Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
36. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    31 86.11%
  • Uafgjort

    1 2.78%
  • Lyngby vinder

    4 11.11%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 52

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Jeg må være ærlig at sige, at jeg i den grad håber, at Neestrup stopper med at bruge Claesson som 9'er. Jeg synes det var ret tydeligt i går, at Claessons skade viste sig at være held i uheld for holdet, for det tvang Neestrup til at rykke rundt på holdet og bruge spillerne, i de positioner, hvor de er bedst. Selvom Orris udbytte af kampen måske ikke var så godt som mod City, så skabte tilstedeværelsen af en ægte 9'er, Roony på højrekanten og Moi centralt en langt mere naturlig dynamik, både i kombinationsspillet og i presset. Da Vavro så uheldigvis blev skadet og Meling kom ind, så blev samarbejdet på kanterne pludselig også bedre, da man nu havde to naturlige backs i deres bedste positioner. Samtidig virkede det også som om, at balancen i det centrale forsvar blev langt mere stabilt, hvilket man så i den måde Diks bidrog i opspillet på.

    Så selvom alt i var perfekt i gårsdagens 4-0-sejr, så synes jeg i den grad, at balancen på holdet i den grad var styrket. Det er noget der virkelig peger positivt fremad, og derfor håber jeg ikke Neestrup igen forfalder til at spille med Claesson som falsk 9'er. Noget der i øvrigt heller aldrig burde være nødvendigt for FCK mod danske hold.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den helt store udfordring i øjeblikket må være, at vi ikke har en angriber som viser noget som helst. På 3 kampe (Herning, City, Lyngby) har vores angribere vel ikke haft en eneste afslutning bortset var Larsson kæmpe mis i fri position i Herning. Det er meget meget bekymrende. Larsson var helt væk i Herning, Orri var ok med i spillet i Manchester men væk i går og Corner spiller vi konstant forkert, så kan ikke kommer frem til noget.
    Claesson er uden tvivl 1. valg som 9'er pt, hvilket i sig selv er absurd når det ikke er hans naturlige position. Indtil han er klar igen må Neestrup beslutte hvem vi skal satse på og få manden spillet ind, så han i det mindste kommer frem til enkelte chancer. Den famlen vi kører nu på positionen dur simpelthen ikke, da spillerne aldrig får relationerne med de andre offensive spillere på plads.
    Jeg håber, at vi kører med Orri nu (i mangel af bedre) og giver ham chancen fra start hver gang mindst indtil Claesson er klar igen.

    Og så håber jeg godt nok, at Lerager snart er klar. Vi mangler muligheden for at sætte noget fysik på banen og vi kommer til kort mod FCM og Bif med vore lineup lige nu
    Enig omkring angriber. Vi mangler simpelthen en 9'er, der er garant for en 15-20 kasser per sæson. Jeg er ikke enig i, at Orri er helt væk i går, for han er meget aktiv i presset, og han prøver hele tiden at gå med i de små kombinationer i og omkring feltet, så forsvaret er nødt til at forholde sig til ham, men han mangler simpelthen at score nogle mål.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Og man må jo bare sige, at Orri er LANGT foran Cornelius, som tilsyneladende ikke kan spille fodbold længere. Én ting er, at han fysisk er sat tilbage af de mange skader og afbræk, så han ikke har den samme overlegenhed i duellerne eller tilstedeværelse i feltet som tidligere, men noget andet er, at det spillemæssigt er endnu mere håbløst.
    Den situation i slutminutterne i går, hvor han har en gylden mulighed for at give Achouri frit løb mod mål med en behersket stikning og i stedet upresset JERNER bolden ud over baglinjen, var så chokerende lavt teknisk niveau, at jeg heldigvis kun meget sjældent mindes at have set noget lignende i Parken :-)

    Corner må være en tung hovedpine for både trænerteam, sundhedssektor og PC. Troen på at få ham i gang her må efterhånden være væk, og så er spørgsmålet, om han selv vil prøve noget andet, og om det økonomisk kan gå op.
    Nå, forhåbentlig sikrer han os guldet i overtiden i sidste runde med en hovedstødsscoring med ryggen til mål og lukkede øjne. Men asså...
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 15 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg må være ærlig at sige, at jeg i den grad håber, at Neestrup stopper med at bruge Claesson som 9'er. Jeg synes det var ret tydeligt i går, at Claessons skade viste sig at være held i uheld for holdet, for det tvang Neestrup til at rykke rundt på holdet og bruge spillerne, i de positioner, hvor de er bedst. Selvom Orris udbytte af kampen måske ikke var så godt som mod City, så skabte tilstedeværelsen af en ægte 9'er, Roony på højrekanten og Moi centralt en langt mere naturlig dynamik, både i kombinationsspillet og i presset. Da Vavro så uheldigvis blev skadet og Meling kom ind, så blev samarbejdet på kanterne pludselig også bedre, da man nu havde to naturlige backs i deres bedste positioner. Samtidig virkede det også som om, at balancen i det centrale forsvar blev langt mere stabilt, hvilket man så i den måde Diks bidrog i opspillet på.

    Så selvom alt i var perfekt i gårsdagens 4-0-sejr, så synes jeg i den grad, at balancen på holdet i den grad var styrket. Det er noget der virkelig peger positivt fremad, og derfor håber jeg ikke Neestrup igen forfalder til at spille med Claesson som falsk 9'er. Noget der i øvrigt heller aldrig burde være nødvendigt for FCK mod danske hold.
    Jeg er enig i, at flere ting klikkede mere naturligt i går med Roony og Meling på banen. Jeg er dog ikke helt enig i din vurdering af Orri. Jeg sad i hele kampen (selvfølgelig især de første 30 min) i den grad og savnede Claesson som 9'er. Orri arbejder i mine øjne slet ikke hårdt nok, og når han omvendt slet ikke kommer til chancer og så forøvrigt brænder de få han evt. kommer til (friløber der var offside), så ville jeg til enhver tid gå med Claesson som 9'er med begges nuværende form i mente. Han behøver ikke spille 9'eren som "falsk", hvis man foretrækker at den spilles mere klassisk. Her er han pt. stadig bedre end vores "rigtige" 9'ere.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Og man må jo bare sige, at Orri er LANGT foran Cornelius, som tilsyneladende ikke kan spille fodbold længere. Én ting er, at han fysisk er sat tilbage af de mange skader og afbræk, så han ikke har den samme overlegenhed i duellerne eller tilstedeværelse i feltet som tidligere, men noget andet er, at det spillemæssigt er endnu mere håbløst.
    Den situation i slutminutterne i går, hvor han har en gylden mulighed for at give Achouri frit løb mod mål med en behersket stikning og i stedet upresset JERNER bolden ud over baglinjen, var så chokerende lavt teknisk niveau, at jeg heldigvis kun meget sjældent mindes at have set noget lignende i Parken :-)

    Corner må være en tung hovedpine for både trænerteam, sundhedssektor og PC. Troen på at få ham i gang her må efterhånden være væk, og så er spørgsmålet, om han selv vil prøve noget andet, og om det økonomisk kan gå op.
    Nå, forhåbentlig sikrer han os guldet i overtiden i sidste runde med en hovedstødsscoring med ryggen til mål og lukkede øjne. Men asså...
    Uden at tage stilling til analysen og vurderingen generelt, kunne man så forestille sig, at Corne, som de fleste andre spillere, har brug for kontinuerlig spilletid og regulær kampform, for at han kan præstere bedst muligt?

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Og man må jo bare sige, at Orri er LANGT foran Cornelius, som tilsyneladende ikke kan spille fodbold længere. Én ting er, at han fysisk er sat tilbage af de mange skader og afbræk, så han ikke har den samme overlegenhed i duellerne eller tilstedeværelse i feltet som tidligere, men noget andet er, at det spillemæssigt er endnu mere håbløst.
    Den situation i slutminutterne i går, hvor han har en gylden mulighed for at give Achouri frit løb mod mål med en behersket stikning og i stedet upresset JERNER bolden ud over baglinjen, var så chokerende lavt teknisk niveau, at jeg heldigvis kun meget sjældent mindes at have set noget lignende i Parken :-)
    Jeg har ondt af Corner for selvfølgelig er det den vanvittig dårlige aflevering, som vi alle husker i dag. Egentlig synes jeg, at han gør det fornuftigt givet omstændighederne i går. Vi holder op med at spille målsøgende fodbold ca. 10 min efter hans indskiftning (da Clem og Højlund kommer ind) og man gør virkelig ikke noget for at spille på hans forcer. Han får lavet et godt dybdeløb som faktisk resulterer i et Roony mål, men Corner er desværre i offside i opspillet. Derudover spiller man ham ikke rigtigt, idet man formår ikke at lave et eneste kvalificeret indlæg i hans retning.

    Corner nu ligner en Corner vi har set før, nemlig den Corner som kom tilbage efter Flintas vanvidstackling i Silkeborg. Han er lidt stiv i lemmerne og han mangler finmotorik i fødderne. Det bliver selvfølgelig sværere med alderen, men den gang kom han tilbage til meget højt niveau. Det har jeg personligt en tro på kan ske igen, men det kræver to ting (udover at holde sig skadesfri)

    1) Han skal have mere spilletid fra start
    2) Holdet skal spille ham rigtigt f.eks. ved at lave nogle flere indlæg fra siderne, når han er med.

    Spillede han i Randers, Viborg, OB eller lignende så er jeg faktisk ikke i tvivl om, at han ville få spilletiden og igen ramme et rigtigt godt niveau. Nu spiller han dog her, og jeg tror desværre ikke, at der er råd/tid til at give ham den tro og spilletid der er behov for. Jeg tror desværre ikke, at han nogensinde kommer tilbage på højt niveau, hvis han udelukkende skal have en jokerrolle i FCK.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har ondt af Corner for selvfølgelig er det den vanvittig dårlige aflevering, som vi alle husker i dag. Egentlig synes jeg, at han gør det fornuftigt givet omstændighederne i går.
    Det er desværre bare ikke nok for en angriber at gøre det fornuftigt.
    Der skal altså bankes nogle bolde kontinuerligt i kassen når man spiller længst fremme.

    Synes det er ærgerligt det er endt sådan her med Corner. Men man må vel bare konstatere at spillestilen som vi praktiserer nu er anderledes end den var under hans succesfulde ophold i klubben, hvorfor udsigterne til succes nok snart er lig nul...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er desværre bare ikke nok for en angriber at gøre det fornuftigt.
    Der skal altså bankes nogle bolde kontinuerligt i kassen når man spiller længst fremme.

    Synes det er ærgerligt det er endt sådan her med Corner. Men man må vel bare konstatere at spillestilen som vi praktiserer nu er anderledes end den var under hans succesfulde ophold i klubben, hvorfor udsigterne til succes nok snart er lig nul...
    Jeg er helt enig i, at der skal komme mere ud af en angriber end det Corner viser i dag. Det samme kan vel siges om Orri. Jeg synes bare det er synd, at det absolutte indtryk vi har af Corner fra i går er hans horrible aflevering.

    Mht spillestil så kan jeg nu sagtens se ham have succes her. Det er ikke alle kampe, hvor vi som i går spiller powerplay det meste af kampen og kører rent kombinationsspil. Der vil også være kampe, hvor der skal slås, bruges fysik og laves indlæg og her passer han fint ind, hvis han vel og mærke kommer i spillemæssig form. Problemet er bare, at det kommer han ikke uden kontinuert spilletid, hvilket hans mange skader og vores resultatmæssige situation desværre nok forhindrer lige nu.

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Det store problem i går mht. Corner var jo, at vi slog gode indlæg i første halvleg, hvor Corner ikke var på banen, mens de faldt gevaldigt i kvalitet, da han kom på banen. Og da der endelig kom et godt indlæg til ham til sidst i kampen fra Diogo, dukkede Diks op og headede bolden ved siden af..

    Corner er stadig en angriber, der skal sættes op af sine medspillere, og når det ikke er tilfældet, så er det ikke kun ham, der skal kigges kritisk på, men også medspillerne. Medgivet, han har nogle unødvendige boldtab, som ikke burde ske. Men det ændrer ikke på at hvis han skal have succes, så handler det lige så meget om at medspillerne skal sætte ham op med gode og veltimede indlæg.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er helt enig i, at der skal komme mere ud af en angriber end det Corner viser i dag. Det samme kan vel siges om Orri. Jeg synes bare det er synd, at det absolutte indtryk vi har af Corner fra i går er hans horrible aflevering.
    Havde Corner lavet +10 scoringer i superligaen indtil videre var der ikke en eneste herinde som havde løftet et øjenbryn over den aflevering.

    Jeg synes det er i orden og helt naturligt at have kritiske briller på når en angriber til den løn stadigvæk kun har scoret imod Thisted efter mere en halvanden års ansættelse. Skader eller ej, ændret spillestil eller ej.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Uden at tage stilling til analysen og vurderingen generelt, kunne man så forestille sig, at Corne, som de fleste andre spillere, har brug for kontinuerlig spilletid og regulær kampform, for at han kan præstere bedst muligt?
    Bestemt. Cornelius har bare ikke fysik til kontunerlig spilletid, og derfor kommer han heller ikke i kampform. Det er den triste sandhed. Det er game over for Conny :-/
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan forstå, hvis det var konklusionen efter kampen i Herning. Jeg er lidt forundret, hvis det er konklusionen ovenpå en stensikker sejr i dag, hvor vi ikke behøvede at anstrenge os i 2. halvleg. Godt nok var vi lidt langsomme med at producere chancer og spillede lidt for langsomt generelt i starten (var nok lidt svært med en 10-mands mur foran os), men da der først kom lidt tempo i spillet og vi fik hul på bylden, så var sejren aldrig i fare og vi kunne nok have vundet endnu større, hvis vi ikke havde trukket i bremsen de sidste 15-20 min.

    Fin indsats. Koncentreret indsats defensivt og flere rigtig gode momenter offensivt og i genpres, selvom der bestemt stadig er plads til forbedringer.

    Og ja det var pissekoldt.
    Hvis FCK vinder i OB, FCM taber en af de sidste to kampe, og Brøndby krydser mod silkeborg, så vil alle hold have 45 point når grundspillet er slut. Dermed kan målscore blive en afgørende faktor, og der forsømte vi en chance igår får at danne et forspring.

    Det tog for lang tid at få hul på bylden, og vi scorede ikke nok mål i anden halvleg. Derudover var det svært, for mig, at se noget i spillet igår, der kan tyde på at vi ikke får det svært i de 4 kampe mod FCM og Brøndby. 4-0 var et fint og forventet resultat, men det var ikke et resultat der giver mig en tro på at vi er ved at tage det europæiske niveau over i ligaen, fraset Elyounussi.

    Jeg synes vi er startet sløvt i foråret spillemæssigt, og jeg synes vi mangler et overskud vi til tider så i efteråret. Det blev ikke afkræftet igår, og det gør mig bekymret for slutspillet.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis FCK vinder i OB, FCM taber en af de sidste to kampe, og Brøndby krydser mod silkeborg, så vil alle hold have 45 point når grundspillet er slut. Dermed kan målscore blive en afgørende faktor, og der forsømte vi en chance igår får at danne et forspring.
    Eftersom der er 10 runder i slutspillet og 30 point at spille om, er det nok ikke stillingen efter næste spillerunde, der afgør, om målscoren bliver vigtig i sidste ende. Men bortset fra det er jeg enig i, at vi burde have scoret endnu flere mål i går - og at vi spillemæssigt ikke ligner en mesterskabsfavorit.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Eftersom der er 10 runder i slutspillet og 30 point at spille om, er det nok ikke stillingen efter næste spillerunde, der afgør, om målscoren bliver vigtig i sidste ende. Men bortset fra det er jeg enig i, at vi burde have scoret endnu flere mål i går - og at vi spillemæssigt ikke ligner en mesterskabsfavorit.
    Det med favoritværdigheden er godt nok svært at vurdere. Bif har lige spillet uafgjort (heldigt) hjemme mod Vejle og var pivheldige med at vinde i går i Viborg. FCM var ringe mod BIF, hamrende ringe mod AGF og heller ikke ret gode mod os efter pausen. At vi rent spillemæssigt skulle have vist meget mindre end de to andre i superligaen efter jul kan nok diskuteres.

    Der hvor jeg er lidt bekymret er nok på det mentale område. Bif virker til at køre en i eller anden symbiose med fans, hvor de konstant vinder uanset hvad de foretager sig og hvor ringe de spiller. I efteråret har de også fået væsentlig flere point end deres data viser deres spil gjorde dem berettiget til. FCM fik pludselig vanvittig medvind af deres absurde sejr i Aarhus og 1. halvleg mod os og kører vel lige nu i en tilstand, hvor de spiller og kæmper som sindssyge for Kristoffer Olsson (minder om 2001 og Ståles hjertestop).
    Jeg kan blive lidt nervøs for, at de to andre hold simpelthen vil det mere end os (vil være naturligt om end uheldigt med lidt mæthed her), og at det er i de små procenter på vilje, at vi smider guldet. Jeg er sådan set ret sikker på, at vi på kvalitet i trup og spil er de bedste, men det mentale afgører det i år og her viste kampen i Herning, at vi måske ikke er der helt.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Lyngby BK (10/03-2024 kl. 16:00)

    Fornøjelig om end kold eftermiddag i Parken i går, altid rart at save Slyngelby over, selvom vi da godt kunne have lavet et par kasser mere.

    Udover Vavros skade tog jeg kun et enkelt minus med hjem i går:

    Bannere på tysk på S12 (hvor jeg selv står normalt, dog familiefætteren i går), der proklamerer, at "København og Hamborg hader politiet - aldrig venner" eller hvordan det nu var formuleret, bliver et kæmpe nej tak herfra. Ytringsfrihed ja ja, men at hele sektionen på den måde bliver gjort til afsender på så dumt et budskab er sgu latterligt.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar


Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 07.03.24, 21:30
  2. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 04.03.24, 11:54
  3. Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 27.02.24, 16:25
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 20.02.24, 22:46
  5. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 15.02.24, 16:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •