Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
62. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Bayern München vinder med 3+ mål

    22 35.48%
  • Bayern München vinder med max. 2 mål

    14 22.58%
  • Uafgjort

    16 25.81%
  • FCK vinder

    10 16.13%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Årets sidste europæiske udekamp byder på en tur til foden af Alperne, når Byens Hold besøger Allianz Arena (som i UEFA-regi kaldes Fussball Arena München) i Bayerns hovedstad.

    Mens FCK skal kæmpe mod et af verdens nok stærkeste hold, bør en vis fokus rettes mod den anden gruppekamp, der fløjtes i gang kl. 18:45 i Istanbul. En hjemmesejr til Galatasaray vil betyde, at FCK i den sidste gruppekamp i Parken selv vil kunne afgøre, om den står på Champions League, Europa League eller kun dansk fodbold i foråret. En FCK-sejr senere på aftenen kombineret med en tyrkisk hjemmesejr vil endda medføre, at FCK vil være sikret minimum Europa League i foråret. Og skulle man vinde over Bayern med mindst samme målforskel som Galatasaray over United, så vil uafgjort i Parken faktisk være nok til at sende FCK videre i 1/8 finalen i Champions League for anden gang i klubbens historie.
    For tyskerne har kampen ingen nævneværdig betydning, da de allerede har vundet gruppen.
    Det skal dog selvfølgelig nævnes, at alle disse scenarier er yderst teoretiske, da bookmakerne vurderer sandsynligheden for point til FCK (sejr eller uafgjort kombineret) til at være 12%, mens Bayern er kæmpe favoritter, med en vurdering på 88% sandsynlighed for tysk hjemmesejr.

    FCK må undvære Davit Khocholava, William Clem og Birger Meling til opgøret i Tyskland pga. skader. Tyskerne må undvære Matthijs de Ligt, samt den ene målscorer fra det første opgør, Jamal Musiala, begge pga. skader.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK er Lerager og Vavro i karantænefare, da den står på en dag i skyggen ved næste gule kort. Hos værterne har Alphonso Davies samme trussel hængende over hovedet.

    Kampens dommer er franske Stephanie Frappart, der dømmer sin første kamp involverende nogen af de to hold. Det er ikke første gang hun dømmer et dansk hold på udebane, da hun i 2021 passede fløjten i FCMs 3-1 nederlag til Braga i Portugal. FCK vandt med tilsvarende cifre over Lincoln Red Imps samme dag, første gang man spillede en kamp med en kvindelig dommer, da ukrainske Kateryna Mosul dømte den pågældende kamp i Parken.

    Skal man ikke til München, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 20:45, da gruppens andet opgør, som fløjtes i gang kl. 18:45, vises på samme kanal forinden.

    Derudover kan det anbefales at følge med på TV3 Sport 1 fra kl. 15:55, hvor de unge løver med en uafgjort kan sikre sig førstepladsen i deres Youth League gruppe, og dermed droppe turneringens play-off runde, for at avancere direkte til 1/8 finalen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Frygter en hård aften i det sydtyske. Jeg læste et sted at Bayern har vundet samtlige hjemmekampe i CL gruppespil siden 2013, pånær en enkelt uafgjort kamp imod Ajax...
    Der er med andre ord ikke noget der hedder at spille med håndbremsen trukket selvom de allerede har sikret sig førstepladsen...

    Bliver spændende hvor længe vi holder stand... Vi holdt dem trods alt på en rimelig lav XG i parken, i modsætning til mange af deres andre kampe hvor de bare jerner derudaf fra første fløjt... Deres seneste 6 hjemmekampe er lige med 6 sejre og en målscore på 28-6 !

    Well - Vi må se det som en på opleveren. Og ellers bare være både glade og stolte over at vi uanset udfaldet af de to kampe på onsdag stadig har noget at spille for inden den sidste kamp hjemme imod Galatasaray... Det havde de fleste af os vidst gerne solgt den for dengang lodtrækningen fandt sted...

    God tur derned til de heldige.. Nyd det..! :)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Jeg håber, vi spiller med Oscar Højlund på den centrale midtbane og sparer Lerager. Primært så vi er sikre på at have ham til rådighed i den sidste kamp mod Galatasaray.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Spiller vi ikke den “europæiske gallaopstilling”, hvor det i givet fald vil være Roony, der afløser Lerager og med Claesson som nier. Når Diogo er i karantæne mod gf, spiller vi vel med ham, trods hans formnedgang, i München. Corner er en tragedie, jeg ikke tør spå om. At spille Oscar Højlund i denne kamp lyder på mig lidt som “at smide kampen”. Jeg tror, Nees tror, at der ligger noget og venter:

    KG
    Anker-Diks-Dennis-Jelert
    Falk
    Diogo - Moi
    Roony-VC7-Achouri

    Det ville være frækt at prøve med Boile for Diks

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Begynder vi at spille bold med Bayern bliver vi slagtet.

    Næææ vi skal lave en "Viborg" og håbe vi er effektive på 1-2 chancer, mens Tyskerne laver en FCK og er hamrende ineffektive. Well det er nok ønsketænkning, men man har vel lov at håbe.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Spiller vi ikke den “europæiske gallaopstilling”, hvor det i givet fald vil være Roony, der afløser Lerager og med Claesson som nier. Når Diogo er i karantæne mod gf, spiller vi vel med ham, trods hans formnedgang, i München. Corner er en tragedie, jeg ikke tør spå om. At spille Oscar Højlund i denne kamp lyder på mig lidt som “at smide kampen”. Jeg tror, Nees tror, at der ligger noget og venter:

    KG
    Anker-Diks-Dennis-Jelert
    Falk
    Diogo - Moi
    Roony-VC7-Achouri

    Det ville være frækt at prøve med Boile for Diks
    Jeg synes, at vi skal prøve en opstilling med seks 8’ere og tre højrebacker. Så må vi i mangel af bedre også stille med en centerforsvarer og en målmand:

    KG
    PA-DV-KD-EJ
    RF
    LL-OH
    ME-DG
    VC7
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Nu hvor Cornelius faktisk har gjort det ganske godt de seneste kampe, han har fået (altså bortset lige fra det der med de der mål, som er hans primære opgave), ville jeg foretrække, at Neestrup brugte ham i en kamp som den her. Nu har vi i snart 1½ år forsøgt at dosere og skåne ham, så han kunne blive klar til at spille fast, og hvis det alligevel ikke kan lade sig gøre, så lad dog være med at spilde hans dyrebare minutter på "ligegyldige" liga-kampe, som resten af holdet bør (bør!) kunne vinde uden ham. Så kan det være, han går i stykker igen efter en time, men Cornelius er en type, der burde kunne give os lidt luft oppe foran mod et hold som Bayern i kraft af sin fysik.

    Derudover håber jeg at se Roony og Boilesen i startopstillingen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Begynder vi at spille bold med Bayern bliver vi slagtet.

    Næææ vi skal lave en "Viborg" og håbe vi er effektive på 1-2 chancer, mens Tyskerne laver en FCK og er hamrende ineffektive. Well det er nok ønsketænkning, men man har vel lov at håbe.
    Vi spillede da ellers bold mod dem i første kamp, og der blev vi da ikke slagtet? Udebane er anderledes, men lad os nu bare spille vores spil. Uden at det skal blive hovedet under armen som de første 30 minutter mod United. Der var vi alt andet end ydmyge over for opgaven.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg håber, vi spiller med Oscar Højlund på den centrale midtbane og sparer Lerager. Primært så vi er sikre på at have ham til rådighed i den sidste kamp mod Galatasaray.
    Jeg læser på bold.dk, at også Vavro er i karantænefare. Hvis det er rigtigt, så er jeg nok i virkeligheden mere nervøs for at undvære ham end Lerager i sidste runde. Lerager kan vi trods alt erstatte med en anden midtbanespiller. Er Vavro ude skal vi spille med Boile, som stadig ikke virker til at kunne klare 90 min i Superligaen...så kan han nok heller ikke i CL.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg læser på bold.dk, at også Vavro er i karantænefare. Hvis det er rigtigt, så er jeg nok i virkeligheden mere nervøs for at undvære ham end Lerager i sidste runde. Lerager kan vi trods alt erstatte med en anden midtbanespiller. Er Vavro ude skal vi spille med Boile, som stadig ikke virker til at kunne klare 90 min i Superligaen...så kan han nok heller ikke i CL.
    Jeg tænker da også vi bør overveje en “taktisk” udskiftning, hvis Bayern sparker 2 kasser ind efter de første 40 min.

    Ja ja, jeg er helt opmærksom på Man U - kampen… ;-) Så slipper folk for selv at komme med den kommentar :-D

    Så bør vi hive Lerager og Vavro ud. Det ville simpelthen være for ærgerligt med en karantæne i et slag der formentlig er tabt, og Vavro kunne godt finde på at koble hjernen fra i en situation eller to.

    Naturligvis er det også en mulighed at sparre dem helt, men det tvivler jeg meget stærkt på Neestrup gør.

    Så spil dem, men minimér risikoen mest muligt ved at tage dem ud, hvis det ser sort ud.

    Det er mine tanker omkring det.

    Zan

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Vi kan sikre os minimum tredjepladsen med en sejr i en af de sidste to kampe, uanset om vi taber den anden kamp. Men selv om Bayern allerede har sikret sig førstepladsen, tror jeg vores sejrschancer er klart størst på hjemmebane mod Galatasaray, så lad os da endelig prøve at skabe en overraskelse i morgen, men for guds skyld ikke på bekostning af karantæner i sidste kamp.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  23. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Truppen er udtaget. Ikke de store overraskelser. Babacar er skadet, så han ikke behøvede at blive sorteret fra...

    1 Kamil Grabara
    2 Kevin Diks
    3 Denis Vavro
    6 Christian Sørensen
    7 Viktor Claesson
    8 Mateo Tanlongo
    9 Diogo Gonçalves
    10 Mohamed Elyounoussi
    11 Jordan Larsson
    12 Lukas Lerager
    14 Andreas Cornelius
    18 Orri Óskarsson
    19 Elias Jelert
    20 Nicolai Boilesen
    21 Theo Sander
    22 Peter Ankersen
    27 Valdemar Lund
    30 Elias Achouri
    33 Rasmus Falk
    39 Oscar Højlund
    40 Roony Bardghji
    41 Andreas Dithmer
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vi kan sikre os minimum tredjepladsen med en sejr i en af de sidste to kampe, uanset om vi taber den anden kamp.
    Nej, det kan vi ikke. Hvis vi f.eks. vinder over Bayern i morgen, men taber mod Galatasaray, mens United vinder over Galatasaray og får point mod Bayern i sidste runde, så slutter vi efter Galatasaray, fordi de er bedre indbyrdes, mens vi vil være à point, mens United kan overhale os, enten via point ved sejr over Bayern, eller via målscore. Og vi vil derfor slutte sidst i gruppen.
    Det eneste resultat, der 100% sikrer os en 3. plads og et europæisk forår uanset hvad der måtte ske i de andre kampe, er en hjemmesejr over Galatasaray i sidste runde. I værste fald vil vi være à point med dem, men vi vil være bedre indbyrdes. Alle andre kampe skal kombineres med mindst én anden kamp for at sikre os et europæisk forår. Den eneste måde, vi kan sikre os et europæisk forår allerede i morgen, er hvis vi selv vinder OG Galatasaray vinder. Så er vi 4 point foran United, og kan dermed ikke hentes af dem.

    Hvis Jordan enten havde scoret på det straffespark i Manchester, eller vi havde vundet med 2+ overskydende mål i Parken over englænderne, ville vi være bedre end dem indbyrdes i tilfælde af pointlighed. Nu er vi bare helt lige med dem på den konto, og det vil i så fald være målscore, der afgør det i tilfælde af pointlighed.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nej, det kan vi ikke. Hvis vi f.eks. vinder over Bayern i morgen, men taber mod Galatasaray, mens United vinder over Galatasaray og får point mod Bayern i sidste runde, så slutter vi efter Galatasaray, fordi de er bedre indbyrdes, mens vi vil være à point, mens United kan overhale os, enten via point ved sejr over Bayern, eller via målscore. Og vi vil derfor slutte sidst i gruppen.
    Du har selvfølgelig ret. Det havde jeg også regnet mig frem til for nogle uger siden, men nu kom jeg frem til et andet resultat, da jeg regnede efter. Jeg bebrejder kulden! ;-)

    Nå, men det bestyrker kun argumentet om, at vi ikke skal risikere karantæner i morgen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Bayern München vs. F.C. København (29/11-2023 kl. 21:00)

    Hverken Mazraoui, Kim, eller Chupo-Mouting lader til at have været med til træningen i går for Bayern, så det er ikke utænkeligt, at de bliver sparet til kampen i aften. I så fald er det vist Goretzka, der starter i midterforsvaret for tyskerne. Thomas Müller skulle vist starte inde.
    Kilde:https://twitter.com/iMiaSanMia/statu...43497798091146
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 12.10.23, 16:12
  2. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 05.10.23, 06:28
  3. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 23.09.23, 12:47
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 21.04.23, 08:53
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 27.02.23, 20:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •