Oprindeligt indsendt af
Døren
Perception is reality. Hvis du føler/oplever, at du bliver sat i samme bås som dem, der skriver bannere og tænder lys, så kan jeg ikke tage det fra dig. Jeg føler ikke, at jeg bliver sat i samme bås, selvom jeg står på samme tribune. Hverken min familie, venner eller kollegaer kommenterer nogensiden på det, når vi skændes fodbold.
Ad 1) Politiet og stewards kommer aldrig til at blande sig i bannere, lys og maskering på tribunen. Det bør efterhånden være klart for alle. Det ønske kommer op en gang om ugen 52 uger om året, og det kommer af sikkerhedsmæssige grunde ikke til at ske. Hvis der opstår et voldsomt slagsmål mellem fans, vil politiet dog på et tidspunkt blande sig, men almindeligt hærværk og brud på et stadions ordensreglement søges taget på overvågningen.
Ad 2) Det er jo interessant, for som jeg har skrevet et hav af gange, så har klubben/Lauesen en lang række interesser i, at Kernen skaber det, den skaber. Spørgsmålet er, hvornår det bliver for meget. Det er den interessante diskussion. Vi er næppe i nærheden. Spørgsmålet er jo også, hvorfor klubben har anket de seneste bannerbøder. Er det pengene, eller sker det af hensyn til ytringsfriheden?
Uanset hvordan man vender og drejer det, og uanset hvor tåbeligt man finder ACAB-budskabet, er det katastrofalt at søge at forhindre bannere med kritik af ordensmagten. "Imod stadionkarantæner" er fanme også et åndsvagt banner, men sådan er det. Jeg er uenig, men lever med det.