Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 149 af 149

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,109

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    PC laver et panikkøb af Links til sommer for 60 mio kr.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,602

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Hvor er Orri Oskarsson en fantastisk spiller og alligevel så frustrerende til tider.

    Ingen tvivl om der er udviklings potentiale i den spiller, hvis han lige får noget coolness ind i sit spil. Jeg håber han supplereres med en klasse angriber i næste sæson. Sælg Larsson og brug Corner som tredje valgt som indskiftningsspiller når han er "klar"

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,339

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvor er Orri Oskarsson en fantastisk spiller og alligevel så frustrerende til tider.

    Ingen tvivl om der er udviklings potentiale i den spiller, hvis han lige får noget coolness ind i sit spil. Jeg håber han supplereres med en klasse angriber i næste sæson. Sælg Larsson og brug Corner som tredje valgt som indskiftningsspiller når han er "klar"
    Spørgsmålet er om transferstrategien er til det. Det er muligt at han har brændt for meget, men han kommer frem til sine chancer, tager mange gode løb, deltager fint i presset og opspillet og har vist sig også at kunne være en opspilsstation. Listen af "usynlige" angribere er efterhånden ganske lang, så det er ikke fordi Oskarsson er et dårligt valg og med blot 19 år er der stort potentiale. En dyrt indkøbt angriber der presser ham på bænken er måske ikke en del af strategien. Nej, så hellere en otter til. Eller en venstrekant der kan spiller otter. Eller en højreback til venstrebacken.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,602

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spørgsmålet er om transferstrategien er til det. Det er muligt at han har brændt for meget, men han kommer frem til sine chancer, tager mange gode løb, deltager fint i presset og opspillet og har vist sig også at kunne være en opspilsstation. Listen af "usynlige" angribere er efterhånden ganske lang, så det er ikke fordi Oskarsson er et dårligt valg og med blot 19 år er der stort potentiale. En dyrt indkøbt angriber der presser ham på bænken er måske ikke en del af strategien. Nej, så hellere en otter til. Eller en venstrekant der kan spiller otter. Eller en højreback til venstrebacken.
    Det tror jeg simpelthen bare er for risikabelt at satse på at Orri slår igennem næste sæson. Jeg ville fortsat ikke være tryg ved den situation

    Jeg kan lige se skriften på væggen, hvis vi satser på Orri og vi igen står med samme ineffektivitet.

    Men nu får jeg det til at lyde som om det er det letteste i verden at finde en angriber der laver 15-20 mål. Sådan en spiller finder man ikke bare, de udvikles og sælges videre. Så ja jeg ved det sgu ikke, den er svær. Det kunne godt tænkes man satser på dit forslag.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spørgsmålet er om transferstrategien er til det. Det er muligt at han har brændt for meget, men han kommer frem til sine chancer, tager mange gode løb, deltager fint i presset og opspillet og har vist sig også at kunne være en opspilsstation. Listen af "usynlige" angribere er efterhånden ganske lang, så det er ikke fordi Oskarsson er et dårligt valg og med blot 19 år er der stort potentiale.
    Læg dertil, at nok har han brændt for meget, men han er nu i Superligaen noteret for 9 mål og 4 assists fordelt ca. 1450 minutters spilletid – eller med andre ord, direkte involveret i et mål for hver 112 minutter han har spillet i sin første sæson med reel spilletid på højeste niveau i FCK. Man fristes til at spørge, hvad det ikke kunne være blevet til, hvis træneren havde vist ham lidt mere tillid og givet ham flere og mere kontinuerlige minutter noget tidligere? Jeg forstår ikke, at han får så stor kritik – vil man kritisere noget, må det være, at vi er gået ind i en mesterskabskamp med en 19-årig som vores bedste alternativ til positionen som angriber.

    PS: Jeg vil ikke sammenligne de to som spillere i øvrigt, men har folk allerede glemt alt om Rasmus Højlund? En anden ung angriber, der ikke kunne ramme en ladeport, lige indtil han pludselig kunne. Så længe Orri bliver ved med at komme frem til chancerne, er jeg stensikker på, at målene nok skal komme.
    Mvh.
    Dane

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #141
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    620

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Læg dertil, at nok har han brændt for meget, men han er nu i Superligaen noteret for 9 mål og 4 assists fordelt ca. 1450 minutters spilletid – eller med andre ord, direkte involveret i et mål for hver 112 minutter han har spillet i sin første sæson med reel spilletid på højeste niveau i FCK. Man fristes til at spørge, hvad det ikke kunne være blevet til, hvis træneren havde vist ham lidt mere tillid og givet ham flere og mere kontinuerlige minutter noget tidligere? Jeg forstår ikke, at han får så stor kritik – vil man kritisere noget, må det være, at vi er gået ind i en mesterskabskamp med en 19-årig som vores bedste alternativ til angrebet.

    PS: Har folk i øvrigt allerede glemt alt om Rasmus Højlund? En anden ung angriber, der ikke kunne ramme en ladeport, lige indtil han pludselig kunne. Så længe Orri bliver ved med at komme frem til chancerne, er jeg stensikker på, at målene nok skal komme.
    Enig. Sidder der et par data-folk i udenlandske klubber, så ser han helt sikkert spændende ud på underliggende parameter. Plus synes han har lagt meget på i spillet ude på banen.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #142
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Og så en helt anden betragtning: Hvis man kigger på klubben og PC's held med at købe sig til gode angribere, må det være det absolut mindst risikable valg at satse på Orri. :-/
    Mvh.
    Dane

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #143
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    895

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Er meget enig, mht. Orri. Tror det må være tid at sige farvel til Cornelius som 1. angriber. Han har stået i vejen for Orri og hans udvikling alt for længe i betragtning af hvor lidt han har været til rådighed. Cornelius kan være en fin indskifter, men hans tid er ved at være ovre og jeg mener heller ikke at han typemæssigt passer ind i truppen som den ser ud pt. En anden hvis tid må være ovre, ihverfald som 6'er, er Falk. Han fylder ganske enkelt for lidt rent defensivt og var en decideret katastrofe imod AGF, hvor han var totalt fraværende ved 2 af målene. Clem udfylder rollen langt bedre.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #144
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,339

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Læg dertil, at nok har han brændt for meget, men han er nu i Superligaen noteret for 9 mål og 4 assists fordelt ca. 1450 minutters spilletid – eller med andre ord, direkte involveret i et mål for hver 112 minutter han har spillet i sin første sæson med reel spilletid på højeste niveau i FCK. Man fristes til at spørge, hvad det ikke kunne være blevet til, hvis træneren havde vist ham lidt mere tillid og givet ham flere og mere kontinuerlige minutter noget tidligere? Jeg forstår ikke, at han får så stor kritik – vil man kritisere noget, må det være, at vi er gået ind i en mesterskabskamp med en 19-årig som vores bedste alternativ til positionen som angriber.

    PS: Jeg vil ikke sammenligne de to som spillere i øvrigt, men har folk allerede glemt alt om Rasmus Højlund? En anden ung angriber, der ikke kunne ramme en ladeport, lige indtil han pludselig kunne. Så længe Orri bliver ved med at komme frem til chancerne, er jeg stensikker på, at målene nok skal komme.
    Udfordringen som jeg ser det er transferstrategien, der hedder stjerne eller talent. Det er svært at udvikle talenter til en position, hvor der kun er en på banen ad gangen og køber man en stjerne, så skubber det talenter på bænken og så risikerer man at udviklingen går i står. Henter vi dog ikke en angriber og Oskersson får en formdyk (hvilket må siges at være sandsynlighed med så ung en spiller) eller bliver skadet (hvilket må siges at være en sandsynlighed når man spiller i FCK), så kniber det jo med alternativer, ligesom ikke at hente en erstatning ikke ligefrem fremmer konkurrencen. Damned if you do, damned if you don't.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #145
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,372

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    PC får en travl sommer. Størrelsen på truppen og prisen på nyindkøb vil utvivlsom blive påvirket af, om holdet formår at kvalificere sig til Conference League eller ej, men købes ind skal der jo - og forlænges. Derudover er der en større flok æsler, der skal hjælpes videre.

    Sikre afgange: Ankersen, Grabara, Haarbo, McKenna
    Skal videre i karrieren: Sørensen, Babacar, Karamoko, Mukairu, Khocholava

    På vippen: Cornelius (virker færdig, men kan næppe sælges og må derfor være tredjevalg), Boilesen (kan ikke sælges, genoptræner og er formentlig færdig på topplan), Falk (sidste chance for en ny udfordring, men kan måske hive sig selv op igen og forblive en vigtig mand i truppen), Diogo (kan ikke være tilfreds med spilletiden), Claesson (er røget på bænken og har før talt om at vende hjem til Elfsborg), Larsson (perifer rolle, har ikke leveret godt nok), Johannesson (kunne tænkes at blive i Tyskland, men bør ellers få chancen)

    Forlæng eller sælg: Højlund-brødrene (udløb dec .24), Bardghji (dec. 25 - den er svær), Diks (juni 25)

    Som sagt: travl sommer!
    HIC SUNT LEONES

  20. #146
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,522

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Forlæng eller sælg: Højlund-brødrene (udløb dec .24)
    Samuel fra Fanradioen kan så skabe lidt frustration her til morgenmaden:

    https://x.com/samuel_brask/status/1793147447281094877

    Sidst redigeret af Døren : 22.05.24 kl. 07:26 Årsag: Staveplade

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #147
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    895

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    PC får en travl sommer. Størrelsen på truppen og prisen på nyindkøb vil utvivlsom blive påvirket af, om holdet formår at kvalificere sig til Conference League eller ej, men købes ind skal der jo - og forlænges. Derudover er der en større flok æsler, der skal hjælpes videre.

    Sikre afgange: Ankersen, Grabara, Haarbo, McKenna
    Skal videre i karrieren: Sørensen, Babacar, Karamoko, Mukairu, Khocholava

    På vippen: Cornelius (virker færdig, men kan næppe sælges og må derfor være tredjevalg), Boilesen (kan ikke sælges, genoptræner og er formentlig færdig på topplan), Falk (sidste chance for en ny udfordring, men kan måske hive sig selv op igen og forblive en vigtig mand i truppen), Diogo (kan ikke være tilfreds med spilletiden), Claesson (er røget på bænken og har før talt om at vende hjem til Elfsborg), Larsson (perifer rolle, har ikke leveret godt nok), Johannesson (kunne tænkes at blive i Tyskland, men bør ellers få chancen)

    Forlæng eller sælg: Højlund-brødrene (udløb dec .24), Bardghji (dec. 25 - den er svær), Diks (juni 25)

    Som sagt: travl sommer!
    Gad godt, vi alligevel forlængede med Ankersen med et enkelt år. Uanset om vi sælger Jelert eller ej er han en fremragende backup

    Desuden skal der forlænges med Diks og Orri
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  23. #148
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    761

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Samuel fra Fanradioen kan så skabe lidt frustration her til morgenmaden:

    https://x.com/samuel_brask/status/1793147447281094877

    Det er en træls nyhed. Men Nees og PC prioriterer heller ikke de unge på samme måde som Jess var tvunget til. Jeg synes balancen er svær, hvordan inkluderer man nok unge uden at gå FCN? JEg er ikke sikker på det er muligt.

  24. #149
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,522

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det er en træls nyhed. Men Nees og PC prioriterer heller ikke de unge på samme måde som Jess var tvunget til. Jeg synes balancen er svær, hvordan inkluderer man nok unge uden at gå FCN? JEg er ikke sikker på det er muligt.
    Sidste år, da vi var i samme situation, hvor vi virkelig skulle slås for mesterskabet, var jeg egentlig ret rolig. Vi havde nemlig en del unge spillere, som løb solen sort, og som ville det. I år har jeg været lunken. Jeg ser ikke rigtigt spillere, som vil det. Derimod erfarne, dygtige, spillere, bevares, som er kommet til København for de store kampe. Det vil være et kæmpetab, hvis vi lader dem gå. Særligt Oscar.

    Hold nu kæft en lortemorgen.

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 22 users browsing this thread. (19 members and 3 guests)

  1. Sian,
  2. Jay Tee,
  3. Ace,
  4. Something,
  5. follin,
  6. Koebenhavn,
  7. Kiwi,
  8. SALT,
  9. Døren,
  10. rmjdk,
  11. rbaden,
  12. Princemads,
  13. RubenAM,
  14. Livsnyder004,
  15. Django,
  16. Hafiz,
  17. dennisp,
  18. ErikB

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •