Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
44. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • OB vinder

    8 18.18%
  • Uafgjort

    6 13.64%
  • FCK vinder

    30 68.18%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Sæsonens sidste kamp i grundspillet byder også på sæsonens første (og forhåbentlig eneste) tur med planlagt stop på Fyn, når Byens Hold møder "Striwerne" i Odense.

    Med en sejr holder FCK sig fortsat i Top-3, og kan med de rigtige resultater i rundens øvrige kampe (der spilles samtidigt) overtage førstepladsen. Modsat kan de fynske værter sikre sig en plads i Top-6 ved at besejre FCK, samtidigt med en BIF-sejr over Silkeborg, og at OB samlet indhenter en målscore på 4 mål i midtjydernes favør. Alle disse kriterier lyder dybt ubehagelige på hver deres måde, så OB i nedrykningsspillet lyder ganske fint herfra.

    FCK må undvære Khocholava, Sander og Vavro, mens Lerager er tvivlsom til opgøret.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Ved næste gule kort står Falk til en ufrivillig fridag, og det samme gør begge Elias'er, hvis de får et gult kort til min. 4 strafpoint. Hos værterne får Tobias Slotsager karantæne ved et gult kort til 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Jakob Kehlet, der dømmer sin 3. FCK-kamp i sæsonen. De to første har også været på udebane, med en uafgjort mod FCN og et nederlag til Viborg til følge. Kehlet har dømt 8 opgør i Odense mellem de to hold, herunder den seneste kamp mellem de to på fynsk grund. En kamp som endte 2-1 til værterne, og var nok den kamp, der endegyldigt rev tæppet væk under Thorup.

    Skal man ikke til Odense, vises kampen på 6'eren med optakt fra kl. 15:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,562

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Ob kommer til kampen med en elendig hjemmebane statistik.
    Deres 10 hjemmekampe hidtil har givet sølle 3 point. Tre uafgjorte og syv nederlag er det blevet til og en målscore på 8-20.

    Til gengæld ligger de nummer 3 hvis man udelukkende kigger på udebanekampe. Lidt pudsige tal...

    Og alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at det godt kan blive en svær kamp.
    Odense øjener top 6 og har vundet to af deres seneste tre hjemmekampe imod os....

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Og alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at det godt kan blive en svær kamp.
    Odense øjener top 6 og har vundet to af deres seneste tre hjemmekampe imod os....
    Ja kampen kan få en ret interessant slutning, hvis BIF som forventet slår SIF komfortabelt. Står den i så fald uafgjort til sidst i vores kamp, så kan man nok forvente, at begge hold pludselig kommer til at satse voldsomt til sidst. OB for at komme i top 6 - vi for ikke at komme alt for langt bagud i forhold til FCM og BIF.

    Jeg håber selvfølgelig, at vi får en badebillet af en kamp, som BIF fik i Odense for to uger siden, da de afgjorde kampen på 10-15 min. Jeg tror nu også, at det bliver besværligt.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Sæsonens sidste kamp i grundspillet byder også på sæsonens første (og forhåbentlig eneste) tur med planlagt stop på Fyn, når Byens Hold møder "Striwerne" i Odense.

    Med en sejr holder FCK sig fortsat i Top-3, og kan med de rigtige resultater i rundens øvrige kampe (der spilles samtidigt) overtage førstepladsen. Modsat kan de fynske værter sikre sig en plads i Top-6 ved at besejre FCK, samtidigt med en BIF-sejr over Silkeborg, og at OB samlet indhenter en målscore på 4 mål i midtjydernes favør. Alle disse kriterier lyder dybt ubehagelige på hver deres måde, så OB i nedrykningsspillet lyder ganske fint herfra.

    FCK må undvære Khocholava, Sander og Vavro, mens Lerager er tvivlsom til opgøret.

    Ingen af de to hold har spillere i karantæne. Ved næste gule kort står Falk til en ufrivillig fridag, og det samme gør begge Elias'er, hvis de får et gult kort til min. 4 strafpoint. Hos værterne får Tobias Slotsager karantæne ved et gult kort til 6 strafpoint.

    Kampens dommer er Jakob Kehlet, der dømmer sin 3. FCK-kamp i sæsonen. De to første har også været på udebane, med en uafgjort mod FCN og et nederlag til Viborg til følge. Kehlet har dømt 8 opgør i Odense mellem de to hold, herunder den seneste kamp mellem de to på fynsk grund. En kamp som endte 2-1 til værterne, og var nok den kamp, der endegyldigt rev tæppet væk under Thorup.

    Skal man ikke til Odense, vises kampen på 6'eren med optakt fra kl. 15:00.
    OB har i øvrigt været helt ekstra-ordinært ringe på hjemmebane. 3 point i 10 kampe. Vi må naturligvis antage, at den store forskel på ude og hjemmebane i høj grad skyldes tilfældigheder - men 3 point er virkelig elendigt. Kun 3 hold har gjort det dårligere i historien Silkeborg i 06/07 og AB i 03/04 som begge kun havde 1 point i de første 10 hjemmekampe og så Hvidovre i år, som PT har 2 point i deres foreløbigt 11 hjemmekampe. Alle 3 hold rykkede (rykker) ud med et brag. AB vandt i øvrigt deres 11. kamp, så vi kan forhåbentlig sende OB et skridt ned af den rekordliste.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Vi må naturligvis antage, at den store forskel på ude og hjemmebane i høj grad skyldes tilfældigheder
    Jeg har ikke set en eneste af de kampe, ligesom OB også har skiftet træner undervejs. Men kan det have noget at gøre med spillestil? Altså at OB måske har svært ved at skabe/styre kampe som man oftest prøver på hjemmebane, imens man har det bedre med at overlade initiativet i kampene som man oftest ser på udebane? I så fald er en hjemmekamp mod netop FCK ikke så tosset for dem, idet vi gerne vil tage initiativet, ligesom publikum måske heller ikke lægger det samme forventningspres når den står på FCK fremfor f.eks. Viborg. Det er på mange måder en lidt gratis kamp for OB hvor OB endda kan få en kæmpe bonus i mesterskabsslutspil med en sejr.

    Omvendt må sådan en statistik også ligge i baghovedet. Jeg går derfor ud fra, at vi kommer ud med fuld fart og forsøger at komme hurtigt foran, så de måske kan miste troen lidt.
    Det bliver spændende at se, hvordan kampen udvikler sig. Hvis ikke vi fører med et par mål til sidst, så må det blive ret meget "Hawaii"-fodbold til sidst.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Der ligger imo et kæmpe pres på Nees.

    Skulle vi tabe i Odense, slutter vi grundspillet med 6 nederlag(!), hvilket - CL eller ej - burde vække rigtig mange bekymringer.

    For det er jo mildt sagt ganske elendige stats.

    Omvendt, vil en sejr give en lille ro i maven. Så er det trods alt 4 sejre i 5 kampe, og vi kan gå til pause med en nogenlunde følelse. Der er godt nok ikke langt fra minus til plus i denne verden.

    Zan

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Der ligger imo et kæmpe pres på Nees.

    Skulle vi tabe i Odense, slutter vi grundspillet med 6 nederlag(!), hvilket - CL eller ej - burde vække rigtig mange bekymringer.

    For det er jo mildt sagt ganske elendige stats.

    Omvendt, vil en sejr give en lille ro i maven. Så er det trods alt 4 sejre i 5 kampe, og vi kan gå til pause med en nogenlunde følelse. Der er godt nok ikke langt fra minus til plus i denne verden.

    Zan
    Ja der er en verden til forskel på sejr eller pointtab. Og det både mentalt mht at få en god optakt til mesterskabsspillet, men selvfølgelig også på stillingen hvor vi kommer for langt bagud med pointtab.
    Jeg tror dog ikke, at der er et specielt stort pres på Neestrup i forhold til spillere og stab - ja jeg vil endda påstå, at det er spillerne som nu især mentalt skal steppe lidt op og vise, at de har viljen, sulten og fokus til at ville vinde DM. Det har i for mange kampe været slapt, især når der var en vigtig Europæisk kamp nogle dage forude.

    Antal af nederlag er det nok primært os fans som fokuserer på. Internt handler det nok mere om præstationerne end om vi lige taber 5 eller 6 kampe, når det kommer til bekymringer. Neestrup/PC vil måske være mere bekymret op til et mesterskabsspil hvis vi spiller horribelt men vinder, end hvis vi taber point efter en rigtig god præstation, hvor bolden bare ikke vil i mål.

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja der er en verden til forskel på sejr eller pointtab. Og det både mentalt mht at få en god optakt til mesterskabsspillet, men selvfølgelig også på stillingen hvor vi kommer for langt bagud med pointtab.
    Jeg tror dog ikke, at der er et specielt stort pres på Neestrup i forhold til spillere og stab - ja jeg vil endda påstå, at det er spillerne som nu især mentalt skal steppe lidt op og vise, at de har viljen, sulten og fokus til at ville vinde DM. Det har i for mange kampe været slapt, især når der var en vigtig Europæisk kamp nogle dage forude.

    Antal af nederlag er det nok primært os fans som fokuserer på. Internt handler det nok mere om præstationerne end om vi lige taber 5 eller 6 kampe, når det kommer til bekymringer. Neestrup/PC vil måske være mere bekymret op til et mesterskabsspil hvis vi spiller horribelt men vinder, end hvis vi taber point efter en rigtig god præstation, hvor bolden bare ikke vil i mål.
    Jeg mener heller ikke pres i form af potentiel fyring.

    Men det vil være endnu et tegn på at Nees’ koncept slår sprækker, og at han - stadigvæk - famler efter værktøjerne der virker i Superligaen. Det tror jeg bestemt også journalister (og fans?) vil begynde at kigge på.

    Selvfølgelig skal spillerne steppe op, men ansvaret ligger som altid på træneren. Specielt her, hvor man sagtens kan finde punkter i vores taktik der ikke spiller.

    Og tror du virkelig PC og Nees hellere vil have det bedre med godt spil og 0 point, fremfor hårdt tilkæmpede 3 point? Endda nu hvor vi skal hænge på i toppen? Det tror jeg virkelig ikke.

    Zan

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg mener heller ikke pres i form af potentiel fyring.

    Men det vil være endnu et tegn på at Nees’ koncept slår sprækker, og at han - stadigvæk - famler efter værktøjerne der virker i Superligaen. Det tror jeg bestemt også journalister (og fans?) vil begynde at kigge på.

    Selvfølgelig skal spillerne steppe op, men ansvaret ligger som altid på træneren. Specielt her, hvor man sagtens kan finde punkter i vores taktik der ikke spiller.

    Og tror du virkelig PC og Nees hellere vil have det bedre med godt spil og 0 point, fremfor hårdt tilkæmpede 3 point? Endda nu hvor vi skal hænge på i toppen? Det tror jeg virkelig ikke.

    Zan
    Nu skrev jeg jo, hvad der ville bekymre dem mest, og det tror jeg egentlig en dårlig indsats ville gøre. Det er da klart, at vi lige nu er et sted, hvor vi vil vælge 3 point for hver en pris, hvis vi har valget.

    Mht konceptet, så er det for simpelt, hvis vi bare gør det op i antal nederlag. Kigger vi alene på kampene mod holdene i nedrykningsspillet (her regner jeg OB med), så har vi klaret det vanvittigt godt også selv med pointtab i morgen. Så at drage konklusionen, at konceptet slår sprækker efter pointtab i morgen vil i mine øjne være lidt meningsløst i sig selv, da vi netop mod det niveau og type af modstander har klaret os godt i hele sæsonen.....men du har da ret i, at flere sikkert vil bringe det op herinde hurtigt efter.

    Så må vi se, hvordan vi i slutspillet klarer det mod de andre hold i top 6 og især mod FCM, AGF og BIF, som alle kommer med meget intensitet, pres og fysik. Umiddelbart er det her, hvor vi har haft de største udfordringer. Bliver problemerne ved, ja så må vi da bestemt kigge på koncept og valg af spillere. F.eks. savnede vi i den grad Lerager (og Claesson da han udgik) i Herning, hvor det hele simpelthen blev for spinkelt og uden fight og tænding.

    Selvfølgelig har Neestrup det overordnede ansvar, men det er spillerne som ikke har virket klar mentalt og manglet noget sult i de kampe i efteråret (og i Herning), hvor vi har været dårligst. Derfor forventer jeg at se tændte spillere fra start af i morgen - ellers bliver jeg ualmindelig skuffet, og da det er professionelle spillere, så vil det umiddelbart være dem som jeg vil være mest skuffet over og ikke Neestrup.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig har Neestrup det overordnede ansvar, men det er spillerne som ikke har virket klar mentalt og manglet noget sult i de kampe i efteråret (og i Herning), hvor vi har været dårligst. Derfor forventer jeg at se tændte spillere fra start af i morgen - ellers bliver jeg ualmindelig skuffet, og da det er professionelle spillere, så vil det umiddelbart være dem som jeg vil være mest skuffet over og ikke Neestrup.
    Altså det er jo Neestrup eller hvem der nu er træner i den pågældende klub der kommer til at betale den ultimative pris på sigt (Fyring), hvis spillerne ikke er mentalt klar og sulten. Det er imo hans ansvar at spotte disse ting og rette det til. Alle professionelle fodboldspillere i enhver klub har et selvansvar og så kan vi tale om det er mennesker o.s.v.

    mht. konceptet så er det en parametre ud af flere i henhold til om konceptet slår sprækker 5 kampe på nuværende tidspunkt i sæsonen er mange (9 sidste sæson). Det er dog ikke den eneste faktor. Jeg syntes absolut også Nees leder efter sit faste koncept og faste start 11'er. At vi står på tærsklen til et mesterskabsspil uden en fuldblodsangriber som er i form og Nees har tillid til er jo også i min bog et kæmpe minus.

    Nu har vi godt nok Lerager tilbage, men i, hvilken form?, han kan da umuligt være på toppen. Men hvis han kan komme hurtigt i "CL form" igen, så kan han blive guld værd.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-ob-64

    Truppen er udtaget. Lukas Lerager er med igen.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Skulle FCK vinde, brøndy spille uafgjort og FCM tabe, ville alle 3 klubber stå 45 point inden slutspillet starter. Worst case er at FCK taber, fcm spiller uafgjort og Bøffen vinder. I det tilfælde ville vi have 4 & 5 point op til FCM og Brøndby, med brøndby på første pladsen (køb en forsikring). Så ville vi sætte os i en sitaution alla sidste år, hvor der skal gøres rent bord i hele slutspillet, for at være sikker på et mesterskab.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Skulle FCK vinde, brøndy spille uafgjort og FCM tabe, ville alle 3 klubber stå 45 point inden slutspillet starter. Worst case er at FCK taber, fcm spiller uafgjort og Bøffen vinder. I det tilfælde ville vi have 4 & 5 point op til FCM og Brøndby, med brøndby på første pladsen (køb en forsikring). Så ville vi sætte os i en sitaution alla sidste år, hvor der skal gøres rent bord i hele slutspillet, for at være sikker på et mesterskab.
    Sidste sæson var vi 1 point efter inden slutspillet. Jeg håber, Nees og spillerne tager OB-kampen seriøst, så vi ikke er 5-6 point bagefter. Det er mange point, når vi hidtil i denne sæson har kæmpet pointmæssigt mod Top 6 holdene.
    Thomas L

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    OBs kommercielle direktør Jack Jørgensen har her til morgen været nødt til at udsende en pressemeddelelse om, at der til dagens kamp mod FCK er konstateret falske billetter i omløb:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-brag/10166569
    Casper the ghost

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (17/03-2024 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas L Se meddelelser
    Sidste sæson var vi 1 point efter inden slutspillet. Jeg håber, Nees og spillerne tager OB-kampen seriøst, så vi ikke er 5-6 point bagefter. Det er mange point, når vi hidtil i denne sæson har kæmpet pointmæssigt mod Top 6 holdene.
    Ja og sammenholdt med, at det i år er to hold vi skal indhente og vel og mærke to hold, som ikke er gået i stå som FCN sidste år, så vil det være noget af en presbold vi giver os selv, hvis vi ikke tager 3 point i dag.
    Og så skal vi nok heller ikke underkende FCN som kommer bagfra - de er nok ikke aktuelle omkring guld, men går vi lidt i stå, så kan vi ende uden medaljer....og uden Europa, hvis alt går galt.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.08.23, 14:32
  2. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 07.03.23, 00:24
  3. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 22.12.20, 21:16
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •