Se afstemningsresultater: Hvem vinder fodboldkampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK

21 38.18%
  • Uafgjort

21 38.18%
  • Brøndby

11 20.00%
  • FCK vinder, men Cornelius må udgå (Fårk Zanka)

6 10.91%
Multiple Choice Poll.
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 44 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF (12/11-2023 kl. 12:00)

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF (12/11-2023 kl. 12:00)

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men han var trods alt ret meget med i spillet og skabte da lidt farlige situationer modsat den anden side, hvor Roony var usynlig. Det virker desværre lidt som en tendens, at han falder ud af kampene, når han starter i kampe med stor fysisk, imens han oftest er kampafgørende, når han kommer ind efter pausen og modstanderne er lidt møre.
    Før vi gør det til en sandhed, at Roony er bedre som super-sub, er det måske værd at konstatere, at fem af hans foreløbigt syv ligamål er scoret i fem forskellige kampe, som han alle startede inde i. Sagen er nok snarere blot, at han stadig er ung, og at hans præstationer er svingende.
    Garneren

______________________________ ___________

Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvorfor i alverden har man en skadet Corner på bænken?
    Jeg var stensikker på, at vi i de sidste 10 minutter ville bruge ham og Boilesen for at lægge det ekstra tryk på. Corner er både et bæst på defensive dødbolde og med Orris "wind-agtige"-link-up evner, havde det været giftigt. Særligt med to venstreskøjter (Sørensen og Boile) til indlæg og føre bolden frem ad banen.

Jeg tænker, man vurderede det ville være for satset og det ene point langt hen ad vejen var tilstrækkeligt. Vi vinder jo ikke Superligaen før jul alligevel. Udgangspunktet er mange gange bedre end sidste år i samme periode.

Vi viser igen, hvor svært vi har det mod 5-3-2 (eller 3-5-2 om man vil) når backerne har et bredt udgangspunkt, der skævvrider vores organisation. Deres presspil består af 2 mand, der gjorde det aldeles fremragende i momenter mod os, og lukker ned centralt (både Falk og Wass var deres direkte modstandere overlegne på midtbanen; det gav stilstand). Vi får ikke skabt noget som helst over kanterne, desværre, men undgår også større fejl (og det gør de i øvrigt også). Alligevel har vi chancerne til at tage de 3 point i dag, og burde have gjort det, men jeg kan ikke rigtigt være utilfreds.

Jeg får sværere og sværere ved at sætte en ideel start-11'er...
    "Tro kan flytte dværge."

Tilmeldingsdato
    Jun 2003

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja du er for flink, men det er du tit :)

Missionen da vi solgte Daramy var jo at få en erstatning der kunne noget af det samme så ikke noget "Tjaa" han var købt som afløser. Det er jo den type vi skal have. Jeg bedømmer Achouri først og fremmest på hans spids kompetencer han havde i Viborg som netop var hans hurtighed og driblinger overfor sin modstandere, som vi stort set ikke ser noget til.
    Hvis man kigger på fotmobs stats, så er Achouri foran Daramy på mange parametre hvis du vælger stats per 90 og sammenligner med CL og Superliga.

https://www.fotmob.com/players/965349/mohamed-daramy

https://www.fotmob.com/players/1015128/elias-achouri

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg var stensikker på, at vi i de sidste 10 minutter ville bruge ham og Boilesen for at lægge det ekstra tryk på. Corner er både et bæst på defensive dødbolde og med Orris "wind-agtige"-link-up evner, havde det været giftigt. Særligt med to venstreskøjter (Sørensen og Boile) til indlæg og føre bolden frem ad banen.

Jeg tænker, man vurderede det ville være for satset og det ene point langt hen ad vejen var tilstrækkeligt. Vi vinder jo ikke Superligaen før jul alligevel. Udgangspunktet er mange gange bedre end sidste år i samme periode.

Vi viser igen, hvor svært vi har det mod 5-3-2 (eller 3-5-2 om man vil) når backerne har et bredt udgangspunkt, der skævvrider vores organisation. Deres presspil består af 2 mand, der gjorde det aldeles fremragende i momenter mod os, og lukker ned centralt (både Falk og Wass var deres direkte modstandere overlegne på midtbanen; det gav stilstand). Vi får ikke skabt noget som helst over kanterne, desværre, men undgår også større fejl (og det gør de i øvrigt også). Alligevel har vi chancerne til at tage de 3 point i dag, og burde have gjort det, men jeg kan ikke rigtigt være utilfreds.

Jeg får sværere og sværere ved at sætte en ideel start-11'er...
    Uanset hvad virker det besynderligt, at Neestrup ikke udnytter vores højtbesungne bredde og kun bruger tre af sine fem udskiftninger i en kamp, hvor vi i den grad mister grebet i anden halvleg.
    Garneren

Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."

Brøndby-sandheden

5. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Uanset hvad virker det besynderligt, at Neestrup ikke udnytter vores højtbesungne bredde og kun bruger tre af sine fem udskiftninger i en kamp, hvor vi i den grad mister grebet i anden halvleg.
    Hvilke udskiftninger savnede du?
    Jeg sidder med indtrykket, at det primært var i starten af 2. halvleg hvor vi hang bagefter og det sidste af kampen, hvor vi igen overtog spillet og chancerne. Derfor ved jeg ikke, hvor meget det ville give mening at skifte mere. Bagkæden ville jeg i hvert fald ikke skifte i, da Bif lurede på omstillinger og det ville være giftigt med f.eks. Boile overfor en hurtig Kvistgaarden. Centralt kunne vi måske godt have brugt lidt friske kræfter, da Moi aldrig rigtigt fik sat sig igennem, men her havde man med Leragers ikke-planlagte udskiftning kun Højlund tilbage. Man kunne selvfølgelig være gået den retning, men her prioriterede man nok Achouri på banen i stedet for - jeg tror ikke, at man ønskede at skifte Claesson ud. Man kunne selvfølgelig have skiftet Corner ind for f.eks. Achouri, men det ville enten betyde et systemskift eller Orri på en kant, hvilket man sikkert ikke ville i en kamp, hvor man kunne leve med uafgjort.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvorfor i alverden har man en skadet Corner på bænken?
    Hvor står der, at han var skadet? Han sprintede rundt som en vanvittig på sidelinjen og så bestemt ikke skadet ud.

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Hvor står der, at han var skadet? Han sprintede rundt som en vanvittig på sidelinjen og så bestemt ikke skadet ud.
    Corner var til behandling fredag eftermiddag.

Zan

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Hvilke udskiftninger savnede du?
    Jeg sidder med indtrykket, at det primært var i starten af 2. halvleg hvor vi hang bagefter og det sidste af kampen, hvor vi igen overtog spillet og chancerne. Derfor ved jeg ikke, hvor meget det ville give mening at skifte mere. Bagkæden ville jeg i hvert fald ikke skifte i, da Bif lurede på omstillinger og det ville være giftigt med f.eks. Boile overfor en hurtig Kvistgaarden. Centralt kunne vi måske godt have brugt lidt friske kræfter, da Moi aldrig rigtigt fik sat sig igennem, men her havde man med Leragers ikke-planlagte udskiftning kun Højlund tilbage. Man kunne selvfølgelig være gået den retning, men her prioriterede man nok Achouri på banen i stedet for - jeg tror ikke, at man ønskede at skifte Claesson ud. Man kunne selvfølgelig have skiftet Corner ind for f.eks. Achouri, men det ville enten betyde et systemskift eller Orri på en kant, hvilket man sikkert ikke ville i en kamp, hvor man kunne leve med uafgjort.
    Det er klart, at Diogos og Leragers utidige udskiftninger indsnævrede mulighederne, men jeg undrede mig over, at Achouri fik lov til at spille en hel rædderlig kamp til ende. Ja, det ville have krævet, at Højlund var kommet på banen, og at enten Elyounoussi eller Claesson var rykket ud på kanten, men det havde jeg ikke været utryg ved.

Nu endte det heldigvis ikke i en katastrofe, men det undrer mig nu også, at Boilesen ikke kommer ind i stedet for Vavro undervejs i anden halvleg. Da Vavro fik gult i starten af kampen, var jeg næppe den eneste, der frygtede, hvad det kunne ende med - Vavros løsgående missil-form taget i betragtning - og Boilesen viste mod Man U, at hans placeringsevne og intelligens i høj grad gør det op for hans manglende fart. Plus at hans pasningsfod formentlig ville have gavnet vores offensive spil, som var gået i stå.

Bortset fra det undrer det mig, at Cornelius ikke kommer ind i stedet for Orri. Han gjorde det godt mod Randers og blev sparet mod Man U, og i en anden halvleg, hvor vi havde svært ved at få spillet til at fungere, havde det været oplagt at sætte en targetman-type ind frem for Orri.

Generelt er jeg bare skuffet over, at vi åbenbart var tilfredse med uafgjort i en hjemmekamp mod ærkerivalerne lige inden en landsholdspause, som gjorde det muligt at brænde al krudt af uden at skulle bekymre sig om næste kamp.
    Garneren

Brøndby-logik

Brøndby-sandheden

10. De følgende 8 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2003

Står ikke noget sted, men det var ret tydeligt, at der var et eller andet, allerede inden kampen startede. Han rendte konstant rundt og var i dialog med lægestaben.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Det er klart, at Diogos og Leragers utidige udskiftninger indsnævrede mulighederne, men jeg undrede mig over, at Achouri fik lov til at spille en hel rædderlig kamp til ende. Ja, det ville have krævet, at Højlund var kommet på banen, og at enten Elyounoussi eller Claesson var rykket ud på kanten, men det havde jeg ikke været utryg ved.
    Jeg er enig i, at Achouri ikke lykkedes med meget. Men samtidig var det for mit vedkommende da stadig ham, som jeg hele kampen håbede/troede på kunne lave noget overraskende eller sætte en mand, så vi kunne score et mål.

Nu endte det heldigvis ikke i en katastrofe, men det undrer mig nu også, at Boilesen ikke kommer ind i stedet for Vavro undervejs i anden halvleg. Da Vavro fik gult i starten af kampen, var jeg næppe den eneste, der frygtede, hvad det kunne ende med - Vavros løsgående missil-form taget i betragtning - og Boilesen viste mod Man U, at hans placeringsevne og intelligens i høj grad gør det op for hans manglende fart. Plus at hans pasningsfod formentlig ville have gavnet vores offensive spil, som var gået i stå.
    Man kan sagtens argumentere for, at Boiles pasningsfod ville være god at få ind, men samtdig synes jeg egentlig, at både Vavro og Diks var gode på bolden i går. Endvidere ville jeg som nævnt være nervøs med Boile overfor Kvistgaarden (inden han blev skiftet ud), da vi så Lind mod Silkeborg fuldstændig sætte Boile på en omstilling, og Kvistgaard er vel endnu mere hurtig og pågående. Mht Vavro som løsgående missil, så var jeg bestemt også nervøs. Men det er måske ikke helt fair, at vi har det sådan, for han var vel ikke ligefrem en historik med at trække et rødt kort, når han har fået en advarsel? Jeg synes faktisk, at han spillede glimrende efter sin advarsel.

Bortset fra det undrer det mig, at Cornelius ikke kommer ind i stedet for Orri. Han gjorde det godt mod Randers og blev sparet mod Man U, og i en anden halvleg, hvor vi havde svært ved at få spillet til at fungere, havde det været oplagt at sætte en targetman-type ind frem for Orri.
    Jeg håbede også, at Corner ville komme ind. Men som andre nævner, så har han måske ikke været helt klar, og han blev måske kun holdt klar i tilfælde af, at vi kom bagud. Forøvrigt har Orri også gjort det godt i flere kampe, hvor han er kommet ind. Han lavede senest to assists i Randers, så det kan også bare være, at han blev vurderet mere egnet end Corner.

Generelt er jeg bare skuffet over, at vi åbenbart var tilfredse med uafgjort i en hjemmekamp mod ærkerivalerne lige inden en landsholdspause, som gjorde det muligt at brænde al krudt af uden at skulle bekymre sig om næste kamp.
    Det er nok ikke helt så sort/hvidt som du skriver. Vi var da klart det hold, som prøvede mest at vinde og som pressede på til sidst. F.eks. ser jeg det da som et offensivt træk at holde Achouri på banen fremfor Højlund, som du efterlyser.
    Når det er sagt, så er der da ingen tvivl om, at vi ikke satsede hele butikken med ekstra angriber, skift i system eller lignende, da vi trods alt lever ok med en uafgjort. Det kan man mene om, hvad man vil, men vi trak os da ikke tilbage eller holdt op med at spille fremad på noget tidspunkt, så jeg synes da nok, at vi gik efter sejren kampen igennem.

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Jeg kan se at Copenhagen Sundays er meget sure på politiet, og givet, den video der florerer er også grim. Men jeg kan på twitter så også se en video der viser at brøndby fansene er på vej ned af øster alle, og det udløser svaret fra politiet. De skal ikke den vej. Oven i det, så har en brønder, lagt et billede op af nedre B, der viser at vi ikke kan finde ud af at gå hjem. Ideen med at holde udefans på tribunen giver ffs kun mening, hvis hjemmeholdets fans kan finde ud af noget så simpelt, som at tage hjem før luk.

Så ja den video er grim, men hvad går forud, fra begge sider. Jeg har svært ved at købe at gruperingerne ville mødes for at high five over et koordineret 13:11 banner.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

14. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2016

Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg kan se at Copenhagen Sundays er meget sure på politiet, og givet, den video der florerer er også grim. Men jeg kan på twitter så også se en video der viser at brøndby fansene er på vej ned af øster alle, og det udløser svaret fra politiet. De skal ikke den vej. Oven i det, så har en brønder, lagt et billede op af nedre B, der viser at vi ikke kan finde ud af at gå hjem. Ideen med at holde udefans på tribunen giver ffs kun mening, hvis hjemmeholdets fans kan finde ud af noget så simpelt, som at tage hjem før luk.

Så ja den video er grim, men hvad går forud, fra begge sider. Jeg har svært ved at købe at gruperingerne ville mødes for at high five over et koordineret 13:11 banner.
    Kan du linke til de videoer og billeder?

Tilmeldingsdato
    Nov 2007

Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Kan du linke til de videoer og billeder?
    Her er CS post hvor man ser at politiet bakker brønderen væk fra østre allé https://x.com/cphsundays/status/1724...txLNltXwni54lg
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg synes vi er alt for dårlige på bolden og så er vores tekniske kvalitet simpelthen ikke god nok. Jeg kunne sagtens har brugt Boilesen inde og så er jeg enig i af Achouri intet bringer. Det jeg var nervøs for, da vi hentede ham - det ser vi pt. Han er simpelthen ikke en stjernespire. Han er god nok til FCK og kan bidrage med fart og teknik, men han er milevidt fra den klasse Daramy havde.

Ale i alt en skuffende kamp. Det er positivt vi holder nullet, men vi skaber alt for lidt.

Dommeren dømmer en tvivlsom kamp, ikke uduelig kamp, men Brøndby fik godt nok mange billige frispark og det gule til Achouri var helt væk. Den linje han dømte uden for feltet betød jo at selv CS skulle have straffe (hvilket der ikke var) og så vil jeg gerne lige se den offside situation ved Lerager manglende straffe. Det kan kun være CS, men har intet set der lignede offside endnu elles kan straffet godt dømmes (jeg har hellere ikke set den anden påstand omkring han rammer bolden først). Det blev dog ikke dømt og de brugte da ellers rigeligt med tid på det.

Jeg er virkelig skuffet over spillet og synes godt snart vi må se bedre kvalitet, men nu kommer tiden med dårlige baner, så det sker nok ikke
    Det er banen jo! Julemand siger det selv! Og Falk!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 131
    Sidste Meddelelse: 12.10.23, 16:42
  2. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 12.10.23, 16:12
  3. Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 15.05.23, 16:42
  4. Svar: 130
    Sidste Meddelelse: 02.05.23, 20:06
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53

Tags for this Thread