker er alternativet? Skal vi bare leve med de konstante lovbrud? Skal vi leve med maskerede fans? Skal vi leve med, at et mindretal skal svine politiet til under vores alles navn? Hvor skal vi sætte grænsen?....den har FCK i hvert fald selv svært ved at sætte, og de omtalte fans kan jo slet ikke.

Sagen er formentlig, at på et eller andet tidspunkt kommer FCK (og andre klubber) alligevel til at tage tyren ved hornene uanset hvad. Hvis udviklingen bliver ved, så sker der en dag en alvorlig ulykke med pyro - det er ikke et spørgsmål om det sker, men hvornår det sker. Hvis det bliver ved, så får vi en dag pointstraffe, udelukkelse fra europæisk fodbold og/eller lignende - det er heller ikke et spørgsmål om det sker, men hvornår det sker.
    Vi har en fangruppering som konstant skubber til grænsen for acceptabel opførsel. Det er tydelig for alle, men åbenbart ikke FCK. Når reaktionen f.eks. på S12's bevidste provokation af UEFA og dermed bevidste nedlukning af en tribune mod Breidablik er, at man bare giver dem en anden tribune, så er den jo helt gal.

Jeg har for længst opgivet, at den del af S12 som står for disse ting kommer til fornuft. Dertil må man nok bare konkludere, at egoismen og selvcentreringen er for stor og fornuften for lille. Jeg bebrejder derimod FCK, som ikke gør noget. Hvis man ikke opdrager sine "børn" og viser lidt konsekvenser, når de træder over grænsen, ja så lærer de selvfølgelig heller ikke noget. Faktum er bare, at der pt. er tæt på frit spil for disse mennesker og det er hul i hovedet.
    Det med lys og ulykke er jeg helt enig i. Der vil på et tidspunkt ske en alvorlig ulykke. Særligt når de selv mener, at det er professionelt udført, hvilket det jo ikke er, om end flere af lysdrengene efterhånden har noget erfaring. På en af turene til Jylland for nyligt, hvor de brugte nogle store spruttere tapet fast på nogle stænger, forsikrede jeg min sidemand om, at det var sikkert nok, og at vi ikke behøvede at flytte os, hvorefter han fik brændt hul i sin vintage trøje. Jeg var ikke så stolt bagefter.

Men igen, du skriver at det handler om "egoisme og selvcentrering", og at "fornuften er for lille". Uanset hvad vi finder på af ord, så ændrer det ikke på, at lys og budskaber/drillerier/hån er en del af ultraskulturen. Prøv lige at se, hvor meget lys Bayerns ultras havde med ind. Og så har deres fans endda beklaget sig over langsom indgang. De blev tydeligvis ikke visiteret grundigt nok. Med mindre de fik hjælp til at få deres ting med ind......

Uanset hvad, så handler det hele ganske rigtigt i sidste ende om penge. Det er næppe tilfældigt, at "kernen" overhovedet ikke har deltaget i kritikken ledelsen for afskaffelse af Platinkortet og stigningen i prisen på øl og mad. Der skal flere penge i kassen. Også til at dække bøder. Noget for noget.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Men igen, du skriver at det handler om "egoisme og selvcentrering", og at "fornuften er for lille". Uanset hvad vi finder på af ord, så ændrer det ikke på, at lys og budskaber/drillerier/hån er en del af ultraskulturen.
    Nej det forstår jeg godt, men i min verden er den kultur jo gennemsyret af, at det primært handler om én ting, og det er "se mig". Tingene bliver ikke mere fornuftig af, at det er en kultur. Jeg synes personligt, at klubberne bør tage kampen op mod den kultur (hvis vi skal formulere det således)....eller i hvert fald de ødelæggende dele af den. Det bliver den mest ynkelig undskyldning ever fra klubbernes side, når ulykken sker og de spørges, om den kunne være undgået.

Uanset hvad, så handler det hele ganske rigtigt i sidste ende om penge. Det er næppe tilfældigt, at "kernen" overhovedet ikke har deltaget i kritikken ledelsen for afskaffelse af Platinkortet og stigningen i prisen på øl og mad. Der skal flere penge i kassen. Også til at dække bøder. Noget for noget.
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke aner hvem personerne er uden for stadion. Jeg aner derfor ikke, om der kommer kritik fra den side. Jeg aner heller ikke, om nogen af dem er herinde. Men det ville godt nok være interessant at få nogen i tale og høre, hvad pokker der går igennem deres hoveder, når de f.eks. synes de skal fyre lys af velvidende, at der lukkes tribuner af det. Eller hvad i al verden der kan retfærdiggøre, at man skal svine alt politi til. Jeg vil gerne blive klogere for jeg forstår slet ikke, hvad pokker der sker i hjernerne på de mennesker.

24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 28.07.23, 14:39
  2. Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 15.05.23, 16:42
  3. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread