Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

14 25.00%
  • Uafgjort

11 19.64%
  • FCK vinder

31 55.36%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 132

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg er ikke en del af nogen ultragruppe, men det slår mig bare gang på gang, hvor ringe indsigten i den kultur er herinde.
    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg vil gerne blive klogere for jeg forstår slet ikke, hvad pokker der sker i hjernerne på de mennesker.
    Jeg har med andre ord ret ;-) Ikke, at jeg forstår meget mere.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GFH vs. F.C. København (24/09-2023 kl. 14:00)

Jeg har med andre ord ret ;-) Ikke, at jeg forstår meget mere.
    Well.... :)
    Jeg er jo med på, at de synes lys er sejt (del af kulturen), og hvorfor klubben ikke gør noget ved det.
    Det jeg ikke forstår er selve psykologien - altså hvordan kan man som rimelig velfungerende tænkende mennesker (for det går jeg ud fra, at kernen er til hverdag) nogensinde mene, at det er i orden f.eks. bevidst fyre pyro af, så en tribune lukkes til gene for mange mange andre mennesker og endda den klub man eftersigende elsker. Altså det er jo en syg tankegang.

3. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Gad godt se regnskabet for nedre B - jeg tvivler på det er en overskudsforretning.

Hvor mange kan der være?
    Hvad koster en billet ca?

Hvis svaret er omkring 4.000 og 100kr, så er det 400k eller 320k efter moms. Nu skal udgifterne, renteudgifter osv fratrækkes. Tvivler på nedre B er en millionforretning. Så kommer de andre nævnte ting med (lidt a la kongehuset er en værdi for Danmark og ikke en udgift logikken).

Jeg aner det ikke, men kunne være sjovt at se en reel udregning

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Gad godt se regnskabet for nedre B - jeg tvivler på det er en overskudsforretning.

Hvor mange kan der være?

Hvis svaret er omkring 4.000 og 100kr, så er det 400k eller 320k efter moms. Nu skal udgifterne, renteudgifter osv fratrækkes. Tvivler på nedre B er en millionforretning. Så kommer de andre nævnte ting med (lidt a la kongehuset er en værdi for Danmark og ikke en udgift logikken).

Jeg tror ikke, at det er beregning der rigtig er til at lave. For som du selv nævner, så er der også den ikke-målbare værdi i stemningstribunen, og den er nok i virkeligheden væsentlig mere værd over en sæson end et fyldt (kontra halvfyldt) S12. At vi kan fylde Parken mod FCM kan formentlig i vis grad tilskrives et fyldt S12, som skaber en stemning og hype, som folk på andre tribuner også gerne vil opleve. Det giver også omtale, tiltrækker sponsorer osv.
    Så når FCK en dag er nødt til at indføre nogle konsekvenser (og det må ske en dag), så er det nok ikke kun S12 det vil gå ud over...og det er nok også derfor, at man kyllinger omkring konsekvenser nu.

6. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Så kom prisen 250.000 kr i bøde for det flotte banner, hvor man skærer alle over en kam. Det er trættende at gentage sig selv, men det er også irriterende at blive sat i samme bås som klaphatte

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-kvart-million
    Når de disciplinære bestemmelser tolkes sådan, så er der da åbnet op for mange flere straffe i fremtiden. Spændende at se hvordan man forholder sig til at man nedgør en befolkningsgrupper af en anseelig størrelse ved at kalde dem bonderøve. Ligeledes må man forvente bøderegn på vestegnen når de synger "FC blod på trøjen".

8. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Hvor mange kan der være?

Du overser fuldstændigt, at hele B tiltrækker rigtig mange fans - til de andre tribuner og til udebaneafsnittet. Jeg har endda en Silkeborgkollega, hvis venner tog en tur til København og øvre A alene for at opleve stemningen.

Og glem så ikke sportsøkonomernes "No fans, no value". Mange fans (på B) giver PSE en højere værdi. Ejerne interesserer sig ikke for pyro. De interesserer sig for penge. Det kommer aldrig til at ændre sig.

10. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Du overser fuldstændigt, at hele B tiltrækker rigtig mange fans - til de andre tribuner og til udebaneafsnittet. Jeg har endda en Silkeborgkollega, hvis venner tog en tur til København og øvre A alene for at opleve stemningen.

Og glem så ikke sportsøkonomernes "No fans, no value". Mange fans (på B) giver PSE en højere værdi. Ejerne interesserer sig ikke for pyro. De interesserer sig for penge. Det kommer aldrig til at ændre sig.
    Gad bare godt at se gennemgangen. Den direkte økonomiske gennemgang af indtægt/udgift er forholdsvis simpel. Så kommer der alle disse påstande (som der helt sikkert er noget rigtigt i), det er måske svære at gennemskue.

- Mit bedste bud på tiltrækningskraft på spillere er minimal. Fra 1992 til nu er det lykkedes os at hente skandinaviske stjerner til klubben og de seneste 25 år har vi med succes hentet fra andre danske klubber. Pengene og vinderchancerne er bare større his FCK og København er nok også federe at bo i end Viborg, Horsens osv. når vi griner af spillere der roser sydsiden, så skal bi måske være lidt påpasselige med at have alt for store forventninger om at spillerne i sidste ende vælger FCK pga S12 fremfor mere lukrative bud i udenlandske klubber.

- stemningen kan sagtens påvirke resultaterne. Stemningen må hjælpe under kampene, kan ikke bevise det - men den køber jeg 100%

- flere tilskuere på andre tribuner. Ja/nej, pt er det meget populært at komme i Parken og stemningen er jo helt sikkert også medvirkende. Omvendt så skaber det også meget splid og jeg er tror sagtens det kan have negativ konsekvens på sigt, hvis der ikke kommer styr på det.

Alt i alt kan jeg ikke umiddelbart gennemskue hvad der er bedst for FCK, B eller C, men jeg synes klart der skal være plads til begge dele og jeg synes også der kan være plads til bøder. Antallet skal bare ned og mange af bannerne hører ikke til, det er når man vil befri sine kriminelle venner (når de nu sidder inde, så antager jeg de har gjort noget forkert), banner imod politiet osv. Lidt mere hensynstagen til de 20.000-25.000 andre medfans ville være ønskværdigt, men jeg er klar over at det er en fuldstændig naiv tanke. Derfor komme splittelsen jo også, jeg tror jo ikke på at disse fans tænker 1 cm ud over egen næsetip.

12. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

- flere tilskuere på andre tribuner. Ja/nej, pt er det meget populært at komme i Parken og stemningen er jo helt sikkert også medvirkende. Omvendt så skaber det også meget splid og jeg er tror sagtens det kan have negativ konsekvens på sigt, hvis der ikke kommer styr på det.
    Så længe man har sin egen tribune, så har jeg svært ved at se, hvordan diverse dumheder skal påvirke tilskuertallet på hjemmebane....altså medmindre de får tribuner lukket igen. Jeg er med jævne mellemrum rasende på (dele af) S12 pga diverse dumheder som pyroshow, åndsvage bannere osv, men da jeg ikke som sådan generes af det mht udsyn osv, så stopper det mig næppe i at komme i Parken. Det som kan koste er selvfølgelig ballade uden for stadion og hvis tingene spreder sig til andre tribuner som den gang, man fik frit lejde til at fyre pyro af på Øvre C. Det må FCK aldrig tillade.
    Derimod kommer jeg nærmest aldrig på udebane, da samme segment har "skræmt" mig væk fra disse ture. Jeg gider simpelthen ikke stå side om side med pyrotosser, have dårlig udsyn pga bannere osv. Det var sjovt så længe det varede, men de samme mennesker som mente der skulle være plads til alle slags fans har sørget for, at der ikke længere er plads til min slags på aways.

14. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Så længe man har sin egen tribune, så har jeg svært ved at se, hvordan diverse dumheder skal påvirke tilskuertallet på hjemmebane....altså medmindre de får tribuner lukket igen. Jeg er med jævne mellemrum rasende på (dele af) S12 pga diverse dumheder som pyroshow, åndsvage bannere osv, men da jeg ikke som sådan generes af det mht udsyn osv, så stopper det mig næppe i at komme i Parken. Det som kan koste er selvfølgelig ballade uden for stadion og hvis tingene spreder sig til andre tribuner som den gang, man fik frit lejde til at fyre pyro af på Øvre C. Det må FCK aldrig tillade.
    Derimod kommer jeg nærmest aldrig på udebane, da samme segment har "skræmt" mig væk fra disse ture. Jeg gider simpelthen ikke stå side om side med pyrotosser, have dårlig udsyn pga bannere osv. Det var sjovt så længe det varede, men de samme mennesker som mente der skulle være plads til alle slags fans har sørget for, at der ikke længere er plads til min slags på aways.
    Vi ser alle fodbold forskelligt og det synes jeg er super fedt. Mht udebaneture, så ville jeg ikke være nervøs for at tage med og mon ikke man kan få et udemærket udsyn, hvis man står ude i siden eller måske bagerst. Mu er fodbold i Parken blevet til en familieting og selvom jeg da gerne ville tage sønnike med på fodboldture, så er han bare for ung til at stå med FCK fans ude, det behøvede nødvendigvis ikke være sådan, men det overlever jeg nok.

Egentlig burde vi jo rose sektionen for Bayern kampen. God stemning, fin tifo, ingen lys og stadig høj stemning - men det er bare blevet sådan at man bare venter på næste fuck up og det er da en ærgerlig tanke

Edit - nu læser jeg også at fans har fyret fyrværkeri af foran deres Bayerns hotel. Skræmmende lavt niveau, dele af vires fans opfører sig simplethen så Brøndbysk
    Sidst redigeret af superestrella : 07.10.23 kl. 09:54

16. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Mht udebaneture, så ville jeg ikke være nervøs for at tage med og mon ikke man kan få et udemærket udsyn, hvis man står ude i siden eller måske bagerst.
    Jeg er ikke nervøs, men jeg gider simpelthen ikke besværet for at stå indhyllet i røg i halvdelen af kampen. For det er jo også blevet væsentlig mere besværligt med indgang, awaykort, blive på stadion efter slutfløjt etc, pga de samme mennesker. Jeg kommer for at se fodbold - ikke for alt det andet udenoms stemning.

Egentlig burde vi jo rose sektionen for Bayern kampen. God stemning, fin tifo, ingen lys og stadig høj stemning - men det er bare blevet sådan at man bare venter på næste fuck up og det er da en ærgerlig tanke.
    Ja for fanden. Kæmpe ros på stemningen (opførslen) i Parken tirsdag. Der var gang i den (på den gode måde) og man fulgte endda med i store dele af kampen, hvor man piftede, når Bayern havde bolden. Fantastisk kulisse.

Og så har du desværre ret i, at det er ærgerligt at man nu næsten blot venter på næste dumhed. Jeg håber virkelig, at returkampen i Bayern bliver samme velovervejede fest som i tirsdags. Men skal jeg være helt ærligt, så forventer jeg selvfølgelig, at man skal forsøge at overgå Bayerns pyrofest (det er åbenbart sådan man måler p.. i det miljø), ligesom man vel frygter at "vennerne" fra HSV selvfølgelig skal inviteres med....

Edit - nu læser jeg også at fans har fyret fyrværkeri af foran deres Bayerns hotel. Skræmmende lavt niveau, dele af vires fans opfører sig simplethen så Brøndbysk
    Jep. Det sædvanlige "se hvor seje vi er" og så er man skide ligeglad med alle de Københavnere som i samme ombæring for spoleret deres nat. Samme koncept med pyro - "se hvor seje vi ser og fuck alle vores medfans som vi ødelægger det for".

18. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Ingen lys? Tror du det var nefalygter i øjnene på løven?

Tilmeldingsdato
    Sep 2010

Vi ser alle fodbold forskelligt og det synes jeg er super fedt. Mht udebaneture, så ville jeg ikke være nervøs for at tage med og mon ikke man kan få et udemærket udsyn, hvis man står ude i siden eller måske bagerst.
    Det kan man ikke mere. Altså stille sig så man ikke bliver generet af fans. Vi er simpelthen blevet for mange. Ud med de flag.

21. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Det er en rigtig sjov leg, som klubben og 99% af os andre fans nu er kommet i klemme i.
    FCK tosser stikker til politiet -> politiet øffer i medierne - > FCK tosser stikker til politiet -> politiet øffer i medierne -> ......

Det er som en børnehave. De sædvanlige selviscenesættende spader slår til på tribunerne, og politiet/medierne giver dem præcis hvad de vil have, nemlig spalteplads og omtale. Ignorer dog tossernes budskaber, lad være med at vise dem i tv eller aviser og lad være med at kommentere på det fra politiets side. Giv i stedet klubberne kæmpe bøder (og pointstraf på sigt - en halv Corner-månedsløn rykker jo ikke noget) og få på den måde klubberne til at rydde ud i tosserne.

Jeg går forøvrigt ud fra, at de FCK tosser som åbenbart mener, at All Cops are Bastards lader være med at belemre systemet næste gang de får stjålet noget, bliver overfaldet eller lignende....
    Og så kom straffen for 2. runde af politibannerne: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...-politi-banner

Hvis jeg ikke så helt fejl på tv, så kørte vi 3. runde i Aarhus. Mon ikke vi også lige får en fin bøde for den også.....

Og skulle vi ikke snart blive enige om, at den der beef med politiet kan tages på bannere udenfor stadion, læserbreve, opslag på de sociale medier osv, så klubben og den hovedpart af fans som ikke gider dette pis kan blive blandet uden om det her. Der er 0% sympati at hente hos medfans på stadion eller Hr. og Fru Danmark som ser jeres bannere på tv - det er ren provokation og fører ikke det andet end splittelse i fanmiljøet, endnu mere betændt forhold til politiet og bøder til den klub, som I forestiller jer at støtte....selvmål på selvmål på selvmål.
    Sidst redigeret af k@sper : 10.10.23 kl. 15:06

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Og så kom straffen for 2. runde af politibannerne: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...-politi-banner

Hvis jeg ikke så helt fejl på tv, så kørte vi 3. runde i Aarhus. Mon ikke vi også lige får en fin bøde for den også.....

Og skulle vi ikke snart blive enige om, at den der beef med politiet kan tages på bannere udenfor stadion, læserbreve, opslag på de sociale medier osv, så klubben og den hovedpart af fans som ikke gider dette pis kan blive blandet uden om det her. Der er 0% sympati at hente hos medfans på stadion eller Hr. og Fru Danmark som ser jeres bannere på tv - det er ren provokation og fører ikke det andet end splittelse i fanmiljøet, endnu mere betændt forhold til politiet og bøder til den klub, som I forestiller jer at støtte....selvmål på selvmål på selvmål.
    Ret beset ville det da være toppen af kransekagen og meget lidt overraskende i denne nye virkelighed, hvor disciplinærudvalget åbenbart af egen drift (!) kæmper for nordkoreanske tilstande, hvis vi også fik en bøde for i Århus at skrive at man skal klage til den uafhængige bannerklagemyndighed.

Tilmeldingsdato
    Jan 2002

Jeg er helt enig i at tumperne godt må finde en anden måde at at ytre sig om politiet uden for stadion. Men hvordan pokker kommer DBU frem til at et banner skal koste 1-200k? Hvorfor ikke 5k eller 10 mio? Og hvem går pengene til? Og giver DBU sig selv en bøde for at stemme for at lukke Rusland ind i det gode selskab igen, sammen med alle de andre korrupte lande?

25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 28.07.23, 14:39
  2. Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 15.05.23, 16:42
  3. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread