Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

15 19.74%
  • Uafgjort

14 18.42%
  • Man. City vinder med max. 2 mål

25 32.89%
  • Man. City vinder med 3+ mål

22 28.95%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 57 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig. Men nu er det jo ikke kampen igår vi skal vurdere ud fra. Hverken med Corner eller nogen andre spillere.
    Det hold vi mødte i går er vel noget nær det stærkeste hold historien har set, hvilket deres treble sidste år også vidner om...
    Ja det siger vel lidt sig selv, at vi ikke skal vurdere Corner eller holdet mod City, det var nu mere hans generelle ophold i FCK jeg påpeger :). Tror 99.9999 % af fanbasen havde forudset der ville være niveau forskel i går. At det så var 2-3 niveauer over os gør lidt ondt, men det er hvad det er.

Faktum er bare vi står med en Corner som ikke har scoret et eneste superligamål endnu, så målt ud fra det så har han været en fiasko. Nu har han så været igennem en lang periode uden skader så det er også derfor jeg siger der skal "leveres" denne halvsæson vi går i møde.

Jeg håber det lykkedes både for ham, men også for klubbens skyld, hvis vi skal hive et tredje DM guld hjem på stribe.

2. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Manchester City (13/02-2024 kl. 21:00)

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det siger vel lidt sig selv, at vi ikke skal vurdere Corner eller holdet mod City, det var nu mere hans generelle ophold i FCK jeg påpeger :). Tror 99.9999 % af fanbasen havde forudset der ville være niveau forskel i går. At det så var 2-3 niveauer over os gør lidt ondt, men det er hvad det er.
    Det gør nas ja - Men jeg fornemmer bare at rigtig mange havde ureslistiske forventninger til kampen.

En bekendt skrev til mig efter kampen at han synes vi gav City spillerne alt for meget plads... Det grinede jeg lidt af... Om vi så havde spillet 100% op til vores bedst havde det ikke været i nærheden af at være godt nok..

4. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2005

Det største problem ift. Cornelius er hans fysik, som gør, at han er for meget ude af holdet, og ikke kan give sig fuldt ud, når han så endelig spiller. Men derudover formår vi heller ikke at udnytte hans kompetencer i tilstrækkelig grad. Neestrup har ved flere lejligheder udtalt, at han godt kan lide den taktiske fleksibilitet i at have forskellige typer til at spille i front, men problemet er jo, at spillerne ikke formår at omstille sig til Cornelius. Han får simpelthen ikke de rigtige bolde og støtteløb at arbejde med.

Det irriterer mig faktisk, at Neestrup ikke insisterer på at have et reelt alternativ til Cornelius. Det siger sig selv, at forskellen på en klassisk targetangriber og en midtbanespiller er for stor til, at man kan integrere begge spillertyper på frontpositionen og få det maksimale ud af dem.

6. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Der er ikke så meget andet at sige til dagens kamp end at vi var overmatchet på stort set alle parametre. Vi lagde ud med en 433 formation, hvor vi blev meget smalle og i takt med vi kom under større og større pres spillede vi i højere grad 451 og i anden halvleg gik vi over til et femmandsforsvar. Vi havde ikke særlig meget at byde ind med spillemæssigt fraset et par enkelte angreb. Især midtbanen var totalt udklasseret, mens det ikke betød det store hvem der var forreste mand. Desuden manglede vi koncentration når vi forsvarede og skal man have nogle forhåbninger om at få point mod City, som jeg ikke havde følelsen af for alvor foldede sig ud (og som nok endda kunne hæve tempoet yderligere ved behov), så skal man følge bedre med, ikke stoppe op og så måske turde lidt mere. City er en alt for stor mundfuld til, at man kan køre et resultat hjem på andet end voldsomme præstationer og det lignede ikke, at vi havde det gear.

Grabara havde et par flotte redninger, og knap så flotte udspark, men det er især Jelert der bør fremhæves. Virkelig stærk defensivt og også et par enkelte gode fremadrettede aktioner og gennembrud, til trods for han blev kastet lidt rundt. Resten synes jeg havde meget svære betingelser og hvis man kan snakke om at nogle skuffede, så må jeg erkende, at jeg havde større forventninger til Falk, der ender med at have alt for mange boldtab. Men igen, det er også en voldsom modstander.

Kampens dommer favoriserede City ved tvivl, men til gengæld slap vi for et par advarsler. Det er set bedre, men i særdeleshed set værre.

Et par øvrige observationer fra kampen er hvor langt vores angribere er fra at starte inde. Man kunne have overvejet at true mere i dybden ved at skifte en anden end Cornelius ind, men det havde realistisk set næppe gjort en forskel. Det ligner også at Roony er blevet overhalet af både Elyonoussi og Larsson. Han var i forvejen i skarp konkurrence med Elyonoussi, men hvorfor Larsson er med her, er svært at forstå. Det er svært at vide om de bare har præsteret ekstraordinært i opstarten (i irrelevante træningskampe vel at mærke), men jeg forstår udmærket at mange ønskede Roony på banen – offensiven sluttede i hvert fald væsentligt mere tandløs end den startede. Men vi skal selvfølgelig have gang i Cornelius på et tidspunkt, men skal også passe på der ikke går for meget 'sunk cost fallacy' over det.
    City-spillerne dømte selv, det irriterede mig grænseløst. Meget tydeligt, at dommeren reagerede deres gøren og laden.

Vi må sige, at Neestrup ikke ramte startopstillingen i røven i dag. Jeg tvivler på, det havde ændret udfaldet, men er stadigvæk ærgerlig over at insistere på en 4-3-3 da vi efter 6 minutter allerede kunne have været bagud 0-2. Scott, Vavro, Diks og Jelert synes jeg gjorde for forblændende i dag - det er tydeligt, at Scott er langt mere verbal (også på standardsituationer) end vi er vant til. Jelert var en klasse for sig. Midtbanen skuffede, hvor både Falk, Diogo og Matsson (fraset et fantastisk mål) havde mange opspilsfejl og ikke evnede at holde i bolden særligt længe ad gangen. Måske en hårdere fysisk approach havde afhjulpet en smule. Claessons udskiftning forstod jeg ikke selvom jeg også gerne så Corner inde (og vi vandt dueller) - Moi ved vi scorer mål i søvne, men Achouri var også en blind passager i dag.

Lad os for faen tage det tempo med til Silkeborg, Farum og Midtjylland. Og fedt, hvis man selv kan dømme kampene fremover.
    "Tro kan flytte dværge."

8. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Lad os for faen tage det tempo med til Silkeborg, Farum og Midtjylland. Og fedt, hvis man selv kan dømme kampene fremover.
    Den har jeg efterhånden hørt igennem mange årtier nu :). Hvis man dog bare kunne tage tempoet med over i Suppen.

Jeg er enig, men jeg vil gerne se det med egne øjne kontinuerligt. Jeg forventer vi ryger tilbage til vores vanlige niveau med snævre sejre og middelmådig spil til tider.

10. De følgende 6 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Lidt data fra vores opgør mod City i går, sammenlignet med opgørene fra sidste sæson:

Boldbesiddelse - FCK:
    22/23 (u): 24,2%
    22/23 (h): 41,1%
    23/24 (h): 21,3%

Afleveringer pr. boldbesiddelse - FCK:
    22/23 (u): 3,8
    22/23 (h): 5,0
    23/24 (h): 3,0

Afleveringer pr. boldbesiddelse - City:
    22/23 (u): 11,2
    22/23 (h): 6,5
    23/24 (h): 9,1

PPDA (Presintensitet; jo højere intensitet, desto lavere tal):
    22/23 (u): 62,3
    22/23 (h): 15,6
    23/24 (h): 19

Opp. PPDA:
    22/23 (u): 8,3
    22/23 (h): 17,0
    23/24 (h): 9,65

xG:
    22/23 (u): 0,4
    22/23 (h): 0,4
    23/24 (h): 0,4

Opp. xG:
    22/23 (u): 4,5
    22/23 (h): 1,2
    23/24 (h): 3,5

Kilde: WyScout.

Tallene viser ikke overraskende, at kampen i går på de underliggende parametre i langt højere grad mindede om kampen i Manchester end sidst, City var i Parken. Tallene viser også, at vi blev afleveret i smadder, vi brugte alt for meget energi på at løbe forgæves efter bolden, og at vi ikke var i stand til at holde fast i bolden, når vi endelig fik fat i den. Både fordi de pressede os intenst, og fordi vi var i det røde felt, hver gang vi endelig fik fat i bolden, så vi enten traf forkerte beslutninger eller manglede præcision i vores afleveringer. (Og så også fordi dommeren valgte at dømme ikke-eksisterende frispark hver gang City-spillerne bad om dem..)
    Med det in mente, skal vi nærmest være glade for at de ikke kom frem til flere mål, og at Grabara havde en del gode redninger, selv om han på en bedre dag havde reddet skuddene der endte med de to første mål. Hvilket ikke er en særligt fed følelse.

PS: Jeg har aldrig set et hold have en lavere presintensitet end den, vi havde i Manchester for knapt halvandet år siden.
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

12. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Lidt data fra vores opgør mod City i går, sammenlignet med opgørene fra sidste sæson:

Boldbesiddelse - FCK:
    22/23 (u): 24,2%
    22/23 (h): 41,1%
    23/24 (h): 21,3%

Afleveringer pr. boldbesiddelse - FCK:
    22/23 (u): 3,8
    22/23 (h): 5,0
    23/24 (h): 3,0

Afleveringer pr. boldbesiddelse - City:
    22/23 (u): 11,2
    22/23 (h): 6,5
    23/24 (h): 9,1

PPDA (Presintensitet; jo højere intensitet, desto lavere tal):
    22/23 (u): 62,3
    22/23 (h): 15,6
    23/24 (h): 19

Opp. PPDA:
    22/23 (u): 8,3
    22/23 (h): 17,0
    23/24 (h): 9,65

xG:
    22/23 (u): 0,4
    22/23 (h): 0,4
    23/24 (h): 0,4

Opp. xG:
    22/23 (u): 4,5
    22/23 (h): 1,2
    23/24 (h): 3,5

Kilde: WyScout.

Tallene viser ikke overraskende, at kampen i går på de underliggende parametre i langt højere grad mindede om kampen i Manchester end sidst, City var i Parken. Tallene viser også, at vi blev afleveret i smadder, vi brugte alt for meget energi på at løbe forgæves efter bolden, og at vi ikke var i stand til at holde fast i bolden, når vi endelig fik fat i den. Både fordi de pressede os intenst, og fordi vi var i det røde felt, hver gang vi endelig fik fat i bolden, så vi enten traf forkerte beslutninger eller manglede præcision i vores afleveringer. (Og så også fordi dommeren valgte at dømme ikke-eksisterende frispark hver gang City-spillerne bad om dem..)
    Med det in mente, skal vi nærmest være glade for at de ikke kom frem til flere mål, og at Grabara havde en del gode redninger, selv om han på en bedre dag havde reddet skuddene der endte med de to første mål. Hvilket ikke er en særligt fed følelse.

PS: Jeg har aldrig set et hold have en lavere presintensitet end den, vi havde i Manchester for knapt halvandet år siden.
    Med i ligningen skal også at igår var knockout kamp hvor de store hold lige skruer bissen lidt ekstra på. Samt vi ikke har spillet en betydningsfuld kamp i over to måneder.

Synes ikke man kan bruge de stats til så meget da situationen omkring kampene er så vidt forskellige…

14. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Med i ligningen skal også at igår var knockout kamp hvor de store hold lige skruer bissen lidt ekstra på. Samt vi ikke har spillet en betydningsfuld kamp i over to måneder.

Synes ikke man kan bruge de stats til så meget da situationen omkring kampene er så vidt forskellige…
    Konteksten giver selvfølgelig en væsentlig del af forklaringen på hvorfor kampbilledet blev som det nu engang blev. Og det er nu ikke fordi jeg bruger data til at klandre holdet for ikke at præstere bedre, som var jeg Erik Skjærbæk, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at spillerne gav alt, hvad de kunne for at spille op til deres bedste mod de forsvarende CL-mestre og verdensmestre for klubhold, hvis trups markedsværdi er 15 gange større end FCKs.
    Hvilket både giver en form for afklarethed og en form for magtesløshed ift. når man møder et hold på det niveau.
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

16. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Og så var der jo også lige den helt store forskel på de to hjemmekampe, at City kun var 10 mand på banen fra 30. minut. Og som du også siger, det var en gruppekamp i runde 4, og City havde vundet deres tre første kampe, så de skulle jo ikke bruge en sejr. Jeg har godt nok også svært ved at se, hvad vi skal bruge det her til.

18. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Jeg synes da, det er superinteressante tal. Der er klart noget kontekst (som med al data og statistik) man skal holde sig for øje, min oplevelse af at vores presintensitet var lav synes også reflekteret i dataen. Årsagen til dette er flere: første kamp i lang tid, ingen Lerager, Man City i topform (der gik til kampen med 100% seriøsitet) og en dommer, vi godt kunne have brugt i Elfsborg-træningskampen. Alt for ofte ser vi, hvordan vi i suppen også forsøger os med det tålmodige, opbyggende spil (og spille på tredje mand, ekstra løb i feltet) hvor løsningen for de andre hold er simpel og klar: masser af fysik, masser af frispark, evindelig tidsudtræk, lange indkast og masser af "hårde" dueller der sjældent koster noget som helst. Heller ikke ved potentielle omstillinger. Når vi så mod Man City forsøger at sætte os igennem, og faktisk vinder dueller uden brug af ulovlige midler, jamen så gik det ikke vores vej. Om det er retfærdigt eller ej er helt ligegyldigt fordi det er ihvertfald var det kampbillede, dommeren ønskede. Og sjældent det vi ser i vores nationale liga, hvor dommeren taler om en "international linie hvor spillerne må gå til den".

Med andre ord: presspil/intensitet handler også om, hvor dommeren sætter grænsen. Her er der divergens mellem hvad vi så i den seneste kamp og hvad vi er vant til "derhjemme".
    "Tro kan flytte dværge."

20. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    May 2012

Jeg synes da, det er superinteressante tal. Der er klart noget kontekst (som med al data og statistik) man skal holde sig for øje, min oplevelse af at vores presintensitet var lav synes også reflekteret i dataen. Årsagen til dette er flere: første kamp i lang tid, ingen Lerager, Man City i topform (der gik til kampen med 100% seriøsitet) og en dommer, vi godt kunne have brugt i Elfsborg-træningskampen. Alt for ofte ser vi, hvordan vi i suppen også forsøger os med det tålmodige, opbyggende spil (og spille på tredje mand, ekstra løb i feltet) hvor løsningen for de andre hold er simpel og klar: masser af fysik, masser af frispark, evindelig tidsudtræk, lange indkast og masser af "hårde" dueller der sjældent koster noget som helst. Heller ikke ved potentielle omstillinger. Når vi så mod Man City forsøger at sætte os igennem, og faktisk vinder dueller uden brug af ulovlige midler, jamen så gik det ikke vores vej. Om det er retfærdigt eller ej er helt ligegyldigt fordi det er ihvertfald var det kampbillede, dommeren ønskede. Og sjældent det vi ser i vores nationale liga, hvor dommeren taler om en "international linie hvor spillerne må gå til den".

Med andre ord: presspil/intensitet handler også om, hvor dommeren sætter grænsen. Her er der divergens mellem hvad vi så i den seneste kamp og hvad vi er vant til "derhjemme".
    Overordnet set, er jeg enig, omend det også undrede mig at Mattsson og Diogo? undgik advarsler i første halvleg, hvilket gør en smule for at udjævne billedet af en ellers meget ensidig dommerpræstation.

22. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Al data er spændende at nørde.

Jeg skriver bare som jeg gør, fordi jeg fornemmer mange af mine medfans havde urealistiske forventninger til kampen. Og glemmer at der er forskel på en gruppekamp hvor vi spillede i overtal og hvor City sparede spillere, kontra en knockout kamp hvor de for alt i verden ville have den lukket inden returen pga. hårdt kampprogram i Premier League...

24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 25.10.23, 15:43
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  3. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17
  4. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 02.12.16, 11:02
  5. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 08.11.16, 21:12

Tags for this Thread