https://x.com/cphsundays/status/1812...ZK0X_nwQuJNH_g
Der er angiveligt bud efter Froholdt fra Premier League, så Copenhagen Sundays mener at vide, at FCK vil give ham en ny og forbedret kontrakt.
https://x.com/cphsundays/status/1812...ZK0X_nwQuJNH_g
Der er angiveligt bud efter Froholdt fra Premier League, så Copenhagen Sundays mener at vide, at FCK vil give ham en ny og forbedret kontrakt.
Jeg er 100% enig. Hans evige undskyldning kan vel være at han rent faktisk ikke er midtstopper, men back. Han laver de mest vanvittige ting oppe på modstanderens banehalvdel og laver min. 1-2 store fejlafleveringer uanset kamp.
Rygterne går på at han ikke vil forlænge, og at vi så ønsker at sælge. Det vil være den mest optimale løsning for alle parter.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...nu-en-hoejlund
Emil Højlund skifter angiveligt til Schalke 04.
Vildt nok begge brødre har så travlt med at komme videre, det var en succes for Rasmus, men generelt ved jeg ikke om jeg ville foreslå talenter at ryge til de klubber uden at være slået igennem hos FCK, Emil kunne jo med lidt koldt blod pludselig stå i en virkelig god situation hos FCK. Held og lykke dog
august, Bill Ward, donl, Emilo, Livsnyder004, Outpatient, Ståle, zan
Jeg må indrømme, at jeg synes det ligner en familie, der lidt har tabt jordforbindelsen.....eller udnyttet Rasmus succes og navn til at nogle kontrakter i klubber større, end hvad de havde fået uden det efternavn. Det er selvfølgelig svært at sige nej til Bundesliga (for Oscar) og store klubber som Frankfurt og Schalke, men jeg har godt nok lidt svært ved at se, at dette skulle være to gode skridt for deres karrierer. Især Oscar som nemt hurtigt kunne have fået en rolle her tager nu til Frankfurt for med ret stor sandsynlighed at blive udlejet med det samme til en dårligere klub og liga. Ja der har endda været snak om udlejning til Superligaen. Hvad pokker er så pointen ved det skifte?
Nå men held og lykke det tvillingerne. Jeg er ked af, at man ikke ville satse på FCK men i stedet tage de store skridt. Jeg håber for dem, at man ikke har overvurderet egne evner blot fordi Rasmus har været heldig med sine valg og overpræsteret i en periode.
Hvad får dig til at tro at der er længere til førsteholdsbold for Emil i Schalke?
For Oscar er det en chance at tage, men trods alt til et hold der ikke er bange for at bruge unge spillere og hvor Lindstrøm jo nærmest var en stjerne, så jeg kan også sagtens forestille mig at det kan ende med at blive et godt skifte. Oscar Højlund er et kæmpe talent i europæisk målestok, og sådan er det med rigtig mange af vores talenter, hvilket stadig er noget der ikke helt er gået op for folk herhjemme, selv mange fck fans. Tror ikke han bliver lejet ud til superligaen, og han har trods alt fået nummer 6, så mon ikke han får en fair chance i opstarten.
Emil får nok ikke længere vej til 1. holdet end nu, men han er endt i en klub som ikke kører vildt godt. Samtidig er presset enorm i Schalke, så umiddelbart har jeg svært ved at tro, at det er en klub, hvor han får masser af spilletid, hvis han ikke slår til fra start af. Men nu må vi se - jeg kan tage fejl. Helt ærligt, så tror jeg ikke klubben begræder salget af Emil vildt meget.
Mht Oscar så er jeg med på, at han er et kæmpe talent - det er derfor, at jeg er ked af, at han smutter. Men jeg er 95% sikker på, at han lejes ud uanset trøjenummer 6. Det er hvad mange medier spekulerer i, og det er hvad jeg får af vide af en tysk kammerat og Frankfurt sæsonkortholder. Det gør de vist en del i hos Frankfurt. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det bliver leje til superligaen (2. bundesliga giver også god mening), men hvis det gør, så bliver det jo i hvert fald ikke her. Så jeg vil da ikke blive vildt overrasket, hvis vi i efteråret kommer til at møde f.eks. FCN, Viborg eller AAB med Højlund i en startopstillingen.
Det der dog taler for Frankfurt er netop (som du skriver), at de ikke har noget imod at give unge chancen f.eks. Lindstrøm og nu Hugo Larsson. Ydermere skulle de have mangler på holdet på den defensive midtbane, så der er måske en ledig plads. Jeg har dog lidt svært ved at se, at han lige nu skulle have niveauet til at spille på et sub-tophold i Bundesligaen, så derfor tror jeg stadig det ender med en udlejning.
Det tror jeg du har en god pointe i.
Det er ikke kun Højlund, men de fleste talenter i klubben. Det handler jo også om mange gange om den givne træner i klubben i vores tilfælde Neestrup har tillid og tør bruge talentet så han kan slå igennem på trods af dårlige kampe i ny og næ.
Et godt eksempel er jo vores egen Orri. Det var jo først de sidste kampe i sæsonen og især kampen hvor han hakkede 3 mål ind efter hans indskiftningen at jeg syntes man kunne mærke et "Skift" for alvor blandt Neestrup og også blandt os fans i henhold til nu skal man satse på Orri. Mange inklusiv mig selv, var ellers på vej til at afskrive Orri efter den første halvdel af sidste sæson.
Så hvis Højlund drengene kommer til en klub, hvor der er tillid fra trænerens side, kan jeg sagtens se de kan slå igennem. Tror man skal passe på med at ligge for meget i det. Nogle gange slå et talent igennem i vores klub og andre gange ikke, og så vil de måske passe bedre i et anden klub.
Håber bare at emil får en fed videresalgsklausul med også :)
Iøvrigt er jeg lidt mere hyped omkring Amin Chiakha - højde, fysik, fart og målnæse. Jeg håber virkelig han kan tage springet til 1. Holdet :)
Nogen som har en ide om hvor langt Tristan (venstrebak) er i sin udvikling ? Kunne være fedt med en ung gardering på den position :)
Kan Tristan Andrew ikke også spille 6'er, og er han ikke bedre der?
Edit: https://www.fck.dk/nyhed/fck-talent-...tristan-andrew
Jo, FCK ser ham i hvert fald som 6'er.
https://www.fck.dk/nyhed/amin-chiakh...ejer-rykker-op
Chiakha og Højer rykkes op i førsteholdstruppen.
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)