Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i ordinær tid?

Stemmeafgivere
70. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • City vinder med 3+ mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    33 47.14%
  • City vinder med max 2 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    15 21.43%
  • Uafgjort (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 1 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (City avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    7 10.00%
  • FCK vinder med 3+ mål (FCK avancerer efter ordinær spilletid)

    12 17.14%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 57 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der ikke en der kan hjælpe mig med hvorfor trænerteamet ser så stort et lys i Clem? Jeg er med på jeg ikke ved særligt meget om fodbold sammenlignet med de profesionelle der udtaget ham til både FCK og landsholdet. Jeg kan sagtens se hvilke kvaliteter og potentialle der er i spillere som Højlund, Froholdt, Roony osv, men i Clem ser jeg bare en helt ekstrem langsom spiller, der taber samtlige sine dueller og ellers primært agerer boldflytter når vi har bolden. Jeg har virkelig brug for noget assistance i forhold til at se noget potentiale i knægten.

    Når man ser på data for ham i gårsdagens kamp er der intet der lykkes for ham. Defensivt er han en katastrofe med 1 af 5 vundne dueller, 0 vellykkede tacklinger, 3 gange passeret af modstander og offensivt bidrager han heller ikke med det store med markant færre boldberøringer (22) end alle andre. På 20 minutter har Højlund til sammenligning 2/2 vellykkede driblinger, næsten lige så mange boldberøringer, større afleveringspræcision, flere vellykkede tacklinger og tilbageerobringer, 0 gange passeret af en modstander og 3/3 vundne dueller. Han udretter altså langt mere målbart og det er på 1/3 af tiden. Moi der ellers er nærmeste sammenlignelige har samme tendens.

    Hvad er det jeg overser i forhold till Clem?
    Som den uofficielle formand for Clem’s fanklub skal jeg gøre forsøget.

    Gårsdagens kamp er svær at bedømme ham på, grundet modstanderen, hans lange skadespause, samt at nees nærmest solgte kampen grundet andre skader.

    Clem er 19 år, og var bærende på 6eren i sidste sæson hvor falk ikke var i top form. Af alle kampe han har deltaget i har vi vundet 21, spillet 2 uafgjorte og tabt 5. Det giver 65 point for 28 kampe eller et snit på 2,3 point/kamp.

    Jeg har meget større fidus til Clem end til Højlund, og ser deres maks potentiale meget forskelligt. 6eren er den sværeste position at spille godt på hele bane, men når det lykkedes kører maskine og man lægger ikke mærke til manden. Clem er i upræget grad en spiller der skal bedømmes på hans evne til at holde et FCK pres kørende, i særdeleshed i slutningen af kampe. På den måde minder han mest af alt om Kvist, hvor meget få vil betvivle hans resultater for FCK, mens mange vil betvivle underholdningsværdien. Men det var kvist der var det vigtige anker da vi domminerede ligaen, og på sammen måde tror og håber jeg det bliver med Clem.

    Kvist og Clems modsætning er en spiller som Zeca, og der må jeg jo medgive at Zeca var mere i øjenfaldende. Men holdet manglede dominansen som vi havde med kvist da han var bedst. Så min forventning til Clem i form, er at cruise control sejre, også mod brøndby og FCM, bliver mere sandsynlige end uden Clem og at holdet vil fremstå mere dominerende.
    Sidst redigeret af djurlander : 07.03.24 kl. 13:52
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror, at Neestrup ser Falk som naturlig 6'er nu. Os der stadig lever med tanken om en Linderoth-type som 6'er skal nok til at vænne os til nye tider i fodbold.
    Mindre kan også gøre det. 5 tabte kampe og 23 mål imod indtil videre i ligaen, tegner ikke et billede af en træner, der har fat i den lange ende.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Mindre kan også gøre det. 5 tabte kampe og 23 mål imod indtil videre i ligaen, tegner ikke et billede af en træner, der har fat i den lange ende.
    Hvad med kvalifikation til og avancement fra et CL gruppespil?

    Vi kan jo alle se, at der har været problemer ved visse elementer defensivt, primært på omstillinger imod (og restforsvar) samt dødbolde. Det første ser det umiddelbart ud til, at vi har forbedret os på. Det andet ville jeg sige det samme, men med mål imod i Herning og Manchester, så er vi åbenlyst ikke helt på plads her endnu.
    I forårets 3 første superligakampe har vi trods alt kun ladet 2 mål gå ind, hvoraf det ene skyldes et kæmpe koks af Grabara - og det var den største chance imod os i Silkeborg også. Så lad os nu lige se, om vi ikke alligevel har forbedret os noget defensivt.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvad med kvalifikation til og avancement fra et CL gruppespil?

    Vi kan jo alle se, at der har været problemer ved visse elementer defensivt, primært på omstillinger imod (og restforsvar) samt dødbolde. Det første ser det umiddelbart ud til, at vi har forbedret os på. Det andet ville jeg sige det samme, men med mål imod i Herning og Manchester, så er vi åbenlyst ikke helt på plads her endnu.
    I forårets 3 første superligakampe har vi trods alt kun ladet 2 mål gå ind, hvoraf det ene skyldes et kæmpe koks af Grabara - og det var den største chance imod os i Silkeborg også. Så lad os nu lige se, om vi ikke alligevel har forbedret os noget defensivt.
    Mit indtryk af de to første kampes clean sheets var nu, at de var mere held end forstand. Vi kunne sagtens have lukket mål ind mod både Silkeborg og FCN, og spillet var ikke prangende i nogle af de to kampe.

    Et af de store problemer lader til at være, at Neestrup har ualmindeligt svært ved at få det her hold til at præstere stabilt og ikke mindst være klar fra start. Vi var jammerlige i første halvleg mod både Silkeborg og FCM samt starten i går mod Man City. Mod FCN gik vi til gengæld helt i stå til sidst i kampen.

    Jeg ved ikke, om det er, fordi der bliver skiftet for meget ud i de to forreste kæder, fordi vi vælter os i spillere til de pladser, som alle skal have spilletid. Men det virker, som om vi har meget svært ved at få flydende offensivt spil til at køre og sætte os tungt på kampene og lukke dem tidligt.

    Og i den forbindelse er jeg nødt til at prygle en gammel kæphest: Roony er den bedste fodboldspiller i FCK's trup, og han bør bare spille. Så kan det godt være, at han løber et par kilometer færre end Froholdt, eller hvem ved jeg, men den der Ståle-agtige stædighed fra Neestrups side må gerne snart høre op. Roony kan som en af de få på holdet skabe noget på egen hånd, og det skal udnyttes i den desværre korte tid, vi formentlig har ham endnu.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Interesant at se at mattsson mod et klassehold som City fuldstændig dominerer og kommer frem til flere store chancer når han nu spiller på den plads han er købt til og ikke som fejlplaceret central midbanebokser i superligaen … Ness vågn nu op!
    Hvilken plads spillede han da i går - var han ikke også central midt i går???

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Hvilken plads spillede han da i går - var han ikke også central midt i går???
    Han kom ind i stedet for Achouri, så umiddelbart havde han sit udgangspunkt på kanten.

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Ok og tak - var lidt fraværende og synes hans udgangspunkt var centralt...

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mit indtryk af de to første kampes clean sheets var nu, at de var mere held end forstand. Vi kunne sagtens have lukket mål ind mod både Silkeborg og FCN, og spillet var ikke prangende i nogle af de to kampe.
    SIF har vel to (måske tre) store chancer, hvoraf den ene (den hvor Vavro redder på stregen) kommer pga et dårligt indgreb af Grabara, imens den anden er en kontra lige efter pausen efter et boldtab. FCN producerer nærmest intet før sidst i 2. halvleg og selv i kampen mod FCM hvor vi er meget dårlige, der er det rimelig begrænset hvad vi tillader af chancer imod. Jeg tror, at Neestrup er forholdsvis tilfreds med forsvarsspillet her i foråret, måske stadig med defensive hjørnespark som en bekymring.

    Jeg er enig i, at vi spillemæssigt med bolden og mht dominans stadig skal forbedre os.


    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og i den forbindelse er jeg nødt til at prygle en gammel kæphest: Roony er den bedste fodboldspiller i FCK's trup, og han bør bare spille. Så kan det godt være, at han løber et par kilometer færre end Froholdt, eller hvem ved jeg, men den der Ståle-agtige stædighed fra Neestrups side må gerne snart høre op. Roony kan som en af de få på holdet skabe noget på egen hånd, og det skal udnyttes i den desværre korte tid, vi formentlig har ham endnu.
    Jeg er ganske uenig. Jeg synes Roony har været skuffende spillemæssigt (trods en del mål) i nærmest alle kampe han er startet i, imens han da har set god ud i mange indhop f.eks. i går. Jeg synes, at han udpræget har det svært, når modstanderne er friske og sidder tæt på i markeringerne, imens han boltrer sig sidst i kampene (når han kommer ind), da der er mere plads at spille på. Jeg forstår heller ikke, at du mener han kan skabe noget på egen hånd. Han er hverken hurtig eller speciel driblestærk (han har stort set kun et trick i posen, nemlig træk ind i banen og skyd med venstre) og har brug for medspillere at linke op med - der er han til gengæld også god.

    Men for min skyld kan han da godt få chancen. Så håber jeg på, at man rykker Moi ind som den central angriber (hvor han også kan blive mere involveret i spillet) og holder Achouri til venstre. Jeg kan dog godt forestille mig, at Moi får pladsen som 8'er på søndag, netop for at gøre plads til Roony, som det nærmest er blevet et folkekrav at få ind. Ja faktisk er Moi nok det primære argument hos mig for at starte Roony, nemlig at man så får Moi mere i spil.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ok og tak - var lidt fraværende og synes hans udgangspunkt var centralt...
    Det var Achouri han afløste og ingen andre tog pladsen på kanten. Men Mattsson trak jo meget ind i banen, så helt samme rolle var det ikke.

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er ganske uenig. Jeg synes Roony har været skuffende spillemæssigt (trods en del mål) i nærmest alle kampe han er startet i, imens han da har set god ud i mange indhop f.eks. i går. Jeg synes, at han udpræget har det svært, når modstanderne er friske og sidder tæt på i markeringerne, imens han boltrer sig sidst i kampene (når han kommer ind), da der er mere plads at spille på. Jeg forstår heller ikke, at du mener han kan skabe noget på egen hånd. Han er hverken hurtig eller speciel driblestærk (han har stort set kun et trick i posen, nemlig træk ind i banen og skyd med venstre) og har brug for medspillere at linke op med - der er han til gengæld også god.
    Enten så spiller min hukommelse mig et puds, og diverse highlights må være AI-genererede, men Roony har bestemt mere at byde ind med end blot at trække ind i banen, selvom han da er meget glad for det. Men ja, at have medspillere gør det selvfølgelig lettere.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Enten så spiller min hukommelse mig et puds, og diverse highlights må være AI-genererede, men Roony har bestemt mere at byde ind med end blot at trække ind i banen, selvom han da er meget glad for det. Men ja, at have medspillere gør det selvfølgelig lettere.
    Nu var pointen jo ikke, at han ikke kan andet. Pointen var at han i mine øjne ikke kan så meget selv (som var OP's holdning), men at han er god i relationer og kombinationsspil. Jeg gætter på, at de fleste highlights også vil vise dette.

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu var pointen jo ikke, at han ikke kan andet. Pointen var at han i mine øjne ikke kan så meget selv (som var OP's holdning), men at han er god i relationer og kombinationsspil. Jeg gætter på, at de fleste highlights også vil vise dette.
    Nu skrev du, at han stort set kun har et trick. Det passer bare ikke.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  2. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  3. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  4. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  5. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •