Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

10 24.39%
  • Uafgjort

9 21.95%
  • FCK vinder

22 53.66%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Er det ikke mere relevant, at se på det aktuelle niveau på de to hold, frem for at hæfte sig ved fortiden. Jeg synes, at Silkeborg ser svækkede ud ind foråret. Specielt fordi, de har mistet lederen i forsvaret i Tobias Salquist. Derudover er Busch tvivlsom til kampen mod FCK. https://www.midtjyllandsavis.dk/arti...-5a8d42ee036e/

Når Alexander Lind samtidig er skadet, og de har søgt Søren Tengsted, så står de også svækkede offensivt. De har naturligvis erstattet det solgte, men i klassisk SIF-stil, er det spillere fra lavere ligaer, der normalt skal bruge tid til omstille sig.

Samtidig synes jeg, at FCK ser styrkede ud, og truppen har allerede en rigtig kamp i benene. Jeg ser derfor FCK, som markante favoritter til kampen.
    Ja SIF ser ganske svækkede ud til dagens kamp. Lind har karantæne, imens både Busch og Felix er ude med skader. Og med Salquist solgt (han manglede vist også i vores pokalkampe), så er hele deres normale midterforsvar væk. Det bør vi kunne udnytte. Omvendt så ved vi nok ikke rigtigt, hvad de kommer med (hverken offensivt eller defensivt), så vi kan ende med at blive lidt overrasket.

Jeg er enig i, at FCK må være ret klare favoritter til dagens kamp, men på den bane og mod det hold som spiller så godt fodbold, så har vi det ofte svært. Det ændrer selvfølgelig ikke på, at dette er en must-win kamp.
    Jeg er enormt spændt (væsentlig mere end mod City), da det er uhyre vigtigt at vi kommer godt fra start både resultat- (selvfølgelig det vigtigste) og spillemæssigt. Taber vi point efter en kamp, hvor vi ikke rigtigt producerer chancer og laver et par defensive fejl, så vil det ikke se godt ud med selvtillid og tro på guld. Omvendt hvis vi vinder, så er vi i gang og kan roligt sætte os i sofaen senere og se, hvilken (forhåbentlig begge) af vores direkte modstandere, som kommer skidt fra start.

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja SIF ser ganske svækkede ud til dagens kamp. Lind har karantæne, imens både Busch og Felix er ude med skader. Og med Salquist solgt (han manglede vist også i vores pokalkampe), så er hele deres normale midterforsvar væk. Det bør vi kunne udnytte. Omvendt så ved vi nok ikke rigtigt, hvad de kommer med (hverken offensivt eller defensivt), så vi kan ende med at blive lidt overrasket.

Jeg er enig i, at FCK må være ret klare favoritter til dagens kamp, men på den bane og mod det hold som spiller så godt fodbold, så har vi det ofte svært. Det ændrer selvfølgelig ikke på, at dette er en must-win kamp.
    Jeg er enormt spændt (væsentlig mere end mod City), da det er uhyre vigtigt at vi kommer godt fra start både resultat- (selvfølgelig det vigtigste) og spillemæssigt. Taber vi point efter en kamp, hvor vi ikke rigtigt producerer chancer og laver et par defensive fejl, så vil det ikke se godt ud med selvtillid og tro på guld. Omvendt hvis vi vinder, så er vi i gang og kan roligt sætte os i sofaen senere og se, hvilken (forhåbentlig begge) af vores direkte modstandere, som kommer skidt fra start.
    Husk at vi fortsat har vores forsvar, hvilket jo er en kæmpe fordel for SIF. Vi står højt, de slår den dybt = kasse :-)

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Med dagens start-11, så må opstillingen næsten se sådan ud.

Grabara
    Diks, Vavro, McKenna, Sørensen
    Højlund, Falk, Mattsson
    Moi, Claesson, Achouri.

Måske lidt overraskende, at Højlund starter ligesom at Claesson (formentlig) spiller 9'er. Mon ikke Lerager var tiltænkt en startplads, som Højlund direkte overtager. Værd at bemærke er måske, at det er Orri som er sorteret fra i dag.

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Med dagens start-11, så må opstillingen næsten se sådan ud.

Grabara
    Diks, Vavro, McKenna, Sørensen
    Højlund, Falk, Mattsson
    Moi, Claesson, Achouri.

Måske lidt overraskende, at Højlund starter ligesom at Claesson (formentlig) spiller 9'er. Mon ikke Lerager var tiltænkt en startplads, som Højlund direkte overtager. Værd at bemærke er måske, at det er Orri som er sorteret fra i dag.
    Ja, et rigtig fint og fortjent signal til Diogo, der skal til at vise at han er mere end middelmådighed og gode straffespark.

Zan

6. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, et rigtig fint og fortjent signal til Diogo, der skal til at vise at han er mere end middelmådighed og gode straffespark.

Zan
    Tror nu det handler mere om type end om at sende et signal, men det er selvfølgelig ren gætværk.
    Forøvrigt lykkedes det mig at ramme forbi på opstillingen, da vi alligevel er startet ud i noget der ligner 343 med Moi som højre wingback. Jeg har ikke så meget imod opstillingen (det er den vi pressede SIF bedst med i efteråret), men synes det er synd, at Moi placeres derude.

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Tror nu det handler mere om type end om at sende et signal, men det er selvfølgelig ren gætværk.
    Forøvrigt lykkedes det mig at ramme forbi på opstillingen, da vi alligevel er startet ud i noget der ligner 343 med Moi som højre wingback. Jeg har ikke så meget imod opstillingen (det er den vi pressede SIF bedst med i efteråret), men synes det er synd, at Moi placeres derude.
    Diogo have nu været ret oplagt på denne bane, men om det ligefrem er et signal… Sikkert ikke nej.

Men jeg tror han er på vippen efterhånden.

Zan

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Diogo have nu været ret oplagt på denne bane, men om det ligefrem er et signal… Sikkert ikke nej.

Men jeg tror han er på vippen efterhånden.

Zan
    Det er vel også fair nok hvis han er det?
    Han brænder ikke ligefrem banen af længere som han gjorde sidste forår / ok konkurrencen er benhård på hans plads…

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Underlig kamp. forfærdelig 1 halvleg. SIF kunne vel nemt være kommet foran i den kamp. 2 halvleg meget bedre.

Achouri vores dårligste spiller. Han skal da godt nok en tur i styrkelokalet. Han falder som en fjer.

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Det blev til en på papiret sikker 3-0 sejr, men der var bestemt udfordringer undervejs. Vi tog hul på kampen med tre centrale forsvarere og det der endte med at være en noget asymmetrisk formation, i hvert fald når vi skulle bygge op og angribe. Elyonoussi endte med at være yderst til højre, men trak længere ind centralt når vi havde bolden, hvor bagkæden i stedet ”bredte” sig ud og Vavro endte mere til højre. Det betød også, at vores opspil primært gik gennem venstre side, hvor Sørensen var ude og holde bredden, mens Achouri lå forholdsvist langt fremme og også mere centralt. Midtbanen var mere eller mindre pillet ud af spillet, hvor vi ikke så synderligt meget til Falk, mens Mattsson og Højlund lå forholdsvist langt fremme. Det kan naturligvis også skyldes, at Silkeborg står ganske kompakt med kort afstand mellem kæderne og så også en rimelig høj bagkæde. Vi havde nemlig betydelige udfordringer med at spille gennem Silkeborgs kompakt formation og fandt typisk pladsen på kanterne – hvor vi jo havde prioriteret ikke at have ret mange spillere. Planen var nok mere, at vi skulle have flere dybe afleveringer og vi rykkede da også fint med spillere frem, men vi manglede så lige en plan for hvordan den dybe aflevering skulle komme.
    Der blev åbnet mere op i anden halvleg efter vores scoring, hvor Silkeborg blev nødt til at åbne mere op og satse noget mere. De havde haft vanskeligt med at håndtere vores pres og fokuserede stort på omstillingerne, som de havde problemer med at få sat op. De kom dog frem til særdeles store chancer alligevel og med noget mere skarphed havde kampen endt med at se væsentligt anderledes ud.

Grabara havde et par gode redninger, men havde også en stor fejl på et indlæg, hvor Vavro reddede på stregen.
    Sørensen spillede ingen stor kamp, men havde gode indlæg undervejs og lagde også op til den første scoring. Defensivt var han på hælene et par gange og så synes jeg han blev brugt forkert. Hans spidskompetence er ikke ligefrem i opspillet, men det var umiddelbart her, han var udset til at have en større rolle.
    De tre midterforsvarere gjorde det alle godt. Det gav væsentligt mere stabilitet at have Diks inde centralt, men jeg savnede lidt at de brød kæden noget mere. I opspillet blev de aldrig for alvor presset og der var også en del gode lange afleveringer.
    Elyonoussi brugte ikke meget tid som højreback/wingback, men var naturligvis på plads når der skulle forsvares. Gjorde det umiddelbart ganske fint, men det kostede i opspillet i højresiden at han skulle længere frem og også skulle være mere centralt placeret.

Achouri havde heller ingen stor kamp. Lykkedes ikke med ret meget og var for let at lukke ned. At have ham mere centralt gjorde ham ingen tjenester og han formåede ikke at true i dybden (noget vi ikke var så gode til især med tanke på Silkeborgs bagkæde).
    Højlund var virkelig stærk i presspillet og gjorde det også godt i opspillet i de få sekvenser hvor han var involveret. Havde dog et par fejlafleveringer undervejs, inklusiv en der førte til en stor omstilling. Ellers en stærk præstation.
    Falk var usynlig i dag. Silkeborg havde stort fokus på at få lukket ned centralt og efterlod ikke meget plads, men jeg forventer alligevel mere – især efter de åbnede mere op efter de kom bagud.
    Mattsson scorede et fint mål, og den annullerede scoring var også god, men spillemæssigt imponerede han ikke og havde også en del lette boldtab.

Claesson scorede også, men havde ellers primært en rolle når vi pressede. Derudover så man ikke meget til ham.

Kampens dommer imponerede heller ikke trods kampen ikke var særlig intens og heller ikke bød på synderligt mange svære situationer. Han overså en del frispark på Achouri, hvor man åbenbart kunne tillade sig ret meget, men samtidig skulle der ikke meget til før en forsvarer fik tilkendt frispark. Silkeborgs nummer 17 kunne have modtaget en tidlig advarsel og så overså han en advarsel til Silkeborgs nummer 8 (fordi han gav fordel). Måske en præstation på vanlig Superliganiveau, men imponerende er det nu ikke. VAR måtte bryde ind en enkelt gang i forbindelse med den første scoring og man må sige, at det var en ret tæt offside, hvor linjerne ikke ligefrem overbeviste.

Det blev en ganske fin start på Superligaen, men dog ikke uden skønhedsfejl. Samtidig er det bekymrende at ingen af vores angribere er i spil til at starte og endda slet ikke kom ind. Samtidig var det spillemæssigt for usammenhængende og med tanke på de chancer som Silkeborg brændte, så er 3-0 en smule misvisende.

12. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er vel også fair nok hvis han er det?
    Han brænder ikke ligefrem banen af længere som han gjorde sidste forår / ok konkurrencen er benhård på hans plads…
    Jeg synes bestemt det er ok.

Jeg er dog heller ikke hans største fan. Kan godt se han har noget teknik, og har vel også fine stats.

Men synes der mangler nogle flere facetter, og så falder han simpelthen for meget ud af kampene.

Zan

14. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Sep 2002

Jeg har været efter Nees, men han skal fandme have ros for denne start.

Der var pres på, og vi leverede!

1. halvleg var ikke god, men personligt synes jeg ikke det var så slemt som nogen gør det til.

2. halvleg var bare dejlig! Lige sådan jeg har gået og håbet vi kunne spille oftere.

Mose, mose, mose, kynisme og noget individuel klasse. Sådan!

Zan

16. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2011

Synes folk glemmer minut 45-50. Her burde vi/kunne vi have været bagud 2-0. Så havde vi ikke vundet. Tak til Grabara m.fl.

18. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Synes folk glemmer minut 45-50. Her burde vi/kunne vi have været bagud 2-0. Så havde vi ikke vundet. Tak til Grabara m.fl.
    Burde og burde.. Vi BURDE på daværende tidspunkt have været komfortabelt foran, hvis ikke VAR havde tyvstjålet en klar scoring og hvis vi selv havde kendt vores besøgelsestid.

20. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Jeg synes i øvrigt det er værd at bemærke vores to unge folk, Højlund og Froholdt i dag.. Der er tydeligvis krummer i de to, og jeg er ikke i tvivl om at begge nok skal få et gennembrud i FCK.. Klassiske FCK-spillere begge to, som bringer massere af hjerte, fysik og spilintelligens..

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Burde og burde.. Vi BURDE på daværende tidspunkt have været komfortabelt foran, hvis ikke VAR havde tyvstjålet en klar scoring og hvis vi selv havde kendt vores besøgelsestid.
    Linierne blev trukket og viste at der var en marginal offside. Så dommeren overholdt jo bare reglerne…
    Så forstår ikk hvor du vil hen med tyvstjålet?

Er glad for vi ikke kom bagud, tak til Vavro for redningen på stregen i slutningen af første halveg og Grabara for redningen i starten af anden halveg.

Rædselsfuld første 45 minutter hvor vi konstant spille langsomt og bagud.
    Sådan synes jeg tit det er - men tænker det måske er en del af gameplanen i mange kampe. Simpelthen bare mose på og så lade bredden afgøre det de sidste 45 minutter?
    Min søn på 8 siger i hvert fald tit at “vi spiller altid bedst efter pausen når Neestrup har givet dem en ordentlig skideballe”

23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 19:06
  3. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København (20.07.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 22.07.14, 18:28
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(10.03.13 kl.17)
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 12.03.13, 08:43
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser