Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Opsang - Had-beskeder til spillerne?!

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Opsang - Had-beskeder til spillerne?!

På baggrund af denne artikel bliver jeg nødt til at komme med en opsang: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...et-gjorde-ondt

Jeg forstår simpelthen ikke hvilke fans, der skriver til spillerne direkte og håner, nedgør, truer og sviner dem. Der er andre FCK-spillere, der garanteret har haft lignende oplevelser. Måske der endda har været spillere, der har søgt væk fra klubben pga. selvsamme.

Kan vi ikke - én gang for alle - blive enige om, at hadbeskeder INGEN steder hører hjemme adresseret direkte til spillerne efter en kamp?

Vi har et fantastisk forum, hvor vi kan skændes, udskamme, latterliggøre, analysere og komme ud med al den galde, der måtte opstå. Skriv det her. Med så mange ord, du har lyst til. Bliv rasende, fornærmet, vred og sæt ord på det, hvis du absolut ikke kan lade være.

Men ikke til spillerne. Det handler om almindelige mennesker, der har ekstraordinære job. Fordi de tjener mere end du og jeg gør, er ikke ensbetydende med, du har ret til at angribe dem for en dårlig præstation. Hvis du ikke har noget pænt at sige, så hold din kæft.

Tak.
    "Tro kan flytte dværge."

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Re: Opsang - Had-beskeder til spillerne?!

Det kan desuden tilføjes, at spillerne næppe bliver bedre af at blive svinet til på den måde. Så hvis man virkelig vil denne klub det bedste - og det vil de fleste fans formentlig - så hjælper det mere med en opmuntring og et skulderklap efter en dårlig kamp/fejl end en tilsvining. En tilsvining giver kun mere usikkerhed og dermed flere fejl.

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Kom igen Valde!

4. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

At man direkte skriver hadebeskeder til Lund eller nogen som helst spiller hører ingen steder hjemme og er direkte latterligt.

Hvis vi kigger på det sportslige bedømt på denne og sidste sæson, så har Lund altså bare ikke niveau til start 11 sorry to say. Han er virkelig langsom og opfatter situationerne ekstremt langsomt.

Javel han er ung, jeg syntes bare der er mange mangler i hans spil. Jeg tror ikke han bliver en succes i klubben.

Men jeg håber jeg må sluge mine ord.

6. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Skyldes den her tråd at man tror det er folk fra sidelinien der sender DM’s til Lund om at han er den nye Maguire? Det er vel næppe det rette forum?

Med så stor en fanbase (på sjælland selvfølgelig, så kan GFH claime Jylland) kommer det så bag på nogen at random teenagere skriver flabede beskeder til en spiller der koster et af de største resultater i klubbens historie?

8. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Skyldes den her tråd at man tror det er folk fra sidelinien der sender DM’s til Lund om at han er den nye Maguire? Det er vel næppe det rette forum?

Med så stor en fanbase (på sjælland selvfølgelig, så kan GFH claime Jylland) kommer det så bag på nogen at random teenagere skriver flabede beskeder til en spiller der koster et af de største resultater i klubbens historie?
    Der kan vel sagtens være nogle brugere/læsere herinde som i frustration har gjort noget de ikke skal? Det kan vel ikke helt afvises…

Uanset hvad synes jeg det er fint med en tråd, og kun godt der kommer fokus på sådan noget….

10. De følgende 5 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad OP's tanker er bag. Men jeg tror, at det er en forenkling af situationen, hvis du mener, at der ikke kan være personer herinde som har deltaget. Ligesom det formentlig ikke kun handler om random teenagere som skriver "flabede beskeder" - jeg gætter på, at det også handler om voksne mennesker (det er jo bare at kigge på, hvordan nogen voksne mennesker kan finde på skrive på SoMe) og alene det at personlig tilsvining i direkte beskeder til manden blot kaldes "flabede beskeder", synes jeg er en smule problematisk.

Jeg synes det var et godt indlæg, og selvom ingen herinde måske er involveret, så kan det forhåbentlig lige få alle til at tænke en smule over deres omgangstone på nettet generelt. Vi kan f.eks. endda overveje tonen hvorom spillerne omtales herinde, hvor spillerne sikkert også kigger med af og til.

12. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Mar 2012

Hehe. Hvorfor overhovedet diskutere lys og larm herinde, når nu kun nogle få topboys læser med. Hvorfor overhovedet diskutere spillere og taktik, når Nees ikke læser med. Og hvorfor overhovedet diskutere og svine Viaplay, når Jørgen Madsen Lindemann ikke læser med. Så mange spørgsmål.

14. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Feb 2017

Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hehe. Hvorfor overhovedet diskutere lys og larm herinde, når nu kun nogle få topboys læser med. Hvorfor overhovedet diskutere spillere og taktik, når Nees ikke læser med. Og hvorfor overhovedet diskutere og svine Viaplay, når Jørgen Madsen Lindemann ikke læser med. Så mange spørgsmål.
    Vi har et fantastisk forum, hvor vi kan skændes, udskamme, latterliggøre, analysere og komme ud med al den galde, der måtte opstå. Skriv det her. Med så mange ord, du har lyst til. Bliv rasende, fornærmet, vred og sæt ord på det, hvis du absolut ikke kan lade være.”

Nu lægges der jo tydeligvis op til at sideliniens hårde kerne skal være at opføre sig ordentligt. Giver vel næppe særligt meget mening. Ligesom I heller ikke bliver bedt om at styre jeres brug af pyroteknik.

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Vi har et fantastisk forum, hvor vi kan skændes, udskamme, latterliggøre, analysere og komme ud med al den galde, der måtte opstå. Skriv det her. Med så mange ord, du har lyst til. Bliv rasende, fornærmet, vred og sæt ord på det, hvis du absolut ikke kan lade være.”

Nu lægges der jo tydeligvis op til at sideliniens hårde kerne skal være at opføre sig ordentligt. Giver vel næppe særligt meget mening. Ligesom I heller ikke bliver bedt om at styre jeres brug af pyroteknik.
    Har som en direkte udløber af stemningen herinde droppet mit ellers ugentlige pyroshow på NC! For år tilbage :-)

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Jeg tror du trænger til at få genopfrisket dine tanker om FCK's position i Jylland. Vi er mange tilflyttere, og FCK er den suverænt største klub blandt folk under 30. Det siger jeg ud fra empiri indsamlet siden 2010 som gymnasielærer i Aarhus-området. Faktisk har jeg haft en del klasser, hvor FCK var større end AGF. BØF er noget deres fædre støtter.

18. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved selvfølgelig ikke, hvad OP's tanker er bag. Men jeg tror, at det er en forenkling af situationen, hvis du mener, at der ikke kan være personer herinde som har deltaget. Ligesom det formentlig ikke kun handler om random teenagere som skriver "flabede beskeder" - jeg gætter på, at det også handler om voksne mennesker (det er jo bare at kigge på, hvordan nogen voksne mennesker kan finde på skrive på SoMe) og alene det at personlig tilsvining i direkte beskeder til manden blot kaldes "flabede beskeder", synes jeg er en smule problematisk.

Jeg synes det var et godt indlæg, og selvom ingen herinde måske er involveret, så kan det forhåbentlig lige få alle til at tænke en smule over deres omgangstone på nettet generelt. Vi kan f.eks. endda overveje tonen hvorom spillerne omtales herinde, hvor spillerne sikkert også kigger med af og til.
    Tanken bag opslaget er simpel. Der er garanteret en overvejende grad af fans herinde, der ALDRIG ville udsætte spillerne for den type af kommunikation. Men måske der en enkelt eller to, der fx har ment, at Lund der taber duellen til Müller kostede holdet et meget stort resultat, og at han personligt skal holdes ansvarlig. Og det skal han bare han at vide NU. Min holdning er så, at man er en gigadonisk nar, hvis man bruger sit liv på at kontakte manden, nedgøre, håne og angribe ham. Du er i øvrigt også en elendig FCK-fan. Det tjener intet formål at skrive til den pågældende spiller direkte andet end at du, for en kort stund, får tilfredsstillet din frustration. Bare stop det. Skriv det herinde. Lad os diskutere det. Debatniveauet er (for det meste) vanvittig højt og kampanalyserne ca. 140 gange bedre end dem som Tøffe & friends kan levere under/efter en kamp.

Jeg gør mig ingen forhåbninger om, at det ændrer noget i det store hele. De positive tilkendegivelser synes dog at indikere, at jeg ikke var alene med holdningen. Måske det kan sprede sig og forhindre bare én latterlig besked til en af spillerne. Måske det ikke ændrer en skid. Nu snakker vi i det mindste om det.
    "Tro kan flytte dværge."

20. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Støtter indlægget 100%. Måske skal vi også tænke over hvad vi skriver herinde fra tid til anden - selvom der skal være plads til kritik osv. så kan jeg (og andre) sagtens vurdere når den bliver for personlig - og det sker.

Jeg har aldrig forstået folk som kontakter en “kendt” eller en fodboldspiller for st svine dem. Det giver bare 0 mening

22. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Opsang!
    By SALT in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 01.11.06, 14:37
  2. SMS Beskeder om Tragedien
    By Fosse in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 28.10.04, 09:25

Regler for meddelelser