Se afstemningsresultater: Hvem bliver danske mestre, og hvordan går det FCK?

Stemmeafgivere
124. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK bliver danske mestre

    66 53.23%
  • AGF bliver danske mestre, og FCK vinder sølv

    0 0%
  • AGF bliver danske mestre, og FCK vinder bronze

    0 0%
  • AGF bliver danske mestre, og FCK slutter uden for top 3

    0 0%
  • BIF bliver danske mestre, og FCK vinder sølv

    7 5.65%
  • BIF bliver danske mestre, og FCK vinder bronze

    18 14.52%
  • BIF bliver danske mestre, og FCK slutter uden for top 3

    6 4.84%
  • FCM bliver danske mestre, og FCK vinder sølv

    14 11.29%
  • FCM bliver danske mestre, og FCK vinder bronze

    5 4.03%
  • FCM bliver danske mestre, og FCK slutter uden for top 3

    1 0.81%
  • FCN bliver danske mestre, og FCK vinder sølv

    0 0%
  • FCN bliver danske mestre, og FCK vinder bronze

    1 0.81%
  • FCN bliver danske mestre, og FCK slutter uden for top 3

    0 0%
  • SIF bliver danske mestre, og FCK vinder sølv

    0 0%
  • SIF bliver danske mestre, og FCK vinder bronze

    0 0%
  • SIF bliver danske mestre, og FCK slutter uden for top 3

    6 4.84%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 38

Emner: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Grundspillet i Superligaen 23/24 er afsluttet, og FCK indtager en lidet flatterende 3. plads - dog med blot 3 point op til førerholdet FCM. Spørgsmålet er, hvem Sidelinien tror vinder det danske mesterskab, og hvordan det går FCK i øvrigt.

    Ift. FCK skal det nævnes, at vi har klaret os ganske dårligt mod de øvrige top 6-hold denne sæson. Det er blevet til blot 12 point, hvilket er hele 8 point færre end BIF, som er det hold, der har klaret sig bedst mod top 6. Således er det ikke i de hidtige kampe denne sæson, at troen på et mesterskab skal findes. Faktisk har vi klaret os så dårligt mod topholdene, at det er en reel mulighed, at vi slutter uden medaljer.


    Placering Hold Point Point mod top 6 Point mod bund 6 Point mod AGF Point mod BIF Point mod FCK Point mod FCM Point mod FCN Point mod SIF
    1 FCM 48 19 29 4 0 6 3 6
    2 BIF 47 20 27 4 1 6 3 6
    3 FCK 45 12 33 1 4 0 4 3
    4 FCN 37 14 23 4 3 1 3 3
    5 AGF 36 11 25 1 4 1 1 4
    6 SIF 27 7 20 1 0 3 0 3

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Hjertet vil altid sige FCK, men det ser sgu ikke godt ud bedømt på vores præstationer mod de andre top 6 hold. Det positive er det jo kun kan blive bedre og en masse revanche til gode.

    Det er jo ren "6 points" drama kampe vi kommer ud i fy for satan man holder jo ikke til det efterhånden.

    Jeg tror det bliver afgjort i sidste spillerunde.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Pt. er gættet, BIF, FCM, FCK men det gør sgu ondt.

    Spørgsmålet er vel også hvor meget bedre vores forsvar vil være i slutspillet i forhold til grundspillet. Har tilførslen af MCKenna været det rigtige og nok eller ender vi med bronce og 2 ejere som vil spørge hvordan man kunne konvertere så stor økonomisk succes så ringe rent sportsligt der hvor indtægtsgrundlaget reelt er. Så kan det helt store blame game jo gå i gang.

    Håber at vi ligesom sidste år er mere heldige end vi egentlig har fortjent. Det kræver at holdet opsøger enhver chance i den forstand. Moi ser stadig varm ud, Corner er måske kommet igang og Rooney må være rødglødende for at vise sig kampafgørende mod netop de større hold. Måske kan vores brede bænk (ikke et ord mere om forsvaret) endelig komme til sin ret.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Den er pivåben.

    BIF tror jeg ikke helt på, på trods af stats der gør dem bedst imod top 6 hold.

    Vi er selv ret skrøbelige, men 3 sejre med clean sheets hjælper på det. Moi, Lerager, Falk, Grabara og måske en Corner der hæver sit niveau, gør at vi har en fin mulighed.

    FCM render dog med det hele. Det tror jeg desværre. Der er noget solidt over dem, og det er skræmmende så godt de har fat i os. Thomasberg er en bitter gammel mand, og ikke super crazy i sin tilgang. Men jeg tror desværre han er ret meget hvad de har brug for pt.

    Zan

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    BIF tror jeg ikke helt på, på trods af stats der gør dem bedst imod top 6 hold.

    FCM render dog med det hele. Det tror jeg desværre. Der er noget solidt over dem, og det er skræmmende så godt de har fat i os. Thomasberg er en bitter gammel mand, og ikke super crazy i sin tilgang. Men jeg tror desværre han er ret meget hvad de har brug for pt.

    Zan
    Jeg har til gengæld (desværre) BIF som lille favorit. De har i mine øjne været det mest stabile og mest overbevisende i sæsonen og har efterhånden en fornuftig og bred trup. Og lige som FCM har overtaget på os, så har BIF overtaget på FCM.
    Det er voldsomt imponerende, at FCM har 10 sejre i 11 kampe, men hvis man ser lidt nærmere på dem, så spiller de ikke ret godt og de har i mange af deres 10 sejre været piv heldige bl.a. med et utal af tynde straffespark (igen et i går) og røde kort til modstandere. Ja selv i deres højtbesungne sejr mod os, så skabte de kun meget lidt i åbent spil, scorede efter en dødbold (deres helt store styrke) og en Grabara fejl og vi burde reelt have taget point. Måske er jeg lidt naiv, men jeg tror ikke, at FCM's pointhøst kan fortsætte på samme måde i 10 kampe mod de bedste hold. De er et rigtig Thomasberg bondehold som spiller primitivt med god defensiv, fokus på dødbolde og kontraer og ikke særlig gode til at skabe kampe. Det bør ikke være nok til at vinde DM.

    Hvad så med os selv? Ja nu er jeg pessimist af natur, men havde vi været a point med de to andre, så havde jeg nok set os som værende mindst lige så sandsynlige mestre som de andre. Nu har vi desværre et lille efterslæb og det er jeg bange for kommer til at blive afgørende i et meget tæt løb. Spillemæssigt har vi måske ikke imponeret, men 12 point i 5 kampe efter jul heraf 4 clean sheets og 4 sejre med 2 mål eller mere er trods alt stabilt, og nu kan vi fokusere helt på ligaen.
    Kommer Lerager og Claesson nu tilbage og kommer de i form, så får vi også den fysik med, som vi har manglet især mod FCM.

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Jeg er måske jubeloptimist af natur, men alligevel; Vi må lige huske vores europæiske eventyr. Jeg ved godt "at man skal kunne håndtere begge dele", men ind imellem at vi har mødt de andre tophold i Superligaen, har vi spillet imod hold som Manchester United, Bayern Munchen og Manchester City. Imens har vores modstandere i Superligaen haft hele ugen til at træne taktisk og fokusere 100% imod os, hvilket vi ikke har kunnet den anden vej. Det MÅ have kostet, lige meget hvad man siger.

    Jeg vil ikke skråsikkert påstå at vi bliver mestre, men når vi efter en landskampspause (der skal bruges rigtigt) løber ind i slutspillet er vi i en ny situation vi ikke har været i siden sommerpausen
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    hvornår foreligger slutspillet programsat. Det er ikke helt uvæsentligt hvilken rækkefølge kampene kommer i. :-)

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    hvornår foreligger slutspillet programsat. Det er ikke helt uvæsentligt hvilken rækkefølge kampene kommer i. :-)
    Selve slutspil programmet skulle være klar i morgen.

    Den med rækkefølgende er sgu svær og hvad der er en fordel/ulempe, men umiddelbart, håber jeg på Hjemme mod BØF og FCM først så vi kan komme godt for land mod netop de 2,

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Jeg er måske jubeloptimist af natur, men alligevel; Vi må lige huske vores europæiske eventyr. Jeg ved godt "at man skal kunne håndtere begge dele", men ind imellem at vi har mødt de andre tophold i Superligaen, har vi spillet imod hold som Manchester United, Bayern Munchen og Manchester City. Imens har vores modstandere i Superligaen haft hele ugen til at træne taktisk og fokusere 100% imod os, hvilket vi ikke har kunnet den anden vej. Det MÅ have kostet, lige meget hvad man siger.

    Jeg vil ikke skråsikkert påstå at vi bliver mestre, men når vi efter en landskampspause (der skal bruges rigtigt) løber ind i slutspillet er vi i en ny situation vi ikke har været i siden sommerpausen
    Jeg er med på den galej. Uanset hvad vi burde kunne håndtere, så har det i flere kampe været tydeligt at vi ikke har været gode nok i de hjemlige turneringer i efteråret. Det skal naturligvis rette sig nu.
    Sker det ikke, så håber jeg Nees og PC får rettet op på slagsiden i sommerpausen, så vi stiller et hold der matcher kravene til superligaen lidt bedre næste år.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Min store bekymring ift. at vinde et mesterskab ligger i at jeg tror, vi har nemmere ved at smide unødvendige point end FCM.

    Min fremskrivning er, at både FCM, BØF og vi henter 6 point mod Silkeborg. Jeg tror, at FCN ude kan blive en større bananskræl for os end det kan for de to andre. Af de tre hold i toppen er vi klart det hold, som FCN helst vil spænde ben for.
    AGF i Århus i foråret bliver en svær nød at knække for alle tre hold. Men på hjemmebane kan jeg godt se det være sværere for os at hente alle tre point, end det er for BØF og FCM.
    De to derbykampe regner jeg med at vi henter min. 4 point i, hvis ikke 6. Og FCM kommer også til at tage point fra BØF i deres indbyrdes kampe. Så med det in mente, så regner jeg med at vi slutter over BØF.
    Og så er der de to kampe mod FCM. Med ovenstående regnestykke kan FCM "nøjes" med status quo (2 eller 3 point til begge hold i indbyrdes kampe) for at holde sig over os. Så med det in mente skal FCM enten snuble uforudsete steder, eller også skal vi vinde i Herning, hvilket jeg tror bliver svært.

    Det giver flg. for de tre hold i de 10 kampe:
    FCM: 21 point
    FCK: 21 point
    BØF: 16 point

    Det giver en slutstilling på:

    1) FCM: 69 point
    2) FCK: 66 point
    3) BØF: 63 point

    Så.. Der er ikke råd til at snuble, hvis vi skal blive danske mestre. Og det kræver nok en sejr i Herning.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    1) FCM: 69 point
    2) FCK: 66 point
    3) BØF: 63 point

    Så.. Der er ikke råd til at snuble, hvis vi skal blive danske mestre. Og det kræver nok en sejr i Herning.
    True. Jeg må også bare sige, hvis vi ikke stepper op mod topholdene og hiver de nødvendige point, så er det også helt på sin plads vi ikke bliver mestre, taget i mente vores elendige præstation mod dem i grundspillet.

    Nu hørte jeg Post interview med Nees i går at de virkelig skal bruge landsholdspausen på at studere de problemer vi har haft mod de andre TOP 6 hold. Jeg håber virkelig man har lært af det og Nees for engang skyld "Outsmarter" Thomasberg og Sørensen på taktikken i de kommende opgør. Jeg tvivler dog på det.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Selve slutspil programmet skulle være klar i morgen.

    Den med rækkefølgende er sgu svær og hvad der er en fordel/ulempe, men umiddelbart, håber jeg på Hjemme mod BØF og FCM først så vi kan komme godt for land mod netop de 2,
    Rygterne siger at vi starter hjemme imod BIF. Mandag d. 1. april…

    Zan

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Rygterne siger at vi starter hjemme imod BIF. Mandag d. 1. april…

    Zan
    Hvad er det for rygter?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad er det for rygter?
    Når man ikke er i kontakt med sin indre onkel-humor...

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Hvem bliver danske mestre i Superligaen 23/24?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad er det for rygter?
    Rygter, jeg også hører fra flere sider nu.

    Forhåbentlig ikke om morgenen denne gang, nu sommertiden netop er begyndt dagen før ...

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske Mestre 2016!!!
    By Dingo in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 03.06.16, 08:37
  2. DANSKE MESTRE 2010 !!!
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 06.05.10, 13:18
  3. Hvor skal holdet modtages som danske mestre?
    By Whitetrash in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 01.05.07, 23:11
  4. Nye trøjer til de danske mestre
    By Mighty Lions in forum De korte linier
    Svar: 91
    Sidste Meddelelse: 20.07.06, 21:24
  5. Poul Hansen: "FC København bliver danske mestre"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 03.05.04, 09:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •