Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen i ordinær tid?

Stemmeafgivere
70. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • City vinder med 3+ mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    33 47.14%
  • City vinder med max 2 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    15 21.43%
  • Uafgjort (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 1 mål (City avancerer efter ordinær spilletid)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (City avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.43%
  • FCK vinder med 2 mål (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    7 10.00%
  • FCK vinder med 3+ mål (FCK avancerer efter ordinær spilletid)

    12 17.14%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 57

Emner: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Første betydende kamp på udenlandsk grund i 2024 byder på det tredje besøg til Manchester på 3 år, når Byens Hold skal jagte avancement til en historisk kvartfinale i returopgøret mod verdens bedste klubhold på Etihad Stadium.

    FCK skal jagte miraklet efter at have tabt første kamp i Parken med 1-3, og skal derfor vinde med to overskydende mål bare for at opnå forlænget spilletid, og med tre mål eller mere for at avancere efter 90 minutter. Alle andre udfald sender englænderne videre til kvartfinalen, og afslutter den europæiske sæson for danske seniorhold i denne omgang. Skulle FCK dog skabe det usandsynlige mirakel, vil FCK opnå en række "verdenspremierer" og rekorder, herunder:

    1) Første danske sejr i knock-out fasen i Champions League
    2) Første danske sejr på engelsk grund i en europæisk hovedturnering (gruppespil og bedre).
    3) Højeste antal klubkoefficientpoint i en enkelt sæson (rekorden er pt. 17,000 point, FCK vil opnå 18,000 point i tilfælde af videre avancement)
    4) Højeste antal landekoefficientpoint i en enkelt sæson (Denne sæson tangerer allerede rekorden fra 16/17 sæsonen med 8,500 point, ethvert point onsdag aften vil udløse rekorden)
    5) Højeste antal danske præmiepenge i en enkelt sæson (FCK har pt. optjent 44,56 mio. euro, eller 334 mio. kroner, hvilket allerede er dansk rekord. Videre avancement udløser yderligere 10,6 mio. euro, eller 80 mio. kr.).
    6) Størst grobund for europæisk håneret og dertilhørende kajmund-triggering til fans af øvrige danske klubber, ved at endegyldigt overgå både OBs eliminering af Real Madrid og BØFs semifinale mod Roma i den næstbedste europæiske turnering, samt en massiv langefinger til Galatasarays trolls på diverse sociale medier som bonus.

    Mindre kan dog også udløse en række trøstepræmier, udover at opnå punkt 3 af overstående. Undgår man nederlag, vil man de facto nærmest have sikret at Danmark slutter i Top-15 efter denne sæson, ligesom FCK vil overhale Basel på klubranglisten, hvilket vil øge sandsynligheden for at sende FCK direkte i næste sæsons CL-hovedturnering i tilfælde af man vinder mesterskabet. En sejr over City, kombineret med to sejre til AC Milan over Slavia Prag i deres indbyrdes møde i EL 1/8 finalen vil øge sandsynligheden yderligere, uanset om det udløser videre avancement til FCK eller ej.

    FCK må undvære Khocholava og Theo Sander grundet skader, ligesom Lerager og Claesson er tvivlsomme af samme årsag. Hos værterne er Grealish skadet påny, mens Foden er meldt tvivlsom til opgøret grundet et slag efter Citys derbysejr mod Man. United.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Hos FCK står Falk, Diks og Vavro til karantæne i en evt. kvartfinale ved næste gule kort, og det samme er tilfældet for Citys Ruben Dias. Karantæne via gule kort videreføres ikke til næste sæson i tilfælde af eliminering, det sker kun hvis karantænen skyldes at spilleren bliver udvist i holdets sidste kamp.

    Kampens dommer er norske Espen Eskås, der dømmer sin første slutspilskamp i Champions League. Det er første gang han dømmer et af de to hold, og første gang han dømmer et dansk klubhold. Han har dog to gange tidligere dømt danske hold, da det danske U19 landshold besejrede Belgien 3-2 i 2019 på mål af bl.a. Jonas Wind og Jens Stage, og da det danske landshold besejrede Sverige året efter på Hjalte Park på mål af bl.a. Jonas Wind.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Miraklernes tid er ikke forbi. Så vi laver selvfølgelig miraklet. 0-3 og videre avancement. Achouri med 2 og Corner med en enkelt pind. 2 på kontra og 1 på hjørnespark. Grabara redder to straffespark og Mckenna hypnotiserer Citys angribere til at tro de spiller for Hvidovre. Følgende startopstilling giver mening

    Grabara

    Jelert - Diks - Vavro - Mckenna - Sørensen

    Lerager - Falk - Diogo

    Achouri - Elyounoussi

    Jeg tror på det. Spillerne tror på det. Do you believe in miracles?

    YES
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Det vil nok kræve et par skader og røde kort til modstanderen, plus vi skal håbe på at både Guardiola og Citys spillere som udgangspunkt er fokuserede på deres kamp mod Liverpool i weekenden, hvis vi skal have en realistisk chance.

    En start-11'er i en 5-4-1 formation bestående af:

    Grabara
    Jelert/Ankersen-Vavro-Diks-McKenna-Meling/Jelert
    Højlund-Falk-Clem-Diogo
    Elyounoussi

    kombineret med at Rodri, de Bruyne, Haaland og Walker gøres ukampdygtige på den ene eller anden måde i løbet af kampen, så har vi en realistisk chance..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Det er lidt hårdt at indrømme, men for mig skal den kamp bare overståes uden en alt for alvorlig røvfuld.

    Så er det all-in på Superligaen hvor spillerne - og Nees - har ualmindeligt meget at bevise.

    Zan


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Kunne ikke være mere enig zan - undgå ydmygelse, og hurtigt videre!!

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Kunne ikke være mere enig zan - undgå ydmygelse, og hurtigt videre!!
    Hold da op jeg frygter kampen i morgen. Meen jeg kunne godt se for mig at City sparer nogle spillere i morgen.

    Jeg tror ikke ligefrem de var imponeret af vores styrke efter første kamp :)

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Så blev truppen udtaget: https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-manchester-city-4

    "På skadelisten er David Khocholava, Theo Sander, Lukas Lerager, Viktor Claesson, Diogo Gonvalves og Rasmus Falk, Diogo og Falk forventes til rådighed til søndagens kamp mod Lyngby kl. 16 i Parken."

    Set i det lys, så er jeg ret sikker på, at vi stiller op med fem nede bagved. Jeg gætter på en 5-2-3:

    Grabara

    Jelert - Diks - Vavro - Scott - Sørensen

    Højlund - Matsson

    Elyounoussi - Corner - Achouri

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Så blev truppen udtaget: https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-manchester-city-4

    "På skadelisten er David Khocholava, Theo Sander, Lukas Lerager, Viktor Claesson, Diogo Gonvalves og Rasmus Falk, Diogo og Falk forventes til rådighed til søndagens kamp mod Lyngby kl. 16 i Parken."

    Set i det lys, så er jeg ret sikker på, at vi stiller op med fem nede bagved. Jeg gætter på en 5-2-3:

    Grabara

    Jelert - Diks - Vavro - Scott - Sørensen

    Højlund - Matsson

    Elyounoussi - Corner - Achouri
    Jeg er så 100% sikker på, at Clem får chancen, da midtbanen stadigvæk vil være for offensiv i din opstilling. Derudover tror jeg på en 5-4-1, hvor de to backs skal støde frem de to-tre gange vi har bolden i angrebet.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Givet skaderne er jeg 100% på at kong Clem og prins Cornelius bringer os til en sten-sikker 3-0 sejr. I hørte det her først.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    23

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Jeg er også sikker på, at det er i aften Corner overrasker os allesammen og spiser City spillere til aftensmad. Vi vinder, vi går videre, det bliver en triumf.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Jeg gider simpelthen ikke hører flere undskyldninger for ikke at bruge Corner i aften. Det giver ingen mening. Så må Nees jo spille Corner i form så han kan leverer i Suppen.

    Hvis vi går ind i et mesterskabsspil uden en fuldblodet angriber, i front så er det godt nok en falliterklæring, og så peger pilen på både PC og Nees.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg gider simpelthen ikke hører flere undskyldninger for ikke at bruge Corner i aften. Det giver ingen mening. Så må Nees jo spille Corner i form så han kan leverer i Suppen.

    Hvis vi går ind i et mesterskabsspil uden en fuldblodet angriber, i front så er det godt nok en falliterklæring, og så peger pilen på både PC og Nees.
    Jeg tror simpelthen det handler om han ikke kan. Jeg tror de - i klubben og inkl Corner - efterhånden er klar over det er de 50-60 minutter hans krop kan tåle.

    I vintervinduet har man så truffet den beslutning at Mattson var det sikreste kort, når der skulle købes ind offensivt. Så gik man på kompromis med fuldblodsangriberen, og krydsede fingre for Corner vil bidrage det han nu kan, og at Orri og Jordan ville komme med noget mere.
    Neestrup vil jo også gerne spille mellemrumsbold, hvilket måske ikke skriger efter den store target man eller tap-in strikeren.

    Jeg er dog enig med dig, pt ser det - udefra - ud til der er truffet nogle forkerte beslutninger. Jeg så meget gerne vi havde muligheden for at spille med 2 angribere (i Superligaen), da vi ser ud til at være lettere at læse og vi ikke kan mosle på rent fysisk (i det offensive).

    Jeg har ment i lang tid at Nees' system efterhånden har nogle ret alvorlige huller i osten.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 06.03.24 kl. 12:46

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg har ment i lang tid at Nees' system efterhånden har nogle ret alvorlige huller i osten.
    Der er ihvertfald et system der kræver, at man får skabt den nødvendige plads centralt. Her kan man evt. true med dybdeløb (og lægge bolden langt for at få forsvaret til at bakke nogle meter), lave de lækre link-up, true med skud udefra (for at lokke det frem) og/eller have kantspillere med ekstrem fart, der kan sætte en mand (som Daramy). Lige nu virker det hverken til, at Jordans fart (i bagrum) er noget man tror på, Orri som link-up, Achouri til at sætte en mand eller at Vavro har mere held i sprøjten.

    Måske det lyder dumt, men kan det være så simpelt, at man har haft for mange valgmuligheder i det taktiske motorrum?

    Jeg glæder mig til at se Clem og Højlund i dag på midten.
    "Tro kan flytte dværge."

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Der er ihvertfald et system der kræver, at man får skabt den nødvendige plads centralt. Her kan man evt. true med dybdeløb (og lægge bolden langt for at få forsvaret til at bakke nogle meter), lave de lækre link-up, true med skud udefra (for at lokke det frem) og/eller have kantspillere med ekstrem fart, der kan sætte en mand (som Daramy). Lige nu virker det hverken til, at Jordans fart (i bagrum) er noget man tror på, Orri som link-up, Achouri til at sætte en mand eller at Vavro har mere held i sprøjten.

    Måske det lyder dumt, men kan det være så simpelt, at man har haft for mange valgmuligheder i det taktiske motorrum?

    Jeg glæder mig til at se Clem og Højlund i dag på midten.
    Jeg tror du kan have en ret god pointe i de "mange muligheder". Eksempelvis den gamle traver med de polyvante (er det egentlig overhovedet et ord?!) spillere. Tror godt det kan bide os lidt i røven.

    Der er jo i virkeligheden ret mange spillere der spiller "ude af position"... Og flere af dem kan man vel godt tillade sig at spørge; "kunne vi egentlig ikke godt få mere ud af dem...?"

    En anden ting er at vores mellemrumsspil kræver et helt afsindigt højt niveau for at virke hver gang. Det kan jeg godt tvivle på vi har. Vi kan ramme dagen, ja, men bokser sgu for meget med det. Både offensivt og defensivt.

    Her irriterer det mig lidt at Nees (tilsyneladende) ikke mestre noget mere kynisk og effektivt i Superligaen.
    Noget mosle-agtigt a la Backe og Ståle (i de gode perioder). Overlegen fysik er svært at hamle op med - og det melder historikken jo også har reddet os en del mesterskaber.

    Nå, er jeg kommet lidt ud på et sidespor i denne tråd? Det tror jeg vist nok jeg er.

    Zan

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Manchester City vs. F.C. København (06/03-2024 kl. 21:00)

    Spændende bliver det næppe i aften, men jeg glæder mig alligevel helt vildt. Jeg vil sætte mig godt til rette i sofaen med en god øl, og så vil jeg nyde, at vi får de her oplevelser. God kamp København!

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  2. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  3. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22
  4. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.04.23, 14:20
  5. Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 08.10.22, 15:17

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •