Kan vi hente Christian Eriksen til sommer?

Hvis hans gamle makker Rasmus Falk rykker videre, så ville han jo være en flot erstatning.

Men er det realistisk? Han får splinter i røven i Man U, så noget skal der ske. Og han er 32, så nogle år ældre end da Grønkjær vendte hjem i sin tid.

Jeg har svært ved at se ham tage til en helt ny liga, og et eventyr i USA/Japan/Mellemøsten/whatever er umiddelbart også svært at forestille sig.

Det mest springende punkt er nok økonomien, hvor vi slet ikke vil kunne konkurrere med fx Tottenham på løn. Transfersummen tænker jeg til gengæld ikke er helt på månen. Hvis muligheden på nogen måde opstår, tror jeg godt PC (og Skjærbæk, Lars Seier etc.) vil være villig til at sprænge banken og smide måske 60 mio. Transfermarkt værdisætter ham til €10 mio, så med CL-indtægterne in mente bør det være inden for rækkevidde. Og hvis ikke han skulle være et rekordkøb værd, hvem så?

Endelig er der selvfølgelig det sportslige, og kan han blive i PL - hvilket givetvis er muligt, også hos andre end Tottenham - er vi selvsagt langt væk. Men hvis alternativet mere er Ajax, der som bekendt sejler for tiden, er afstanden mere overskuelig.

duckman