Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

15 19.74%
  • Uafgjort

14 18.42%
  • Man. City vinder med max. 2 mål

25 32.89%
  • Man. City vinder med 3+ mål

22 28.95%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Håber du får ret… Jeg synes dog der er en stor forskel på at spille op med gode hold i et gruppespil, kontra knockout kampe på den her side af nytår. Nu er ALLE kampe vigtige for ALLE hold, og ikke som i gruppespillet. Skulle Bayern eksempelvis have brugt tre point på Allianz for at gå videre tror jeg også både kampforløb og resultat havde været anderledes.

Men ok, jeg er også ret ofte pessimistisk før den her type af kampe :)
    Jeg er enig. Jeg håber selvfølgelig på et mirakel og vi skal gå hårdt efter det, men realistisk set så får vi nok tæv i aften. Vi så i 2011 mod Chelsea, hvor niveauforskellen nogenlunde kan sammenlignes med i dag (i virkeligheden er den nok større nu), at vi bare blev sat på plads til dels pga niveauforskellen men også pga vores vinterpause. Jeg forventer det samme sker i dag, nemlig at Man City kører en sikker sejr hjem uden det helt store besvær.
    Jeg håber utroligt meget, at vi kan gøre en fin figur og da gerne få et resultat ("point" eller måske et 1-måls nederlag), men inderst inde vil jeg måske være rimelig tilfreds, hvis vi over to kampe (især i dag) gør en god figur og ikke ydmyges. Det vil være en hård start på foråret, hvis vi starter med at tabe med 3,4,5... mål.

2. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Jeg håber selvfølgelig på et mirakel og vi skal gå hårdt efter det, men realistisk set så får vi nok tæv i aften. Vi så i 2011 mod Chelsea, hvor niveauforskellen nogenlunde kan sammenlignes med i dag (i virkeligheden er den nok større nu), at vi bare blev sat på plads til dels pga niveauforskellen men også pga vores vinterpause. Jeg forventer det samme sker i dag, nemlig at Man City kører en sikker sejr hjem uden det helt store besvær.
    Jeg håber utroligt meget, at vi kan gøre en fin figur og da gerne få et resultat ("point" eller måske et 1-måls nederlag), men inderst inde vil jeg måske være rimelig tilfreds, hvis vi over to kampe (især i dag) gør en god figur og ikke ydmyges. Det vil være en hård start på foråret, hvis vi starter med at tabe med 3,4,5... mål.
    Det fandeme også voldsomt det City kommer med. Jeg så deres 1 halvleg mod Everton, hvor jeg tænkte okay måske kan vi følge med. Så ændre Guardiola lige kampen til 2 halvleg ved at sætte, Grealish, De Bruyne og Bernardo Silva på banen og så var de i total kontrol.

David vs Goliath i aften :)

4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Tilmeldingsdato
    Feb 2013

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det fandeme også voldsomt det City kommer med. Jeg så deres 1 halvleg mod Everton, hvor jeg tænkte okay måske kan vi følge med. Så ændre Guardiola lige kampen til 2 halvleg ved at sætte, Grealish, De Bruyne og Bernardo Silva på banen og så var de i total kontrol.

David vs Goliath i aften :)
    Ligner desværre en 0-3 sorry to say

Og så laver de et hurtigt i Manchester!

6. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Ingen bud på opstilling? Mckenna virker som en starter, hvilket er en smule kuriøst med tanke på hvor få kampe og træninger, han har haft.

Et bud:

Grabara

Ankersen - Mckenna - Diks - Jelert

Claesson - Falk - Diogo

Elyounoussi - Corner - Aschouri
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Ingen bud på opstilling? Mckenna virker som en starter, hvilket er en smule kuriøst med tanke på hvor få kampe og træninger, han har haft.

Et bud:

Grabara

Ankersen - Mckenna - Diks - Jelert

Claesson - Falk - Diogo

Elyounoussi - Corner - Aschouri
    Stiller vi op det system, så tror jeg, at Claesson skal spille angriber som i alle de andre CL kampe. Spørgsmålet er så, om det er Mattsson som spiller Leragers plads eller evt. Højlund.
    Alternativt så spiller vi måske med 5 i bagkæden som sidste år hjemme mod City. Det har vi bare slet ikke set i nogen træningskampe, så måske er det ikke så realistisk.

9. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Stiller vi op det system, så tror jeg, at Claesson skal spille angriber som i alle de andre CL kampe. Spørgsmålet er så, om det er Mattsson som spiller Leragers plads eller evt. Højlund.
    Alternativt så spiller vi måske med 5 i bagkæden som sidste år hjemme mod City. Det har vi bare slet ikke set i nogen træningskampe, så måske er det ikke så realistisk.
    Tænkte også Claesson som angriber men meget i tvivl om, hvem der så skulle tage over efter Lerager på midten. Højlund virker farligt, Mattsson ikke spillet ind. 5 i bagkæden virker som du siger urealistisk, nu hvor Neestrup siger, vi skal være os selv.

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Jeg har også spekuleret så det knager. 5-3-2 eller 4-3-3? At dømme efter udtalelserne skal vi "spille eget spil" hvilket må tolkes som 4-3-3. Mon ikke, at Kim-N kommer tæt på forventede startopstilling?

I øvrigt tror jeg ikke, at McKenna kommer foran i køen til start-11'er i dag. Tror stadigvæk vi har Vavro og Diks, Jelert i venstre og Ankersen i højre. Som Kim-N lægger op til, tror jeg også man bytter Lerager for Claesson (1 til 1) for at holde noget fysisk presence på midtbanen, ellers er Højlund/Clem jo trænet på 6'eren for at få Falk lidt længere frem.

Corner tror jeg vi får brug for som opspilsstation, power og på defensive dødbolde. Moi er selvskrevet, men måske man vurderer Achouri ikke vinder vildt mange direkte dueller i dag og kan gøre større forskel i 2. halvleg (ligesom med Rooney), og overraskelsen så kommer på denne position (i form af en Orri).
    "Tro kan flytte dværge."

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Jeg har også spekuleret så det knager. 5-3-2 eller 4-3-3? At dømme efter udtalelserne skal vi "spille eget spil" hvilket må tolkes som 4-3-3. Mon ikke, at Kim-N kommer tæt på forventede startopstilling?

I øvrigt tror jeg ikke, at McKenna kommer foran i køen til start-11'er i dag. Tror stadigvæk vi har Vavro og Diks, Jelert i venstre og Ankersen i højre. Som Kim-N lægger op til, tror jeg også man bytter Lerager for Claesson (1 til 1) for at holde noget fysisk presence på midtbanen, ellers er Højlund/Clem jo trænet på 6'eren for at få Falk lidt længere frem.

Corner tror jeg vi får brug for som opspilsstation, power og på defensive dødbolde. Moi er selvskrevet, men måske man vurderer Achouri ikke vinder vildt mange direkte dueller i dag og kan gøre større forskel i 2. halvleg (ligesom med Rooney), og overraskelsen så kommer på denne position (i form af en Orri).
    Jeg er meget enig i dine betragtninger, og jeg ville også selv spille med Claesson som 8'er og Corner som 9'er. Jeg synes bare ikke, at træningskampene har lagt ret meget op til dette. Her har Claesson fået meget spilletid som 9'er, hvilket han nærmest kun spiller i Europa, hvorfor jeg tror han også gør det i dag. Det er også derfor, at jeg tror McKenna spiller fra start, idet han har gjort det i alle træningskamp, hvor vi har stillet med noget der ligner "rigtigt" hold. Også her synes jeg, at et skifte er en smule farligt, når nu Vavro/Diks har gjort det så godt i Europa.

Neestrup har snakket om i et par podcasts, at vi af og til spiller med to 6'ere og en 8'er/10'er. Det kan måske også være løsningen i dag med Falk og Diogo lidt dybere og Mattsson som en slags 10'er bag Claesson - det er vist netop i den position, at han var været god i Holland.

13. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Neestrup har snakket om i et par podcasts, at vi af og til spiller med to 6'ere og en 8'er/10'er. Det kan måske også være løsningen i dag med Falk og Diogo lidt dybere og Mattsson som en slags 10'er bag Claesson - det er vist netop i den position, at han var været god i Holland.
    Han har ham også omtalt som en indadvendt venstrekant (Mattson) for lige at tilføje lidt ekstra til forvirringen. Vi kan hurtigt stirre os blinde på tallet/positionen fremfor løbemønstre og relationer.
    "Tro kan flytte dværge."

d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009

Her er et frækt forslag til en opstilling:

Grabara

Jelert - Vavro - Mckenna - Diks

Mattson- Falk - Diogo

Elyounoussi - Claesson - Achouri

Og her er en endnu frækkere:

Grabara

Jelert /Ankersen - Vavro - Mckenna - Diks - Jelert / Sørensen

Falk - Diogo - Claesson

Elyounoussi - Achouri

PS. Og så håber jeg, at Pyro-udvalget kan holde sig i skindet i aften. Vi har ikke brug for flere karantæner.
    Sidst redigeret af d-man : 13.02.24 kl. 17:17
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

16. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2002

Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    PS. Og så håber jeg, at Pyro-udvalget kan holde sig i skindet i aften. Vi har ikke brug for flere karantæner.
    Nej, det vil være mega træls, at skulle spille kvartfinale uden folk på lægterne...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

18. De følgende 8 brugere er enige:

d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009

Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Her er et frækt forslag til en opstilling:

Grabara

Jelert - Vavro - Mckenna - Diks

Mattson- Falk - Diogo

Elyounoussi - Claesson - Achouri
    Den ramte jeg lige i røven ;-)
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

20. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Altså man må jo bare tage hatten af. Jeg mindes ikke at have set et bedre hold i Parken udspille os på den måde som i aften. Aligevel så sidder man fascineret tilbage når man ser, hvor boldsikre og flydende Man City spiller.

Når det så er sagt, så rammer vi så hellere ikke selv på nogen måder dagen. Det er tydeligt at se, vi var kuet fra start til slut, uagtet at vi spiller mod Verdens bedste hold.

Tænk, hvis vi bare kunne spille 50% på det City spiller og overfører det til Suppen kontinuerligt, det må være drømmen.

22. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2004

Når det så er sagt, så rammer vi så hellere ikke selv på nogen måder dagen. Det er tydeligt at se, vi var kuet fra start til slut, uagtet at vi spiller mod Verdens bedste hold.
    Enig. Der var godt nok meget rust. Men rustne eller ej ville vi naturligvis tabe til det her monsterhold. Men meget underligt at se Falk være så dårlig. Han lavede vel knap nok en god aflevering og smed bolden væk igen og igen med elendige afleveringer. Højlund gør det godt, da han kommer ind. Opstillingen var helt hen i vejret, men Neestrup må jo have haft en mening med det.

24. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Apr 2008

Altså man må jo bare tage hatten af. Jeg mindes ikke at have set et bedre hold i Parken udspille os på den måde som i aften. Aligevel så sidder man fascineret tilbage når man ser, hvor boldsikre og flydende Man City spiller.

Tænk, hvis vi bare kunne spille 50% på det City spiller og overfører det til Suppen kontinuerligt, det må være drømmen.
    Personligt synes jeg City spiller pænt zzzzzz. De har klasse spillere på alle positioner men det er lige som at se håndbold. Fra side til side og lidt frem så tilbage.

Bevares det er effektivt og de vinder men jeg synes det er pænt kedeligt at se på. Fascinerende men kedeligt i mine øjne.

På den anden side så tror jeg aldrig jeg har set Falk spille så dårligt før og Corner han er lige til stort brændbart, hans anden berøring er jo en tackling og når han vinder en hovedstødsduel rammer han sjældent en medspiller og hans "pres", hold nu kæft... Det jo helt til grin i dag

Jelert MOM

26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 25.10.23, 15:43
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  3. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Tags for this Thread