Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    15 19.74%
  • Uafgjort

    14 18.42%
  • Man. City vinder med max. 2 mål

    25 32.89%
  • Man. City vinder med 3+ mål

    22 28.95%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Årets første betydende kamp byder på et af de største opgør i klubbens historie, når Byens Hold hjemme i Parken tager imod de forsvarende PL- og CL-mestre fra Manchester City i det første opgør af 1/8 finalen i UEFAs fineste klubturnering.


    FCK jagter et fornuftigt udgangspunkt inden returopgøret i Manchester, der spilles i starten af marts. Alt bedre end et nederlag på et enkelt mål må anses som det i kampen om et sensationelt avancement.


    Det er Manchester Citys 5. besøg i Danmark i deres europæiske historie. De fire foregående er endt med en sejr i ordinær spilletid (1-0 vs. FCM, med efterfølgende sejr efter str. konkurrence), to uafgjorte (hhv. 2-2 og 0-0 mod FCK) og et nederlag (0-2 mod AaB, med efterfølgende sejr efter str. konkurrence). Tre af de fire opgør blev kuriøst nok alle spillet i 08/09 sæsonen, mens det 4. blev spillet i Parken for 16 måneder siden. Deres 4 hjemmekampe mod danske hold er endt med 3 sejre (2-0 vs. AaB, 2-1 og 5-0 vs. FCK) og et nederlag (0-1 vs. FCM).


    FCK må undvære Khocholava og Theo Sander pga. skader, mens Lukas Lerager afsoner karantæne. Englænderne kan til gengæld møde op med en skades- og karantænefri trup. Ved næste gule kort får Vavro karantæne for værterne, mens gæsternes Ruben Dias også får en dag i skyggen ved sit næste gule kort.


    Kampens dommer er endnu ikke offentliggjort.

    Skal man ikke i Parken, kan kampen ses på 3+ med optakt fra kl. 19:00
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    532

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Sikker 2-0 på 2 mål af Corner

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,390

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Det bliver da meget sjovt. En såkaldt "gratis omgang".

    Undgår gerne en ydmygelse, tak, men ellers kan man roligt snakke om lave forventninger.

    Skal nok melde mig i koret om "et værdigt nederlag" og give Nees og spillerne de fortjente plusser i bogen.

    Men så kommer Superligaen, og her er historien en ganske anden for Neestrup og co.... Men den vender vi frygteligt tilbage til... ;-)

    Zan

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Lad os så blot ikke håbe at kampen koster på kunsten i Silkeborg søndag!

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,549

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Generelt så går jeg ind i Parken i disse European "Nights" med stor optimisme ovenpå vores helt igennem fantastiske resultater på hjemmebane igennem mange mange år.

    Men lige på Tirsdag, må jeg indrømme min tiltro er meget lav. Vi kommer ind efter en vinterpause uden vigtige kampe og læg dertil vi møder verdens bedste hold som har været i gang længe og til og med er ved at finde rytmen med Haaland og De Bruyne på vej tilbage efter skader.

    Selvfølgelig skal vi give det et skud, men i min bog har vi opnåede vores europæiske målsætning. Jeg håber bare på vi kan undgå en snitter og så må fuld fokus være på SIF kampen og fuld fokus på at hente det tredje DM guld i træk.


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Spanske José Maria Sanchez passer fløjten i Parken på tirsdag. Det er første gang han dømmer en kamp med nogen af de to hold, ligesom det er første gang han dømmer en kamp med et dansk seniorhold.
    Han har dog dømt et enkelt Youth League opgør med dansk deltagelse tidligere, da han i 2019 var dommer i 1/8 finalen mellem FCM og Man. United, en kamp der endte med en dansk hjemmesejr på 3-1 over et hold fra Manchester. Forhåbentlig sker noget lignende tirsdag aften.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    17

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Er der nogen som ved om City træner i Parken i dag?

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af SmackTheMac Se meddelelser
    Er der nogen som ved om City træner i Parken i dag?
    Det gør de ikke.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det gør de ikke.
    Er det fordi banen stadig ligner en slagmark fra første verdenskrig, eller er det bare fordi?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Er det fordi banen stadig ligner en slagmark fra første verdenskrig, eller er det bare fordi?
    https://www.fck.dk/nyhed/nu-venter-et-spaendende-foraar

    Sidste afsnit.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Godt nok en tam optaktstråd når man tænker på hvor stor en kamp det egentlig er i aften....

    Mon mine medfans har det som jeg = ingen forventninger til i aften grundet den umulige opgave det er at slå City ud, og at man derfor har mere fokus på superligaen på søndag?

    Jeg tror vi bliver sat på plads i aften af et City hold, der i modsætning til sidst må formodes at komme med det tunge skyts.
    Kunne høre i KIB at de før/efter returopgøret har Man United og Liverpool som modstandere i PL, hvorfor det må formodes at de gerne vil have tingene afgjort allerede i aften. Desuden tror jeg ikke at Guardiola er typen der undervurderer os.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Det er ikke svært at forestille sig et scenarie ala den første kamp mod Chelsea i 1/8-finalerne i 2011, hvor vi får det særdeles svært mod et hold, der er i fulde omdrejninger, mens vi mangler kampform. Og det aktuelle City-hold er vel endnu bedre end Chelsea dengang, selvom de var regerende engelske mestre og vandt CL året efter.

    Jeg forventer/frygter lidt et lignende resultat i aften, dvs. vi bliver ikke skilt ad, men spændingen vil være til at overse inden returen. Som Disco helt rigtig skriver, så tror jeg absolut heller ikke at Pep undervurderer os, og det skal han også nok sørge for, at spillerne heller ikke gør.

    Med Leragers karantæne kommer vi til at mangle den her lidt Delaney-agtige boks-til-boks spiller med mål i støvlerne, som han i den grad var i efteråret i CL, så Nees og co. skal omrokere lidt for at finde den rette balance på midten. "Lidt" spændt på, hvordan den kabale bliver løst.

    Men med mentaliteten på plads og S12 i ryggen vælger jeg alligevel at tro på en uafgjort, så vi stadig kan tage til Manchester med et spinkelt håb om at lave miraklet.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,390

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Godt nok en tam optaktstråd når man tænker på hvor stor en kamp det egentlig er i aften....

    Mon mine medfans har det som jeg = ingen forventninger til i aften grundet den umulige opgave det er at slå City ud, og at man derfor har mere fokus på superligaen på søndag?

    Jeg tror vi bliver sat på plads i aften af et City hold, der i modsætning til sidst må formodes at komme med det tunge skyts.
    Kunne høre i KIB at de før/efter returopgøret har Man United og Liverpool som modstandere i PL, hvorfor det må formodes at de gerne vil have tingene afgjort allerede i aften. Desuden tror jeg ikke at Guardiola er typen der undervurderer os.
    Præcis. Det er liiiidt svært at samle de store forventninger.

    Tror sagen havde været en anden hvis vi havde trukket et hvilket som helst andet hold (pånær lige Real Madrid).
    Tjaaa, vil endda mene at vi godt kunne have tilladt os at tro på vi kunne sparke Barca ud af turneringen...

    Men City... Nope. Det er simpelthen Mount Everest. Kan også se udebaneturen heller ikke er udsolgt, hvilket vel også er en smule overraskende. Men endnu en tur til Manchester, hvor vi formentlig er halvt ude af turneringen...

    Anyways, glæder mig fandme til at komme i Parken igen uanset hvad. Vi skal bare spille vores chance! I mine øjne er den more or less gratis.

    Ligeledes kan den bruges til at komme helt op i gear inden på søndag.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 13.02.24 kl. 13:01

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,226

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Generelt så går jeg ind i Parken i disse European "Nights" med stor optimisme ovenpå vores helt igennem fantastiske resultater på hjemmebane igennem mange mange år.

    Men lige på Tirsdag, må jeg indrømme min tiltro er meget lav. Vi kommer ind efter en vinterpause uden vigtige kampe og læg dertil vi møder verdens bedste hold som har været i gang længe og til og med er ved at finde rytmen med Haaland og De Bruyne på vej tilbage efter skader.

    Selvfølgelig skal vi give det et skud, men i min bog har vi opnåede vores europæiske målsætning. Jeg håber bare på vi kan undgå en snitter og så må fuld fokus være på SIF kampen og fuld fokus på at hente det tredje DM guld i træk.
    Min grund til optimisme: Neestrupfaktoren… og det faktum at han ikke går ind til aftenens kamp med en præmis om at vi bare er med. Nej vi har, fortjent, spillet os til at være der. Og hvis vi kan slå Galatasaray ude, spille lige op med både bayern og Man U ude, så er der også muligheder i aftenens kamp. Fuld koncentration, og det er aldrig slut før Claesson eller Roony har scoret.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,568

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Min grund til optimisme: Neestrupfaktoren… og det faktum at han ikke går ind til aftenens kamp med en præmis om at vi bare er med. Nej vi har, fortjent, spillet os til at være der. Og hvis vi kan slå Galatasaray ude, spille lige op med både bayern og Man U ude, så er der også muligheder i aftenens kamp. Fuld koncentration, og det er aldrig slut før Claesson eller Roony har scoret.
    Håber du får ret… Jeg synes dog der er en stor forskel på at spille op med gode hold i et gruppespil, kontra knockout kampe på den her side af nytår. Nu er ALLE kampe vigtige for ALLE hold, og ikke som i gruppespillet. Skulle Bayern eksempelvis have brugt tre point på Allianz for at gå videre tror jeg også både kampforløb og resultat havde været anderledes.

    Men ok, jeg er også ret ofte pessimistisk før den her type af kampe :)

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 25.10.23, 15:43
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  3. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •