Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 75

Emner: F.C. Københavns kvindehold

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    F.C. Københavns kvindehold

    Uanset hvad man måtte mene om fast track-idéen (personligt glæder det mig, at der er et kvindehold på vej i klubben, men jeg er principiel modstander af, at de sportslige principper skal overrules af særbehandling), så giver det her regnestykke fra Lars Seier ingen mening for mig. Med mindre selvfølgelig at fast track-modellen indeholder en udvidelse af antallet af hold i de øverste rækker, men det har jeg ikke hørt noget om:

    Men nu ser det ud til at vi skal starte i Serie 2 og igennem fem sæsoners oprykninger, før vi kan bidrage for alvor. Måske kan kvindernes topklubber se en fordel i at hytte deres egne snævre interesser, men hvad med de små klubber i lavere rækker, der kan vinke farvel til chancen for oprykning, hvis de nu skal konkurrere med et eller flere hold, der er langt bedre end dem selv?
    Hvis antallet af hold i de bedste rækker forbliver det samme, ville en fast track-model jo gøre det præcis lige så svært for holdene i de laveste rækker at rykke op, da FCK og andre holds forlomme i sagens natur ville betyde færre oprykkerpladser hele vejen ned gennem systemet.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...vmaal/10035537
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Uanset hvad man måtte mene om fast track-idéen (personligt glæder det mig, at der er et kvindehold på vej i klubben, men jeg er principiel modstander af, at de sportslige principper skal overrules af særbehandling), så giver det her regnestykke fra Lars Seier ingen mening for mig. Med mindre selvfølgelig at fast track-modellen indeholder en udvidelse af antallet af hold i de øverste rækker, men det har jeg ikke hørt noget om:



    Hvis antallet af hold i de bedste rækker forbliver det samme, ville en fast track-model jo gøre det præcis lige så svært for holdene i de laveste rækker at rykke op, da FCK og andre holds forlomme i sagens natur ville betyde færre oprykkerpladser hele vejen ned gennem systemet.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...vmaal/10035537
    Argumentationen er vel, at FCK med relativt beskedne investeringer kan "forhåndsafgøre" resultatet i den konkrete række indtil oprykning til bedste række er sikret. Personligt har jeg ikke rigtigt nogen holdning. Men jeg kan da godt følge Seiers argumentation om, at fra et rent kommercielt perspektiv så giver det mening at give FCK en plads i den bedste række. Omvendt med rent sportslige briller så kan den tankegang hurtigt blive en glidebane. Vi er jo heller ikke al for begejstrede for den tankegang på herresiden, når det f.eks. kommer til adgang til Champions League osv.

    Noget helt andet er, så virker det som om, der er en udbredt forståelse af, at det er et UEFA-krav, at FCK har et kvindehold i den bedste række fremadrettet. Det er altså ikke. Det er et krav, at man støtte udviklingen i kvindefodbold, men det kan ske på flere forskellige måder:

    Article 21 Women’s football activities
    The licence applicant must support women’s football by implementing measures
    and activities aimed to further develop, professionalise and popularise women’s
    football such as:
    a. entering a first and/or youth team in official competitions;
    b. providing support to an affiliated women’s football club; or
    c. organising other women’s football initiatives as defined by the licensor.


    https://editorial.uefa.com/resources...ns_2022-en.pdf
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Uanset hvad man måtte mene om fast track-idéen (personligt glæder det mig, at der er et kvindehold på vej i klubben, men jeg er principiel modstander af, at de sportslige principper skal overrules af særbehandling), så giver det her regnestykke fra Lars Seier ingen mening for mig. Med mindre selvfølgelig at fast track-modellen indeholder en udvidelse af antallet af hold i de øverste rækker, men det har jeg ikke hørt noget om:



    Hvis antallet af hold i de bedste rækker forbliver det samme, ville en fast track-model jo gøre det præcis lige så svært for holdene i de laveste rækker at rykke op, da FCK og andre holds forlomme i sagens natur ville betyde færre oprykkerpladser hele vejen ned gennem systemet.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...vmaal/10035537
    Vi ser virkelig smålige og børnefornærmede ud i den her sag. Det var jo i øvrigt netop de små klubber i "bredden", der har været mod fast-track. Men de små klubber kunne måske have fået mere ud af, at der ville komme flere penge ind i kvindefodbold. Det virker lidt som spild af tid, at forsinke FC København projektet - men som alle jo siger, så er det jo en mærkelig bastard, at lade hold springe over. Og der ser vi bare lidt småpinlige ud, når vi piver over det. Der skal vi da bare melde klart ud, at det synes vi da er ærgerligt, og det ville have været fint for dansk kvindefodbold, men så bruger vi da bare gerne de nødvendige år på at få et hold op.

    Og kan man i øvrigt ikke rimelig nemt springe nogle af de første rækker over, ved bare et købe licensen for et hold f.eks. i 2. division? Eller rækken under? Og så kan de hygge sig med nogle penge, mens DE spiller sig op igen fra serie 2 (eller hvor man nu starter). Det virker som noget, der burde kunne lade sig gøre.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Argumentationen er vel, at FCK med relativt beskedne investeringer kan "forhåndsafgøre" resultatet i den konkrete række indtil oprykning til bedste række er sikret.
    Jeg tror, du misforstår min pointe. Det er klart, at et FCK-hold i den femtebedste række meget nemt vil kunne være en gigant, der nærmest er sikker på at rykke op, når sæsonen starter. Men Seier lader til i sin argumentation at glemme, at hvis et FCK-hold stryger ind i en af de øverste rækker - og antallet af hold i rækkerne vel at mærke forbliver det samme - så vil det jo betyde, at der skal rykke et hold færre op i alle de lavere rækker i den pågældende sæson. Derfor holder det argument ikke.

    Og som ougar skriver, kommer modstanden mod fast track ikke fra de store klubber, men fra de lavere rækker, så han lader til grundlæggende at have misforstået konflikten. Men det er nok den kommercielle hjerne, der bare ikke kan fatte, at der er andre værdier, der vægter højere for nogen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Og kan man i øvrigt ikke rimelig nemt springe nogle af de første rækker over, ved bare et købe licensen for et hold f.eks. i 2. division? Eller rækken under? Og så kan de hygge sig med nogle penge, mens DE spiller sig op igen fra serie 2 (eller hvor man nu starter). Det virker som noget, der burde kunne lade sig gøre.
    Jo, og det er vist også den model, man arbejder videre med nu. Men KB og B 1903 er efter sigende modvillige mod at lukke endnu en "moderklub" ind i fællesskabet.

    Jeg må indrømme, at jeg har det blandet med den model. Hvis FCK's kvindehold skal ud at spille i Sundby, som har været på tale, tror jeg ikke, det vil gavne opbakningen. Og så kan jeg godt lide idéen om, at vi starter vores helt eget hold og ikke dræber et gammelt hold for at komme foran. Og det ville være et smukt signal, hvis kvindeholdet også spillede i Parken, men det kommer jo desværre næppe til at ske.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jo, og det er vist også den model, man arbejder videre med nu. Men KB og B 1903 er efter sigende modvillige mod at lukke endnu en "moderklub" ind i fællesskabet.

    Jeg må indrømme, at jeg har det blandet med den model. Hvis FCK's kvindehold skal ud at spille i Sundby, som har været på tale, tror jeg ikke, det vil gavne opbakningen. Og så kan jeg godt lide idéen om, at vi starter vores helt eget hold og ikke dræber et gammelt hold for at komme foran. Og det ville være et smukt signal, hvis kvindeholdet også spillede i Parken, men det kommer jo desværre næppe til at ske.
    Jeg mente netop ikke et samarbejde. Jeg mente bare købe en licens af en anden klub - aner ikke om det overhovedet kan lade sig gøre - så ikke noget med at lukke andre ind, men købe deres licens og starte FC København op på den licens i hvad den 4. bedste række nu hedder, og så kan de oprette en ny licens i serie 2 og spille sig op igen og til gengæld have penge til et nyt klubhus. Så tager det kun 3 år at være i øverste række i stedet for 7. Det er også usportsligt, men det er ikke noget, som andre umiddelbart kan blokere - gætter jeg på uden at ane en bjælde om det.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Jeg synes det gir god mening med Sundby-modellen. Og det er da fint at spille i Sundby Idrætspark. Det er godt for FC København at markere sig her ude på øen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jo, og det er vist også den model, man arbejder videre med nu. Men KB og B 1903 er efter sigende modvillige mod at lukke endnu en "moderklub" ind i fællesskabet.

    Jeg må indrømme, at jeg har det blandet med den model. Hvis FCK's kvindehold skal ud at spille i Sundby, som har været på tale, tror jeg ikke, det vil gavne opbakningen. Og så kan jeg godt lide idéen om, at vi starter vores helt eget hold og ikke dræber et gammelt hold for at komme foran. Og det ville være et smukt signal, hvis kvindeholdet også spillede i Parken, men det kommer jo desværre næppe til at ske.
    h

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Jeg har det virkelig stramt med at vi forsøger at betale os fra at starte lige op med som alle andre og jeg stnes Sejr er en kæmpe klovn at hører på. FCK har absolut ingen interesse vist for kvindefodbold og nu når de er presset til det, så tuder man. Det klæder ikke vores klub.

    Bid i det sure æble, start op og lev med konsekvenserne. Sejr bliver bare mere og mere usympatisk at høre på

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg mente netop ikke et samarbejde. Jeg mente bare købe en licens af en anden klub - aner ikke om det overhovedet kan lade sig gøre - så ikke noget med at lukke andre ind, men købe deres licens og starte FC København op på den licens i hvad den 4. bedste række nu hedder, og så kan de oprette en ny licens i serie 2 og spille sig op igen og til gengæld have penge til et nyt klubhus. Så tager det kun 3 år at være i øverste række i stedet for 7. Det er også usportsligt, men det er ikke noget, som andre umiddelbart kan blokere - gætter jeg på uden at ane en bjælde om det.
    Ah, på den måde. Det aner jeg ikke, om man kan eller må. Det er i hvert fald ikke en model, der er blevet vendt, tror jeg.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Jeg synes det gir god mening med Sundby-modellen. Og det er da fint at spille i Sundby Idrætspark. Det er godt for FC København at markere sig her ude på øen.
    Tjo, det er det vel. Det er nok bare min generelle modstand mod at bevæge mig syd for Christmas Møllers Plads, der spiller ind. ;-)

    Jeg ville nu stadig elske, hvis kvindeholdet også spillede i Parken. Hvis Inter og Milan (og alle mulige andre italienske hold) kan dele bane, kan vi vel også.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Jeg ville nu stadig elske, hvis kvindeholdet også spillede i Parken. Hvis Inter og Milan (og alle mulige andre italienske hold) kan dele bane, kan vi vel også.
    Så skal vores nye Head Groundsman da vist lige vise nogle mirakler først...
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Så skal vores nye Head Groundsman da vist lige vise nogle mirakler først...
    Det er klart. Det vil nok kræve mindre Minds of 99 og mere rettidig vanding. Men helt alvorligt, hvis banen i Milano kan holde til, at Inter og Milan spiller både liga og europæisk fodbold på den, burde Parkens også kunne holde til to hold.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Inter og AC Milan spiller nu aldrig begge på San Siro i samme weekend (udover de indbyrdes opgør, selvfølgelig).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Inter og AC Milan spiller nu aldrig begge på San Siro i samme weekend (udover de indbyrdes opgør, selvfølgelig).
    Nej, men det ville FCK's to hold vel heller ikke behøve at gøre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: FCK - sagde eller skrev VI virkelig det?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tjo, det er det vel. Det er nok bare min generelle modstand mod at bevæge mig syd for Christmas Møllers Plads, der spiller ind. ;-)
    Jeg befinder mig der nu, og tro mig, der er ikke noget at komme efter ;-)

    Men min modstand mod den løsning går i virkeligheden ikke på adressen; mere at jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skulle stille op med et Sundby-hold, der har fået klistret et København-logo på. Det virker så falsk som som en fyrrekronersseddel. Eller som FCK Håndbold.

    Jeg er her for KB, og det har jeg hele tiden været. Yngre fans, der egentlig ikke har noget forhold til moderklubberne, kan selvfølgelig være ligeglade med den faktor. Og lur mig, om ikke det er tænkt ind i den plan.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. F.C. Københavns Fanradio
    By Wilkens in forum De korte linier
    Svar: 401
    Sidste Meddelelse: 02.02.24, 20:52
  2. Københavns nye målmand
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 65
    Sidste Meddelelse: 11.08.14, 09:31
  3. FC Københavns spillestil
    By Bo N K in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 29.02.08, 09:59
  4. F.C. Københavns tredietrøje
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 25.05.06, 15:35
  5. FC Københavns træningsanlæg
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 08.03.04, 19:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •