Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
38. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    28 73.68%
  • Uafgjort

    3 7.89%
  • FCN vinder

    7 18.42%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Forårets første hjemmekamp i Superligaen byder på et opgør mellem sidste års nr. 1 og nr. 2, når vice-mestrene fra FC Nordsjælland besøger Parken i sæsonens første mandagskamp.

    Med en sejr kan Løverne generobre førstepladsen, såfremt OB får point i deres hjemmekamp dagen forinden. Omvendt kan et pointtab i værste fald sende de forsvarende mestre ned på tredjepladsen, såfremt FCM får flere point i deres udekamp mod AGF.

    FCK må undvære Khocholava og Theo Sander grundet skader. Derudover er Corner, Jelert og Lerager tvivlsomme til opgøret.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK får Achouri en dag i skyggen ved næste gule kort til min. 4 strafpoint, mens gæsternes Martin Frese også står til en dag i skyggen ved næste gule kort uanset antal strafpoint.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, der dømmer sin anden FCK-kamp i sæsonen. Første kamp endte med en nullert i Parken i seneste derby. Det er 8. gang han dømmer et opgør mellem de to hold. De 7 tidligere er endt med 3 FCK-sejre, 3 uafgjorte og et enkelt nederlag.

    Skal man ikke i Parken, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 18:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Skal man ikke i Parken, vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 18:00.
    Hvis nogen skulle tænke "Mandagskamp? Det er ikke lige noget for mig", kan jeg advare om, at den kommenteres af Jonas 'tre burgere' Schwartz og Stig 'tre voldsdomme' Tøfting.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Jeg kunne godt bruge en børnebillet til familietribunen hvis der er nogen der ligger inde med en ekstra.

    edit : familietribunen er udsolgt så eksisterende sæsonkort kan ikke konverteres.

    Billet skaffet.

    God kamp til alle medfans.
    Sidst redigeret af DiscoTango : 25.02.24 kl. 20:26

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg kunne godt bruge en børnebillet til familietribunen hvis der er nogen der ligger inde med en ekstra.
    Sender dig lige en pm.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Rigtig fint resultat. Vi er bedst i 35 minutter og så kommer FCN mere ind i kampen og vi bliver lidt for forsigtige.

    - rigtig god kamp af Vavro
    - fedt st Achouri er med i begge mål
    - vildt med ungdommen på midten til sidst

    - mindre godt med mange tekniske fejl og halvdårlige afleveringer (præcisionen manglede og ofte lå bolden 1-2 meter på den forkerte side)
    - Jelert må lige lærer at styrer sit temperament. Idiotisk gult og efterfølgende er han ved at brænde sammen

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Tænk hvis Vavro kunne spille med den koncentration hver eneste kamp....


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    God kamp af Achouri! Nu var jeg jo lidt efter ham sidst, men dagens præstation var god og jeg synes han gik mere direkte og fokuserede mere på hurtige kombinationer i stedet for at forsøge at drible 3 mand.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Alt i alt en lortekamptåd og mandagskamp. 3 point og videre...

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    God kamp af Achouri! Nu var jeg jo lidt efter ham sidst, men dagens præstation var god og jeg synes han gik mere direkte og fokuserede mere på hurtige kombinationer i stedet for at forsøge at drible 3 mand.
    Jeg synes at han især i 1 halveg spillede alt for langsomt og ofte bagud selvom han havde muligheder for at udfordre sin direkte modstander. Ligesom i Silkeborg.

    Flot kamp af Vavro. Vel noget af det bedste han har spillet for os.

    Og så fatter jeg bare ingenting af hvorfor Roony ikke kommer ind til 15 minutter en aften som i aften. Er der mon sket noget vi ikke kender til? Eller en afstraffelse for at han ikke vil lave en ny kontrakt med os måske? Synes det er lidt underligt. Også med tanke på at han skal vises frem hvis vi skal have flest mulige penge for ham til sommer.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Tror Ronni har straffet Skjærbæks datter!

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    God kamp af Achouri! Nu var jeg jo lidt efter ham sidst, men dagens præstation var god og jeg synes han gik mere direkte og fokuserede mere på hurtige kombinationer i stedet for at forsøge at drible 3 mand.
    Det er her min største anke er med Achouri. Når han laver de simple ting går det fint, men de spektakulære ting med finter og direkte afdrible en modstander og komme fri i fuld galop ser jeg altså ikke. Det var jo noget af det han kunne i Viborg. Han nærmest sænker farten i mange gunstige situationer.

    Javist han laver en fin Assist og et rigtig kludemål og ros for det, men der var altså også en del indlæg uden adresse. Jeg håber virkelig der er mere i ham end hvad vi har set indtil nu.

    Meling var det godt nok også en katastrofe da han kom på banen. Godt nok meget rust der skal bankes af ham.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    En forholdsvist sikker sejr mod et ikke særligt Nordsjælland mandskab. Begge hold startede ganske tilbageholdende og selvom dommeren prøvede at få gang i kampen ved ikke at dømme frispark de første 10 minutter, så tog det noget tid før der for alvor blev åbnet en smule op. Vi havde i flere perioder presset FCN langt tilbage og havde rykket vores centrale forsvarere langt frem, men det virkede til at vi i høj grad forsøgte at presse kombinationsspillet igennem og helst drible bolden ind over stregen til trods for, at det primært var på indlæg vi så farligst ud (og så var der selvfølgelig også Vavros langskud).

    FCN åbnede væsentligt mere op i anden halvleg og i stedet for at lade vores midterforsvarere stå med bolden i lang tid, satsede de mere i presset. Deres offensive præstation kunne selvfølgelig heller ikke blive meget værre end i første halvleg. Deres høje pres gav også pote i flere omgange, da de fik generobret højt på vores halvdel typisk grundet dårlige afleveringer.

    Vores højrekant kom der ikke det store fra kampen igennem bortset fra enkelte angreb. Det kan skyldes at Diks røg over på højrebacken fra starten af anden halvleg og at han samtidig også kunne blive tilbage i det opbyggende spil, så vi nærmest havde en diamantformation bestående af Mckenna, Vavro, Diks og Falk – med Nordsjællands angriber i midten. Vi fik til gengæld ikke set ret meget til vores midtbane, der ikke havde den store rolle i det opbyggende spil og også gerne bliver skubbet langt frem.

    Grabara tjente ikke ligefrem sin hyre i første halvleg, hvor han ikke havde noget at lave, mens han i anden halvleg måtte trække i arbejdstøjet.
    Jelert spillede en god halvleg, men modtog en advarsel fordi han ikke kunne styre sig og kunne have modtaget sin anden advarsel da i den grad lignede at han filmede sig til et frispark. Han blev erstattet af Meling, der røg på venstrebacken, hvor han var virkelig dårlig og det er svært at se, at han er foran Sørensen i køen (og gør ikke meget for at hjælpe Neestrups "bedste hold på dagen" argument).
    Vavro spillede en fremragende kamp og man havde næsten glemt hans høje niveau. Flere gode høje generobringer, hurtig til at hjælpe backen og meget kontant i duellerne.
    McKenna var ligeledes god i duellerne, men havde et par fejl undervejs især i boldomgangen.
    Diks leverede ikke det store på venstrebacken, da det lignede at Nordsjælland helst ville angribe i deres venstre side (som Jelert fint havde styr på). Han kom mere på prøve på højrebacken i anden halvleg, hvor han kæmpede med at holde styr på sin direkte modstander. Han kom ikke ret meget frem, men havde blandt andet et godt indlæg.

    Mattsson havde en god mulighed for at score og ellers var det primært boldtab jeg synes man lagde mærke til.
    Falk spillede en lidt større rolle end vi ellers har set her i starten, men kostede samtidig en stor chance og man kan ikke ligefrem sige, at han har fundet det helt store spil frem.
    Goncalves var en skygge på banen.

    Achouri spillede en fin kamp og var involveret i begge mål. Fik ikke den store hjælp af backen i løbet af kampen, men det klædte hans spil, at hans udgangspunkt var længere ude på kanten end centralt.
    Claesson var igen foretrukket alene på toppen foran vores tre angribere og han gjorde det umiddelbart bedst i hovedspillet, hvor han scorede det første mål og var involveret i det andet.
    Elyonoussi havde enkelte gode aktioner, men ellers blev det ikke til ret meget.

    Kampens dommer slipper ikke særligt heldigt fra kampen. Det var vel kun hvert andet frispark der blev dømt og der var flere dårlige situationer undervejs. Eksempelvis brugte han ikke fordelsreglen til os, men prioriterede at give en henstilling til en FCN-spiller, der begik et hårdt frispark. Da det så var Nordsjællands tur, så gjorde han brug af fordelsreglen, men skulle nok bare have dømt frisparket. Han overså samtidig Jelerts film, men det er også uhyre svært at se og man må sige, at vi var heldige at hans placering ikke var bedre.

    Vi holder trit i topstriden dog uden at være vildt imponerende spillemæssigt. Det virker til at vi fortsat mangler nogle løsninger og hvor Neestrup ellers praktiserede en ret direkte spillestil tidligere, så er det noget vi har haft vældig svært ved og vi har ligeledes også svært ved at få spillet centralt til at fungere. Måske fordi modstanderne er blevet bedre til at lukke ned for det og måske fordi vi lægger mere vægt på at være mere i boldbesiddelse (og måske skåne forsvaret?). Med Lerager ude er det samtidig er særdeles ”letbenet” midtbane vi har, som har svært ved at sætte sig igennem og også har en del boldtab. På de offensive pladser må man også undre sig over, at Froholdt har overhalet Roony, som stadig er holdets topscorer. Foråret er selvfølgelig kun lige skudt i gang, så der er fint med muligheder endnu. Samtidig er det bekymrende at ingen af angriberne virker til at være i spil til en startplads – og så er det underligt at det er Cornelius der ender med at komme ind, da han er tættere på at blive skadet end på at score (i dag var der to situationer, der ikke så så godt ud). Om ikke andet har vi vist, at vi kan spille væsentligt bedre og vi vinder stadig ganske sikkert, så der bør være potentiale til betydeligt mere.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Og så fatter jeg bare ingenting af hvorfor Roony ikke kommer ind til 15 minutter en aften som i aften. Er der mon sket noget vi ikke kender til? Eller en afstraffelse for at han ikke vil lave en ny kontrakt med os måske? Synes det er lidt underligt. Også med tanke på at han skal vises frem hvis vi skal have flest mulige penge for ham til sommer.
    Man kan jo være uenig i dispositionen og foretrække Roonys type, men forklaringen er vel rimelig oplagt, nemlig at vi (som i Silkeborg) mere havde brug for lidt fysik og godt presspil end finesse, da vi var i en periode, hvor FCN var lidt for meget på bolden. Derudover spiller Froholdt bare hamrende godt og bidrager på mange måder mere end Roony, som nok passer bedre ind når vi er meget på bolden og måske skal jagte et mål.

    Men situationen er da måske ved at være en smule problematisk måske især for PC, som gerne vil sælge Roony til sommer. Det samme kan forøvrigt siges om Orri, der igen blev sorteret fra. Neestrup er bare iskold og spiller hellere Højlund og Froholdt, hvis det giver mening i situationen.

    Dejligt med en sejr - jeg kan virkelig ikke lide FCN.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Man kan jo være uenig i dispositionen og foretrække Roonys type, men forklaringen er vel rimelig oplagt, nemlig at vi (som i Silkeborg) mere havde brug for lidt fysik og godt presspil end finesse, da vi var i en periode, hvor FCN var lidt for meget på bolden. Derudover spiller Froholdt bare hamrende godt og bidrager på mange måder mere end Roony, som nok passer bedre ind når vi er meget på bolden og måske skal jagte et mål.

    Men situationen er da måske ved at være en smule problematisk måske især for PC, som gerne vil sælge Roony til sommer. Det samme kan forøvrigt siges om Orri, der igen blev sorteret fra. Neestrup er bare iskold og spiller hellere Højlund og Froholdt, hvis det giver mening i situationen.

    Dejligt med en sejr - jeg kan virkelig ikke lide FCN.
    En af de ting der kan være frustrerende som tilhænger er jo, at vi kun sjældent får hele sandheden og der er jo typisk nogle bagvedliggende tanker når man udtaler sig (om det så er Khocholava-sagen eller bare at man ikke erkender at Jelert filmede). At Roony ikke lige skulle passe mod Silkeborg, City eller Nordsjælland køber jeg ganske enkelt ikke. Som type passede han godt nok til at komme ind mod United ved 2-2 og mod Bayern ved 0-0. Så kan man sige nok så meget om de alternativer der er, men han har vel om nogen bevist sit værd i efteråret, så 0 minutter i foråret virker ikke berettiget. Det er selvfølgelig med forbehold for, at vi netop næppe får hele sandheden og at der lige så vel kan være andre årsager - og så er det jo muligt at Froholdt har overhalet. Men man må gerne stille sig kritisk over for de forklaringer der kommer, især når de ikke helt giver mening.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    174

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (26/02-2024 kl. 19:00)

    Godkendt resultat og flere dele af kampen spillede vi godt, hurtigt og fremadrettet andre dele blev det mere sidelæns og med for mange boldtab. Fed kamp at se med to hold som i det etablerede spil begge formår at trække bagkæden 2-3 meter ind på modstanderens banehalvdel.
    For første gang i denne sæson i Superligaen står vi med to cleansheets efter hinanden, lad gerne dette fortsætte på fredag.
    Jeg havde Achouri som MOM.
    Amsterdam Arena, uha det var stort......
    Bodymovin's Avatar

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  2. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  3. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 06.05.17, 12:31
  4. Svar: 134
    Sidste Meddelelse: 13.04.17, 18:18
  5. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 20.12.12, 05:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •