Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i ordinær tid?

Stemmeafgivere
70. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • City vinder med 3+ mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    33 47.14%
  • City vinder med max 2 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    15 21.43%
  • Uafgjort (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 1 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (City avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    7 10.00%
  • FCK vinder med 3+ mål (FCK avancerer efter ordinær spilletid)

    12 17.14%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har meget svært ved at pege på 1, men Moi er da klart den tætteste. udover målet, så kan man se han har rutinen og holder bedre i de få momenter vi har på bolden uden det bliver prangende. Og nu hvor jeg har set alle 90 minutter så er det Moi efterfulgt af et super flot indhop af Mattsson.

    Achouri absolut ikke, men det er jo det fede ved fodbold, vi kan sidde her alle sammen og have 10 forskellige holdninger.

    Det er seriøst bare så frustrerende at se Achouri, når man nu ved, hvor meget mere han indeholder. Det er ligesom der er noget der holder ham tilbage mentalt.
    Ja man kan da sagtens se fodbold forskelligt. Selvfølgelig kan Achouri godt tage nogle bedre beslutninger af og til, men synes nu nok at kritikken herinde er hård. Han får generelt meget ros blandt eksperterne bl.a. for sine Europæiske kampe, han har ganske gode stats især på assist og i dag er det kun Moi som får bedre karakterer i diverse netaviser.

    Jeg forstår ikke (størstedelen af) kritikken som kører herinde.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Vi startede kampen med nogle noget benovede attituder og kampen så afgjort ud før den rigtigt var gået i gang. City fandt aldrig for alvor det store tempo frem og brugte da også det meste af kampen på at massere bolden frem og tilbage og vores presspil var i store dele af kampen ineffektivt og vi forsøgte mest at lukke ned centralt og holde midtbanen kompakt og endte i mange situationer med at stå meget dybt. Kanterne skulle bryde frem og presse, men det endte ofte med at de for sent kom i pres (det så bedre ud, når vi pressede City højere på banen). City havde dermed massivt boldovertag, men som kampen skred frem brugte de den til mindre og mindre og i anden halvleg prøvede de vel ikke engang. Spillemæssigt havde vi et par gode perioder og sekvenser og turde også gå længere frem på banen som kampen skred frem, ligesom vores forreste pres fik fremprovokeret flere fejl. Vi kom således også frem til flere gode chancer og især efter udskiftningerne begyndte vi at se farligere ud.

    Noget jeg taktisk synes fungerede godt var, at vi ikke beholdt tre mand i bagkæden når vi skulle spille op og når vi kom længere frem på banen. Her var det primært Diks der gik frem centralt, men også Vavro og KcKenna gik længere frem og kunne bidrage på kanterne.

    Noget der fungerede knap så godt var, at vi aldrig for alvor fik pumpet noget intensitet ind i kampen. Der var større fokus på at bevare disciplinen og det kan selvfølgelig også hurtigt gå galt, hvis man satser for meget mod en så god modstander og så kan det selvfølgelig have sin betydning at vi kom så hurtigt bagud – det er ikke sjovt at tabe for stort.

    Grabara havde ikke voldsomt meget at se til, men leverede alligevel et drop.

    Jelert var placeret på venstrebacken og kom ikke frem til alverdens. Der var stort fokus på de defensive forpligtelser selvom City aldrig for alvor pressede på, men hans overlap blev ikke for alvor udnyttet.
    Diks, Vavro og McKenna synes jeg gjorde det fint. Der var enkelte svipsere i opspillet, men ellers synes jeg de løste det meste godt. Til gengæld er der noget galt på vores defensive dødbolde, når Vavro ender med at dække en modstander der er et hoved lavere end ham selv, mens fx Ankersen dækker en modstander der er dobbelt hans størrelse.
    Ankersens præstation var lidt lig Jelerts bortset fra, at Ankersen kom frem til flere indlæg (som i hvert fald ikke skulle ramme forreste mand).

    Achouri spillede ikke sin bedste kamp. Han lignede ikke en, der for alvor turde udfordre, benyttede stort set aldrig Jelerts overlap og endte ofte med at varme bolden for længe. Til gengæld var det heller ikke fordi vi fik fyldt særlig godt på i modstanderens felt og så var der en del situationer, hvor han netop måtte vente på at få støtte.
    Elyonoussi gjorde det ganske fint på midtbanen. Defensivt fokuserede han primært på at lukke af og var med i mange af vores angreb. Fik også scoret et fint mål.
    Clem slap knap så godt fra opgøret, da han endte med ikke at være involveret i det store og var nok for påpasselig. Havde enkelte gode aktioner i opspillet, men ikke meget mere end det.
    Froholdt arbejdede hårdt og havde også et par gode generobringer, men havde derudover ikke mange gode aktioner.

    Oscarsson lå alene i front og fik ikke voldsomt meget at arbejde med. Leverede et flot oplæg til scoringen og jeg synes umiddelbart at han gjorde det fint med at veksle mellem at tage løbene og trække længere ned i banen.

    Kampens dommer havde ikke synderligt meget at se til, men lavede heller ikke mange fejl.

    Skal man være lidt grov, så lignede det ikke, at vi selv troede på egne evner og heller ikke turde satse. Fra start lignede det mest, at vi ville begrænse nederlaget og det er tydeligt, at fokus i stedet var på weekendens opgør mod mægtige Lyngby. Vi fik et kæmpe løft da vi scorede på en god omstilling, men før det var der ikke meget positivitet eller energi at spore. Skal man være endnu grovere, så lignede det heller ikke, at vi startede i stærkeste opstilling. Det er selvfølgelig svært at afgøre, når holdets topscorer angiveligt kun kan komme på banen når vi skal jagte en scoring og angriberhierarkiet er så løst, at det er tilfældigt hvem der spiller, når Claesson er skadet. Uanset hvad var der i min optik en helt anden tilgang til udekampene i gruppespillet end til denne, der mest af alt mindede om en træningskamp. Om ikke andet har det bestemt været en flot Champions League kampagne og det er også forståeligt, at ligaen fylder mere, når vi er en smule på bagkant og konkurrencen i toppen er så hård og man møder en modstander der er så stærk, men samtidig er det lidt skuffende, at det her skulle være kulminationen på de flotte Champions League præstationer. Der blev knoklet, det kan man ikke tage fra nogen, men der var ikke mange der ligefrem døde med støvlerne på.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg forstår ikke (størstedelen af) kritikken som kører herinde.
    Lerager har været vores absolut bedste Europæisk, jeg syntes ikke på nogen måder Achouri har været prangende Europæisk, men har dog vist taker i få momenter, hvor man kan se hans potentiale. Igen han mangler de egenskaber han vidste i Viborg. Det er min største Anke ved Achouri generelt. 1 ting er det kan være svært at vise det Europæisk kampe, men at han ikke viser disse egenskaber i Suppen som er kritisabelt i mine øjne. Nu har han trodsalt været i klubben et stykke tid.

    En tur på bænken med ham i suppen. Kan være det han har behov for. Mere Roony tak

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Vi lagde os ned inden kampen gik i gang med halsen blottet i håbet om, at City ville skåne os.

    Med hovedet forstår jeg godt Neestrups dispositioner, og at selv spillerne ikke gav alt. Ja, i begyndelsen virkede flere slet ikke til stede mentalt. Men med hjertet forstår jeg det ikke.

    FCK har før vundet 2-0 i Amsterdam, OB vandt som bekendt med samme cifre over Madrid på Bernabeu, og selv om et avancement i dag havde overgået de to resultater til sammen, er bolden stadig rund - og til at få fat i, så længe De Bruyne ikke er på banen.

    Jeg er helt med på, at det ikke bare var en lortemodstander, men en lorte-lorte-lortemodstander, vi trak. Men jeg gad altså godt, at FCK arbejder videre på det mentale, så man ikke bare tror, at det kun er i gruppespillet, man kan overraske. Vi går trods alt videre efter at have spillet mere eller mindre lige op med Bayern München og klasket United hjemme. Og alligevel er troen væk allerede før første opgør. Det var præcis den indstilling, der gjorde, at vi kom alt for sent i gang i gruppespillet sidste sæson.

    Neestrup står lige nu og siger, at der ikke er en finger at sætte på FCKs præstation i CL i år. Det var jeg helt enig i før kampene mod City. Jeg vil ALDRIG klandre FCK for at tabe begge opgør. Men jeg vil klandre, at de aldrig troede på det.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lerager har været vores absolut bedste Europæisk, jeg syntes ikke på nogen måder Achouri har været prangende Europæisk, men har dog vist taker i få momenter, hvor man kan se hans potentiale. Igen han mangler de egenskaber han vidste i Viborg. Det er min største Anke ved Achouri generelt. 1 ting er det kan være svært at vise det Europæisk kampe, men at han ikke viser disse egenskaber i Suppen som er kritisabelt i mine øjne. Nu har han trodsalt været i klubben et stykke tid.

    En tur på bænken med ham i suppen. Kan være det han har behov for. Mere Roony tak
    Jeg må bare igen nævne, at hans stats er meget fine i Superligaen. Han er direkte involveret i 12 mål (4 mål 8 assists) på 16 kampe. Opgør man det i minutter, så er han involveret i mål med scoring eller assist hver 98. minut. Til sammenligning ligger Roony f.eks. på 147 min pr mål han er involveret i. Og så får man ovenikøbet mere arbejde og defensiv disciplin fra Achouri end fra Roony.

    Det er fair nok, hvis man ønsker sig mere af Aschouri f.eks. burde han have scoret i hvert fald 2-3 mål mere i efteråret og jeg ser ham også gerne udfordre oftere. Men det er lidt skørt hvis du seriøst mener, at han ikke har vist noget/nok i superligaen i hvert fald målt på stats.

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg må bare igen nævne, at hans stats er meget fine i Superligaen. Han er direkte involveret i 12 mål (4 mål 8 assists) på 16 kampe. Opgør man det i minutter, så er han involveret i mål med scoring eller assist hver 98. minut. Til sammenligning ligger Roony f.eks. på 147 min pr mål han er involveret i. Og så får man ovenikøbet mere arbejde og defensiv disciplin fra Achouri end fra Roony.

    Det er fair nok, hvis man ønsker sig mere af Aschouri f.eks. burde han have scoret i hvert fald 2-3 mål mere i efteråret og jeg ser ham også gerne udfordre oftere. Men det er lidt skørt hvis du seriøst mener, at han ikke har vist noget/nok i superligaen i hvert fald målt på stats.
    Det sjovt der altid bliver skævet til Achouri Assists i suppen. Det gør ham altså ikke til en succes i min bog når man i andre aktioner og præstationer på banen i løbet af 90 min performer under niveau.

    1 ting er han skal scorer mere, men det er hans aktioner 1 mod 1 som er min helt store anke. Rigtig mange gange løber de ud i sandet eller så sænker han farten i lovende angreb og spiller den sidelæns eller retur

    Og ja jeg mener helt seriøst han ikke har vist nok i superligaen. Fodbold er mere end stats. Om han så laver 1-2 Assist i hver kamp, men spiller dårligt i 80 min gør ham ikke til kampens bedste spiller.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Jeg er ret lettet i forhold til kampen.

    Jeg har det med at være lidt efter Nees, men på en måde kunne jeg godt lide hans kompromisløshed idag. Og ærligt talt, gjorde de det overordnet en del bedre end jeg havde forventet.

    Men selvfølgelig, det var godt nok også City-Light vi mødte.

    Tager dog med at vi ikke blev ydmygede i Europa, og nu bør vi kunne tage fat i Superligaen med nogenlunde selvtillid.

    Lyngby er 3 overbevisende point. David Nielsen eller ej. Sæt igang!

    Zan

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Vi lagde os ned inden kampen gik i gang med halsen blottet i håbet om, at City ville skåne os.

    Med hovedet forstår jeg godt Neestrups dispositioner, og at selv spillerne ikke gav alt. Ja, i begyndelsen virkede flere slet ikke til stede mentalt. Men med hjertet forstår jeg det ikke.

    FCK har før vundet 2-0 i Amsterdam, OB vandt som bekendt med samme cifre over Madrid på Bernabeu, og selv om et avancement i dag havde overgået de to resultater til sammen, er bolden stadig rund - og til at få fat i, så længe De Bruyne ikke er på banen.

    Jeg er helt med på, at det ikke bare var en lortemodstander, men en lorte-lorte-lortemodstander, vi trak. Men jeg gad altså godt, at FCK arbejder videre på det mentale, så man ikke bare tror, at det kun er i gruppespillet, man kan overraske. Vi går trods alt videre efter at have spillet mere eller mindre lige op med Bayern München og klasket United hjemme. Og alligevel er troen væk allerede før første opgør. Det var præcis den indstilling, der gjorde, at vi kom alt for sent i gang i gruppespillet sidste sæson.

    Neestrup står lige nu og siger, at der ikke er en finger at sætte på FCKs præstation i CL i år. Det var jeg helt enig i før kampene mod City. Jeg vil ALDRIG klandre FCK for at tabe begge opgør. Men jeg vil klandre, at de aldrig troede på det.
    Du vil ALDRIG kunne sammenligne en gruppekamp om efteråret med en knock out kampe om foråret.
    På nuværende tidspunkt er de store hold bare i et helt andet gear end de var i starten af sæsonen. Tingene spidser til, og der er ikke plads til svipsere.

    Du skriver vi "klaskede" United hjemme?? Det ved jeg nu ikke om jeg ville kalde det. Fantastisk flot sejr ja. Men United er ikke i den europæiske top som holdene i knock out fasen i CL er det.

    City er City - Vi ville kunne spille 100 knock out kampe imod dem og tabe dem allesammen. At tro vi kunne have haft en chance idag med stærkeste opstilling er utopi.
    Især med tanke på hvem City kunne have sat ind hvis lokummet var begyndt at brænde...
    Sidst redigeret af DiscoTango : 07.03.24 kl. 08:31

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Interesant at se at mattsson mod et klassehold som City fuldstændig dominerer og kommer frem til flere store chancer når han nu spiller på den plads han er købt til og ikke som fejlplaceret central midbanebokser i superligaen … Ness vågn nu op!
    Very Nice

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    596

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Er der ikke en der kan hjælpe mig med hvorfor trænerteamet ser så stort et lys i Clem? Jeg er med på jeg ikke ved særligt meget om fodbold sammenlignet med de profesionelle der udtaget ham til både FCK og landsholdet. Jeg kan sagtens se hvilke kvaliteter og potentialle der er i spillere som Højlund, Froholdt, Roony osv, men i Clem ser jeg bare en helt ekstrem langsom spiller, der taber samtlige sine dueller og ellers primært agerer boldflytter når vi har bolden. Jeg har virkelig brug for noget assistance i forhold til at se noget potentiale i knægten.

    Når man ser på data for ham i gårsdagens kamp er der intet der lykkes for ham. Defensivt er han en katastrofe med 1 af 5 vundne dueller, 0 vellykkede tacklinger, 3 gange passeret af modstander og offensivt bidrager han heller ikke med det store med markant færre boldberøringer (22) end alle andre. På 20 minutter har Højlund til sammenligning 2/2 vellykkede driblinger, næsten lige så mange boldberøringer, større afleveringspræcision, flere vellykkede tacklinger og tilbageerobringer, 0 gange passeret af en modstander og 3/3 vundne dueller. Han udretter altså langt mere målbart og det er på 1/3 af tiden. Moi der ellers er nærmeste sammenlignelige har samme tendens.

    Hvad er det jeg overser i forhold till Clem?

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det sjovt der altid bliver skævet til Achouri Assists i suppen. Det gør ham altså ikke til en succes i min bog når man i andre aktioner og præstationer på banen i løbet af 90 min performer under niveau.

    1 ting er han skal scorer mere, men det er hans aktioner 1 mod 1 som er min helt store anke. Rigtig mange gange løber de ud i sandet eller så sænker han farten i lovende angreb og spiller den sidelæns eller retur

    Og ja jeg mener helt seriøst han ikke har vist nok i superligaen. Fodbold er mere end stats. Om han så laver 1-2 Assist i hver kamp, men spiller dårligt i 80 min gør ham ikke til kampens bedste spiller.
    Jeg må bare sige, at jeg er meget uenig i din vurdering af ham. Jeg synes ikke, at han ret ofte performer under niveau. Jeg kan da sagtens finde kampe hvor han skuffer som f.eks. i Silkeborg, hvor han for øvrigt ikke er placeret optimalt på banen, men oftest ser jeg en spiller som er dygtig i presspil, som arbejder stenhårdt og som kan udfordre og skabe chancer. Når jeg nævner assists så var det for at bakke min påstå op om, at han rent faktisk gør det ganske godt, da der er en del output - at være direkte involveret i et mål næsten hver kamp er ret godt.

    Mht hans 1 mod 1 så er der lidt aspekter i dette. Først og fremmest er han jo en lidt anden type end Daramy, så hvis du regner med en spiller som udfordrer hver eneste gang, så bliver du selvfølgelig skuffet. Derudover tror jeg rent faktisk, at han har fået at vide, at han af og til skal holde i bolden og spille den rundt i stedet for at tage udfordringen hver gang. Neestrup har i hvert fald tidligere nævnt, at vi i perioder skal være bedre til at holde i bolden og spille den rundt i stedet for nødvendigvis at sætte den på spids med det samme. Det synes jeg også var ret åbenlyst i går, hvor han flere gange vælge at få ro på og spille den tilbage i stedet for nødvendigvis at udfordre backen.

    Jeg må indrømme, at jeg er totalt uforstående, hvis du synes han var dårlig i går. Jeg synes han var en af de meget få, som rent faktisk kunne følge med i niveau. Han var den eneste (sammen med Moi) som kunne holde i bolden og skabe ro, og han lavede (som jeg husker det) relativt få fejl med afleveringer osv. Og uden at man skal lægge det helt store i netavisernes karaktergiving, så lå han som bedste FCK spiller efter Moi i alle de vurderinger jeg har set.
    Sidst redigeret af k@sper : 07.03.24 kl. 09:57

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Interesant at se at mattsson mod et klassehold som City fuldstændig dominerer og kommer frem til flere store chancer når han nu spiller på den plads han er købt til og ikke som fejlplaceret central midbanebokser i superligaen … Ness vågn nu op!
    Først og fremmest så er han med al sandsynlighed ikke købt ind til den position, som han spillede i går (kanten). Han er købt ind til at spille centralt som 8'er eller 10'er alt efter hvordan vi lige vender midtbanetrekanten.
    Det var også centralt på banen, at fik sit store gennembrud i Nijmegen, efter man rykkede ham derind fra kanten.

    Jeg er enig i, at han spillede virkelig godt i går, men jeg tror måske, at det handlede lige så meget om, at han kommer ind frisk mod et på daværende tidspunkt småsløvt Cityhold, som giver masser af plads og rum væk. Ja selv Corner så jo god ud i sit indhop.

    Om Mattsson vil præstere bedre i en anden rolle end 8'er hos os aner jeg ikke, men jeg tror du skal lade være med at lægge for meget i kampen i går. Det var noget helt andet i går end i Herning, hvor FCM ikke efterlod noget rum at løbe og spille i og sad meget tæt i markeringerne i en kamp fyldt med dueller.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der ikke en der kan hjælpe mig med hvorfor trænerteamet ser så stort et lys i Clem? Jeg er med på jeg ikke ved særligt meget om fodbold sammenlignet med de profesionelle der udtaget ham til både FCK og landsholdet. Jeg kan sagtens se hvilke kvaliteter og potentialle der er i spillere som Højlund, Froholdt, Roony osv, men i Clem ser jeg bare en helt ekstrem langsom spiller, der taber samtlige sine dueller og ellers primært agerer boldflytter når vi har bolden. Jeg har virkelig brug for noget assistance i forhold til at se noget potentiale i knægten.

    Når man ser på data for ham i gårsdagens kamp er der intet der lykkes for ham. Defensivt er han en katastrofe med 1 af 5 vundne dueller, 0 vellykkede tacklinger, 3 gange passeret af modstander og offensivt bidrager han heller ikke med det store med markant færre boldberøringer (22) end alle andre. På 20 minutter har Højlund til sammenligning 2/2 vellykkede driblinger, næsten lige så mange boldberøringer, større afleveringspræcision, flere vellykkede tacklinger og tilbageerobringer, 0 gange passeret af en modstander og 3/3 vundne dueller. Han udretter altså langt mere målbart og det er på 1/3 af tiden. Moi der ellers er nærmeste sammenlignelige har samme tendens.

    Hvad er det jeg overser i forhold till Clem?
    Clem og Højlund mfl er helt forskellige typer, så de er svære at sammenligne. Clem kan nok sammenlignes som type med Busquets nemlig en spiller, som ligger på den defensive midt og er forudseende, lukker en masse huller og som stille og rolig fordeler boldene godt. Med andre ord så er det en spiller som man ikke lægger ret meget mærke til, men som bare forbinder det hele godt.
    Højlund er mere dynamisk, går mere ned i taklinger, driver bolden frem, kan komme med i feltet osv - ja han er nok mere en 8'er end en decideret 6'er som Clem. Ham lægger man uden tvivl mere mærke til end Clem som type. Det samme gælder forøvrigt Froholdt, som måske har endnu mere flair frem af banen.

    Det er jo en smagssag, hvad man foretrækker som fan eller tilskuer. Jeg er enig i, at Clem ikke så vildt godt ud i går i 1. halvleg, hvor han lignede en der ikke rigtigt kunne følge med (det gjorde de fleste egentlig). Jeg kan godt se Clems styrker og på topniveau er han en fremragende spiller (vi husker nok alle hans præstation i Sevilla) - det er ikke et tilfælde, at AC Milan vist holdt særdeles meget øje med ham sidste år. Men jeg synes han ligner en spiller et godt stykke fra formen fra sidste år, ligesom det er synd for ham, at han mangler noget fart. Det kan være det, som holder ham fra en top-karriere.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der ikke en der kan hjælpe mig med hvorfor trænerteamet ser så stort et lys i Clem?
    Gør de nu også det? Mit gæt er, at han skal til at steppe kraftigt op, hvis han skal have en fremtid i FCK. Alternativt skal man finde en anden plads til ham, for en 6’er, der ikke kan forsvare, er ikke meget værd. På den anden side har Neestrup ikke udvist stor interesse i at spille med en naturlig 6’er indtil videre, men mon ikke han indser sin fejl før eller siden?

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Gør de nu også det?
    De gjorde det da i hvert fald nok indtil hans nedtur mod Breidablik og den derpå følgende alvorlige skade. Hvordan troen på ham er nu bliver ren spekulation, men eftersom han startede i går (der var vel ingen grund til at spare Højlund) så vil jeg gætte på, at man stadig håber på at kunne få ham tilbage på tidligere niveau og dermed i hvert fald har noget tro på ham. Han var også spilleren som var med til pressemødet inden kampen - det tænker jeg heller ikke man gør, hvis det er en spiller man har mistet troen på.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Alternativt skal man finde en anden plads til ham, for en 6’er, der ikke kan forsvare, er ikke meget værd.
    Det har jeg svært ved at se. Han er ikke stærk nok til det centrale forsvar og han er vel for langsom til alle andre pladser.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    På den anden side har Neestrup ikke udvist stor interesse i at spille med en naturlig 6’er indtil videre, men mon ikke han indser sin fejl før eller siden?
    Jeg tror, at Neestrup ser Falk som naturlig 6'er nu. Os der stadig lever med tanken om en Linderoth-type som 6'er skal nok til at vænne os til nye tider i fodbold.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  2. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  3. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  4. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  5. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •