Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
53. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    13 24.53%
  • Uafgjort

    18 33.96%
  • FCK vinder

    22 41.51%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Vi skal derover igen engang i foråret. Nu må vi lære lektien. Det er en europæisk udebane og det skal start 11 reflektere næste gang. Vi skal have mere tyngde på midtbanen. Jeg ved godt lerager var skadet, men man kunne have startet med roony frem for højlund igår. Højlund, mattson, birger var helt væk i første, og reelt var falk efterladt alene på midtbanen, bag et front pres der på ingen måde virkede.

    Vi må krydse fingre for ingen skader eller karantæner næste gang, og en cornelius i form. Så kan vi komme i en 4-4-2 med diamant eller 3-5-2. Corner på toppen med Claesson eller Elyonussi. Clem eller diogo på midt. Diks på back, resten giver sog selv.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er en europæisk udebane og det skal start 11 reflektere næste gang. Vi skal have mere tyngde på midtbanen. Jeg ved godt lerager var skadet, men man kunne have startet med roony frem for højlund igår.
    Måske misforstår jeg dig, men Højlund var vel netop med for at få mere tyngde på midtbanen.
    Ellers er jeg sådan set enig. Vi har nu set det flere gange, nemlig at vi har store problemer især på udebane mod hold som kommer med stor intensitet, meget fysik og pres. Det var sagen i Herning, i Brøndby og vel også i Prag. Der er vi ikke gode nok til at stå imod fysisk og vi har ikke være gode nok til at spille os ud af det pres. Det er som om, at vi i opstillingen ender med at sætte os imellem to stole. Vi får Højlund ind for at hjælpe os til at stå imod fysisk, men det er ikke nok og i stedet koster det på kombinationsspillet, så vi heller ikke kan spille os ud af presset.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Udover at det er lidt bemærkelsesværdigt, at vi nu allerede har tabt 5 kampe, så er det måske endnu mere bemærkelsesværdigt, at de alle 5 er kampe lige inden en Europæisk (stor)kamp

    FCK - SIF 1-3 inden hjemmekampen mod Rakow
    FCK - FCM 0-2 inden kampen hjemme mod Bayern
    VFF - FCK 2-1 inden kampen i Bayern
    FCK - AGF 1-2 sidste ligakamp inden Gala hjemme (dog to pokalkampe i mellem disse opgør)
    FCM - FCK 2-0 inden kampen i Manchester

    Det ligner efterhånden, at spillerne har svært ved at fokusere på kommende kamp, når der er et stort opgør nogle dage efter. "Heldigvis" kan vi ikke ende i den situation mere i denne sæson, men det er godt nok noget, som man må have lidt fokus på i kommende....hvis vi altså overhovedet kommer i Europa.

  5. De følgende 12 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Det var ærgerligt at tabe i går, det var en irriterende måde, det skete på og efterhånden bekymrende, at det sker for ofte.

    Det er fjerde gang i denne sæson, at vi leverer helt uden for det acceptable. To gange Silkeborg hjemme og to gange mod FCM. Når det er sket, er det med opfølgende kommentarer fra spillere og træner om et uhørt lavt niveau, ikke set før i min tid i klubben mm. De glemmer blot, at det også skete lige for et øjeblik siden. Vi har spillet en godt gennemført kamp i år, det var hjemme mod Randers. Jeg ved, at vi dominerede Hvidovre hjemme, men der synes jeg, at standarden på modstanderen var så lav, at jeg undlader at tælle den kamp med. Ellers har vi i samtlige øvrige kampe kun haft kortere sekvenser, hvor vi har domineret og der har vi så været dygtige/heldige nok til at score de nødvendige mål og få point. Men efter modstanderne har læst hvordan man smadrer vores evne til at holde en struktur i spillet, er pointgns. pr. kamp faldet drastisk. Siden FCM kampen i september har vi haft et gns. på 1,54.

    Holdet mangler i flere forståelser en rygrad. Alle hold skal bygges op over en stærk akse op igennem banen. Fra målmand til centerback til 6’ er til 8’er til 9’er. I den ligning mangler vi både en 6’er og en 9’er. Den akse skal kunne tage fat i kampen og strukturen i holdet, når der skal gåes til stålet. Jeg var glad, da vi hentede Mc Kenna, en dedikeret forsvarer, der sætter en ære i at forsvare sit mål og vinde sine dueller, og så er han også fornuftig med fødderne. Lige efter mit hoved. Med Kocho ude, er han den eneste midterforsvarer, vi har med reelle og dedikerede forsvars kvaliteter.

    Ikke at købe en 6’er og en 9’er kan ende med at blive dyrt. Til sommer har vi i to sæsoner spillet uden. Skåret lidt til, mener jeg, at vi hver gang stiller op med fire forsvarsspillere og seks 8’ere. Vi mangler i den grad kantspillere, der kan give os gennembrud, en 9’er, som modstandernes forsvarer frygter hvert minut i kampen og en 6’er, der smadrer igennem og sætter strukturen, suger bolden til sig og fordeler den, mens hullerne lukkes. Jeg ærgrer mig gul og grøn over klubben ikke har erkendt behovet for de spillere.

    Jeg undrer mig over eksekveringen af strategien, proven internationale spillere, der fra dag 1 kan gå ind og løfte niveauet på holdet (alt om hylder usagt), tilsat store talenter. Siden lanceringen af strategien har vi signet Diogo og Jordan, som er faldet igennem med et brag. Det er ikke i bagklogskabens lys jeg skriver det, allerede inden signingen gjorde jeg opmærksom på, deres kvaliteter og mangler. Achouri, tvivler jeg på, men senest til efteråret skal han altså eksplodere, hvis ikke han skal i kategori med Diogo og Jordan. Achouri har været i Danmark 1½ år og har spillet godt i to måneder sidste forår.

    Vi har hentet Matsson og jeg er bestemt ikke tilhænger af det køb. En spiller, på 25 år, der aldrig har vundet noget, aldrig spillet en international kamp, ikke er relevant ift. landsholdet og kun spillet for midt- og bundklubber. I de klubber er der fokus på en spiller, når han viser sine highlights. I topklubber er der fokus på spillerne hver kamp, i 90 minutter, to gange om ugen, hele året. Han virker slet ikke som en spiller, der aner, hvad det kræver og hvad der forventes af ham. Hans spillemæssige niveau er mildt sagt elendigt og hans indstilling må give anledning til en samtale hos Neestrup. Han kæmper ikke, har ingen defensive aktioner, offensiven er præget af et væld af basale tekniske fejl, dårlige beslutninger, ængsteligt udtryk hver gang han nærmer sig en modstander. Han ligner groft sagt en humørspiller for et midt- eller bundhold. Vil han noget med at være i FCK, må det være ved at være sidste gang han får foræret en plads i startopstillingen. Ellers må han hierarkisk langt ned i truppen og se om han kan kæmpe sig op igen. Han honorerer i hvert fald ikke den tillid han er blevet vist.

    Langt indlæg for at komme til min pointe, vi har en ekstrem dyr og bred trup, mens også en elendigt balanceret trup. Vi svømmer i 8’ere, vi mangler kanter, med kantspiller kompetencer, vi mangler 9’ere, der på deres egen position er bedre end vores 8’ere, vi mangler en 6’er og vi mangler spillere, der kan gå forrest.

    Hvordan Neestrup vil løse det, må foråret forhåbentlig vise, men vi skal vinde DM. Budgetforskellen til de øvrige klubber er så stor, at vi skal vinde 8-9 gange ud af 10.
    Goldbæks Højrefod


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    men vi skal vinde DM. Budgetforskellen til de øvrige klubber er så stor, at vi skal vinde 8-9 gange ud af 10.
    Jeg er med på Økonomi spiller en rolle når man skal være med fremme helt i toppen, men jeg tror lidt man undervurderer det der sker i FCM og nu i BØF og med den økonomiske opbakning de har.

    Hvis man ser på de seneste 2 mesterskaber vi har vundet, så stod det altså og balanceret på en knivsæk. Det samme med de 2 CL kvalifikationer som også nemt kunne være misset.

    Læg dertil så er det altså stadig en udfordring at bare at købe en top klassespiller som ønsker at spille i den danske liga. Så vi kan ikke bare gå ud at købe en angriber der høvler 20 mål ind. De talenter skal findes og håbe på man rammer guld.

    9 DM Guld ud af 10 selv med vores budget. Not gonna happen, uagtet at PC har været ude at sige vi skal vinde DM guld hvert år :)

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er med på Økonomi spiller en rolle når man skal være med fremme helt i toppen, men jeg tror lidt man undervurderer det der sker i FCM og nu i BØF og med den økonomiske opbakning de har.

    Hvis man ser på de seneste 2 mesterskaber vi har vundet, så stod det altså og balanceret på en knivsæk. Det samme med de 2 CL kvalifikationer som også nemt kunne være misset.

    Læg dertil så er det altså stadig en udfordring at bare at købe en top klassespiller som ønsker at spille i den danske liga. Så vi kan ikke bare gå ud at købe en angriber der høvler 20 mål ind. De talenter skal findes og håbe på man rammer guld.

    9 DM Guld ud af 10 selv med vores budget. Not gonna happen, uagtet at PC har været ude at sige vi skal vinde DM guld hvert år :)
    Selv med det der sker i FCM og BIF pt. så er vi økonomisk milevidt foran og det skal give et mellem otte og ni ud af ti mesterskaber.
    Goldbæks Højrefod

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Selv med det der sker i FCM og BIF pt. så er vi økonomisk milevidt foran og det skal give et mellem otte og ni ud af ti mesterskaber.
    Milevidt er jeg ikke enig i og min pointe er at både FCM og BØF er nøjagtig i samme situation som os når der skal hentes spillere. Det er ekstremt svært at hente på de berømte "Høje hylder". Det kræver en rigtig god scouting og spillere som er villig til at spille i en lille andedam i Danmark. Derudover så satser vi som klub også på ungdommen som vi skal give spilletid. Alene af den grund, vil vi stå med ustabile præstationer i løbet af en sæson og det kommer til at koste.

    så nej glem 9 og ud 10 mesterskaber. Men fint du har det håb, det skal du have lov til :)

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er med på Økonomi spiller en rolle når man skal være med fremme helt i toppen, men jeg tror lidt man undervurderer det der sker i FCM og nu i BØF og med den økonomiske opbakning de har.

    Hvis man ser på de seneste 2 mesterskaber vi har vundet, så stod det altså og balanceret på en knivsæk. Det samme med de 2 CL kvalifikationer som også nemt kunne være misset.

    Læg dertil så er det altså stadig en udfordring at bare at købe en top klassespiller som ønsker at spille i den danske liga. Så vi kan ikke bare gå ud at købe en angriber der høvler 20 mål ind. De talenter skal findes og håbe på man rammer guld.

    9 DM Guld ud af 10 selv med vores budget. Not gonna happen, uagtet at PC har været ude at sige vi skal vinde DM guld hvert år :)
    Enig i at vi har været "heldige" med to DM og to CL de seneste år. Jeg har det fint med, at andre også vinder DM. Jeg er dog dybt, dybt frustreret over den indstilling, som vores spillere viser/ikke viser.
    Jeg undrer mig i den grad også over, at vi ikke spiller med en decideret angriber, samt har et "koncept" hvor en sådan sættes i spil. Vi triller, triller og triller. Heldigt for os bliver nogle hold trætte til sidst, hvorfor vi ser overlegne ud. Generelt skaber vi ikke det store, og det ligner at vi spiller uden en decideret plan. Jeg siger ikke, at det er lige så tilfældigt som med boldfessor Jess, men det ser godt nok apatisk ud til tider. Vavros lossen fremad i går, de konstante bolde baglæns, bolde i dybden til ingen osv. Vi er tilbage til at enkeltmandspræstationer redder vores røv til tider.

    Kunne godt tænke mig, at Nees erkendte, at 4-3-3 med tusind 8'ere er gennemskuet, hvorfor han må prøve noget andet. Han har prøvet en 5-3-2/3-5-2 agtig ting. Måske han skulle overveje en 4-4-2 igen, når nu kanterne alligevel er 8'ere. Opstilling og tal ikke så vigtigt egentlig, men pointen er at Ness' "system" er dårligt, ideforladt og uinspirerende - åbentbart også for de spillere der skal udføre det :)

    For mig er det vigtigste sgu indstillingen. At man taber en gang imellem - fair nok. Men det show (mangel på show) der kører pt. Det er sgu pinligt og uværdigt for en ambitiøs klub.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Milevidt er jeg ikke enig i og min pointe er at både FCM og BØF er nøjagtig i samme situation som os når der skal hentes spillere. Det er ekstremt svært at hente på de berømte "Høje hylder". Det kræver en rigtig god scouting og spillere som er villig til at spille i en lille andedam i Danmark. Derudover så satser vi som klub også på ungdommen som vi skal give spilletid. Alene af den grund, vil vi stå med ustabile præstationer i løbet af en sæson og det kommer til at koste.

    så nej glem 9 og ud 10 mesterskaber. Men fint du har det håb, det skal du have lov til :)
    Hvis du interesserer dig for, hvad jeg håber, så håber jeg på ti ud af ti mesterskaber.

    Det jeg til gengæld debatterer, det er, hvad der ligger til grund for den økonomi, der stilles til rådighed af ejerkredsen, baseret på forventninger til det sportslige udbytte ved forskelige investeringsniveauer. Det beregningsgrundlag er ganske givet også det, som ligger til grund for Lars Seiers og PC's udtalelser om DM frekvens.
    Goldbæks Højrefod

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Hvis du interesserer dig for, hvad jeg håber, så håber jeg på ti ud af ti mesterskaber.

    Det jeg til gengæld debatterer, det er, hvad der ligger til grund for den økonomi, der stilles til rådighed af ejerkredsen, baseret på forventninger til det sportslige udbytte ved forskelige investeringsniveauer. Det beregningsgrundlag er ganske givet også det, som ligger til grund for Lars Seiers og PC's udtalelser om DM frekvens.
    Ja men det skal investorer og PC som sportsdirektør jo sige. Noget andet er realismen

    Jeg går da også og håber på F.eks. 10 ud af 10 Mesterskaber hvis det blot var baseret på budget, men sådan fungere det altså bare ikke. Og hvis vi ser på det spillemæssige performence både under Ståle, JT og nu Nees, så er er altså INTET der tyder på Bayern tilstande i FCK, hvor vi med lidt troværdighed kan sige vi bare vinder rub og stub.
    Sidst redigeret af EraZ : 02.03.24 kl. 11:52

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja men det skal investorer og PC som sportsdirektør jo sige. Noget andet er realismen

    Jeg går da også og håber på F.eks. 10 ud af 10 Mesterskaber hvis det blot var baseret på budget, men sådan fungere det altså bare ikke. Og hvis vi ser på det spillemæssige performence både under Ståle, JT og nu Nees, så er er altså INTET der tyder på Bayern tilstande i FCK, hvor vi med lidt troværdighed kan sige vi bare vinder rub og stub.
    Det bliver jo et 'pærer og bananer'-argument.

    Du tager historiske resultater baseret historiske investeringsniveauer og lader det være grundlaget for forventninger til fremtidige sportslige resultater, uden at tage højde for ændrerede investeringsniveauer.

    Det var netop for at komme ud af det resultatmæssige dødvande, at der de sidste år er blevet skruet gevaldigt op for investeringer i både transfers og lønninger. Så når PC og Seier udtaler sig som de gør, så er det ikke kun fordi de skal, men også fordi investeringsniveauet reelt er bragt op på nut niveau, hvor det sportslige afkast skal ligge der. Sådan fungerer den branche.

    Uanset om du i en meget personlig vurdering er modstander af det.
    Goldbæks Højrefod

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske misforstår jeg dig, men Højlund var vel netop med for at få mere tyngde på midtbanen.
    Ellers er jeg sådan set enig. Vi har nu set det flere gange, nemlig at vi har store problemer især på udebane mod hold som kommer med stor intensitet, meget fysik og pres. Det var sagen i Herning, i Brøndby og vel også i Prag. Der er vi ikke gode nok til at stå imod fysisk og vi har ikke være gode nok til at spille os ud af det pres. Det er som om, at vi i opstillingen ender med at sætte os imellem to stole. Vi får Højlund ind for at hjælpe os til at stå imod fysisk, men det er ikke nok og i stedet koster det på kombinationsspillet, så vi heller ikke kan spille os ud af presset.
    At starte Højlund på midtmidt i herning away står i bagklogsskabens utroligt klare lys som naivt. Jeg tror egentlig vi havde klaret det bedre i 1. Halvleg igår hvis Elyonussi og Claesson havde spillet 8erne, mens mattson og højlund havde dækket fløjene. Vi var tydeligt i undertal på midtbanen i første halvleg igår, og det sker hver gang vi er i herning. Så er starte med en så usammenspillet 3 kløver på midt igår forekommer naivt og respektløst. Og vi er nok nød til, datamæssigt, at anderkende at vi har det umådeligt svært i herning. Så jeg efterlyser at man begynder at anderkende at det er realiteten derover. Derfor er midt håb at vi næste gang kan stille med det mest erfarent hold vi har, i respekt for vores record derover. Ideelt så det således ud:
    Grabara
    Jellert - vavro - mckenna - diks
    Falk
    Lerager - Diogo
    Claeson
    Corner - Elyonussi

    Man kan køre jellert frem og så er det en 3-5-2, man kan skifte diogo for Clem.
    Det blir et slagsmål derover, og vi har forsøgt at spille os ud af det i 7 år nu.
    De eneste gange vi har haft reel succes har været når vi er gået til kampen som et slagsmål.
    Det gjorde vi ikke igår.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Jeg tror, der skal noget mere end faktor 1,4 (iflg. Tipsbladet) på budgettet ift. nærmeste modstander for at vinde 8 ud 10 mesterskaber. Priserne på spillere stiger eksponentielt, når der skal hentes de sidste procenter. Derudover er pengene jo brugt helt galt i FCK, så den reelle forskel på os og de nærmeste konkurrenter er mindre, end økonomien tilsiger. Hvilket stillingen også viser.

    Det er usandsynligt, at vi bliver mestre i år, men mere bekymrende er, at der reel mulighed for at vi slutter udenfor de europæiske pladser. Kigges der kun på point mod de øvrige top 6-hold, ligger vi pt. nr. 4 med et snit, der er tættere på Silkeborgs end bifs og FCM's. Det er naturligvis ikke for sent til at vende tingene, men jeg kan ikke se, hvor forbedringerne skal komme fra. Læg dertil, at den spille- og pointmæssige deroute startede forrige sæson. Så ligner det jo unægtelig en kedelig tendens, der har bidt sig fast.

    PC, som den øverste sportslige ansvarlige, og ham der har sammensat vores jammerlige trup, bør naturligvis ud. Men jeg savner godt nok også at se, hvad Neestrup vil med holdet. Defensiven sejler og har gjort det længe. Angrebsspillet virker ofte forkrampet. Hvorfor har han ikke banket i bordet, og bedt PC om en angriber og en defensivt midt? Jeg er med på, at vi ikke ved, hvad der bliver diskuteret på de indre linjer, men hvis der var penge til Mattsson, som spiller på en position, hvor vi er numerisk godt besat, må der også have været penge til spillere på positioner, hvor behovet var større. Det er simpelthen ubegribeligt, så dårligt, der disponeres i FCK.

    Man må også stille spørgsmålstegn ved Neestrups tilføjelser til trænerteamet. Dødboldstræneren fra Viborg har i hvert fald ikke gjort noget godt for de defensive standardsituationer. Senest har vi tilføjet en mentaltræner, efter at Neestrup ved sin tiltrædelse gjorde et nummer ud af, at han var den nye mentaltræner. Det er ikke forbudt at ændre mening, men det tyder på, at troen på egne evner er aftagende.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Jeg tror vi mister enorm meget ved at spille Mattsson på en forkert position. Han spillede 10’er bagved en 9’er i Nijmegen og scorede 13 mål på et halv sæson i en liga der er væsentlig bedre end vores… hvorfor henter man ham for prisen for en proven målscorer for så at bruge han som en midtbaneokse uden han har evnerne til det! Det er nu 4 kamp i streg hvor han spillet ude af position og det er lykkes ham at score 2 mål alligevel… det er synd for ham og spild af penge at hente spillere og bevidst spille dem ud af deres position. Det sidste fck manglede var endnu en 8’er og at bruge ham det hvor vi måske har 10 alternativer
    Very Nice


  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (01/03-2024 kl. 19:00)

    Selvfølgelig får vi ikke Bayern tilstande foreløbig, selvom vi har et højere budget. Dertil skal vi bruge markant flere penge end nu, hvilket er noget man måske ville kunne med de mange CL-penge, især hvis vi ved et mirakel kan gøre det 3 gange i træk. Det virker dog ikke til, at man er villig til at tage den helt store chance og investere helt vildt, omend man har skruet op til et niveau, hvor man øger sandsynligheden for et dm.
    Når Seier og PC taler om DM hvert år, så regner de næppe med, at vi vinder 10 ud af 10. De udtalelser skal nok mere forstås som, at vi selvfølgelig har som målsætning og forventning at vinde, men det sker jo ikke hvert år. Det kan godt være, at vi har skruet op, men det har Bif, FCM og FCN også. Prøv feks at kigge på FCMs bænk i går - den var voldsom stærk til trods for, at de også havde en håndfuld spillere ude.

    Vores trup er også rigtig god (at påstå andet er altså fjollet) men afstanden er ikke større end, at et DM sagtens kan misse, såfremt vi svinger en smule som i år.

    Mht økonomi hører det også med til historien, at jo bedre spillere man vil købe, jo dyrere bliver de ekstra % kvalitet. At vi bruger f.eks. 20% flere penge på spillere betyder ikke, at vi kan købe 20% bedre spillere. Der skal simpelthen mange flere millioner til at forbedre os 5% fremfor at forbedre f.eks. Bif 5%. Så ja vi bruger mange flere penge end de andre, men det gør nødvendigvis ikke hullet til BIF/FCN kæmpe stort. Det er stort nok til at vi retteligt kan tro på og forvente et mesterskab, men ikke nok til at det et "garanteret"
    Sidst redigeret af k@sper : 02.03.24 kl. 16:00

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  3. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  4. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 28.05.18, 13:58
  5. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •