Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

10 24.39%
  • Uafgjort

9 21.95%
  • FCK vinder

22 53.66%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Tilmeldingsdato
    Jul 2012

Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Burde og burde.. Vi BURDE på daværende tidspunkt have været komfortabelt foran, hvis ikke VAR havde tyvstjålet en klar scoring og hvis vi selv havde kendt vores besøgelsestid.
    Hvis der var offside, så er det jo sådan det er, men på hvilke andre tidspunkter skulle vi have kendt vores besøgelsestid? Det er vel mere gældende for Silkeborg?

2. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Sep 2009

Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (18/02-2024 kl. 16:00)

Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis der var offside, så er det jo sådan det er, men på hvilke andre tidspunkter skulle vi have kendt vores besøgelsestid? Det er vel mere gældende for Silkeborg?
    Sådan er det bare ikke i den danske superliga.. Det der med at tegne streger, er åbenbart sværere end man skulle tro - eksempelvis husker jeg en klokkeklar VAR-fejldom på en Victor Nelsson scoring i Lyngby. Og den i dag lugter fælt af endnu en eklatant fejl.

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Achouri skuffer mig virkelig igen igen. Jeg begynder at miste troen på, at det nogensinde bliver helt godt med ham. Han bliver nødt til at være skarpere på sin touches og så skal han lykkes med flere udfordringer, for en dag som i dag smider han enten bolden på et skidt touch og ellers tager han tempoet ud af vores spil med mange touches for så bare at spille den bagud.

5. De følgende 4 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Achouri skuffer mig virkelig igen igen. Jeg begynder at miste troen på, at det nogensinde bliver helt godt med ham. Han bliver nødt til at være skarpere på sin touches og så skal han lykkes med flere udfordringer, for en dag som i dag smider han enten bolden på et skidt touch og ellers tager han tempoet ud af vores spil med mange touches for så bare at spille den bagud.
    Jeg har været meget efter ham og er det stadig. Han var jo købt ind til at være Daramys erstatning og jeg må bare sige han er altså langt fra noget der bare minder om Daramys niveau. Javel flere referer til han leverer nogle fine "Assists" i ny og næ, men meget mere kommer der altså ikke for ham.

Han kommer faktisk i rigtige mange gode situationer, hvor han aldrig tager trækket forbi sin direkte modstander, men går ned i fart og spiller tilbage. Når han så endelig prøver at drible så mislykkedes det pga. han overdriver og rammer muren af modspillere.

Jeg ved ikke om det bare er hans personlighed. Men manden ser altid så frustreret/ligeglad ud i ansigtet. Behøver jo ikke betyde alverden, bare en observation.

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har været meget efter ham og er det stadig. Han var jo købt ind til at være Daramys erstatning og jeg må bare sige han er altså langt fra noget der bare minder om Daramys niveau. Javel flere referer til han leverer nogle fine "Assists" i ny og næ, men meget mere kommer der altså ikke for ham.

Han kommer faktisk i rigtige mange gode situationer, hvor han aldrig tager trækket forbi sin direkte modstander, men går ned i fart og spiller tilbage. Når han så endelig prøver at drible så mislykkedes det pga. han overdriver og rammer muren af modspillere.

Jeg ved ikke om det bare er hans personlighed. Men manden ser altid så frustreret/ligeglad ud i ansigtet. Behøver jo ikke betyde alverden, bare en observation.
    Vi har snakket en del om at vi glædede os til at se Moi, når han fik en hel pre-season med FCK, og se hvordan han ville hæve sit niveau sammenlignet med efteråret. Achouri har endnu ikke fået en hel pre-season med FCK, siden han skiftede da sæsonen var gået i gang, og har brugt en pæn andel af januar i Elfenbenskysten ifm. AFCON. Ja, jeg vil sgu også gerne se noget mere fra ham, men jeg synes det kan være ufuldstændigt at dømme hans niveau pt., når han ikke har haft de optimale betingelser endnu for at toppræstere i klubben.
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

8. De følgende 3 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Oct 2013

Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har været meget efter ham og er det stadig. Han var jo købt ind til at være Daramys erstatning og jeg må bare sige han er altså langt fra noget der bare minder om Daramys niveau.
    Du kan da ikke klandre Achouri for ikke at leve op til forventninger, du har om hans niveau. Så er det PC du skal være efter.

10. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Aug 2013

Alt imens jeg er helt enig med dig i, at han ikke spillede op til forventningerne mod SIF. Så tror jeg problemet ligger i den position han havde. Han lå i en 3-4-3, som venstre angriber/bred offensiv midt mere end venstre wing. Achouri er normalt en spiller der vil stå HELT bredt, som i, helt ude på sidelinjen og udnytte den plads det giver foran ham, inden han går i duel. Modsat, denne kamp, hvor han ligger i halvrummet mellem back og stopper, og pladsen omkring ham er minimal. Hvis han skal spille der, skal han nok have noget tid til at tilvænne sig, men jeg synes det klæder vores spil meget mere når han står bredt, da det kræver mere koordination for vores modstandere at skulle deale med så bred en angrebslinje. Det synes jeg han har været dygtig til at udnytte, såvel som har skabt plads til andre spillere.

12. De følgende 5 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Du kan da ikke klandre Achouri for ikke at leve op til forventninger, du har om hans niveau. Så er det PC du skal være efter.
    Det kan jeg da godt :). Når det så er sagt så viser Achouri jo et fint top niveau, der er bare langt mellem snapsne. Nu har jeg læst fra flere sider. Åhhh jaa, men han har ikke fået en "rigtig" opstart og så har han været til AFCON etc.

Javel, men manden er professionel fodboldspiller og han har trodsalt haft et stykke tid i FCK til at vænne sig til klubben. Hvis vi skal se samme præstationer henover Mesterskabsspillet så holder det satme ikke.

14. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Apr 2019

Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Alt imens jeg er helt enig med dig i, at han ikke spillede op til forventningerne mod SIF. Så tror jeg problemet ligger i den position han havde. Han lå i en 3-4-3, som venstre angriber/bred offensiv midt mere end venstre wing. Achouri er normalt en spiller der vil stå HELT bredt, som i, helt ude på sidelinjen og udnytte den plads det giver foran ham, inden han går i duel. Modsat, denne kamp, hvor han ligger i halvrummet mellem back og stopper, og pladsen omkring ham er minimal. Hvis han skal spille der, skal han nok have noget tid til at tilvænne sig, men jeg synes det klæder vores spil meget mere når han står bredt, da det kræver mere koordination for vores modstandere at skulle deale med så bred en angrebslinje. Det synes jeg han har været dygtig til at udnytte, såvel som har skabt plads til andre spillere.
    Det spiller helt sikkert ind, men jeg synes bare det er et tilbagevendende problem, at han har et dårligt touch og tager tempoet ud af vores angreb. Ja ja, han har da også perioder, hvor hans driblinger lykkes og han tiltrækker dobbelt opdækning, som giver plads andre steder på banen, men jeg synes der er for langt imellem de gode perioder til at det opvejer kampene, hvor han bare er helt væk.

16. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Det spiller helt sikkert ind, men jeg synes bare det er et tilbagevendende problem, at han har et dårligt touch og tager tempoet ud af vores angreb. Ja ja, han har da også perioder, hvor hans driblinger lykkes og han tiltrækker dobbelt opdækning, som giver plads andre steder på banen, men jeg synes der er for langt imellem de gode perioder til at det opvejer kampene, hvor han bare er helt væk.
    Der er ingen tvivl om, at Achouri ikke havde sin bedste kamp i går og som andre skriver, så kan der være nogle årsager til dette bl.a. systemet og (endnu) en manglende optakt med holdet.
    Når det er sagt, så tror jeg måske, at vi som fans undervurderer lidt hans betydning for holdet. Ser man på Superliga og CL+kval så har han 4 mål og 9 assist i 26 kampe, dvs han er direkte involveret i et mål i hver anden kamp inklusiv kampe, hvor han enten er skiftet ind eller ud. Det tænker jeg er rimelig fine stats. Derudover er han netop en af de eneste på holdet som kan afdrible en mand, hvilket modstanderne er nødt til at forholde sig til typisk ved at sætte mere end en spiller på ham, hvilket så igen åbner plads for de andre. Han har stadig en del at forbedre f.eks. sin effektivitet foran mål, hvor han har brændt nogle kæmpe chancer, ligesom han skal være bedre til at vurdere, hvornår han skal holde tempo og drible og hvornår han skal spille bolden tilbage. Men når man tænker på, hvor længe nogle offensive kræfter af og til skal bruge for at slå til i FCK, så synes jeg at hans start herinde har været ganske tilfredsstillende indtil nu. Han bør stadig kunne udvikle sig endnu mere.

18. De følgende 7 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Jun 2003

Simpelthen en dårlig vane at vi konstant afskriver folk efter et halvt år i klubben. Det kan godt tage lidt tid, før spillere går fra en hylde til en anden. Ligesom i et normalt arbejdsliv. Achouri har haft gode momenter, men også tidspunkter hvor han falder igennem. Der skal lægges på, og det tænker jeg, at alle ved. Men chill.

20. De følgende 9 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Simpelthen en dårlig vane at vi konstant afskriver folk efter et halvt år i klubben. Det kan godt tage lidt tid, før spillere går fra en hylde til en anden. Ligesom i et normalt arbejdsliv. Achouri har haft gode momenter, men også tidspunkter hvor han falder igennem. Der skal lægges på, og det tænker jeg, at alle ved. Men chill.
    Tror manges bekymring går på at han startede rigtig godt, hvorefter niveauet er faldet markant.
    Det er i hvert fald det som bekymrer mig rigtig meget....

Man vil jo gerne se en eller anden form for løbende udvikling hvor man føler at tingene går den rigtige vej og at der stille og roligt bygges på... Det synes jeg ikke man ser med Achouri?

22. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Tror manges bekymring går på at han startede rigtig godt, hvorefter niveauet er faldet markant.

Man vil jo gerne se en eller anden form for løbende udvikling hvor man føler at tingene går den rigtige vej og at der stille og roligt bygges på... Det synes jeg ikke man ser med Achouri?
    Han virkede utilpas centralt i banen igår, hvor han primært fik bolden med ryggen til mål og hårdt presset af 1-2 SIF'ere (der generelt lukkede ned centralt). Hans bedste kampe, efter min mening og frit for hukommelsen, er i side- og halvrum hvor han modtager bolden tæt på midterlinjen (i fuld fart) hvor han har en VB, der også kan gå med i overlap og sende de der rigtigt sexede afleveringer fremad i banen. Jeg har ikke set hverken SIF (med den position) eller Man City-kampen som nogen, han skulle brillere i. Jeg var klar til at tage ham ud efter 45 min. igår, men man må vurdere han kan true bagrummet nærmest med sin blotte tilstedeværelse.
    "Tro kan flytte dværge."

Tilmeldingsdato
    Oct 2003

Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser

Først og fremmest så ved jeg ikke om data understøtter dit indtryk af et dalende niveau. Hans assists og mål er vist rimelig pænt spredt ud over sæsonen i superligaen og er ikke specielt dalende, omend hans mest spektakulære aktioner måske ligger i starten af sæsonen f.eks. ude mod Hvidovre.
    Selv hvis de underliggende parametre giver dig ret, så er der vel også nogle ret gode grunde til at det kan være tilfældet. Det ene ligger i banerne, hvor kulde og dårligt vejr og dermed dårligere baner ikke er til fordel for hans type som dribler. Den anden (og nok mere væsentlige grund) ligger i, at han ikke fik en ordentlig opstart med holdet i sommers, ligesom han også flere gange har nævnt, at han fysisk ikke er vant til at spille så mange kampe - begge dele kan selvfølgelig have indflydelse på, at han i løbet af efteråret til tider blev træt (eller i hvert fald mistede noget friskhed), hvilket igen var en ulempe for hans type med driblinger og finesse.

Jeg kan selvfølgelig ikke love, at han snart brager (endnu mere) igennem, men jeg tror helt ærligt ikke, at du skal være bekymret for ham. Hans formkurve i efteråret var nok rimelig forudsigelig og vi bør her i foråret kunne se bedre og bedre præstationer, da banerne bliver bedre og da kampene ikke ligger så tæt.

Hvis du endelig skal bekymre dig om noget, så skal vi måske kigge lidt på harmonien i truppen pt.. Kocholava er selvfølgelig en sag for sig, som er svær at blive klog på, men vi ser en Roony uden spilletid (som ikke ser glad ud på bænken), Orri som slet ikke er i truppen (det er er han næppe tilfreds med), Diogo og Claesson som ser sure ud da de bliver udskiftet mod Man City, Sørensen som blev bitter over en udskiftning i går og sikkert mere. Vi ligner lidt et hold med alt for stor en trup her til foråret (virkelig ærgerligt, at vi er ude af pokalen) og hvor Neestrup virkelig kommer på overarbejde for at holde alle glade. Det går måske nok så længe vi vinder, men skulle det gå den anden vej, så kan det blive virkelig bøvlet....

25. Den følgende bruger er enig i dette:

Tilmeldingsdato
    May 2005

Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis du endelig skal bekymre dig om noget, så skal vi måske kigge lidt på harmonien i truppen pt.. Kocholava er selvfølgelig en sag for sig, som er svær at blive klog på, men vi ser en Roony uden spilletid (som ikke ser glad ud på bænken), Orri som slet ikke er i truppen (det er er han næppe tilfreds med), Diogo og Claesson som ser sure ud da de bliver udskiftet mod Man City, Sørensen som blev bitter over en udskiftning i går og sikkert mere. Vi ligner lidt et hold med alt for stor en trup her til foråret (virkelig ærgerligt, at vi er ude af pokalen) og hvor Neestrup virkelig kommer på overarbejde for at holde alle glade. Det går måske nok så længe vi vinder, men skulle det gå den anden vej, så kan det blive virkelig bøvlet....
    Det problem ville du jo have, pokal eller ej. De tre ekstra pokalkampe der ville have været her til foråret gør ikke det store fra eller til.

Og ja selvfølgelig er spillerne skuffede. Men det er nu engang de vilkår der er når man spiller i en storklub.
    Alvarez er nok heller ikke super tilfreds de gange han sidder på bænken for City... Så må man lade fødderne tale til træning og når man får chancen til kamp.

Jeg synes det er helt fint at spillerne er irriterede og skuffede over at sidde udenfor. Det viser de er vinder typer....
    I hvert fald hellere det en Babacar der render og flasher alt sit bling bling og tilsyneladende er fuldstændig ligeglad med at han ikke spiller, så længe han bare får hans fede hyre når det er lønningsdag.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  2. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 19:06
  3. Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF – FC København (20.07.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 22.07.14, 18:28
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(10.03.13 kl.17)
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 12.03.13, 08:43
  5. Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 27.03.12, 13:19

Tags for this Thread

Regler for meddelelser