Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

15 19.74%
  • Uafgjort

14 18.42%
  • Man. City vinder med max. 2 mål

25 32.89%
  • Man. City vinder med 3+ mål

22 28.95%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Ingen overraskelse i dag.

- DBU fatter stadig ikke at tællende kampe er nødvendigt, hvis vi vil spille Europa efter jul, latterligt at skulle banke rust af imod Man C
    - Man C spiller os rundt uden rigtigt at give den gas.
    - Dommeren var ikke alt for god

Satme ærgerligt med de mål i overtiden, det var vanvittig lyd i de første 10 minutter og så døde vi lidt!

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Det endte jo desværre lidt som forventet men dog ikke til den helt forfærdelige side. Jeg synes egentlig i det store hele, at vi kan være ret tilfredse med præstationen. City er os simpelthen bare overlegne, og når de gider, spiller de os ud af banen. Vi var klart rustne og vi rammer ikke en dag, hvor alt bare går vores vej, og så er City godt nok svære at lege med.

Så overall er jeg tilfreds med indsatsen og synes det er flot, at vi ikke får en snitter (0-4 hjemme mod PSV sidder stadig lidt i mig). Der er dog nogle ting, som virkelig irriterer og ærgrer mig, og som jeg ikke synes bør ske, uagtet at vi er rustne og møder verdens bedste hold:

- Vavro hænger 1-3 meter bag vores offside-linje flere gange i dag og ophæver en offside. Særligt i første halvleg det skete. Jeg ved ikke, hvad aftalen er, men det så helt gak ud, at det var så konsekvent.

- Silva og de Bruyne får lov til at løbe fuldstændig umarkeret ned bag vores forsvarslinje. Der gav både store chancer og mål. Det virker helt vildt, hvis vi ikke var forberedt på det, når vi valgte at lade dem få bolden ude på siderne. Og vi fik det ikke stoppet før pausen og systemskiftet. Det så for mig ud som om at det ikke var aftalt, hvem der skulle samle de løb op.

- Christian Sørensen ved 1-3. Han er et skønt menneske og jeg vil så gerne, at han er en stjerne for os, men man må som forsvarsspiller ikke satse sådan der, for så spiller City os tynde. Det er altså ret basalt forsvarsspil, som går galt der og det koster.

4. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Personligt synes jeg City spiller pænt zzzzzz. De har klasse spillere på alle positioner men det er lige som at se håndbold. Fra side til side og lidt frem så tilbage.
    Hårde ord. City ligefrem kedelig at se på ?? :). Fair nok man ser jo fodbold forskeligt.

Nu skal der jo 2 hold til tango og jeg vil vove at påstå at, hvis man forsøger at "spille" med city som vores opstilling i starten antydet, så skal man virkelig have kvalitet som hold og det havde vi ikke.

Selv i en 5 back kæde, formår City at spille hurtigt og finde åbninger med fantastisk presspil i de få momenter vi har bolden. Det var imponerende at se på.

6. De følgende 5 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Resultatet var som ventet, men jeg er alligevel lidt skuffet over, hvor lidt vi turde at spille med. Og vi er jo heldige ikke at tabe større.

Men mest af alt fatter jeg ikke, at vi spillede en hel halvleg uden venstre back. Det var absurd, at Neestrup først reagerede i pausen på den motorvej, der var i Diks side.
    Garneren

______________________________ ___________

Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Det endte desværre som forventet med en sikker City sejr. Ser man på de første 25-30 min, så skal vi være glade for ikke at være bagud med mindst 3-4 mål. Her var klasseforskellen udtalt. Ser man på den sidste times spil fra 1-1, så synes jeg godt, at vi kan være en smule skuffede over 1-3. Uden at vi på nogen måder er det bedste hold, så holder vi City væk fra det meste, og kan godt tillade os at være en smule skuffede især over hvordan og hvornår de to sidste mål falder. Vi producerer dog heller ikke noget selv.

Der er især 3 ting, som jeg er skuffet/irriteret over her efter kampen:

1) De to sidste mål (som nævnt ovenover), der både var uheldige (det første) og unødvendige (begge).
    2) At vi kommer ud til kampen alt for benovede. Vi løber meget men får slet ikke sat os igennem i tacklingerne (f.eks. ved 1-2 målet) og vi nærmest undskylder, hver gang vi vinder bolden. Jeg savnede lidt vildskab og vilje...ja jeg savnede vel i virkeligheden Lerager.
    3) At dommeren i hele kampen var benovet over at få lov til at dømme stjernerne fra Man City. Hold nu k... en ensidig dommerpræstation. Ikke at det nok havde gjort den store forskel, men det er godt nok hårdt for spillerne at løbe efter bolden hele kampen og når man endelig vinder en duel, så fløjter dommeren for det mindste imod os...og meget lidt til os. Men han får jo nok stor ros efter kampen i dommerevalueringen, da den er forløbet som forventet uden ballade fra den store klub.....

Mht spillernes indsats, så synes jeg det er svært at vurdere ovenpå så atypisk en FCK-kamp. Umiddelbart synes jeg, at Grabara og Jelert stod for dagens bedste præstationer, imens alle de andre fightede godt men ikke rigtigt ramte niveau med bolden. Dertil var Citys pres og tempo for stort, ligesom vi åbenlyst var præget af, at dette var første turneringskamp i knap 3 måneder. Falk var vel den som stod ud mest negativt, måske fordi han plejer at være så god.

Jeg håber ikke at skuffelsen er for stor, samt at vi kan tage tempoet med over i superligaen. Nu har vi trods alt en turneringskamp i benene modsat Sif og alle æg skal nu lægges i superligakurven. Tak for oplevelserne i CL (ved godt der er et returopgør) - nu skal alt fokus på Superligaen

9. De følgende 12 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Dec 2003

Nå ja, og så forstår jeg ikke, at Roony ikke får chancen i 2. halvleg. Det er en gratis omgang, og han er den eneste, der kan være med på City's tekniske niveau.
    Garneren

______________________________ ___________

Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

11. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Resultatet var som ventet, men jeg er alligevel lidt skuffet over, hvor lidt vi turde at spille med. Og vi er jo heldige ikke at tabe større.

Men mest af alt fatter jeg ikke, at vi spillede en hel halvleg uden venstre back. Det var absurd, at Neestrup først reagerede i pausen på den motorvej, der var i Diks side.
    Der var vel strengt taget samme motorvej i modsatte side, indtil vi gik ned og forsvarede med 5 spillere. Det var en modig taktik med 433, men vi skulle nok have lært af sidste sæson, hvor vi blev kørt ud af brættet med netop den taktik på udebane, men holdt nogenlunde stand med 5 mands bagkæden i 0-0 kampen i Parken.

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nå ja, og så forstår jeg ikke, at Roony ikke får chancen i 2. halvleg. Det er en gratis omgang, og han er den eneste, der kan være med på City's tekniske niveau.
    Enten må Roony have præsteret ringe i træningslejren (ville nok være meget naturligt med den store fokus i transferperioden) eller også har Jordan været god. For det ser ud til, at Jordan har overhalet ham både ud fra træningskampene, hvor Roony næsten kun har spillet reservekampen mod BIF, og ud fra i dag. Ovenpå træningskampene overrasker det mig ikke at Jordan kommer ind, men set ud fra efterårets sidste periode, så er det lidt underligt. Måske er der sket et eller andet.

Jeg synes forøvrigt, at det er lidt dårlig stil, at så mange råber på Roony i det øjeblik, at Jordan blev skiftet ind.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.02.24 kl. 00:39

14. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2012

Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Personligt synes jeg City spiller pænt zzzzzz. De har klasse spillere på alle positioner men det er lige som at se håndbold. Fra side til side og lidt frem så tilbage.

Bevares det er effektivt og de vinder men jeg synes det er pænt kedeligt at se på. Fascinerende men kedeligt i mine øjne.

På den anden side så tror jeg aldrig jeg har set Falk spille så dårligt før og Corner han er lige til stort brændbart, hans anden berøring er jo en tackling og når han vinder en hovedstødsduel rammer han sjældent en medspiller og hans "pres", hold nu kæft... Det jo helt til grin i dag

Jelert MOM
    Ok, det er jeg godt nok uenig i, men det er vel et lystspørgsmål. - Jeg synes at de spiller en imponerende flot omgang klog og tålmodig fodbold, med tydeligt indstuderede løb, og så stikker de kniven ind når vi sætter en fod forkert.
    Jeg ville ønske at vi kunne spille sådan i Superligaen!

16. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg ville ønske at vi kunne spille sådan i Superligaen!
    Jeg tror rigtig rigtig mange igennem mange år har haft det håb. Altså vi behøver jo ikke engang spille på det niveau. Bare 40/50 % af det og vi ville smadre alle hold i suppen.

Igen mindre kan gøre det, og det undre mig virkelig at vi ikke ser niveau forskellen oftere på os midter/bundholdene mere kontinuerligt.

18. De følgende 11 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Der er ikke så meget andet at sige til dagens kamp end at vi var overmatchet på stort set alle parametre. Vi lagde ud med en 433 formation, hvor vi blev meget smalle og i takt med vi kom under større og større pres spillede vi i højere grad 451 og i anden halvleg gik vi over til et femmandsforsvar. Vi havde ikke særlig meget at byde ind med spillemæssigt fraset et par enkelte angreb. Især midtbanen var totalt udklasseret, mens det ikke betød det store hvem der var forreste mand. Desuden manglede vi koncentration når vi forsvarede og skal man have nogle forhåbninger om at få point mod City, som jeg ikke havde følelsen af for alvor foldede sig ud (og som nok endda kunne hæve tempoet yderligere ved behov), så skal man følge bedre med, ikke stoppe op og så måske turde lidt mere. City er en alt for stor mundfuld til, at man kan køre et resultat hjem på andet end voldsomme præstationer og det lignede ikke, at vi havde det gear.

Grabara havde et par flotte redninger, og knap så flotte udspark, men det er især Jelert der bør fremhæves. Virkelig stærk defensivt og også et par enkelte gode fremadrettede aktioner og gennembrud, til trods for han blev kastet lidt rundt. Resten synes jeg havde meget svære betingelser og hvis man kan snakke om at nogle skuffede, så må jeg erkende, at jeg havde større forventninger til Falk, der ender med at have alt for mange boldtab. Men igen, det er også en voldsom modstander.

Kampens dommer favoriserede City ved tvivl, men til gengæld slap vi for et par advarsler. Det er set bedre, men i særdeleshed set værre.

Et par øvrige observationer fra kampen er hvor langt vores angribere er fra at starte inde. Man kunne have overvejet at true mere i dybden ved at skifte en anden end Cornelius ind, men det havde realistisk set næppe gjort en forskel. Det ligner også at Roony er blevet overhalet af både Elyonoussi og Larsson. Han var i forvejen i skarp konkurrence med Elyonoussi, men hvorfor Larsson er med her, er svært at forstå. Det er svært at vide om de bare har præsteret ekstraordinært i opstarten (i irrelevante træningskampe vel at mærke), men jeg forstår udmærket at mange ønskede Roony på banen – offensiven sluttede i hvert fald væsentligt mere tandløs end den startede. Men vi skal selvfølgelig have gang i Cornelius på et tidspunkt, men skal også passe på der ikke går for meget 'sunk cost fallacy' over det.

20. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Feb 2013

Spørgsmålet er vel for alvor omkring Cornelius nu, har han fået chancer nok, eller skal han have 5 mere i superligaen, før man må erkende at han ikke kommer på niveau igen??

22. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Spørgsmålet er vel for alvor omkring Cornelius nu, har han fået chancer nok, eller skal han have 5 mere i superligaen, før man må erkende at han ikke kommer på niveau igen??
    Reelt set har han vel endnu ikke fået chancen uden at blive skadet. Jeg tror og håber, at han nu får 4-5 kampe fra start og kan holde sig skadefri for det kommer til at tage noget tid at få ham i spillemæssig form igen. Det så vi også sidst ved hans langvarige skade forrige gang han var her. Spørgsmålet er selvfølgelig om tålmodigheden og tiden er til det med den nuværende stilling i superligaen. At han i går har et par dårligere 1. berøringer i en kamp, hvor alle nærmest er helt væk på bolden lægger jeg ikke så meget i. Jeg synes, at han var ok med i spillet i sidste træningskamp, men vi har haft svært ved at spille ham op til chancer og det skal forbedres.

24. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Ser jo ud til klubben stadig tror på ham, men det hænger vel også sammen med det store prisskilt og løn han løber rundt med.

Personligt tror jeg bare ikke selv på det, men tror også Nees og ham selv har set skriften på væggen. Der skal leveres dette kommende halvår, ellers er jeg ret sikker på det bliver købt ind til sommer.

26. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ser jo ud til klubben stadig tror på ham, men det hænger vel også sammen med det store prisskilt og løn han løber rundt med.

Personligt tror jeg bare ikke selv på det, men tror også Nees og ham selv har set skriften på væggen. Der skal leveres dette kommende halvår, ellers er jeg ret sikker på det bliver købt ind til sommer.
    Enig. Men nu er det jo ikke kampen igår vi skal vurdere ud fra. Hverken med Corner eller nogen andre spillere.
    Det hold vi mødte i går er vel noget nær det stærkeste hold historien har set, hvilket deres treble sidste år også vidner om...

28. De følgende 7 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 25.10.23, 15:43
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  3. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Tags for this Thread