Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 75

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2024

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvis man ser den igen, så kan man ikke være i tvivl om, at Grabare bør komme ud og tage den aflevering. I hvert fald er det helt tydeligt, at han MEGET nemt havde nået den, HVIS han havde forsøgt. Men samtidigt så skal man lige holde sig for øje, at det er en svær kunst - virkelig svært at vurdere og skal vurderes meget hurtigt, og at man som målmand ret meget hellere skal blive inde en gang for meget end en gang for lidt - specielt, når der er indtil flere forsvarsspillere, der kan dække af...
    Endelig en der er enig med mig i mit postulat.

    Grabare står på vores feltkant da afleveringen bliver slået.
    Kvistgaarden når den få meter før feltkanten.

    Allerede da jeg sad i Parken på Øvre A var jeg meget uforstående overfor at han løb tilbage i målet.
    Og de bliver kun bekræftet når jeg ser tv billederne...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Tvivler på vi ser nogle store transfer på spillere 30+. Tror klubben er blev skærmt af de mange skader ti. Corner, Boile, Zeca, Melling, Khocho osv. Derudover er det ikke lige frem midtbane spillere vi pt mangler og Eriksen har aldrig været en der scorer mange mål. Så kan på ingen måde se den transfer ske. Han fortsætter nok i Ajax.
    Tja, som jeg husker det, har han da en meget pæn skadesrate, men ok, det havde Corner vel ret beset også, inden han kom tilbage. Til gengæld scorer Eriksen da flere mål end Falk, så det har jeg svært ved at se som et modargument. Men der er selvfølgelig nogle brikker, der skal falde på plads inde centralt, og Eriksen er jo ikke 6'er, som Falken har været på det seneste.

    Bottom line: Hvis det overhovedet er muligt, synes jeg klart, vi skal give den et skud.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Tja, som jeg husker det, har han da en meget pæn skadesrate, men ok, det havde Corner vel ret beset også, inden han kom tilbage. Til gengæld scorer Eriksen da flere mål end Falk, så det har jeg svært ved at se som et modargument. Men der er selvfølgelig nogle brikker, der skal falde på plads inde centralt, og Eriksen er jo ikke 6'er, som Falken har været på det seneste.

    Bottom line: Hvis det overhovedet er muligt, synes jeg klart, vi skal give den et skud.

    duckman
    Christian Eriksen er naturligvis super interessant for os som klub. Han ville nok med længder være sen mest interessante spiller i Superligaen i nyere tid og han kan nok sagtens spille 3-5 år på højt superliganiveau. Til gengæld er der ikke en jordisk chance for at vi sender mange transferkroner efter ham, jeg tror faktisk det kommer til at hedde gratis eller nej tak. Man U vil så betale noget af hans løn og vi springer lønrammen og giver ham på den gode side af en million om måneden.

    Jeg kan slet ikke finde ud af om han kunne tage et økonomisk eventyr, tilbage til Ajax eller lave en Helveg og smutte til OB - men vi skal som minimum prøve, hvis han vil videre fra Man U og ikke bare sidde det sidste år ud med sporadiske indhop og så komme hjem til dk 2025 eller stille støvlerne på hylden. Han udstråler ikke ligefrem spilleglæde og mon ikke ham har tjent nok

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Det kan jeg slet ikke se hænge sammen, hverken sportslig eller økonomisk. Der var jo også en grund til, at Gronk i sin tid tog til København og ikke Aalborg.

    duckman
    Jej ville blive meget overrasket hvis vi smed 60-75 mio for en 32-årig. Jeg tror såmænd nemt vi kunne finde på at smide den slags beløb for den rette spiller, men så skal der være noget videresalgspotentiale, eller som minimum nogle flere år at forrente investeringen i.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    I må lige hjælpe mig, for hvad er det der får flere her i tråde til at krydse fingrene for, at McKenna bliver? Jeg kan ikke se hvad det er der gør ham til en forstærkning i en kategori vi ikke kan finde andre steder og så blev jeg i derbykampen ret overrasket over hvor langsom han så ud.

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    I må lige hjælpe mig, for hvad er det der får flere her i tråde til at krydse fingrene for, at McKenna bliver? Jeg kan ikke se hvad det er der gør ham til en forstærkning i en kategori vi ikke kan finde andre steder og så blev jeg i derbykampen ret overrasket over hvor langsom han så ud.
    Jeg er enig. Han har slet ikke vist nok endnu til at man bør falde på halen over ham.

    Og hvis vi bliver ved med at spille med så offensiv en 6’er, så er han i virkeligheden slet ikke det vi har brug for hos en CB. Nemlig fart…

    Vi må jo se hvad han leverer de sidste 9 kampe, og tage den derfra. Han har ikke været dårlig, men vi bør kunne finde en på minimum samme niveau og med nogle mere brugbare spidskompetencer.

    Nogen gange gad jeg altså godt vide hvad PC og Nees snakker om når de sign’er spillere - ud fra et taktisk perspektiv.

    Zan

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er enig. Han har slet ikke vist nok endnu til at man bør falde på halen over ham.

    Og hvis vi bliver ved med at spille med så offensiv en 6’er, så er han i virkeligheden slet ikke det vi har brug for hos en CB. Nemlig fart…

    Vi må jo se hvad han leverer de sidste 9 kampe, og tage den derfra. Han har ikke været dårlig, men vi bør kunne finde en på minimum samme niveau og med nogle mere brugbare spidskompetencer.

    Nogen gange gad jeg altså godt vide hvad PC og Nees snakker om når de sign’er spillere - ud fra et taktisk perspektiv.

    Zan
    Jeg tror nu heller ikke, at der er så mange, som er faldet på halen over ham, men han har vel umiddelbart gjort det rigtigt fint. Han har været god til at dirigere med de andre og han har været bundsolid defensivt, hvor han har vundet de flest af sine dueller og været rigtig vigtig på de defensive dødbolde. Endvidere har han faktisk været bedre på bolden, end jeg havde troet inden.
    Jeg tror da også det er de punkter, som man har ledt efter i en forsvarer (hvis man skal spekulere i PC og Nees' tanker bag):
    - Fysisk. Vi har som hold været for "spinkle" i nogen kampe.
    - Hovedstødstyrke på defensive dødbold
    - Lederegenskaber. Han skal kunne dirigere for forsvaret
    - Gerne venstrebenet og skal kunne spille bolden frem.

    McKenna kan umiddelbart alle disse ting. Farten er selvfølgelig noget, som man må overveje. Han så jo åbenlyst meget langsomt ud mod Kvistgaarden, men jeg tror bare, at man fokuserer mere på de andre aspekter. Og det gør man (tror jeg) fordi både Vavro og Diks har ok fart (uden at være raketter), ligesom vores backs (Jelert, Ankersen, Meling, evt Diks) også er rimelig hurtige, og så skal man prøve at organisere sig ud af situationer som den med Kvistgaarden. Det kan løses mht positionering ved restforsvar fremfor nødvendigvis ved at købe en lynhurtig midterforsvarer.

    Om vi kan finde en bedre spiller med endnu flere kompetencer aner jeg ikke. Men jeg vil umiddelbart synes, at det kunne være fint, hvis man kan blive enige om en længerevarende kontrakt med ham. Jeg synes, at han løser mange af vores udfordringer.
    Den største taber ved sådan en kontrakt vil måske være Christian Sørensen som heller ikke har ret meget fart. Det ser ud til, at han netop pga dette bliver sorteper på backpositionen, såfremt mcKenna spiller venstre midtstopper. To langsomme spillere i venstre side af forsvaret er måske ikke bedste kombination.

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror nu heller ikke, at der er så mange, som er faldet på halen over ham, men han har vel umiddelbart gjort det rigtigt fint. Han har været god til at dirigere med de andre og han har været bundsolid defensivt, hvor han har vundet de flest af sine dueller og været rigtig vigtig på de defensive dødbolde. Endvidere har han faktisk været bedre på bolden, end jeg havde troet inden.
    Jeg tror da også det er de punkter, som man har ledt efter i en forsvarer (hvis man skal spekulere i PC og Nees' tanker bag):
    - Fysisk. Vi har som hold været for "spinkle" i nogen kampe.
    - Hovedstødstyrke på defensive dødbold
    - Lederegenskaber. Han skal kunne dirigere for forsvaret
    - Gerne venstrebenet og skal kunne spille bolden frem.

    McKenna kan umiddelbart alle disse ting. Farten er selvfølgelig noget, som man må overveje. Han så jo åbenlyst meget langsomt ud mod Kvistgaarden, men jeg tror bare, at man fokuserer mere på de andre aspekter. Og det gør man (tror jeg) fordi både Vavro og Diks har ok fart (uden at være raketter), ligesom vores backs (Jelert, Ankersen, Meling, evt Diks) også er rimelig hurtige, og så skal man prøve at organisere sig ud af situationer som den med Kvistgaarden. Det kan løses mht positionering ved restforsvar fremfor nødvendigvis ved at købe en lynhurtig midterforsvarer.

    Om vi kan finde en bedre spiller med endnu flere kompetencer aner jeg ikke. Men jeg vil umiddelbart synes, at det kunne være fint, hvis man kan blive enige om en længerevarende kontrakt med ham. Jeg synes, at han løser mange af vores udfordringer.
    Den største taber ved sådan en kontrakt vil måske være Christian Sørensen som heller ikke har ret meget fart. Det ser ud til, at han netop pga dette bliver sorteper på backpositionen, såfremt mcKenna spiller venstre midtstopper. To langsomme spillere i venstre side af forsvaret er måske ikke bedste kombination.
    Jeg er enig. Jeg syntes nu ikke McKenna har været så dårlig. Jeg syntes han har været stærk på dødbolde. Javel han er ingen hurtigløber, men han har så de mange andre kvaliteter som du lister op i ovenstående.

    Jeg er fint tilfreds med ham. Der har været nogle situationer, hvor han forsøger at bevæg sig op igennem midten og har mistet bolden. Det skal han lade vær med :)

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    I må lige hjælpe mig, for hvad er det der får flere her i tråde til at krydse fingrene for, at McKenna bliver? Jeg kan ikke se hvad det er der gør ham til en forstærkning i en kategori vi ikke kan finde andre steder og så blev jeg i derbykampen ret overrasket over hvor langsom han så ud.
    Om det skyldes McKenna skal jeg ikke gøre mig klog på, men efter hans ankomst er antallet af mål imod i Superligaen faldet ret drastisk. Faktisk er det kun Brøndby og Midtjylland, der har scoret imod os i forårets 6 kampe, mens vi lukkede 21 ind i efterårets 17, så gennemsnittet er faldet fra 1,24 til 0,67 indkasserede mål pr. kamp. Hvis det fortsætter, er jeg overbevist om, at PC og Neestrup vil strække sig langt for at holde på vores skotske ven.
    Sidst redigeret af giggs : 06.04.24 kl. 12:09
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,161

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Om det skyldes McKenna skal jeg ikke gøre mig klog på, men efter hans ankomst er antallet af mål imod i Superligaen faldet ret drastisk. Faktisk er det kun Brøndby og Midtjylland, der har scoret imod os i forårets 6 kampe, mens vi lukkede 21 ind i efterårets 17, så gennemsnittet er faldet fra 1,24 til 0,67 indkasserede mål pr. kamp. Hvis det fortsætter, er jeg overbevist om, at PC og Neestrup vil strække sig langt for at holde på vores skotske ven.
    Ja det skyldes nok både ham og at man har trænet på f.eks. at undgå de komme kontramål imod os.

    For øvrigt hører det også med til historien, at McKenna jo ikke havde mange kampe i benene i efteråret, så der er formentlig også mulighed for yderligere forbedringer, når rusten bankes endnu mere af og når han lærer sine medspillere endnu mere at kende. Sker det, så ser det rigtigt godt ud med ham :-)

    Jeg er forøvrigt spændt på (en smule nervøs er måske en bedre beskrivelse) at se ham i morgen på plastikbanen i Farum. Det kan godt blive en udfordring for ham, hvilket vi måske også så en smule i Silkeborg.

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det skyldes nok både ham og at man har trænet på f.eks. at undgå de komme kontramål imod os.

    For øvrigt hører det også med til historien, at McKenna jo ikke havde mange kampe i benene i efteråret, så der er formentlig også mulighed for yderligere forbedringer, når rusten bankes endnu mere af og når han lærer sine medspillere endnu mere at kende. Sker det, så ser det rigtigt godt ud med ham :-)

    Jeg er forøvrigt spændt på (en smule nervøs er måske en bedre beskrivelse) at se ham i morgen på plastikbanen i Farum. Det kan godt blive en udfordring for ham, hvilket vi måske også så en smule i Silkeborg.
    Ja, det bliver ikke i Farum vi skal finde de yderligere forbedringer… ;-)

    Hvad fanden var det for en alternativ opdækning… Jeeez.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 07.04.24 kl. 15:59

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    PC skal have løst nogle voldsomme opgaver. Hvis han skal leve op til hans egne succeskriterier ved tiltrædelse, samt behovet ud fra denne sæson.

    Ud
    Boile
    Kocho
    CS
    Babacar
    Mukairo
    Karamoko
    Jordan
    Diogo
    Corner
    Anker kontraktudløb
    McKenna kontrakt udløb.

    Ni spillere - gevaldig løntunge, som absolut ikke bidrager.

    Så skal der investeres, så vores start 11'er på samtlige positioner er deres direkte modstander individuelt overlegne. I øjeblikket har vi i den kategori kun Elyonoussi og Grabara.

    Og så må man beslutte sig for, hvorvidt man vil hente internationale spillere eller spillere i midt 20'erne, som aldrig har slået til eller haft en karriere af betydning.
    Goldbæks Højrefod

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    PC skal have løst nogle voldsomme opgaver. Hvis han skal leve op til hans egne succeskriterier ved tiltrædelse, samt behovet ud fra denne sæson.

    Ud
    Boile
    Kocho
    CS
    Babacar
    Mukairo
    Karamoko
    Jordan
    Diogo
    Corner
    Anker kontraktudløb
    McKenna kontrakt udløb.

    Ni spillere - gevaldig løntunge, som absolut ikke bidrager.

    Så skal der investeres, så vores start 11'er på samtlige positioner er deres direkte modstander individuelt overlegne. I øjeblikket har vi i den kategori kun Elyonoussi og Grabara.

    Og så må man beslutte sig for, hvorvidt man vil hente internationale spillere eller spillere i midt 20'erne, som aldrig har slået til eller haft en karriere af betydning.
    Grabara skal også lige på den liste dér ;-)

    Zan

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Grabara skal også lige på den liste dér ;-)

    Zan
    Ikke kun fordi han er løntung, men også fordi listen indeholder spillere, som ikke bidrager. Føj hvor har han dig leveret et dybt elendigt forår so far. Han er helt væk ude i boksen (hvilket han dog altid har været) helt væk med fusserne og så hiver han bare ikke rigtig nogen store redninger frem længere. Det er ikke tilfældigt, at vored modstandere gang på gang bliver farlige på dødbolde og dybe fremlægninger. Vores keeper er måske den ringeste i hele ligaen til at plukke de høje bolde ned.

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2024

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ikke kun fordi han er løntung, men også fordi listen indeholder spillere, som ikke bidrager. Føj hvor har han dig leveret et dybt elendigt forår so far. Han er helt væk ude i boksen (hvilket han dog altid har været) helt væk med fusserne og så hiver han bare ikke rigtig nogen store redninger frem længere. Det er ikke tilfældigt, at vored modstandere gang på gang bliver farlige på dødbolde og dybe fremlægninger. Vores keeper er måske den ringeste i hele ligaen til at plukke de høje bolde ned.
    Tænkte nu mest fordi han allerede er solgt… ;-)

    Men nej, der er ikke mange der skal have rygklap pt.

    Zan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (1 members and 4 guests)

  1. Mroos15

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2023
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1947
    Sidste Meddelelse: 27.09.23, 12:01
  2. Til- og afgange: Sommeren 2022
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2066
    Sidste Meddelelse: 18.09.22, 21:04
  3. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •